• 8.612.901 stemmen

Met onder meer: Kristen Stewart, Vincent Cassel en Mamoudou Athie

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Underwater

"7 miles below the ocean surface something has awakened"

Een team bestaande uit diepzee-onderzoekers krijgt te maken met een aardbeving die het ondergrondse laboratorium volledig verwoest. Nu moeten de leden alles op alles zetten om te kunnen overleven. Onder hen bevindt zich de moedige, maar geharde Norah. Het team bestaat uit mensen die elkaar nauwelijks kennen en zo ontstaan er bizarre en soms existentiële conversaties, alsook vreemde relaties.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Boneka

Boneka

Underwater kun je beter Trouble water noemen. Normaal gesproken ben ik wel een fan van Aliens, maar dit is toch een slap aftreksel. Het begint dan nog wel aardig, maar daarna zien we vooral heel veel troebel water en Aliens die die het geheel wat spannend moet maken, maar Underwater wordt nooit spannend of onderhoudend al is het laatste half uurtje dan net een heel klein beetje beter. Er zitten veel negatieve aspecten aan deze film. Zo is er geen fatsoenlijke intro. Had gekozen voor een rustige opbouw van een half uur. Leer de bemanning kennen en ga dan door het lint. Maar nee het spektakel begint vrijwel gelijk en dan duurt het eerste uur wel heel erg lang. Vond het soms zelfs erg vervelend om naar te kijken. Verder zijn de teksten soms tenenkrommend slecht. Vooral die Aziatisch speelt een hele negatieve rol met haar priet praat. De twee hoofdrolspelers doen het aardig. Kirsten lijkt wel een beetje op Fredriksson van Roxette. Ze doet haar best zullen we maar zeggen. En dan nog een moment waar ik heel hard om moest lachen. Op een gegeven moment zegt Kirsten laat mij maar gaan, want ik ben de smalste, terwijl ze allemaal in het zelfde duikerspak zitten zucht.

Geluid en beeld zijn goed al blijft het veelal "troebel" beeld. Nee dit was het net allemaal niet jammer!

Film 2.5

Beeld 4.5

Geluid 4.5

avatar van stratmans

stratmans

origineel futuristisch verhaal, horrorachtig, vaak onduidelijk en vaag gefilmd, goed geacteerd

avatar van Safri

Safri

Ben halverwege gestopt. Teveel gezien in dit genre en deze behoort tot de mindere.

avatar van BS

BS

Lekker filmpje !

Wel grappig dat mensen het heel erg vinden lijken op die Alien film van 40+ jaar geleden (maar dan onderwater)
Is altijd beter dan een alien-clone in de ruimte? Hoedanook, lekker filmpje om naar te kijken.

Goede sfeer, goede acteurs en een mooi ingeleefde locatie. Er is overal iets persoonlijk op geplakt of geschreven en dat maakt dit een prettige "thuis voeldende" plek. Maar dan breekt de pleuris uit en moeten we .. nou ja .. nog meer onderwater zijn als dat ze al tijd.
Zowel claustrofobisch als goed weergegeven met wat grotere overview-shots (zodat we weten waar we ons bevinden).
De monsters zorgen voor een goede spanning en de overtreffende trap op het einde mag er ook zijn
Eerlijk gezegd vind ik het net of ik naar een playthrough van een survival-horror game zit te kijken. Geen lange intro, maar gelijk actie en spectakel. Overal achtergrondgeluidtjes en herhalende oproepen. Zowel 1st and 3rd person actie en over de hele toer komen we allemaal "kleine" opstakels tegen die we moeten overwinnen.
Lekker voor de zondag, spannend genoeg en het ziet er allemaal goed. Half puntje eraf omdat ik hem niet zo snel meer hoef te kijken (maar dat wel zou kunnen) 3*

avatar van bjerik76

bjerik76

• 2083 berichten

de film begint al vrij snel, waardoor je direct in het avontuur word meegesleept.
Alleen zo snel dat je niks weet wie het zijn, waar ze precies zitten, en komen er allemaal termen en woorden waarvan er gedacht word dat de kijker precies weet wat er bedoeld word of waar men zich bevind.
En waar welke capsule ligt zo diep in de zee.
De wezens zijn mooi gemaakt, maar je ziet er te weinig van.

avatar van Gameover

Gameover

Ik vond het gewoon een hele leuke film. Keek lekker weg, was spannend en er gebeurde de hele tijd wel iets. Veel noemen het een B film, dat mag natuurlijk. Ik zal het ook geen A film gaan noemen maar dit was vond ik zeker een positieve verrassing.

avatar van Basto

Basto

Alien meets the Descent.

