• 8.254.956 stemmen

Releasedatum: 11 november 2021

• Bioscoop Vanaf donderdag 4 november in 11 bioscopen

Plot Spencer

"Every fairy tale ends."

December 1991; Het huwelijk van de Prins en Prinses van Wales is met de jaren behoorlijk kil geworden. Ondanks geruchten over vermeende affaires en een eventuele scheiding, vinden er volop kerstfestiviteiten plaats rondom het Sandringham House. Een tijd waarin er gejaagd en geschoten, gegeten en gedronken wordt. Diana kent het ritueel. Echter zullen de dingen dit jaar heel anders zijn.

imageimageimage

Alle Media

avatar van eRCee

eRCee (moderator nieuws)

Bij Pablo Larraín:

Uitstekend nieuws, Larraín gaat opnieuw het biografische genre opschudden. Diana is het onderwerp en Kristen Stewart zal haar vertolken.

Hm.. gewaagde keuze.

avatar van Simon Smith

Simon Smith

Wow, wat een prachtige poster!

avatar van Nick Theunis

Nick Theunis

kappeuter (crew films)

Er zijn nu wel genoeg films over Princess Diana gemaakt.

Bepaal jij dat?

Ja.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

kappeuter schreef:

Er zijn nu wel genoeg films over Princess Diana gemaakt.

Bepaal jij dat?

Ja.

Ze was 2 maanden terug 60 geworden als ze nog had geleefd. De filmindustrie wil nog even meeliften op die hype denk ik.

Ik kijk vooral uit naar het komende seizoen van The Crown, da's wel genoeg Charles en Diana denk ik.

Bij deze film Kristen Steward als Diana? Ik vind dat altijd zo'n modale en chagrijnige actrice. Lijkt me niet echt een match.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ja dat zal ongetwijfeld.

Ze is wel een beetje in de media als moeder Theresa icoon afgeschilderd. Dat zeg ik overigens zonder deze films gezien te hebben. Zou verfrissend zijn als er eens een film kwam waarin naar voren komt hoe een vervelend kreng het eigenlijk was (bij wijze van spreken). Maar goed nogmaals, ik weet niets van deze verfilmingen misschien is zo'n film er al.

Ik heb niets met koningshuizen.

Ik kijk dan liever zoiets als Downton Abbey of Gosford Park.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

kappeuter schreef:

Ja dat zal ongetwijfeld.

Ik heb niets met koningshuizen.

Ik kijk dan liever zoiets als Downton Abbey of Gosford Park.

Ja, bij Diana zijn veel filmmakers wel hun objectiviteit kwijt. Moet zeggen dat The Crown het wel goed deed met haar. Haar maniakale hersenspinsels zaten er ook in.

Het leek me overigens wel een lieve vrouw op de totaal verkeerde plek. Haar dood was toch wel 1 van de grootste momenten van de 90's. Verder heb ik ook weinig met koningshuizen, maar de Winsors hebben wel lekker veel schandalen en intriges.

avatar van eRCee

eRCee (moderator nieuws)

Pablo Larraín maakt heus geen standaard biopic hoor. Zie Neruda en Jackie. Als er iemand een originele biografische film kan maken die ver boven het navertellen van gebeurtenissen uitstijgt, dan is dat Larraín. Je hoeft daarvoor zelfs geen affiniteit te hebben met de geportretteerde figuur.

eRCee schreef:

Dat zou kunnen. Tenzij je de aandacht voor een bepaalde persoon helemaal zat bent.

avatar van IH88

IH88

Gaat de Oscar naar Kristen Stewart in 2022? Dat zal wel wat zijn.