Underwater (2020)

Actie / Drama

geregisseerd door William Eubank
met Kristen Stewart, Vincent Cassel en T.J. Miller

Een team bestaande uit diepzee-onderzoekers krijgt te maken met een aardbeving die het ondergrondse laboratorium volledig verwoest. Nu moeten de leden alles op alles zetten om te kunnen overleven. Onder hen bevindt zich de moedige, maar geharde Norah. Het team bestaat uit mensen die elkaar nauwelijks kennen en zo ontstaan er bizarre en soms existentiële conversaties, alsook vreemde relaties.

avatar van Rodger
vaag, rommelig, te voorspelbaar...
niet echt een aanrader,
2.0 **

Prima filmpje om te huren via Pathé Thuis en dat heb ik dan ook gedaan met het tegoed dat ik kreeg van Pathé omdat ik niet naar de bios kan, maar anders wel voor Unlimited Gold moet betalen.

Kristen doet haar ding hier en dat was goed genoeg. Niet dat trieste acteerwerk uit de trash ass Twilight films hier. Het is ook geen lelijke vrouw, maar dat korte, bijna Eminem achtige kapsel is zo jammer. Maar goed, dat is haar keuze.

Verder overduidelijk dat er naar Alien is gekeken hier, een film die ook echt van een heel ander niveau is. Dat gezegd te hebben heb ik mij er goed mee vermaakt. De monsters worden niet onnodig veel getoond en dat komt de boel ook wel ten goede.....alleen twee dingen:

Wanneer Kristen dat monster sloopt die haar probeerde te eten. Gaat ze rustig een beetje staak kijken naar dat insane grote beest. Mens, rennen! I get it, hij is big ass fuck, maar wegwezen!

De escape pods. Kon Emily niet gewoon met haar vriend in één por zodat Kristen's personage het ook kon overleven?

Aardige film waarin de bemanning van een platform op de bodem van de zee te maken krijgt met problemen. Verre van origineel allemaal en de film speelt leentjebuur bij vele andere en betere films. Toch kijkt het wel gemakkelijk weg. Hier en daar best spannend en de film duurt zeker niet te lang (de film heeft nagenoeg geen introductie en dat werkt hier dan ook in het voordeel).

avatar van johan_sb2
Tja, standaard. Girlpower uiteraard. Wonderlijk waar die helmen elke keer bleven.

avatar van Dennissssss
Waarom moet Kirsten Stewart eruit zien als Eminem?

Stoere chick Kirsten Stewart is enige lichtpuntje in deze sf horror film , vooral gekopieerd van de succesvolle "Aliens" reeks. De scenes in het water zijn chaotisch en rommelig gefilmd. Verder weet "Underwater" nooit te boeien en is de spanning ver te zoeken. 2*

avatar van Phantasm
Redelijk, zoveel actie vond ik er niet inzitten, valt voor een keertje te doen.

avatar van jeroentjuhhhhh
Nog een film in het rijtje 'box office flops die veel beter zijn dan de hedendaagse succesfilms'.

avatar van Alathir
Beetje een teleurstelling na Eubank's vorige film The Signal. Die was veel origineler, intuïtiever, suggestiever. Deze Underwater probeert enigzins origineel te zijn door de omgeving waarin het zich allemaal afspeelt te verschuiving naar de diepzee. Verder is dit een behoorlijke rip-off van Alien, laat ons eerlijk zijn. Een drietal jaar geleden kwam Life uit en ook die vond ik weinig bijzonder. Slechter is deze misschien niet eens. Ik heb me vooral minder gestoord aan de crew die denkfouten maken. Dus in dat opzicht vond ik deze film zeker beter. Wel is het zo dat de onderwaterscènes erg donker alsook chaotisch gefilmd werden. In een bepaald opzicht begrijp ik die keuze maar een film die je amper kan zien, is ook maar niks.

Kristen Stewart vind ik best een stoere opvolgster van Sigourney Weaver. Grappig ook dat korte haar net als Sigourney Weaver vanaf film 3 als ik me niet vergis. Vincent Cassel is niet meteen een acteur die me al vaak heeft kunnen bekoren maar hier vond ik hem best oké. Een 2.5*

Twee acteurs die op de rolverdeling staan hebben me deze film doen aanschaffen, Vincent Cassel, een van mijn favoriete Franse acteurs die het ook in het Engels goed doet, en Kristen Stewart, die ik ook wel ,graag bezig zie.
Maar deze film is maar matig, een beetje een teleurstelling.
Het is bij momenten wel spannend, maar daar zorgt vooral de bombastische soundtrack voor.
Als je de film een beetje kort wil samenvatten met één zin, dan is het deze wel: Alien Underwater.
Geef de film nog net een voldoende maar er had veel meer ingezeten, hij is te duister en Cassel zijn optreden is betrekkelijk kort.

avatar van Spartaan1986
Vermakelijke film die eigenlijk weinig tot geen inleiding kent en meteen van start gaat. Hierdoor bleef er constant een bepaalde vaart in de film zitten en krijg je geen tijd om even weg te kijken van het scherm.
Het acteerwerk was prima en ook het wezen zag er wel aardig uit. Wel vond ik het verhaal niet zo bijzonder en ook was het jammer dat de dodelijke momenten vaak te donker en vaag in beeld gebracht werden waardoor je niet goed kon zien wat er daadwerkelijk gebeurde. Misschien dat dat ook te maken heeft met de PG-13 rating, maar dat vond ik wel een minpunt.