Geen greintje originaliteit. Morgen weer vergeten.

Kwaliteit op Disney+ laat te wensen over. Nogal troebel beeld. Streaming zal nooit de kwaliteit van blu ray halen.

avatar van grandpa

grandpa

Vanavond samen met grandma, toen alle visite weg was, nogmaals gekeken. Ook deze keer weer lekker spannend, mooie beelden op de 4k buis en vette muziek. Hebben hem een halve ster meer gegeven.

Theunissen

Horrorfilms die in de ruimte of diep onder water afspelen vind ik altijd leuk om te zien (met name door de sfeer) en daarom heb ik deze "Underwater (2020)" met de platte (omdat ze namelijk geen borsten heeft) Kristen Stewart gisteravond gekeken en over het platte lichaam van Kristen Stewart werd in de film ook op een gegeven moment gezegd (door T.J. Miller):

"Met je lieve, platte bovenlijf."

Norah Price (Kristen Stewart) is een getalenteerde technische specialiste die werkt voor "Tian Industries", een groot bedrijf dat actief is in de oliesector. Ze is samen met circa 300 werknemers aan de slag in "Kepler 822", een onderzees boorplatform op de bodem van de Marianentrog in de Stille Oceaan. Wanneer het platform wordt opgeschrikt door een allesvernietigende aardbeving, blijven er met Norah slechts een aantal overlevenden over. Kapitein Lucien (Vincent Cassel), één van hen, ziet maar een oplossing, om echt te kunnen ontsnappen moeten ze helemaal afzakken naar "Roebuck 641", één van de deelfaciliteiten van "Kepler 822". Daarvoor moeten ze echter een wandeling over de zeebodem van ruim anderhalve kilometer afleggen. Als blijkt dat de gigantische trillingen niet veroorzaakt worden door een aardbeving, er is namelijk door het boren ook een enorm diepzeemonster uit zijn slaap ontwaakt, voelen Norah en de anderen dat hun leven aan een zijden draadje hangt. Zullen ze dit overleven?

"Underwater" heb je waarschijnlijk al een aantal keren gezien, en ook in betere varianten. Denk aan The "The Abyss (1989)", "Alien (1979)", "The Thing (1982)" of "The Descent (2005)". Oftewel horrorspanning op een plek waar je eigenlijk niet kunt ontsnappen. En mogelijk lijkt ie wel het meeste op de vrij onbekende Sciencefiction / Horror film "Leviathan (1989)".

Als je dacht dat we al bijna alles weten van onze planeet en het universum waarin we leven, dan heb je het grondig mis. Vanzelfsprekend zijn er nog heel wat dingen die we niet weten over het leven of die we tot nu toe nog altijd niet begrijpen. Welke geheimen zullen onze aardbol en het universum nog prijsgeven? Zijn er reusachtige dieren waar we nog nooit van hebben gehoord of zou het kunnen dat er echt ander leven in het universum bestaat? Op die vragen probeert "Underwater" een antwoord te bieden en dat levert best een spannende. vermakelijke en interessant ogende spektakelfilm op.

"Underwater" begint ook vrijwel meteen spannend en spectaculair na de introductie van Norah in een kleedruimte. Norah's ontsnapping zorgt in de eerste minuten van de film voor de nodige spanning en de benauwde setting werkt goed en je krijgt als kijker allerlei vragen voorgeschoteld (zoals waar is de rest van de circa 300 werknemers). De spanning is met momenten niet te snijden en samen met de overlevenden wil je maar al te graag weten wat er zich buiten bevindt, al weet je dat dat helemaal niet goed afloopt. De schrijvers van "Underwater" vergeten echter wel om boeiende dialogen neer te schrijven, waardoor de film meermaals stilvalt en dit wordt dan enigszins slordig opgelost door een zwart scherm en een plotse scène overgang.

Doordat de dialogen zo mager overkomen, is het ook geen verrassing dat de personages allesbehalve goed zijn uitgewerkt. De enige connectie die je met de personages hebt, is dat je net zoals hen alle moeite van de wereld zou doen om de onderzoeksfaciliteit te verlaten. Het is echter bijzonder moeilijk om andere emoties dan angst te distilleren. Norah, Rodrigo, Paul, Captain Lucien, Emily en Liam (in deze volgorde maak je ook allemaal kennis met ze), het zijn stuk voor stuk lege persoonlijkheden die je volgt, ze leggen ook één voor één het loodje, en karakterontwikkeling is zo goed als afwezig in deze film en een serieuze back story krijg je ook niet.

