ad

Geregisseerd door: Clea DuVall

Met onder meer: Kristen Stewart, Mackenzie Davis en Alison Brie

Releasedatum: 26 november 2020

Over Happiest Season

"This holiday, everyone's secrets are coming out."

Abby vat het plan op om gedurende de feestdagen haar vriendin Harper ten huwelijk te vragen bij de familie van haar geliefde. Ze ontdekt echter dat de conservatieve ouders van Harper niet op de hoogte zijn van hun relatie. Harper is zelfs nog niet uit de kast gekomen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Vanaf 3 december in de bioscoop (Sony Pictures Releasing, via Universal)

avatar van jarno1975

jarno1975

kappeuter Hulu heeft de rechten gekocht en zal de film als Hulu Original uitbrengen op 25 november. Volgens mij geen bioscooprelease meer.

Staat nog steeds op de releaselijst van Filmdistributeurs Nederland.

Hulu is hier ook niet beschikbaar.

De kijkwijzer is gisteren toegevoegd, dus niets wijst er op dat de release niet doorgaat.

We wachten het maar even af of het nog verandert.

avatar van joeychim_

joeychim_

Helaas is de bioscooprelease gecancelled!

avatar van aeverhoog

aeverhoog

joeychim_ schreef:

Helaas is de bioscooprelease gecancelled!

Ja, kreeg ook een fraai berichtje van de bioscoop dat er geen bioscooprelease komt in Nederland.

avatar van Seam

Seam

Flauw, simpel en heel duidelijk gericht op een bepaalde groep voor kerstfilms., zodat die groep ook eens lekker uitgemelkt kan worden door de commercie. Ontzettend voorspelbaar, maar de productie zag er best redelijk uit en het acteerwerk was redelijk naturel. Echter zijn de personage's zo eendimensionaal als maar kan.

Op dit moment in de huidige tijd zou het baanbrekender zijn als we een mainstream lbgt film krijgen die alleen maar saaie stereotypes gebruikt (want daarmee vertegenwoordig je alles behalve de gehele gemeenschap).

avatar van donnie darko

donnie darko

Seam schreef:

Met wat vertegenwoordig je alles behalve de gehele gemeenschap? Snap de zin niet zo goed

avatar van Seam

Seam

donnie darko schreef:

Dat er ook genoeg mensen binnen de gemeenschap zijn niet voldoen aan de saaie stereotypes in deze film en vele anderen.

avatar van wwelover

wwelover

• 2009 berichten

Heel vernieuwend en verrassend is de film niet, maar de humor en cast is goed.

avatar van schumacher

schumacher

Wat een saaie zwets film was me dit zeg.

Niet uitgekeken. Kon totaal niet meeslepen of boeien. Heel den tijd vrouwengekwetter en dan nog saai ook. Verhaal boeide niet.

BBarbie

Tragikomedie over een familie waar iedereen om de lieve vrede te bewaren haar uiterste best doet om binnen de lijntjes te blijven. In vergelijking met de standaard kerstfilms best verfrissend vanwege de pijnlijke boodschap over de impact die niet-uit-de-kast komen heeft op de partner.

scorsese

Aardige film over een vrouw die haar geliefde meeneemt naar haar familie maar haar relatie verborgen houdt. Een vermakelijke film met wat voorspelbare, maar verder goed uitgewerkte personages. De fijne cast weet dit prima in te vullen. Mede hierdoor kijkt de film gemakkelijk weg. De humor tijdens het eerste gedeelte werkt wel wat beter dan het drama tijdens het tweede.

avatar van Waku

Waku

Zou zomaar een verfilming van een toneelstuk kunnen zijn deze " Happiest Season".

Heerlijke film om naar te kijken met kerst.

De humor is sarcastisch met eigenlijk allemaal uitgesproken karakters.

Bijzondere typetjes wel met ieder zijn eigenaardigheden.

Ondanks de bijtende humor zit er wel degelijk een serieuze ondertoon in dit verhaal.

Kirsten Stewart is eigenlijk altijd wel goed in de rollen die zij neerzet.

Blijft een lekker ding om naar te kijken.

3.5*/4*

avatar van Thomas83

Thomas83

Geinig filmpje. Na een stroeve start is dit wel echt een lekker wegkijker, maar lange tijd is het moeilijk om het allemaal te geloven of om iemand echt sympathiek te vinden. Ok, Abby is dat nog wel omdat ze in zulke onmogelijke situaties wordt gegooid en het moet zien te overleven bij die gestoorde familie, maar Harper is bijna de gehele film vreselijk kleurloos, en op een gegeven moment zelfs ronduit sympathiek. In het echt zou het raar zijn als je een vriend mee naar je familie neemt voor de feestdagen om deze dan compleet te negeren.

Maar op het einde werkt het op een of andere manier ineens nog best goed, zoals in dit soort typische formulefilms nog wel eens wil gebeuren. Zelfs die de gehele film bloedirritante Jane wordt dan ineens nog wat menselijk. Waar de hereniging van de relatie van Abby en Harper me (mede doordat we ze amper in gelukkige tijden zien) koud liet deed de scène met het kapotte schilderij me wel wat. Best grappig, want die familie voelt puur geschreven om het innerlijke conflict van Harper uit te vergroten.

Verder helpt het natuurlijk ook wel dat Stewart het drama in de film een beetje kan dragen. Gelukkig hoeft ze verder ook geen komische rol te spelen, want dat zou haar niet zo liggen denk ik. Niet in een komedie als deze tenminste. Vond Davis wel behoorlijk zwak. Dat verhaallijntje met de rivaliteit met haar zus weet ze ook totaal niet te verkopen. Brie is dan wel weer lekker ijzig, en Steenburgen laat ook zien wel te kunnen acteren. Plaza ook prima. Levy is charmant in een net groot genoeg rolletje als sidekick (en hij krijgt de films meest oprechte scène). Over het algemeen maken de acteurs dus de film zou je kunnen zeggen. 3.5*.