Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Public Enemies (2009)

Misdaad / Actie

geregisseerd door Michael Mann
met Johnny Depp, Christian Bale en Marion Cotillard

De jaren 30 worden in de Verenigde Staten gekenmerkt door misdaden en gangsters die het land onveilig maken. John Dillinger (Johhny Depp) is een bekende bankrover en moordenaar die steeds uit de handen van de politie glipt. Tijdens haar zoektocht naar Dillinger en zijn collega's Baby Face Nelson en Pretty Boy Floyd krijgt de politie de hulp van een nieuwe instantie, de eerste federale politiemacht: de FBI. Melvin Purvis (Christian Bale) leidt het groepje agenten dat probeert om de gevaarlijke gangsters te arresteren.

avatar van M.Goodkat
thecrime schreef:

ja lekker toch,met MANN is er altijd garantie voor kwaliteit.

Hij maakt altijd bijna hetzelfde soort films =s.
Miami Vice,Heat,nu Public Enemis

En altijd een sterrencast halen om toch die film succesvol te maken.
Als je kwaliteit wilt pakken, neem je onbekende acteurs die nog niks hebben laten zien in de filmindustrie.

Lad
Depp!!

avatar van dutchtuga
Ziet er erg goed uit. Ik verwacht ook niet anders van een genie als Mann.

avatar van 606
geweldige foto's krijg steeds meer zin
maar het duurt nog zo lang

88Fabian
Dit kan wel eens een hele goeie film worden.de beste film van michael mann vind ik nog altijd "Collateral" maar deze is mischien wel beter.

avatar van kArIzMa_Movie
Dit wordt gewoon de beste knaller van 2009! Heb hier echt zeer hoge verwachtingen.

Kan bijna niet meer wachten..

avatar van Morton Rainey
Ben erg benieuwd, Johnny is een goede acteur dus het zal vast wel goed komen. Kan niet wachten

Badalamenti schreef:
Deze stills doen echt het beste verhopen

Inderdaad, ziet er geweldig uit. Met namen als Depp en Bale mag het dan ook niet misgaan natuurlijk. Miami Vice was één van de slechtste films die ik heb gezien de afgelopen jaren, vreselijk, maar dit kan wel eens één van de beste films van Mann worden. Wel jammer dat het niks nieuws onder de zon is.

k.l.o.o.t.z.a.k.
Eindelijk eens weer een misdaadfilm van Johnny Depp na Donnie Brasco. Met een regisseur als Michael Mann en een tegenspeler als Christian Bale moet het de ultieme gangsterfilm opleveren.

Zet hem op Johnny!!

Ze konden geen twee betere acteurs kiezen!

avatar van Querelle
Toch wel benieuwd naar. Dit kan best goed worden. Maar ik begin Christian Bale nu wel zat te worden. En Johnny Depp kan ik al helemaal niet meer zien. Ik hoop dat hij zich een beetje inhoudt en dat Christian Bale dat juist niet doet.
En anders zijn er gelukkig nog Stephen Dorff en Lilli Taylor in kleinere rollen waar ik van kan genieten

avatar van W.M.J.M
Zowel Bale als Depp zien er geweldig uit De film waar ik het meest naar uit kijk.

avatar van Ricky Roma
De film heeft een speelduur van bijna 3 uur heb ik gelezen op IMDb. Zo heb ik ze graag

avatar van sinterklaas
Waar blijft de poster nou???

sinterklaas schreef:
Waar blijft de poster nou???

Als er één is, staat die er dezelfde dag nog wel op. Even wachten nog dus...

Ziet er zeker niet slecht uit, benieuwd wat dit gaat geven.

avatar van Albus Dumbledore
Lijkt me misschien ook wel interessant. Christian Bale en Johnny Depp vind ik twee goede acteurs en ik heb nog nooit een film van Michael Mann gezien, maar als ik naar de gemiddeldes kijk, heeft hij toch wel een paar goede films geregisseerd. Ik ben erg benieuwd, ik zet hem bij "Mijn Films" > "Nog Zien".

avatar van fappie
MR BALE!(H)

avatar van Rosicky
Ook ik kijk ontzettend uit naar public enemies. Johnny Depp is momenteel de meest begeerde acteur ter wereld, en het lijkt me leuk om hem naast de jongere Bale te zien acteren, wiens acteerprestaties over het algemeen redelijk goed zijn. Het verhaal spreekt me ontzettend aan! Kan bijna niet wachten.

avatar van film88888
Dit word zo hard DE film van 2009 !

avatar van xgogax
Ik verwacht dat deze film voor veel mensen de grootste deceptie van het jaar gaat worden. Denk aan Miami Vice. En van wat ik heb begrepen, zal deze film in veel opzichten (bijv. cinematografie en montage) heel erg op Miami Vice lijken.

Veel mensen verwachten een Johnny Depp of een Christian Bale-film. Maar zij vergeten dat de grote Michael Mann aan het roer staat. Films van Mann zijn auteurscinema in z'n puurste vorm. En de grote namen die aan deze productie gekoppeld zijn, zullen daar niets aan veranderen. (Met het geld uit Hollywood welteverstaan. Hoe slim moet je een spel kunnen spelen of hoe goed moet je zijn dat zelfs Hollywood bereid is milloenen $ in je auteurscinema te investeren.)

avatar van Rosicky
film88888 schreef:
Dit word zo hard DE film van 2009 !
op Inglourious Basterds na waarschijnlijk wel

avatar van Bob Gray
De stills zien er bijzonder sfeervol uit! Ben benieuwd...

avatar van HarmJanStegenga
Zonet een paar reviews gelezen (van een testscreening), met gemengde reacties. Vreselijk jammer dat alles met zo'n handycam gefilmd is. Daar ergerde ik me mateloos aan bij Miami Vice. Njah, we wachten af...

avatar van kArIzMa_Movie
Release is vervroegd naar 2 juli!

Zonet de poster doorgegeven, nu is het wachten op een goedkeuring.
Public Enemies (2009) | Filmposter - outnow.ch

Is geen originele poster.

avatar van dutchtuga
HarmJanStegenga schreef:

Geweldige zet juist van Mann. Miami Vice is imo dan ook een modern meesterwerk.

avatar van sinterklaas
Miami Vice is geen ruk aan!

kArIzMa_Movie schreef:
Release is vervroegd naar 2 juli!

Zonet de poster doorgegeven, nu is het wachten op een goedkeuring.
Public Enemies (2009) | Filmposter - outnow.ch

Wat een saaie poster. En waarom staat de naam Christian Bale niet op de poster????

avatar van Albus Dumbledore
Wel een saaie poster inderdaad. Zo een zou ik ook nog wel kunnen maken. Hij is niet lelijk ofzo, maar het is wel heel erg simpel.