Public Enemies (2009)

Misdaad / Actie

geregisseerd door Michael Mann
met Johnny Depp, Christian Bale en Marion Cotillard

De jaren 30 worden in de Verenigde Staten gekenmerkt door misdaden en gangsters die het land onveilig maken. John Dillinger (Johhny Depp) is een bekende bankrover en moordenaar die steeds uit de handen van de politie glipt. Tijdens haar zoektocht naar Dillinger en zijn collega's Baby Face Nelson en Pretty Boy Floyd krijgt de politie de hulp van een nieuwe instantie, de eerste federale politiemacht: de FBI. Melvin Purvis (Christian Bale) leidt het groepje agenten dat probeert om de gevaarlijke gangsters te arresteren.

De film viel mij niet mee. Vooral in het begin veel geschiet dat nergens aan bijdraagt.
Een flinterdunne verhaallijn moet overeind gehouden worden door overdreven dramatische muziek.

Goede prestatie van de acteurs daar valt weinig op aan te merken.
De film verdient een beter scenario waardoor de hoofdpersonen meer diepgang krijgen.
Van mij krijgt de film drie sterren, ik ben in een royale bui.

avatar van john mcclane 2
Angel9999 schreef:
Johnny Depp, wat een intrigerend persoon en wat een intrigerend acteur. Hij is voor mij de grootste meerwaarde van deze film.

Zelfs nu nog na de vierde pirate’s film?
Toch wel beetje van z’n eigenzinnige voetstuk gevallen !

avatar van Angel9999
john mcclane 2 schreef:

Zelfs nu nog na de vierde pirate’s film?
Toch wel beetje van z’n eigenzinnige voetstuk gevallen !

Dus je vond hem wel eigenzinnig en dus ook intrigerend ?

Ok point taken qua vierde pirate's film. Maarrrr....Ik had in zijn plaats ook meerdere pirate's gemaakt hoor, duhuh.

Ik vind hem intrigerend op meerdere vlakken en vreselijk sexy ! (Bruce ook wel een beetje hoor.)

avatar van Kondoro0614
Eindelijk na vier pogingen de film eens helemaal afgezien, constant geen zin of geen interesse om de film af te kijken en toen hij eenmaal van Netflix verdween had ik er eerlijk gezegd ook niet meer echt naar om gekeken. En wat was het een film, om je vingers bijna voor af te likken, hiervoor laat Mann eigenlijk nog te veel dingen liggen. Depp speelt een geweldige rol als top gangster John Dillinger en Depp was er zeker de aangewezen persoon voor, heerlijke acteur.

De film keek vrij vlot weg, was hier en daar erg leuk om te volgen en met actie redelijk gevuld. Het verhaal vond ik soms wat simpel en het was allemaal soms iets te makkelijk, vooral als Depp in het politiebureau staat en wanneer zijn vrouwtje opgepakt word en dan toekijkt hoe ze mee genomen word, midden op straat, dat niemand door had dat hij het was, was wel absurd. Voor de rest prima mee vermaakt, weinig woorden wederom, even een snelle mening tussendoor.

avatar van Grindhouse62
Een prima actie gangsterfilm. Mooi gefilmd, goed verzorgd en voldoende actie.Ik ga deze zeker ooit nog eens herzien.

avatar van ChrisM
Na meerdere viewings nog altijd een lekker sfeervol ondergewaardeerd filmpje