• 8.254.907 stemmen

Genre: Komedie / Romantiek

Geregisseerd door: Greg Mottola

Met onder meer: Jesse Eisenberg, Kristen Stewart en Ryan Reynolds

Plot Adventureland

"Nothing brings people together like a crappy summer job."

Adventureland gaat over de net afgestudeerde tiener James Brennan (Jesse Eisenberg) in de zomer van 1987. Omdat zijn vader dankzij z'n baan met een financiële terugslag te maken krijgt, moet James zelf werken voor zijn schoolgeld. Omdat James erg weinig ervaring heeft, wordt hij bij verschillende bedrijven niet aangenomen en lijkt het erop dat hij geen andere keus heeft dan een nietszeggend baantje te nemen bij het pretpark Adventureland. Hij wordt hier al snel verliefd op Emily Lewin (Kristen Stewart), wat een serie gebeurtenissen in gang zet die James belangrijke dingen over het leven, de liefde en vertrouwen leert...

imageimageimageimage

Social Media

Daan258

De laatste tijd kan ik Kristen Stewart toch veel meer waarderen. Vond haar eerst altijd een vreselijk irritante actrice maar nu ik een aantal films van haar heb gezien is ze eigenlijk helemaal zo slecht nog niet.

Ook in deze film zet ze samen met Jesse Eisenberg een prima rol neer en zijn ze een uitstekend duo. (net zoals als in de film American Ultra ).

Maar toch moet ik zeggen dat de film mij verder niet heel erg heeft verrast.

Het was allemaal best vermakelijk, leuke sfeer, prima acteerwerk maar echt leuk kan ik de film ook niet noemen.

Als ik eerlijk moet zijn had ik wel wat meer van verwacht want meer dan een lekker tussendoortje kan ik er niet van maken.

avatar van Malick

Malick

Neem mijn mening over Jesse Eisenberg terug en overweeg zelfs om t.z.t. The Social Network te herkansen.

avatar van n00r

n00r

Weing komedie teveel romantiek en drama. Kon zooooveel beter.. Jammer

avatar van SmackItUp

SmackItUp

Daan258 schreef:

Helaas ben ik deze fase nog niet voorbij en voelt Adventureland, ondanks enkele leuke vondsten, aan als een saai filmpje over tienerliefde.

avatar van Stormy-

Stormy-

Vreselijke cast met Jesse Eisenberg als dieptepunt. In Zombieland (2009) vond ik hem al vervelend maar dat is in deze film precies hetzelfde. Kristen Stewart is ook weer iemand die beter dramatisch kan gaan doen in plaats van in een Komedie mee te spelen. De enige acteur die ik waardeerde in de film was Reynolds helaas kwam hij er bijna niet in. Ze hadden de film veel grappiger kunnen maken maar nee ze gaan hem wat hun noemen 'romantisch' maken. Als dit romantiek is snap ik de regisseur niet helemaal. Genoeg woorden vuil gemaakt aan deze film. Gewoon links laten liggen dus!

SmackItUp schreef:

Misschien moet je de film Camp X-Ray (2014) is een kans geven. Daar speelt ze namelijk ook best goed.

Of de film The Messengers (2007) die ga ik binnenkort ook weer is na jaren opzetten.

avatar van SmackItUp

SmackItUp

Daan258 schreef:

Ik zie haar graag mijn ongelijk bewijzen, dus beide gaan op m'n watchlist. Dank voor de tips

SmackItUp schreef:

Ik ben benieuwd wat je er van zal vinden, laat het me even weten als je ze gezien heb.

avatar van Jeilloc

Jeilloc

Leuke drama, matige komedie.

Ik kon wel om het personage Joel en Bobby (Die trouwens een geweldige scene had met het wegjagen van de vent die James wou pakken. Hoe hij met een knuppel naar buiten kwam.

Geweldig gewoon .

Verder is dit gewoon een Romantische Drama met hier en daar wat komedie.

Eisenberg acteerde bijzonder onzeker en nogal slecht, Stewart was daarin tegen wel redelijk. Je kon goed zien dat ze nog jong was in deze film en dus nog weinig ervaring met zulke rollen heeft gehad.