Gelukkig worden de personages wel neergezet door een sterke cast met namen als Kristen Stewart, Vincent Cassel (als captain Lucien), T.J. Miller (als Paul Abel) en John Gallagher Jr. (als Liam Smith). Al voel je dat iedere acteur en actrice op de grenzen van zijn of haar personage stoot. Zo ziet Kristen Stewart (met een kort, blond en pittig kapsel) er in een Ripley (uit Alien) achtige rol er in het algemeen verward uit in haar rol en T.J. Miller is soms ondraaglijk als de grappenmaker aan boord.

De verschillende (ook qua grootte) wezens onder water in de Marianentrog mochten er best wezen, maar je moet wel helaas concluderen dat de actievolle Actie / Horror film van regisseur William Eubank niet meer is dan een slordige kopie van de Alien films en alleen de locatie verschilt. Dat neemt echter niet weg dat "Underwater" best een vermakelijke film is om naar te kijken en ook duurt de film maar 90 minuten. Na het einde, waarbij alleen Emily (Jessica Henwick) en Liam weten te overleven en te ontsnappen (via ontsnappingsmodules), krijg je ook nog wat leuke feiten te weten en dat kan er eventueel toe lijden dat er nog eens een vervolg zal komen.

"Underwater" had een knaller kunnen zijn, maar is nu eigenlijk alleen het bekijken waard als je een die-hard horrorfan bent. De film heeft zeker zijn momenten en met de spanning, de sfeer, het camerawerk en de muziek zit het ook wel goed, maar origineel is het natuurlijk allemaal niet en helaas weet ook de sterke cast deze film niet naar een hoger niveau te tillen. Kortom leuk om eens gezien te hebben, maar meer helaas ook niet.

avatar van fritsy

fritsy

bjerik76 schreef:
En waar welke capsule ligt zo diep in de zee.
De wezens zijn mooi gemaakt, maar je ziet er te weinig van.
Film met weinig diepte

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Tussendoortje op tv gisteravond die niet bepaald goede kritieken heeft, maar wel een aardige trailer die mijn nieuwsgierigheid wekte. En 'curiosity killed the cat' zeggen ze dan, maar dat viel met Underwater gelukkig mee.

Zoals al door meer vastgesteld is is er van een introductie qua verhaal, omgeving of karakters geen sprake. Je zit samen met Norah binnen minuten in de ellende die vergelijkbaar is met The Abyss en Deep Blue Sea. Het hoe en waarom blijf nog wel even uit beeld in een film die het in eerste instantie vooral van zijn geluids- en beeldmontage moet hebben die waarschijnlijk in de bios overdonderend geweest was. Thuis is hij nog steeds wel oké ook al had ik niet de hifi set er voor aangeslingerd. Duister, beklemmend en nat zijn de eerste drie woorden zo uit het hoofd als men de koppen begint te tellen en hier en daar nog eens iemand oppikt, dit allen begeleid door een fijne soundtrack van Marco Beltrami. Ja ik denk dat Zimmer er een stevige concurrent bij gekregen heeft wie mijn favo filmmuziek componist is. Uiteraard is alles kapot en zal de tocht naar betere oorden hels zijn, gelukkig maar want anders werd het een saaie boel.

Pijnpunt aan Underwater is dat de film in eerste instantie toch zonder echt te pakken aan mij voorbij trekt wat niet in de laatste plaats komt omdat je niets met de karakters hebt. Leuk zo'n film waar het kaf meteen van het koren gescheiden wordt maar om een beetje mee te leven is toch karakter kennis nodig. Nu volgen we een stel eendimensionale figuren die mij koud laten. En tja, alientjes onder water nou ja, het zal...Maar om daar de film nu op af te maken? Nee, want het eerste beestje dat ze tegen komen is toch best fraai. Mag ook wel gezien de film de lieve som van 50 miljoen dollar kostte. Kleine missertjes zijn toch de 'normale' gelaatskleur van Norah terwijl ze drijfnat is en uit verschillende wonden bloed en naar het schijnt al heel lang onder water zit. Koud? Shock? Hoogtezon naast het bed? Het zal. Andere opmerkelijk dingetje vind ik de scheuren in het raam die verergeren als Lucien er op drukt met zijn duim. Toch houd het raam wel stand onder de immense waterdruk van 10 km diepte. Thumbs up!

