ad

Met onder meer: Johnny Depp, Christian Bale en Marion Cotillard

Releasedatum: 1 juli 2009

Over Public Enemies

"America's Most Wanted."

De jaren 30 worden in de Verenigde Staten gekenmerkt door misdaden en gangsters die het land onveilig maken. John Dillinger (Johhny Depp) is een bekende bankrover en moordenaar die steeds uit de handen van de politie glipt. Tijdens haar zoektocht naar Dillinger en zijn collega's Baby Face Nelson en Pretty Boy Floyd krijgt de politie de hulp van een nieuwe instantie, de eerste federale politiemacht: de FBI. Melvin Purvis (Christian Bale) leidt het groepje agenten dat probeert om de gevaarlijke gangsters te arresteren.

imageimageimageimage

Alvin Karpis

John 'Red' Hamilton

avatar van PeterPaul

PeterPaul

De film viel mij niet mee. Vooral in het begin veel geschiet dat nergens aan bijdraagt.

Een flinterdunne verhaallijn moet overeind gehouden worden door overdreven dramatische muziek.

Goede prestatie van de acteurs daar valt weinig op aan te merken.

De film verdient een beter scenario waardoor de hoofdpersonen meer diepgang krijgen.

Van mij krijgt de film drie sterren, ik ben in een royale bui.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Angel9999 schreef:

Johnny Depp, wat een intrigerend persoon en wat een intrigerend acteur. Hij is voor mij de grootste meerwaarde van deze film.

Zelfs nu nog na de vierde pirate’s film?

Toch wel beetje van z’n eigenzinnige voetstuk gevallen !

avatar van Angel9999

Angel9999

john mcclane 2 schreef:

Zelfs nu nog na de vierde pirate’s film?

Toch wel beetje van z’n eigenzinnige voetstuk gevallen !

Dus je vond hem wel eigenzinnig en dus ook intrigerend ?

Ok point taken qua vierde pirate's film. Maarrrr....Ik had in zijn plaats ook meerdere pirate's gemaakt hoor, duhuh.

Ik vind hem intrigerend op meerdere vlakken en vreselijk sexy ! (Bruce ook wel een beetje hoor.)

avatar van Kondoro

Kondoro

Eindelijk na vier pogingen de film eens helemaal afgezien, constant geen zin of geen interesse om de film af te kijken en toen hij eenmaal van Netflix verdween had ik er eerlijk gezegd ook niet meer echt naar om gekeken. En wat was het een film, om je vingers bijna voor af te likken, hiervoor laat Mann eigenlijk nog te veel dingen liggen. Depp speelt een geweldige rol als top gangster John Dillinger en Depp was er zeker de aangewezen persoon voor, heerlijke acteur.

De film keek vrij vlot weg, was hier en daar erg leuk om te volgen en met actie redelijk gevuld. Het verhaal vond ik soms wat simpel en het was allemaal soms iets te makkelijk, vooral als Depp in het politiebureau staat en wanneer zijn vrouwtje opgepakt word en dan toekijkt hoe ze mee genomen word, midden op straat, dat niemand door had dat hij het was, was wel absurd. Voor de rest prima mee vermaakt, weinig woorden wederom, even een snelle mening tussendoor.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

Een prima actie gangsterfilm. Mooi gefilmd, goed verzorgd en voldoende actie.Ik ga deze zeker ooit nog eens herzien.

avatar van ChrisM

ChrisM

Na meerdere viewings nog altijd een lekker sfeervol ondergewaardeerd filmpje

avatar van stratmans

stratmans

goede maar trage donkere film

avatar van Malse filmpies

Malse filmpies

Kleine tegenvaller.

In een film van ruim 140 minuten mag je toch wel verwachten dat de zaken goed uitgewerkt worden. Met name de scène waarin Dillenger uitbreekt, is veel te simpel uitgewerkt. Zo ook de scène waarin de vriendin wordt opgepakt, nadat ze door Dillenger is afgezet. Om onduidelijke redenen wordt hier bizar weinig aandacht aan besteed en is het blijkbaar interessanter om 140 minuten te vullen met slap kletsen en onnodig veel schieten.

Daarentegen wel top acteerprestaties en prachtige visuals. Zonde dat het qua uitwerking te oppervlakkig blijft, anders had dit best een mooie zit kunnen worden.

avatar van umbra

umbra

• 2044 berichten

Film laat eerder een teleurgesteld gevoel achter. Zeker omdat een film mét Johnny Depp én Christian Bale zeer hoge verwachtingen schept bij mij. Hou van beide hun stijl, de rollen die ze reeds hebben neergezet. Film heeft zeker iets en is meer dan kijkbaar, maar heeft het gewoon niet om echt te knallen. Ik heb deze echt ervaren als een gemiddelde tot net bovengemiddelde misdaadfilm, niet meer, spijtig genoeg. Er zijn echt te veel momenten in de film waar ie letterlijk wat ineenzakt. Bale en Depp kan ik desondanks smaken en maakt dat het geen onvoldoende is, maar meer dan een 6/10 kan ik er echt niet voor geven.