menu

Film / Cast en crew / Kristen Stewart

zoeken in:
Meneer Bungel
Ik vond haar prima in The Runaways trouwens, maar uitzonderlijk...? (nog) Niet echt.

In Welcome to the Riley's ook. Niet exceptioneel idd maar beperkt? Verre van.

U-96 schreef:
Blijft hoe dan ook een lekker ding die Stewart.

Niks aan toe te voegen, persoonlijk een van de fijnste actrices om naar te kijken!

Wat is Stewart lekker bezig zeg. Clouds of Sils Maria, Camp X-Ray, Still ALice afgelopen jaar. Nu weer aangekondigd voor een Ang Lee film, met Kelly Reichardt, en een Woody Allen ook nog in het vooruitzicht. Toch wel één van de meest exciting prospects in filmland.

Veel verwachten van American Ultra, een komedie met Kristen Stewart in de rol.

Zwolle84
TornadoEF5 schreef:

Wat is daar mis mee? Uitstekende actrice.

feenah schreef:
Interstellar is in Nederland verschenen op 6 november 2014. Maar je kunt altijd The Martian in de plaats nemen.

Lang niet zo goed als Interstellar. Zal mijn top 10 ook niet halen voor dit jaar.

TornadoEF5 schreef:

Van Eisenberg had ik vooral wat meer verwacht. Van Stewart inderdaad minder. Trailer en omschrijving waren prima. Maar na een half uur was het al niks. Helaas.

Zwolle84 schreef:
Wat is daar mis mee? Uitstekende actrice.

Tis niet per se de actrice, hoewel ik er niet zot van ben, maar feit dat ze in een komedie speelt. Maarja: kijk ik ga niet oordelen over een film die ik niet gezien heb - maar ik verwacht er niet veel van alvast, en dat kan je ook zien aan de beoordelingen.

Moet nog een echt goede rol zien van haar ook trouwens. Twilight is nog altijd haar beste film.

Zwolle84
Dus van een komedie kun je geen hoge verwachtingen hebben? Bijzonder.

(verwijderd)
Heb altijd wel een zwak voor Kristen Stewart, ook in Twilight ja. Guilty pleasure ten top maar toch

Zwolle84 schreef:
Dus van een komedie kun je geen hoge verwachtingen hebben? Bijzonder.

Een komedie zoals American Ultra met dergelijke posters, en hetgeen ik ervan wist of hoe het eruit ziet, en met ervaring op basis van soortgelijke films. Hoewel je verwachtingen soms wel eens fout kunnen zijn, blijkt in 95 procent v/d gevallen mijn verwachting over een film voor de film begint juist te zijn.

En je moet selecteren. Zoiets dat lijkt op die typische Amerikaanse stonerfilms van Seth MacFarlane laat ik gewoon links liggen. Dat is hetzelfde als je een romcom ziet met een rating van 5.2 en Adam Sandler en Jeniffer Aniston in de hoofdrollen. Daar ga je ook niet happig op zijn.

TornadoEF5 schreef:

Moet nog een echt goede rol zien van haar ook trouwens. Twilight is nog altijd haar beste film.

Kristen Stewart:
Speak (2004)
The Yellow Handkerchief (2008)
Welcome to the Rileys (2010)
om er een paar te noemen

Ik vind haar het beste in Adventureland. Maar moet Camp X-ray nog zien.

Bij Film > Toplijsten en favorieten > MovieMeter Top 100 2015 (+ persoonlijke top 10 2015 en floplijst):

Ik vind Twilight echt heel kut, en kon Stewart lang niet uitstaan. Maar moet na Clouds of Sils Maria toegeven dat ze echt wel wat kan. Ik vond die film overigens wel behoorlijk sterk!

Als je als acteur de kans krijgt om in Twilight te spelen dan moet je dat sowieso doen voor je verdere carrière. Betekent niet dat het meteen slechte acteurs zijn. Ze moeten het doen omdat ze dan daarna kansen krijgen. Volgens vinden ze het allebei ook geen goede films volgens mij maar nu met naamsbekendheid krijgen ze meer kansen in andere films en kunnen ze keuzes maken. Clouds of Sils Maria ga ik onthouden.

Zwolle84
John Milton schreef:
Maar moet na Clouds of Sils Maria toegeven dat ze echt wel wat kan.

Wij waren blijkbaar niet de enigen:

Kristen Stewart Wins National Society of Film Critics Award For "Clouds Of Sils Maria" | Gossip Cop - gossipcop.com

Zwolle84 schreef:
(quote)

Wij waren blijkbaar niet de enigen:

Klopt, maar ze had ook al de César gewonnen (als eerste Amerikaanse actrice ooit). En Assayas heeft haar gelijk weer gecast in zijn nieuwe film Personal Shopper: Kristen Stewart Will Battle Fashionable French Ghosts In Personal Shopper - CINEMABLEND

Toch ook wel een vote of confidence.

Speak (2004)

Oh wat sterk geacteerd. Die gaat nog wel een oscartje pakken in de toekomst

Erwinner schreef:
Speak (2004)

Oh wat sterk geacteerd. Die gaat nog wel een oscartje pakken in de toekomst

Ziet er goed uit. Gaat op de lijst.

Zwolle84
tbouwh schreef:
Dit is in ieder geval een uitstekend profiel van Stewart, waarin haar meeste rollen wel aan bod komen.

Mooi profiel inderdaad. Dat is wat ik ook (kennelijk op de verkeerde manier) over probeerde te brengen. Een van de beste actrices van haar generatie zoals ik het verwoordde vind ik ook zeker niet overdreven, ik kan zo 1,2,3 alleen Elizabeth Olsen opdreunen die nog beter is.

