ad

Geregisseerd door: William Eubank

Met onder meer: Kristen Stewart, Vincent Cassel en Mamoudou Athie

Releasedatum: 8 januari 2020

Over Underwater

"7 miles below the ocean surface something has awakened"

Een team bestaande uit diepzee-onderzoekers krijgt te maken met een aardbeving die het ondergrondse laboratorium volledig verwoest. Nu moeten de leden alles op alles zetten om te kunnen overleven. Onder hen bevindt zich de moedige, maar geharde Norah. Het team bestaat uit mensen die elkaar nauwelijks kennen en zo ontstaan er bizarre en soms existentiële conversaties, alsook vreemde relaties.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Rodger

Rodger

vaag, rommelig, te voorspelbaar...

niet echt een aanrader,

2.0 **

avatar van MosquitoSmasher

MosquitoSmasher

Prima filmpje om te huren via Pathé Thuis en dat heb ik dan ook gedaan met het tegoed dat ik kreeg van Pathé omdat ik niet naar de bios kan, maar anders wel voor Unlimited Gold moet betalen.

Kristen doet haar ding hier en dat was goed genoeg. Niet dat trieste acteerwerk uit de trash ass Twilight films hier. Het is ook geen lelijke vrouw, maar dat korte, bijna Eminem achtige kapsel is zo jammer. Maar goed, dat is haar keuze.

Verder overduidelijk dat er naar Alien is gekeken hier, een film die ook echt van een heel ander niveau is. Dat gezegd te hebben heb ik mij er goed mee vermaakt. De monsters worden niet onnodig veel getoond en dat komt de boel ook wel ten goede.....alleen twee dingen:

Wanneer Kristen dat monster sloopt die haar probeerde te eten. Gaat ze rustig een beetje staak kijken naar dat insane grote beest. Mens, rennen! I get it, hij is big ass fuck, maar wegwezen!

De escape pods. Kon Emily niet gewoon met haar vriend in één por zodat Kristen's personage het ook kon overleven?

scorsese

Aardige film waarin de bemanning van een platform op de bodem van de zee te maken krijgt met problemen. Verre van origineel allemaal en de film speelt leentjebuur bij vele andere en betere films. Toch kijkt het wel gemakkelijk weg. Hier en daar best spannend en de film duurt zeker niet te lang (de film heeft nagenoeg geen introductie en dat werkt hier dan ook in het voordeel).

avatar van johan_sb2

johan_sb2

Tja, standaard. Girlpower uiteraard. Wonderlijk waar die helmen elke keer bleven.

avatar van Dennissssss

Dennissssss

• 1982 stemmen

Waarom moet Kirsten Stewart eruit zien als Eminem?

avatar van Waku

Waku

Stoere chick Kirsten Stewart is enige lichtpuntje in deze sf horror film , vooral gekopieerd van de succesvolle "Aliens" reeks. De scenes in het water zijn chaotisch en rommelig gefilmd. Verder weet "Underwater" nooit te boeien en is de spanning ver te zoeken. 2*

avatar van Phantasm

Phantasm

Redelijk, zoveel actie vond ik er niet inzitten, valt voor een keertje te doen.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Nog een film in het rijtje 'box office flops die veel beter zijn dan de hedendaagse succesfilms'.

avatar van Alathir

Alathir

Beetje een teleurstelling na Eubank's vorige film The Signal. Die was veel origineler, intuïtiever, suggestiever. Deze Underwater probeert enigzins origineel te zijn door de omgeving waarin het zich allemaal afspeelt te verschuiving naar de diepzee. Verder is dit een behoorlijke rip-off van Alien, laat ons eerlijk zijn. Een drietal jaar geleden kwam Life uit en ook die vond ik weinig bijzonder. Slechter is deze misschien niet eens. Ik heb me vooral minder gestoord aan de crew die denkfouten maken. Dus in dat opzicht vond ik deze film zeker beter. Wel is het zo dat de onderwaterscènes erg donker alsook chaotisch gefilmd werden. In een bepaald opzicht begrijp ik die keuze maar een film die je amper kan zien, is ook maar niks.

