Catch That Kid (2004)

Alternatieve titel: Mission without Permission

Actie / Familie

geregisseerd door Bart Freundlich
met Kristen Stewart, Jennifer Beals en Sam Robards

De twaalfjarige Katie en haar vader hebben samen een grote passie voor bergbeklimmen. Haar vader raakt echter verlamd, en het enige wat hem nog kan helpen is een erg kostbare operatie, die de familie van Katie nooit kan betalen. Toch is Katie vastbesloten haar vader te helpen. Samen met haar vrienden bedenkt ze een plan om de high-tech bank waar haar moeder werkt te beroven.

BS
Leuke trailer
nieuwe gezichten in een nieuw aktie-avonduur.Ach, ik vind zo'n films ( agent cody banks, spy kids enz) altijd wel leuk.ER zit leuke actie in en humor en meestal ook nog een redelijk verhaal.
Puur vermaak dus, en dat is al een hele stap in de richting van een goede film.
Ok, dat zal dit waarschijnlijk niet zijn, maar amuzant zal het wel worden.

avatar van sn@ke
Mij zegt het niet veel van die kinder-actie-komediefilms.

HMMM, trailer zach er interresant uit. Maar ik heb m'n twijfels.

avatar van Sjan
Zal dit zielig zijn of zal dit heel zielig zijn?

neo (crew)
Remake van deze film

MWX
Geinige film het is een zoort van ocean's eleven meets the italian job maar dan bedoeld voor de wat jongere kijkers zit verder leuk in elkaar

Sympathieke Heist film duidelijk gericht op het jongere publiek. De slimme kinderen, lieve moeder, vader in nood, gemene capitalistische bankier en zijn klunzige hulpjes ontbreken dan ook niet. Deze personages komen allemaal bijeen in Catch That kid op de beproefde hollywood methode. Van enige innovativiteit moet Catch That kid het niet hebben.

De film rolt lekker door en bevat gelukkig weinig voor zeker gedoemde trage momenten, dit alles lekker snel MTV style gemonteerd gecomplementeerd met bijpassende muziek. Hoewel deze voorgaande stijl bij veel films niet werkt komt het Catch That kid alleen maar ten goede. Kristen Stewart is (wederom) een leuke lead, dit nieuwe gezicht hebben we voor het eerst kunnen zien in Panic Room en ook hier komt ze prima tot haar recht. De overige cast variert van prima tot verschrikkelijk irritant (zeker het fenomeen domme hulpjes komt me mijn strot uit).

Bottom line is dat als volwassene Catch That kid een kinderachtige film is met de nodige cliche's, niks vernieuwends. De film heeft wel een sympathieke speelsheid maar ik kom persoonlijk niet verder dan 2 sterren. Met de uitdrukkelijke voetnoot dat Catch That kid in mijn ogen prima vermaak is voor de ietwat jongere generatie.

was nog om te doen niks bijzonders leuk voor als je echt niks meer te kijken heb.
Leuk voor kids tussen 12 en 16 .

Trailer ziet er goed uit, ga hem voor de kids wel ff huren en dan zullen we zien of de trailer gelijk krijgt

Vermakelijk, maar meer ook echt niet. 2,5*

ik snap die titel niet helemaal bij dit film:?

maar ja verder een leuke familiefilm

avatar van Mug
Mug
Hippe kinderfilm. Tenminste, ik heb er van genoten (veel actie-scenes overtreffen de meeste Hollywood-meuk). En m.n. de drie jeugdige hoofdrolspelers zijn goed op elkaar ingespeeld. Veel spannende aktie, leuke humor (nou ja, sommige cliche's vond ik niet erg). Alleen toch de afwezige logica en het overmatige sentiment deden de film afbreuk. Ik ben zeer benieuwd naar het Deense origineel. Die mag wel weer een keer bij de VPRO of Ketnet voorbij 'denderen'.

neo schreef:
Remake van deze film

Is inderdaad waar, staat zelfs vanachter op de hoes, maar doet geen afbreuk aan de film.

Ik vond hem echt goed. Heb ervan genoten. En voor degene die zeggen dat het een film is voor kinderen; ik ben 17 en 11 maand.

film_kaza
ik vond het wel een leuke film. best vermakelijk, dat muziekje op het einde dat ken ik niet en ik zou graag willen weten wat dat is, weet iemand dat misschien?

Oz-Sharon
Lijk die niet beetje op deze http://www.moviemeter.nl/film/7253

Lees het verhaal maar ik heb de films allebei gezien maar Catch That Kid is veel beter. Vind ik.

BS
ehm.. de eeste zullen de laatste zijn?

ja.. juist..ehm.. anyway
Soms loop je vooruit, soms kijk je terug.Dat het soms 3,5 jaar moet duren kan natuurlijk voorkomen.
Maakt verder niet zoveel uit want de film kan het wel hebben Namaak of niet, ik ken het 'orgineel' niet dus hoppa, dat slaan we al lekker over.