Maar de laatste twintig minuten herpakt Underwater zich toch met een aantal aardige momenten zoals de benadering en gevaren rondom de Roebuck, het Men In Black momentje die uiteraard niet nieuw is maar wel leuk, de opmerkelijke verschijning van iets en de ontknoping. Het maakt zeker het laatste half uur genietbaar en komt beter over dan het eerste uur. Een echte voldoende zit er niet. Maar een 2.5 is net te weinig, een 2.8 was meer op de plaats geweest. Daarom afgerond naar boven een 3.

avatar van panax

panax

wat een superspannend snel begin

de rest was spannend genoeg

alien op de zeebodem

prachtige beelden ,claustrofobisch !!

goeie cast !!

avatar van ILDIB

ILDIB

T acteren is op tj miller na matig. Gelukkig houdt Stewart veel haar lippen op elkaar ipv haar zielige twilight mond op te zetten.. Verhaal begint aardig maar helaas hoe meer monster des te slechter de kwaliteit en toename van onzinnigheid. Gevolg een matige Alien lookalike. Een dooie meer of minder, who cares, en de zogenaamde emotionele verhaallijnen deden ook niets... jammer want met wat klasse meer zou t best aardig kunnen zijn.. Grote voordeel, t vliegt wel voorbij.

avatar van ILDIB

ILDIB

Lovelyboy schreef:

Hmm ik had juist niks met het laatste half uur. Snelle start was juist plezierig. Daarna wat onzinnig gedoe.

En het einde met een monster ach ja... wat wel werkt en wat niet en waar wel op gejaagd wordt een waarop niet. Nope...

avatar van mrkos

mrkos

Underwater

Dit was niet helemaal mijn soort film. Ik hou van spannende films, maar minder in combinatie met een film die zich diep in de oceaan afspeelt. De film shots zagen er ook gewoon niet heel mooi uit. Ik vond de film ook niet spannend genoeg. Enige leuke was de laatste +/- 15 minuten, waar je die rare ''aliens' zag. Maar ook die shots vond ik niet altijd mooi overkomen helaas.

2,5 sterren.

avatar van FlorisV

FlorisV

Heel behoorlijke monster movie, mooi ontworpen diepzee station, duikpakken, monsters en intro. De makeup/kapper afdeling heeft wel een steek laten vallen want Kristen Stewart ziet er echt niet uit met dat korte witte haar en die laag plamuur.

Een ongeloofwaardigheid die ik verder aantrof was dat de helm van Stewart vrij makkelijk gebroken kon worden met een metalen voorwerp terwijl die dingen toch ongelooflijk veel druk aan kunnen.

Ik vond het ook een beetje jammer niet echt een consequente dreiging te ervaring van 1 soort monster zoals in Alien. Het was hier meer een bonte verzameling. De monsters gedragen zich ook vreemd in gevecht met Stewart terwijl andere bemanningsleden toch echt zo het loodje legden.

Voor de rest heel redelijk. Goede claustrofobische diepzee horror waar andere b-films als Deep Star Six echt een puntje aan kunnen zuigen, maar ja toen was de cgi nog niet zo vergevorderd. En de ultieme diepzee film blijft the Abyss hoewel dat in wezen een ander genre is: sf ipv horror. Wat dit betreft loopt Underwater ook niet naast zijn schoenen, je kunt met zo'n hoes (ik bedoel niet die met closeup van Stewart maar die met het monster) al zien wat je mag verwachten en dat wordt gewoon geleverd.

avatar van Piem

Piem

Chaotische onderwaterfilm van begin tot eind. Karig verhaal en nergens spannend. Ook het zogenaamde monster is nep.

En dat met 1000 bar druk op je lijf.

Geen voldoende waard.

avatar van Amberke2016

Amberke2016

Mooie spannende film, alleen jammer dat je er zo weinig van ziet. Alles is zo schemerig en troebel dat je bij sommige fragmenten maar moet raden wat er zich afspeelt.

CLAIM €100 BONUS OP JE 1E STORTING Meld je aan

Gerelateerde tags

oceaanmonsterself sacrificedeep seaaardbevingdarknessdierlijke aanvalwater monsterblood splatternuclear explosion overlevingrampgroot monstercryptozoologyvrouwelijke hoofdrolspelerpsychologische thrillerschepselangstwetenschapperonderwatersea monstersurvival horroranimal killingcreature featuremechanical engineering researchertrapped underwater  eaten aliveexplosive decompressionunknown species supernatural horrorbloodgiant creature suspensecharacters murdered one by onedanger 2050sunderwater explosionsquid monsterfemale researchergroup of survivorsdeep water pressuredeepwater researchdeepwater research facilitydeepwater drillingdeepwater drilling facilitydeepwater drilling crewimplied death of protagonistheroine taking monster down with herselflife and death decisionaquatic humanoidgargantuan monsterhumanoid monsterdeath of protagonisthero talking monster down with selfreference to cthulhublood bursttoydark settinghuge explosion