Underwater (2020)

Actie / Drama

geregisseerd door William Eubank
met Kristen Stewart, Vincent Cassel en T.J. Miller

Een team bestaande uit diepzee-onderzoekers krijgt te maken met een aardbeving die het ondergrondse laboratorium volledig verwoest. Nu moeten de leden alles op alles zetten om te kunnen overleven. Onder hen bevindt zich de moedige, maar geharde Norah. Het team bestaat uit mensen die elkaar nauwelijks kennen en zo ontstaan er bizarre en soms existentiële conversaties, alsook vreemde relaties.

avatar van Rodger
vaag, rommelig, te voorspelbaar...
niet echt een aanrader,
2.0 **

Prima filmpje om te huren via Pathé Thuis en dat heb ik dan ook gedaan met het tegoed dat ik kreeg van Pathé omdat ik niet naar de bios kan, maar anders wel voor Unlimited Gold moet betalen.

Kristen doet haar ding hier en dat was goed genoeg. Niet dat trieste acteerwerk uit de trash ass Twilight films hier. Het is ook geen lelijke vrouw, maar dat korte, bijna Eminem achtige kapsel is zo jammer. Maar goed, dat is haar keuze.

Verder overduidelijk dat er naar Alien is gekeken hier, een film die ook echt van een heel ander niveau is. Dat gezegd te hebben heb ik mij er goed mee vermaakt. De monsters worden niet onnodig veel getoond en dat komt de boel ook wel ten goede.....alleen twee dingen:

Wanneer Kristen dat monster sloopt die haar probeerde te eten. Gaat ze rustig een beetje staak kijken naar dat insane grote beest. Mens, rennen! I get it, hij is big ass fuck, maar wegwezen!

De escape pods. Kon Emily niet gewoon met haar vriend in één por zodat Kristen's personage het ook kon overleven?

Aardige film waarin de bemanning van een platform op de bodem van de zee te maken krijgt met problemen. Verre van origineel allemaal en de film speelt leentjebuur bij vele andere en betere films. Toch kijkt het wel gemakkelijk weg. Hier en daar best spannend en de film duurt zeker niet te lang (de film heeft nagenoeg geen introductie en dat werkt hier dan ook in het voordeel).

avatar van johan_sb2
Tja, standaard. Girlpower uiteraard. Wonderlijk waar die helmen elke keer bleven.

avatar van Dennissssss
Waarom moet Kirsten Stewart eruit zien als Eminem?

Stoere chick Kirsten Stewart is enige lichtpuntje in deze sf horror film , vooral gekopieerd van de succesvolle "Aliens" reeks. De scenes in het water zijn chaotisch en rommelig gefilmd. Verder weet "Underwater" nooit te boeien en is de spanning ver te zoeken. 2*

avatar van Phantasm
Redelijk, zoveel actie vond ik er niet inzitten, valt voor een keertje te doen.

avatar van jeroentjuhhhhh
Nog een film in het rijtje 'box office flops die veel beter zijn dan de hedendaagse succesfilms'.

avatar van Alathir
Beetje een teleurstelling na Eubank's vorige film The Signal. Die was veel origineler, intuïtiever, suggestiever. Deze Underwater probeert enigzins origineel te zijn door de omgeving waarin het zich allemaal afspeelt te verschuiving naar de diepzee. Verder is dit een behoorlijke rip-off van Alien, laat ons eerlijk zijn. Een drietal jaar geleden kwam Life uit en ook die vond ik weinig bijzonder. Slechter is deze misschien niet eens. Ik heb me vooral minder gestoord aan de crew die denkfouten maken. Dus in dat opzicht vond ik deze film zeker beter. Wel is het zo dat de onderwaterscènes erg donker alsook chaotisch gefilmd werden. In een bepaald opzicht begrijp ik die keuze maar een film die je amper kan zien, is ook maar niks.

Kristen Stewart vind ik best een stoere opvolgster van Sigourney Weaver. Grappig ook dat korte haar net als Sigourney Weaver vanaf film 3 als ik me niet vergis. Vincent Cassel is niet meteen een acteur die me al vaak heeft kunnen bekoren maar hier vond ik hem best oké. Een 2.5*

Twee acteurs die op de rolverdeling staan hebben me deze film doen aanschaffen, Vincent Cassel, een van mijn favoriete Franse acteurs die het ook in het Engels goed doet, en Kristen Stewart, die ik ook wel ,graag bezig zie.
Maar deze film is maar matig, een beetje een teleurstelling.
Het is bij momenten wel spannend, maar daar zorgt vooral de bombastische soundtrack voor.
Als je de film een beetje kort wil samenvatten met één zin, dan is het deze wel: Alien Underwater.
Geef de film nog net een voldoende maar er had veel meer ingezeten, hij is te duister en Cassel zijn optreden is betrekkelijk kort.

avatar van Spartaan1986
Vermakelijke film die eigenlijk weinig tot geen inleiding kent en meteen van start gaat. Hierdoor bleef er constant een bepaalde vaart in de film zitten en krijg je geen tijd om even weg te kijken van het scherm.
Het acteerwerk was prima en ook het wezen zag er wel aardig uit. Wel vond ik het verhaal niet zo bijzonder en ook was het jammer dat de dodelijke momenten vaak te donker en vaag in beeld gebracht werden waardoor je niet goed kon zien wat er daadwerkelijk gebeurde. Misschien dat dat ook te maken heeft met de PG-13 rating, maar dat vond ik wel een minpunt.

Ruime 3*