Helaas is het gras me na al die tijd wel een beetje voor de voeten weggemaait en om op 1 pagina nu zoveelvuldig uitgebreid in herhaling te vallen schiet ook niet op.
Dus is het idd een vlotte, leuke, vrolijke, actievolle en lekker wegkijkende film. Wat minder is, is natuurlijk dat het niet echt orgineel is en wat sentimeneel hier en daar maar gelukkig hangt dat er niet te dik op.

Misschien niet orgineel maar wel leuk om te kijken. En aangezien ik hem ( binnen 3,5 jaar ) nog best wel een keer kan zien krijgt hij 3* van me.

bwa goede film toch. een film voor kinderen. heb de andere film niet gezien 3.5*

avatar van DeCol
Gisteravond herzien en het is een echte kinderfilm. Het verhaal is wel aardig. Er zijn veel clichés maar ik had niet anders verwacht. Er zitten fouten in de film waar ik me toch wel een beetje aan ergerde. Ik had hem toendertijd 3* gegeven maar nu twijfel ik tussen 2* en 2,5*. Nadeel van de twijfel

Oz-Sharon schreef:
Lijk die niet beetje op deze Klatretøsen (2002)

meen je dat nou? het is ook een remake

mwa, had gekeken vanwege Kristen Stewart maar ik vonnd m niej egt. 3

avatar van Phantasm
Leuke film, vermakelijk, iets voor de zondagmiddag.

avatar van ILDIB
De originele heb ik gezien, die is echt goed. Hopelijk is deze geen prut (net zoals de usa remake van mon pere ce heros met Depardieu)

avatar van weemie
Ik vond die Deense versie (het origineel?) veel beter.

avatar van tboezem
Was zeker vermakelijk gisteravond. Je moet alleen niet teveel op bepaalde belachelijke zaken werken (zoals camera's die je gewoon doorlaten als je stilstaat..) en dan is de film best aardig.
Vooral die gokarts waren tof.

avatar van ILDIB
Erg matige verfilming. Zo vaak dat ze in america een kinderfilm oppimpen, maar daar wordt een film meestal alleen maar kinderachtiger en slechter van. Zo ook deze. Ipv dat je in de film wordt gezogen is het enkel een hoog jetix blijheid gehalte.

avatar van DVD-T
Best een leuke kinderfilm.

De film heeft een leuk gegeven wat best o.k. is uitgewerkt. Hoogstaand wordt het echter nergens en het is dan vooral erg standaard. enkele leuke luchtige scènes wisselen af met dramatische en saaie momenten. De film weet niet echt een goede balans te vinden, en het is daardoor een wat ergerlijke zit. De luchtige momenten zijn aardig uitgewerkt, en brachten af en toe een kleine lach te voorschijn. Verder veel Disney sentiment naar het einde toe. De bankoverval zelf was nog het beste van de film.

avatar van m1701
Vond het een prettige en zeer vlotte film.
Keek goed weg.
Acteerwerk was ook wel aardig.
Vermakelijk kinderfilm

avatar van 606
Leuke film met een zeer vermakelijke achtervolging, verhaal is goed te doen.
Ook het acteerwerk was redelijk en Kristen in die rode jurk zag er mooi uit

3 sterren

Sjan schreef:
Zal dit zielig zijn of zal dit heel zielig zijn?

Waarom zou dit zielig zijn????

Ik heb hem uit.
Een beetje kinderachtig, maar zeker niet slecht. Je hebt veel van die films met fake special effects en gelukkig ontbrak dat aan de film.
Misschien ben ik een beetje bevooroordeeld over de film omdat Kristen Stewart de hoofdrol heeft en ik dus bij gevolg deze film sowieso goed vind.

Allé hij is goed, maar ik ga hem niet onmiddelijk een 2de keer bekijken.

avatar van moviemafketel
Ik vond dit best wel een verrassing eigenlijk en dan in de goede zin van het woord. De bankoverval is leuk in beeld gebracht en het is op zijn eigen manier soms nog wel spannend ook.
Acteerwerk van Kristen en de 2 jochies is prima. Leuke kinderfilm die je als volwassene ook nog goed kunt pruimen.

Voor jeugdige kijkers is dit denk ik wel een prima film, maar als volwassene heb ik me behoorlijk geërgerd aan de klungelige beveiligers. Heel de beveiliging van de bank was te onrealistisch.

avatar van arno74
Van deze film heb ik al heel vaak stukjes voorbij zien komen op The Disney Channel, inmiddels heb ik het ook helemaal gezien. Het is een typische Amerikaanse kinderfilm, maar wel aardig. Het middendeel, over de bankoverval, vond ik wel het minste omdat je als volwassene wel kunt raden hoe dat afloopt dus voelt dat nogal langdradig aan. Begin en eind was leuker. Nipt 3*.