The Huntsman: Winter's War (2016)

Alternatieve titel: The Huntsman

Verenigde Staten / China
Actie / Avontuur

geregisseerd door Cedric Nicolas-Troyan
met Chris Hemsworth, Charlize Theron en Jessica Chastain

Lang voordat de boze koningin Ravenna verslagen werd door het zwaard van Sneeuwwitje, keek ze stilaan toe hoe haar zus Freya verraden werd en hun koninkrijk ontvluchtte. Met Freya's gave om elke vijand te bevriezen heeft de jonge ijskoningin tientallen jaren in een winters paleis een leger aan dodelijke jagers, waaronder de inmiddels tegen haar gekeerde jagers Eric en Sara gecreëerd. Wanneer ze over de ondergang van haar zus hoort, roept ze haar resterende soldaten op om de magische spiegel op te halen. Ze komt er echter achter dat Ravenna terug tot leven gewekt kan worden om vervolgens hun krachten te bundelen en het betoverde land te bedreigen.

Ik vond het tegenvallen vergelen met die er voor. Verasssende van het in een andere vorm genieten is er een beetje van af. Wel leuk om te bekijken op een druilerige avond als je toch weinig te doen hebt.

avatar van dvdcrusher
Deze film staat hoog bovenaan mijn top 10 van 2016 en heeft alles wat een klassieker te bieden heeft, actie, humor, romantiek, prima special effects en camerawerk, mooie decors. Ik had weer dat Lord Of The Rings gelukzalige gevoel. Schitterende vertolking van Theron en Hemsorth. De eerste Huntsman heb ik nog niet gezien wel Maleficent en deze prent hoeft daar niet voor onder te doen, dus ik ben nieuwsgiering naar het eerste deel van The Huntsman. 5 sterren.

Net als de eerste film is ook deze zeer goed gemaakt, prachtige beelden en locaties en zeer mooie kostumering.
En dan heb ik het nog niet gehad over de speciale effecten die een lust voor het oog zijn.
Verder is de cast prima, zonder uitzonderingen.
Voor mijn part mag er gerust een derde deel verschijnen.

avatar van Decec
Uitstekend actie/avontuur/drama/fantasie film...
Uitstekend en spannend verhaal...
Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Uitstekend achtergrond geluid/muziek
(DTS met 7.1)...
Prachtig beeld met 3D...
Uitstekend mooi gemaakte fantasie...
Perfect camerabeweging...
Bekende acteur Chris Hemsworth speelt goed...
En ook een bekende actrice Charlize Theron...
Heerlijk genoten...
Top!

avatar van K. V.
Dit vervolg eens bekeken en geen slechte film. Een leuke film die er goed uitzag, ook het verhaal was wel boeiend en de cast was goed op dreef.
Leuk om gezien te hebben.

avatar van thoyouknow1980
Minder episch dan het sublieme eerste deel,maar in zijn geheel niet slecht.
Bevat veel actie,mooie beelden en een degelijk verhaal

Ga er maar aan staan, een verhaal verzinnen die aansluit op een eeuwenoud sprookje. De makers van het vermakelijke "Snow White and the Huntsman (2012)" proberen het met een combinatie van een prequel en sequel, wat helaas tegenvalt.

In dit verhaal draait het wederom om jager en professioneel kontschopper Eric (Chris Hemsworth), oftewel "The Huntsman", die door toedoen van zijn werkgever, ijskoningin Freya (Emily Blunt), zijn grote liefde Sara (Jessica Chastain) verliest. Jaren later, na de gebeurtenissen uit "Snow White and the Huntsman", blijkt ze toch nog in leven te zijn en dat komt mooi uit, omdat Eric haar hulp goed kan gebruiken bij een missie om de beroemde maar inmiddels vermiste magische spiegel terug te vinden. Opperfeeks Ravenna (Charlize Theron), de zus van Freya, blijkt erbij betrokken.

De pracht en praal van dit oogverblindend (o.a. de kostuums) vormgegeven sprookje wordt teniet gedaan door het rommelige script, waarbij het verhaal vooral een geforceerd en niet erg fantasievol excuus blijkt te zijn om Chris Hemsworth en Charlize Theron tegenover elkaar te krijgen. De actiescènes zijn uniform matig in uitvoering en de choreografie is verre van indrukwekkend. De drukke, snelle cameravoering en montage lijken te dienen om dat te verhullen. De sterke cast met zeker niet de minste actrices als Charlize Theron, Emily Blunt en Jessica Chastain, kunnen dit dure actiespektakel niet redden.

Al met al is "The Huntsman: Winter's War" een matig overbodig vervolg geworden.

avatar van panax
waarom kun je met de techniek voor prachtige special effects
geen betere film maken
wat jammer dat je zoiets maakt als deze film
gewoonweg jammer
het is een b-film geworden wat mij betreft!!
slecht afgekeken van the lord of the rings !!

Een mooie film.de film is net zo leuk als het vorige deel vind ik.heb me met dit deel ook prima vermaakt.mooie omgeving weer.en weer een prima cast.

avatar van teigertje
Wat een fantastisch tweede deel.

Prachtig gemaakt weer !.

Geweldige spelers, Chris Hemsworth is weer fantastisch in zijn rol als de huntsman.

Met de prachtige titel song van Halsey - Castle.

Een echte aanrader .