Still Alice (2014)

Verenigde Staten / Frankrijk

geregisseerd door Richard Glatzer en Wash Westmoreland
met Julianne Moore, Alec Baldwin en Kristen Stewart

Alice Howland (Moore) is een 50-jarige docent taalkunde aan de Columbia-universiteit in New York. Op het toppunt van haar carrière krijgt ze te maken met het verval van haar geheugen. Ze wordt gediagnosticeerd met de ziekte van Alzheimer en moet als sterke onafhankelijke vrouw zien om te gaan met de gevolgen van deze diagnose die haar leven drastisch zal veranderen.

avatar van des1
Gut, wat een gezeik van heel wat stuurlui aan wal hierboven over dat het verhaal voorspelbaar is... Misschien is dat wel omdat de ziekte zich zo voorspelbaar ontwikkelt.

Vind het het een mooie en ontroerende film.
Veel dingen zijn wel voorspelbaar, maar heb me daar zeker niet aan geërgerd.

Waar ik me wel heel even aan heb geërgerd, dat dit weer zo'n een 'perfect' gezin was: geld genoeg, ideale kinderen.

Hierdoor staat het wel iets verder van mij af.

Hoe julianne Moore omgaat met de ziekte, doen me dit grotendeels vergeten. Ik vind haar het erg goed doen!

Mooie film, maar had veel meer uitgehaald kunnen worden. Heeft me ook niet echt ontroerd. Normaal zou ik wel een traantje laten bij zulke onderwerpen.
Zal wel aan het script en verhaal liggen denk ik, want Julianne Moore is zoals altijd een prima actrice en zet hier ook weer een prachtige stuk neer.

avatar van Don Homer
Goed thema die een beter lot verdient dan dit script.