ad
  • 8.083.938 stemmen

Snow White and the Huntsman (2012)

Avontuur / Drama | 127 minuten / 132 minuten (extended version)
3,15 1.923 stemmen

Genre: Avontuur / Drama

Speelduur: 127 minuten / 132 minuten (extended version)

Geregisseerd door: Rupert Sanders

Met onder meer: Kristen Stewart, Chris Hemsworth en Charlize Theron

Releasedatum: 30 mei 2012

Over Snow White and the Huntsman

"The Fairytale is Over"

Snow White and the Huntsman hervormt het klassieke sprookje door meer achtergrondverhaal te geven aan Eric (Chris Hemsworth), de jager die door Ravenna wordt ingehuurd om Sneeuwwitje (Kristen Stewart) te vermoorden. Uiteindelijk weigert hij dit door te zetten en besluit hij haar mentor te worden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Hansjepansje

Hansjepansje

Was benieuwd naar eerder werk van Sanders toen ik hoorde dat die de nieuwe GitS-film gaat regisseren, maar dit belooft niet zo heel veel goeds.

Film schoot vooral een beetje alle kanten uit. Langs de ene kant wat donkerder, maar dat haal je dan natuurlijk zelf onderuit wanneer je met kinderachtige grapjes komt. Soms leek het alsof de film zichzelf niet heel serieus nam, met name wanneer Theron zich op het randje van overacting begeeft, en soms leek Sanders er een LOTR-achtig epos van te willen maken. Zeer vreemd ook dat Snow White eerst als 'ultieme puurheid' wordt voorgesteld (wat ik overigens wel vond werken) en dan op het eind zich plots opwerpt als militair aanvoerdster. Huh? Zat kortom weinig lijn in.

Af en toe wat leuke ideeën, zoals het hert, maar verder vooral een redelijk saai plot, zwakke dialogen en audiovisueel weinig bijzonder. 2*.

avatar van lezertje

lezertje

Gewelddadige versie van het sprookje voegt niets toe aan het origineel. Mooi CGI, maar daarmee redt je de film niet. Ik vond Ravenna (Charlize Theron) stukken mooier dan Snow White (Kristen Stewart), dus die spiegel lult ook maar een end uit zijn nek. Hoognodig aan vervanging toe.

avatar van W.V.

W.V.

Een beetje mislukte verfilming van een klassiek sprookje. Dat je de sfeer van de film donker maakt is ok, zeker als je bedenkt dat de allereerste lange tekenfilm, ook dit verhaal, ook een donkere sfeer heeft. Maar nu worden er zoveel elementen bij gehaald dat ik de sfeer juist te donker vind.

Tijdens het kijken kreeg ik het gevoel dat de film een mix is van de Harry Potter reeks, Lord of the rings en Robin Hood. Sommige scenes deden mij heel erg aan scenes uit die films denken.

Het is een actiefilm dus gedegen acteren hoeft niet te worden verwacht, Theron zet een zeer duistere konigin neer, Helmsworth en de dwergen doen hun rol naar behoren, maar ik vraag me af wat producenten toch zien in die Stewart. Ook nu acteert zij of als ze haar laatste oortje heeft versnoept.

Dat is dan ook de hoofdreden dat ik de film op 2,5 zet.

avatar van thoyouknow1980

thoyouknow1980

Een subliem middeleeuws avontuur vol spanning en actie

Ik ben echt verwent met een boeiend verhaal en prachtig mooie beelden van bossen en kastelen.

Al meerdere malen bekeken en wat mij betreft echt een meesterlijk goede avonturen film.

Het kijkt heel prettig weg mede dankzij een perfecte flow,dus ga er lekker voor zitten en geniet.

En de heldin Sneeuwwitje is een vrouw naar mijn hart,wat een lieverd

avatar van AJK

AJK

Geweldige film!

Theron op haar best!

4.5

avatar van Supernatural

Supernatural

Een mooie film.vind fantasiefilms altijd fijn om te zien.verders een prima cast.en een mooi verhaal.een mooie omgeving ook.ja een film waar je je ook prima mee vermaakt.

avatar van teigertje

teigertje

Fantastische film in een woord gezegd !

avatar van Shadowed

Shadowed

Matig.

Toch wel nieuwsgierig hiernaar geweest, aangezien het me vrijwel onmogelijk leek om van zo'n onschuldig sprookje een PG-13 film te maken. Dat overigens ergens een beetje fout aanvoelt en aanvoelt als een te opvallende cash in.