Kristen Stewart vind ik best een stoere opvolgster van Sigourney Weaver. Grappig ook dat korte haar net als Sigourney Weaver vanaf film 3 als ik me niet vergis. Vincent Cassel is niet meteen een acteur die me al vaak heeft kunnen bekoren maar hier vond ik hem best oké. Een 2.5*

Tarkus

Twee acteurs die op de rolverdeling staan hebben me deze film doen aanschaffen, Vincent Cassel, een van mijn favoriete Franse acteurs die het ook in het Engels goed doet, en Kristen Stewart, die ik ook wel ,graag bezig zie.

Maar deze film is maar matig, een beetje een teleurstelling.

Het is bij momenten wel spannend, maar daar zorgt vooral de bombastische soundtrack voor.

Als je de film een beetje kort wil samenvatten met één zin, dan is het deze wel: Alien Underwater.

Geef de film nog net een voldoende maar er had veel meer ingezeten, hij is te duister en Cassel zijn optreden is betrekkelijk kort.

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

Vermakelijke film die eigenlijk weinig tot geen inleiding kent en meteen van start gaat. Hierdoor bleef er constant een bepaalde vaart in de film zitten en krijg je geen tijd om even weg te kijken van het scherm.

Het acteerwerk was prima en ook het wezen zag er wel aardig uit. Wel vond ik het verhaal niet zo bijzonder en ook was het jammer dat de dodelijke momenten vaak te donker en vaag in beeld gebracht werden waardoor je niet goed kon zien wat er daadwerkelijk gebeurde. Misschien dat dat ook te maken heeft met de PG-13 rating, maar dat vond ik wel een minpunt.

Ruime 3*

avatar van nadrin

nadrin

Een zoveelste Alien-Spicies kloon. Wel spanning en vaart in de film. Komt ook minder tot zijn recht op een tv scherm. Veel scènes vrij onduidelijk in beeld gebracht.

avatar van Thomas83

Thomas83

Onderhoudende film. Niet te lang, de ontwerpen van de sets, kostuums en monsters zijn heel aardig, en Stewart is verrassend ok in een Ellen Ripley-achtige rol (leek me in eerste instantie geen rol voor haar). Het verhaal bevat dan wel weer bijzonder weinig verrassingen, en de personages en dialogen zijn behoorlijk vlak geschreven. Maar echt storen doe het niet eens, ondanks de aanwezigheid van T.J. Miller.

Vond alles overigens wel vaak wat lastig te volgen. Door de bij vlagen wat warrige manier van vertellen, maar ook doordat alles letterlijk zo slecht te zien is. Alles is zo donker en troebel. De kills zijn vrij bruut, de jump scares dan weer wat minder. Redelijke film, maar Eubank heeft met The Signal al bewezen wat beters te kunnen maken. 3.0*.

avatar van Dennisj

Dennisj

Staat hier aangegeven als een actie/drama maar zou het toch meer onder een SF/thriller scharen. De vergelijking met andere alien films is al snel gemaakt maar daarbij ook onnodig. Als je een liefhebber ervan bent dan zal je dit ook wel kunnen waarderen. Verveelt eigenlijk geen moment en de sfeer in de film is ook goed mede door de locatie waarop het zich afspeelt. Hier en daar wat donker maar het zou raar zijn als daar volle verlichting geweest was dus daar valt mee te leven. 3,5*

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag bekeken, redelijk onderhoudende film, vanaf het begin tot het eind gebeurd er wel wat en ik heb geen saaie stukken gezien.

Je weet ook niet welke kant deze film uitgaat, het is een beetje een Alien-achtig verhaal in combinatie met een film waar ze de uitgang moeten vinden.

Wie overleeft het en wie niet.

Toch had ik er wat meer van verwacht, locatie was prima en soms best spannend zeker naarmate het einde, maar had wel wat meer actie willen zien, soms ook wat voorspelbaar.

