Captain America: Civil War (2016)

Alternatieve titel: Captain America 3

3,38

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Anthony Russo en Joe Russo
met Chris Evans, Robert Downey Jr. en Scarlett Johansson

Steve Rogers geeft leiding aan een nieuw team van Avengers, dat probeert de mensheid te beschermen. Nadat een nieuw internationaal incident zorgt voor schade, groeit de politieke druk om een systeem op te bouwen waarbij de helden verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor hun daden. Een regeringsorgaan wordt opgesteld om te bekijken wanneer gebruik gemaakt moet worden van de diensten van het team. De nieuwe status quo zorgt voor een breuk tussen de Avengers, terwijl ze de wereld ook moeten beschermen tegen een nieuwe en afgrijselijke vijand.

219 BERICHTEN 54 MENINGEN
avatar van KingJ
gekeken op Netflix vond ik het net te pruimen

mooi vermaak maar verder kan ik er weinig mee

avatar van Cleanshot
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik vraag me af of er binnenkort weer eens een goede marvel film (wolverine 1 & Iron man 1 uitgezonderd) zal worden gemaakt die de comics van Marcel en DCC eer aan gaat doen. Los van de verminking van de karakters van de onderliggende personages zijn de verhaallijnen totaal onzinnig. Ik vond dit op zich een redelijk te kijken film, maar de oorspronkelijke civil war reeks was toch donkerder en veel beter doordacht. Ik vind wel de nieuwe spiderman echt wel iets toevoegen,en goed neergezet. En de end fight was ook prima, maar het plot vanuit de bad guy geinitieerd was wel heel onlogisch en nodeloos complex. Baron zemo was in de comics zover ik me kon herinneren een mutant of in ieder geval een superschurk en hierin een gewoon mens die wel heel makkelijk aan de info komt en het de helden zo moeilijk maakt.
Al met al beter dan de afgelopen andere Marvel miskleun zoals X-men Apocalypse. Jammer, er zit zoveel goeds in potentie in dit genre.

avatar van DeCol
Dit is eigenlijk het derde deel in de Captain America reeks, maar ik vind het toch meer een Avengers-film. De nieuwe karakters zijn een leuke toevoeging. Inhoudelijk is het niet heel goed. Ik kan me redelijk vinden in het commentaar dat het soap gehalte nogal hoog is. Echter had ik verwacht dat we een mooie climax gingen krijgen. Helaas.

Gelukkig zit het met de actie wederom snor. Niet zo groots als de vorige twee Avengers-films, maar daardoor niet minder. Het ziet er weer enorm gelikt uit! De gevechten tussen de helden zijn tof en een beetje komisch. Door dat laatste heb je nooit het idee dat ze elkaar echt pijn gaan doen en dat is dan wel weer jammer.

In zijn geheel echt wel vermakelijk, maar zitten wel wat haken en ogen aan.

avatar van martijn011
Na het uitstekende tweede deel van Captain America hoopte ik dat de stijgende lijn zich voort zou gaan zetten, maar helaas is dat niet het geval.
Alhoewel de film erg positief ontvangen is, kan ik me daar niet echt in vinden. Natuurlijk, de actie is supervet en het ziet er allemaal geweldig uit. De gevechten worden adembenemend in beeld gebracht, en zo'n openingsscène in Nigeria is smullen geblazen. Maar verder kon het me allemaal niet echt boeien en ik had moeite om de aandacht erbij te houden.

Alhoewel de film uitermate z'n best doet om een verhaal te vertellen is het eigenlijk flinterdun. Komt nog bij dat er zo'n beetje elke tien minuten een andere of nieuwe superheld op komt dagen zodat het eerder lijkt op een reünie. Wel leuk is de introductie van Spiderman, een hele jonge versie welteverstaan. Een van de hoogtepunten van de film was zijn aanwezigheid. Hopelijk gaan we daar meer van zien.
Deze film viel me een klein beetje tegen eerlijk gezegd, al is het nog wel steeds een kleine voldoende waard.

avatar van TheManInBlack
Geweldige vermakelijke spektakelfilm.

Cast doet het weer uitstekend. Het ontstaan van de conflict tussen de twee vrienden "Iron Man" en Captain America" is goed bedacht. Verhaal is ook erg goed. Vechtscène's waren om van te genieten en ook de humor is weer geslaagd. Met het eindgevecht tussen "Iron Man" en "Captain America" zat ik op het puntje van mijn stoel, wat was dat ontiegelijk spannend zeg! Tijdens de gevechten dacht ik wel van, vermoord elkaar nou niet! Zelf was ik voor het team van "Captain America". De nieuwe personages zijn goed geïntroduceerd, maar vond "Spider-Man" wel een beetje irritant..

avatar van Decec
Uitstekend actie/avontuur/SF film...
Spannend verhaal...
Uitstekend acteerwerk...
Bekende acteurs...
Perfect leuk gemaakt SF...
Perfect super mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(DTS 7.1)...
Perfect camerabeweging...
Heerlijk genoten...

avatar van umbra
Gewoon lekkere Marvel actiefilm, die geen moment verveeld ondanks de kleine 2u en half. 9 op 10 is het er boenk op qua Marvel films, misschien omdat ik mijn verwachtingen bij deze films zeer hoog stel, dat ik eerder neig naar een 7 à 7.5/10 dan 8 à 9/10. Verveeld nooit.

avatar van Hansjepansje
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Degelijke Aveng...nee wacht, dit is blijkbaar een Captain America. Ach ja, het zal allemaal wel.

Was vooraf een beetje bang voor de lange speelduur en dat bleek niet onterecht, 2,5 uur is gewoon te lang voor dit soort films. Laatste half uur is er echt wel teveel aan. Dat de film desondanks gehaast aanvoelt en personages amper worden ontwikkeld ligt natuurlijk aan het belachelijk aantal superhelden dat z'n opwachting mag maken. Leuk voor op de poster en in de trailer, maar beter wordt de film er niet van.

Toch doet Civil War een paar dingen best goed. Fijn om te zien dat The Avengers eindelijk eens worden geconfronteerd met de gevolgen van hun acties, zowel juridisch als emotioneel. De bijhorende onderlinge discussie was ook best leuk om te volgen, vond het best jammer dat het plot zich daarna verplaatste richting Bucky. Werd toch wel beduidend minder interessant vanaf dan, al vond ik het uiteindelijk best een verademing dat de wereld voor een keer eens niet gered moest worden.

Acteerwerk is zoals altijd ook op niveau, met speciale vermeldingen voor Downey Jr. (weer de beste), Martin Freeman (leuke verrassing) en Daniël Bühl (prima atypische bad guy, zou geen straf zijn om hem later weer terug te zien). Russo's maken er verder ook wel weer een vlotte film van. Die actiescènes in Lagos en de grote showdown mochten er best zijn.

Overdaad aan superhelden, net iets te lang, maar al bij al genoeg leuks voor een voldoende. 2,5*

avatar van Phantasm
Viel me toch wat tegen, zijn voorgangers waren beter, de speelduur had inderdaad wel wat korter gekund. Maar goed, leuk om een keer gezien te hebben.