Ten eerste, de absurde keuze om Stewart sneeuwwitje te laten spelen. Die chagrijnige kop past echt niet in zo'n onschuldig figuur als Sneeuwwitje. Daarnaast straalt Hemsworth ook niet bepaald een charme uit. Theron is dan wel weer goed gekozen.

De film is visueel prima, de actie scenes hebben prima momenten en de scenes in het bos zijn ook niet mis. Het lag me allemaal gewoon niet, de cast is verkeerd gekozen. Wat meer enthousiasme had de film beter gedaan.

avatar van Zwolle84

Zwolle84

teigertje schreef:

Fantastische film in een woord gezegd !

Dat zijn twee woorden.

avatar van teigertje

teigertje

Zwolle84 schreef:

Dat zijn twee woorden.

Is letterlijk genomen door jou....bedankt voor jou fijne reactie.

avatar van IH88

IH88

“Lips red as blood, hair black as night, bring me your heart, my dear, dear Snow White.”

Grimmige verfilming van het bekende verhaal rond Sneeuwwitje. Vooral Theron en Hemsworth gaan er helemaal voor, en ook visueel ziet de film er uitstekend uit. Stewart doet het goed, maar ze blijft een beetje vlak en emotieloos (dat kan ook aan de rol liggen). De grote speech die Stewart op het laatst moet geven laat zien dat ze het wel in zich heeft. En onder andere McShane, Winstone, Frost, Marsan en Jones als de zeven dwergen zijn geweldig. Net zoals het avontuurlijke en actierijke verhaal.

avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

Zojuist herbekeken. Wat een heerlijke film is dit.

Hele mooie graphics, effects, een mooie verhaallijn en natuurlijk geweldige muziek van James Newton Howard. Dat maakt de film wel af. Ik hou het bij mijn ****, mede dankzij de muziek. Het enige minpunt van de film, waardoor ik niet een hogere quotering geef is Stewart. Zijn kon mij op de één of andere manier niet overtuigen als Snow White, wat Hemsworth dan weer wel kon doen als de Huntsman. Kortom, prima film waar helaas weer een vervolg op gemaakt is....dat kan alleen maar minder worden...

avatar van Basto

Basto

Vond dit in 2012 nog goed, maar inmiddels zijn we te veel overspoeld met films met ridders, dwergen en boze koninginnen. Ook Chris Hemsworth is inmiddels een karikatuur van zichzelf aan het worden.

Ziet er verder wel mooi uit en kijkt kekker weg.

Kleine 3,5

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Een film die als je erin zit niet constant doet denken aan Sneeuwwitjes. Pracht en praal in beeld en geluid, een genot. Stewart en Spruell doen het goed, Theron kon niet genoeg bitch zijn als je me vraag. Hemsworth heb ik gewoon niets mee, die stem alleen al geeft me de kriebels.

Maar men heeft duidelijk gekozen om het verhaal nergens om de alom bekende Disney-versie te laten lijken. Een heerlijke donkere sfeer met mooie settings. Het camerawerk is mooi ingekleurd en is op momenten heerlijk sprookjesachtig, het geluid is fantastisch gemixt. Puur daarom is het genieten, het verhaal zelf is niet bijster interessant en al vaker gedaan. Soms leek het of je in een vervolg van Lord of the rings zat, niet echt mijn ding.

Een halve ster erbij. Technisch een genot maar qua verhaal slap, vond de donkere sfeer wel lekker,

avatar van stratmans

stratmans

het sprookje was wel mooier, de film soms wat langdradig maar goed gemaakt

Grafisch sterk voor 2012, kijkt lekker weg. Gewoon een vermakelijk sprookje voor volwassenen. Bekijk het ook vanuit die blik.

Na mijn ziens wat vergelijkbaar qua level met de verfilming van belle and the beast sprookje(Franse variant) die overigens ook zeker het kijken waard is. Het acteren is voldoende...het drama gehalte had daarin soms wat minder gehoeven. Dikke 7,5

Na mijn ziens wat dit vergelijkbaar qua level met de verfilming van belle and the beast sprookje(Franse variant) die overigens ook zeker het kijken waard is. Het acteren is voldoende...het drama gehalte had daarin soms wat minder gehoeven. Dikke 7,5

avatar van Fluvver

Fluvver

Tweede keer gezien en nog steeds een mooie film. Verhaal word goed gebracht en er zitten prachtige beelden bij. Ik ben sinds mijn jeugdsentiment Willow ook fan van het fantasie genre. Actie is wel vaak van te dichtbij gefilmd waardoor dat niet lekker weg kijkt.