Dus een gemiddelde waardering, niet goed, maar ook niet echt slecht.

avatar van Noodless

Noodless

Eigenlijk wel een vermakelijk filmpje met sfeervolle beelden van de locatie onder water. Het tempo is vrij hoog en er gebeurt wel heel wat. De meeste actiescènes zagen er toch duidelijk uit, sommigen misschien wat minder...maar het zou ook heel raar zijn om te veel te laten verlichten. In ieder geval vond ik dit hier niet zo hinderlijk. De monsters zagen er best akelig uit. Kristen Stewart zag er wel raar uit en deed me onmiddellijk aan Ripley ( Alien ) denken.

Ze doet het hier overigens niet zo slecht. De rol van kapitein die Vincent Cassel speelt, had weinig inhoud net zoals de andere rollen. Het personage Paul (T.J. Miller) is best irritant met zijn flauwe grapjes. Positief is ook wel dat je als kijker lang niet weet in welke richting de film gaat verlopen en dat de regisseur niet kiest voor een typisch cliché einde. 6,5/10

avatar van blurp194

blurp194

Meh.

Underwater recyclet een handjevol cliches, maar doet dat niet echt goed. Met de natuurwetten wordt een loopje genomen, en dat maakt het vanaf het eerste begin moeilijk om in het verhaal te komen - vooral omdat dat er eigenlijk ook maar nauwelijks is. Visueel vond ik het ook allemaal wat matig, veel te groenig allemaal - kent iemand in Hollywood nog gewoon neutrale kleuren? en van vormgeving eigenlijk ook niet zo bijzonder. En vooral ook veel te donker - een probleem dat ik wel vaker heb met horrorfilms, als ik niet kan zien waar ik bang van worden moet dan komt het niet.

Stewart met haar korte koppie is nog wel grappig, maar daar houdt het ook wel mee op. Cassel maakt ook al geen indruk. Verbazingwekkend om die twee in zo’n flutproductie te zien - meestal kiezen ze toch wat betere dingen uit.

avatar van blackwolves

blackwolves

goede sf thriller onderwater een beetje zoals lefiatan maar hier zijn de ailans minder vriendelijk

vond het beste een aardiege en toch wel spannende film kristin stewart speelt hier toch wel erg goed in maar deze film heeft mij wel bevalen een droevig einde

avatar van tbouwh

tbouwh

Een dag die dankzij Imagine Film Festival al in het teken staat van het dreigende zeewater, kun je maar het beste in stijl afsluiten. Waar regisseur William Eubank zijn inspiratie zoal vandaan haalt, is duidelijk;dat de film eigenlijk over de wezens van Lovecraft en de bodemloze afgrond gaat op den duur ook. Wat onder water gebeurt, blijft onder water. Jammer dat Kristen Stewart en Vincent Cassel hier zo plompverloren rondlopen, en dat Eubank van opbouw en balans in toon en ritme weinig wanten weet. Na het rommelige eerste kwartier komt de film zichzelf nooit meer echt te boven.

avatar van Survivor87

Survivor87

Aardige Alienachtige, maar dan onder water sf-film met Vincent Cassel en die meid van uit die Twilight films. Ze hadden beter Vincent Cassel de hoofdrol gegeven ipv die Kirsten Stewart. Maja, Alien willen achter doen blijkbaar. Spijtig. Anders wel spannende filmpje.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Zeer tegenvallende film. Wat ziet het er allemaal donker en vaag uit. En de special effects zijn echt belabberd.

We hebben het allemaal al eens gezien. Een monster/alien achtig wezen dat mensen wil opeten. Niets bijzonders. Kirstens korte koppie was nog aardig op dreef, maar het is het net allemaal niet.

avatar van mrklm

mrklm

Ripoff van The Abyss en Alien met zowaar een ecologische boodschap, maar zelfs de meest gepassioneerde milieuactivist zal hier niet voor warmlopen. Een expeditie doet onderzoek op de bodem van de oceaan en een aantal plaatselijke bewoners ziet dat niet zitten. Oppervlakkig verhaal biedt excuus voor veel CGI-effecten en weinig verdieping. Alleen aan te raden voor de meest trouwe fans van de altijd betrouwbare Kirsten Stewart, vooral omdat ze gedurende de finale in ondergoed rond huppelt. Verder niets nieuws en niets interessants onder de zeespiegel.

avatar van Shadowed

Shadowed

Nice.