Ruime 3*

avatar van nadrin
Een zoveelste Alien-Spicies kloon. Wel spanning en vaart in de film. Komt ook minder tot zijn recht op een tv scherm. Veel scènes vrij onduidelijk in beeld gebracht.

avatar van Thomas83
Onderhoudende film. Niet te lang, de ontwerpen van de sets, kostuums en monsters zijn heel aardig, en Stewart is verrassend ok in een Ellen Ripley-achtige rol (leek me in eerste instantie geen rol voor haar). Het verhaal bevat dan wel weer bijzonder weinig verrassingen, en de personages en dialogen zijn behoorlijk vlak geschreven. Maar echt storen doe het niet eens, ondanks de aanwezigheid van T.J. Miller.

Vond alles overigens wel vaak wat lastig te volgen. Door de bij vlagen wat warrige manier van vertellen, maar ook doordat alles letterlijk zo slecht te zien is. Alles is zo donker en troebel. De kills zijn vrij bruut, de jump scares dan weer wat minder. Redelijke film, maar Eubank heeft met The Signal al bewezen wat beters te kunnen maken. 3.0*.

avatar van Dennisj
Staat hier aangegeven als een actie/drama maar zou het toch meer onder een SF/thriller scharen. De vergelijking met andere alien films is al snel gemaakt maar daarbij ook onnodig. Als je een liefhebber ervan bent dan zal je dit ook wel kunnen waarderen. Verveelt eigenlijk geen moment en de sfeer in de film is ook goed mede door de locatie waarop het zich afspeelt. Hier en daar wat donker maar het zou raar zijn als daar volle verlichting geweest was dus daar valt mee te leven. 3,5*

avatar van xxERWINxx
Vandaag bekeken, redelijk onderhoudende film, vanaf het begin tot het eind gebeurd er wel wat en ik heb geen saaie stukken gezien.
Je weet ook niet welke kant deze film uitgaat, het is een beetje een Alien-achtig verhaal in combinatie met een film waar ze de uitgang moeten vinden.
Wie overleeft het en wie niet.
Toch had ik er wat meer van verwacht, locatie was prima en soms best spannend zeker naarmate het einde, maar had wel wat meer actie willen zien, soms ook wat voorspelbaar.

Dus een gemiddelde waardering, niet goed, maar ook niet echt slecht.

avatar van Noodless
Eigenlijk wel een vermakelijk filmpje met sfeervolle beelden van de locatie onder water. Het tempo is vrij hoog en er gebeurt wel heel wat. De meeste actiescènes zagen er toch duidelijk uit, sommigen misschien wat minder...maar het zou ook heel raar zijn om te veel te laten verlichten. In ieder geval vond ik dit hier niet zo hinderlijk. De monsters zagen er best akelig uit. Kristen Stewart zag er wel raar uit en deed me onmiddellijk aan Ripley ( Alien ) denken.
Ze doet het hier overigens niet zo slecht. De rol van kapitein die Vincent Cassel speelt, had weinig inhoud net zoals de andere rollen. Het personage Paul (T.J. Miller) is best irritant met zijn flauwe grapjes. Positief is ook wel dat je als kijker lang niet weet in welke richting de film gaat verlopen en dat de regisseur niet kiest voor een typisch cliché einde. 6,5/10

avatar van blurp194
Meh.

Underwater recyclet een handjevol cliches, maar doet dat niet echt goed. Met de natuurwetten wordt een loopje genomen, en dat maakt het vanaf het eerste begin moeilijk om in het verhaal te komen - vooral omdat dat er eigenlijk ook maar nauwelijks is. Visueel vond ik het ook allemaal wat matig, veel te groenig allemaal - kent iemand in Hollywood nog gewoon neutrale kleuren? en van vormgeving eigenlijk ook niet zo bijzonder. En vooral ook veel te donker - een probleem dat ik wel vaker heb met horrorfilms, als ik niet kan zien waar ik bang van worden moet dan komt het niet.

Stewart met haar korte koppie is nog wel grappig, maar daar houdt het ook wel mee op. Cassel maakt ook al geen indruk. Verbazingwekkend om die twee in zo’n flutproductie te zien - meestal kiezen ze toch wat betere dingen uit.

goede sf thriller onderwater een beetje zoals lefiatan maar hier zijn de ailans minder vriendelijk
vond het beste een aardiege en toch wel spannende film kristin stewart speelt hier toch wel erg goed in maar deze film heeft mij wel bevalen een droevig einde