En of ze wel zo slecht was in Twilight durf ik ook niet te zeggen. Geen idee of er meer uit die rol te halen was. Heb de laatste drie delen ook niet gezien.

Hier nog even de link voor wie geïnteresseerd is. Ik wist niet dat dit topic ook bestond

Zwolle84

Stewart wordt in Twilight vaak een gebrek aan (oprechte) emotie verweten, alsmede een gebrek aan acteerskills. Dat eerste kan ik mee inkomen, dat tweede vond ik meevallen. Vooral het gevolg van slechte scripts/lines. Soort Natalie Portman in Attack of the Clones, daar was ze (Portman) ook niet goed (m.i.), maar wijt je dat aan haar of aan het script?

Van de Stewart-generatie vind ik i.i.g. Emma Stone en Alicia Vikander (beiden 28) fantastisch.

Zwolle84
tbouwh schreef:
Van de Stewart-generatie vind ik i.i.g. Emma Stone en Alicia Vikander (beiden 28) fantastisch.

Ja, die scoren bij mij ook hoog. Het is nog even afwachten hoe het zich allemaal zal ontvouwen, zo heel superveel rollen heeft Stewart nog niet gespeeld. Maar qua skills en veelzijdigheid lijkt het in ieder geval erg goed te zitten. Vooral in Equals was ik zwaar onder de indruk van haar.

Ook menigeen horen/zien zeggen/schrijven dat ze haar beste werk afleverde in Personal Shopper. Helaas net gemist in de bios

Zwolle84
luukve schreef:
Ook menigeen horen/zien zeggen/schrijven dat ze haar beste werk afleverde in Personal Shopper. Helaas net gemist in de bios

Is ie überhaupt in de bios geweest? Pathé had hem al in het archief staan voordat de film uit was.

Ik heb hem wel degelijk gezien in het Natlab te Eindhoven en ik heb mijn mening over Kristen helemaal bijgesteld. Man wat is ze goed (en sexy...) in Personal Shopper. Ze moet vooral films met Assayas bleven maken, dat gaat prima zo.

Eensch!

Zwolle84 schreef:
(quote)

Is ie überhaupt in de bios geweest? Pathé had hem al in het archief staan voordat de film uit was.

Dan is dat toch nog omgeslagen naderhand, ik heb 'em in Pathé City gezien. Was wel direct de enige Pathé waar 'ie draaide, en niet lang daarna is ie uit de programmering verdwenen. Ik heb me dus maar gehaast

Equals staat op de lijst. Die heb ik weer gemist vorig jaar.

Zwolle84
tbouwh schreef:
(quote)

Dan is dat toch nog omgeslagen naderhand, ik heb 'em in Pathé City gezien. Was wel direct de enige Pathé waar 'ie draaide, en niet lang daarna is ie uit de programmering verdwenen. Ik heb me dus maar gehaast

Ah, dan was dat het. Blijft irritant.

Klopt, het is altijd billen knijpen bij zulke arthouse in Pathé. Als je, net zoals ik, een abonnement hebt, is het goed City, Tuschinski en/of Buitenhof in de gaten houden. Misschien toch maar Cineville in de toekomst. Mis je echter weer veel mainstream titels. Allebei vind ik veel te prijzig.

Song to Song wordt waarschijnlijk ook minimaal geprogrammeerd in City.

Film Pegasus (moderator)
Met de recente film The Lighthouse werd Robert Pattinson geprezen dat hij de films van Twilight nu achter zich liet. Wat mij betreft heeft Kristen Stewart dat al lang geleden gedaan.

19 films van gezien en ze weet de arthousefilms er wel uit te kiezen: Welcome to the Rileys, Personal Shopper, On the road en Café Society zijn heerlijke films. Als ze dan toch kiest voor een blockbuster als Charlie's Angels is ze gewoon de ster van de film. Prachtige actrice die voor heerlijke cinema zorgt. Toch een ondergewaardeerde actrice.

Eens Film Pegasus, maar Pattinson heeft dat ook ver voor The Lighthouse al gedaan hoor!

Ik zou zelf zeggen dat hij met Cronenbergs Cosmopolis in 2012 al met Twilight brak, 2 jaar na de laatste film uit die franchise. Anders in 2014 met The Rover, of desnoods zijn sterke rol in de Safdie Brothers film Good Time. Zelfs vorig jaar was er nog Claire Denis' Highlife.

Genoeg keuze voor The Lighthouse om hem diezelfde distinctie te gunnen, wat mij betreft
Maar: ik moet Stewart nog steeds regelmatig verdedigen, zelfs thuis. Terwijl Miss Milton nota bene in haar tienerjaren een Twilightfan was

Film Pegasus (moderator)
Pattinson heeft idd nog andere mooie dingen gedaan. De media verkocht het in elk geval zo bij The Lighthouse. De stempel van Twilight (wat ook weer niet zo slecht was) hebben beiden ondertussen toch kunnen afschudden. Behalve bij Miss Milton dan.

haha true.

En ik snap de media ook wel. De meeste filmkijkers zullen de titels die ik hierboven noem niet hebben gezien. Then again... Wie nooit van die titels gehoord heeft, zou ik The Lighthouse ook niet blind aan durven raden. Lijkt me vooralsnog geen film voor de mensen die denken dat Pattinson nog steeds Twilight achtige films maakt.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:12 uur

geplaatst: vandaag om 10:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.