Een film die zich diep onderwater afspeelt, op de bodem van de Marianentrog nog wel. Aangezien ik snel ongemakkelijk raak van diepe wateren zou het een ideale omgeving zijn om mij de stuipen op het lijf te jagen. Dat gebeurde niet, maar het was wel spannend op een andere manier.

Het leukste is waarschijnlijk nog wel dat de film direct de deuren plattrapt in de eerste minuten en vervolgens het tempo hoog houdt gedurende de hele film. Al snel gaat de actie los en wordt het direct spannend met enkel minuten aan rustige momentjes tussendoor. Hierdoor is het op geen enkele manier een probleem om deze film uit te kijken.

Stewart doet het goed, stukken beter in vergelijking met andere films waarin ze speelt. Dat ze af en toe in haar ondergoed rondloopt heeft natuurlijk een duidelijke reden, maar daarbuiten speelt ze best goed. Ook andere crewleden zoals Cassel, Henwick en Gallagher doen het goed. De enige die ik niet echt in de film vond passen was Miller die te geforceerd grapjes door het verhaal mixt.

Visueel ziet de film er goed uit. De CGI laat het soms afweten maar de designs, onderwaterwereld en inrichting van de setting zien er goed uit. Er zitten duidelijk wat centjes achter en daardoor is er ruimte voor wat grootse actie, die in de finale behoorlijk doordendert. Het is fijn dat er nu ook een echt grootse onderwaterhorrorfilm mag zijn.

Qua spanning is het aardig, maar in het algemeen gaat de film meer voor bombast dan echt enge spanning. Er zitten een aantal spannende stukjes tussen, maar de soundtrack geeft vaak aan wanneer de schrikmomenten komen en het lawaai overschreeuwt een subtiele opbouw vaak. Hierdoor is niet alles even spannend en zelfs wat klunzig hier en daar, maar in het algemeen wordt het hoog gehouden. Daarnaast weet Eubank precies hoe hij zijn camera moet opereren.

Qua vermaak biedt het ook genoeg, al zitten er mindere stukjes in. Jammer dat alles er net iets te geanimeerd uitziet, waardoor het nooit een realistisch gevoel krijgt. Ze hadden ook iets subtieler met de donkere dieptes en plekjes om mogen gaan zodat de mensen die ook daadwerkelijk watervrees hebben extra kunnen huiveren. Verder een leuke film waarbij ik de finale echt een kers op de taart vond.

avatar van filmfan0511

filmfan0511

Erg zwak. De film vliegt zonder enige vorm van opbouw meteen in een hele boel chaotische actie, die wat mij betreft ook nog eens vrij lelijk in beeld werd gebracht. Die slow-motion shots, bah. De personages zijn inwisselbaar, omdat je ze niet hebt leren kennen voordat de actie begint. Daardoor maakte het me echt niet uit wie er allemaal het loodje ging leggen. De cast, op Vincent Cassel na, vind ik ook slecht presteren. Vooral Stewart vond ik erg matig. Daar komt nog eens bij dat de humor of one-liners geforceerd aanvoelen, èn dat de meeste locaties zo donker zijn dat je de helft van de tijd het allemaal niet goed ziet. Dat was misschien sfeerverhogend bedoeld, maar het werkte averechts. Toch nog 1* voor de onderwaterlocaties, die van tijd tot tijd toch wel mooie of claustrofobische beelden opleverden.

avatar van K. V.

K. V.

Deze film eens geprobeerd en het was eens leuk om gezien te hebben. De film doet wel heel hard aan de Alien reeks denken, maar dan onderwater. De film zag er nog oké uit, net als de cast.

avatar van Deepfreezer

Deepfreezer

Toch wel een van de betere films en zeker het kijken waard

Zeker aan te raden

Vijf sterren voor mij

Mensen die houden van horror en het claustrofobisch gevoel

Aan te raden