menu

Film / Cast en crew / Leonardo DiCaprio

zoeken in:
Leo was nooit echt mijn favoriet maar nu ik net Blood diamond en The departed heb gezien begin ik echt veel meer begrip voor hem te tonen. Titanic vergt inderdaad niet veel van hem, maar hij doet het wel ontzettend goed evenals alle films waarin ik hem heb gezien. Ik ga mij maar eens in hem verdiepen, The beach heb ik heel lang geleden gezien en die verdient een tweede kans^^

Hij behoort bij de toppers... in mijn mening

Hij kiest zorgvuldig in welke films hij speelt, waardoor hij zich tog weer onderscheid van een gemiddelde acteur.
Deprated, Blood Diamond en Titanic zijn zo tog een aantal hele grote blockbusters.

Af en toe speelt die dan in mindere films waar hij heel veel geld voor krijgt aangeboden.
Voor films als Catch Me If You Can en Gangs of New York kreeg hij zo'n 50 miljoen dollar voor zijn rol (per flim).

starbright boy schreef:
Gangs... heb ik niet gezien, in the beach vond ik middelmatig.

Heel kort en krachtig... DiCaprio heeft mij in departed van zijn volwassenheid overtuigd en in Blood Diamond en Gangs Of New York met zijn inleving in de rol die hij had. Alhoewel hij in titanic verdinkt om terug te komen op de woorden van iemand hier op de site. Verdrinkt hij niet echt.. hij speelt met uitstraling en die jongen weet wat hij doet.
In the Beach overtuigd hij ook met zijn acteerprestaties.
DiCaprio is voor mij op de goede weg. En ik vind het leuk om naar de films te kijken waar hij o.a in speelt. Yáll Know its true

Papzak diCaprio

Ik vind Leonardo DiCaprio tog een van de betere acteurs.
In Blood Dimand & Titanic is hij geweldig.

Leo, is persoonlijk mijn favortiet
haha ik ben helemaal fan van hem!

Zijn rol als autist in What's Eating Gilbert Grape was echt heel erg goed en dat niveau heeft hij daarna nooit echt meer overtroffen. Hierna kreeg hij ook zijn imago als tieneridool die zwijmelrollen speelde in grote producties als Titanic en Romeo and Juliet. Tegenwoordig lijkt hij weer wat serieuzer te worden met rollen in grote (serieuze producties) als The Departed waar hij het dan weer goed in doet maar hij zal toch altijd zijn imago knap meisjes idool blijven houden denk ik zo.

klute89
niethie schreef:
Zijn rol als autist in What's Eating Gilbert Grape was echt heel erg goed

Dat is inderdaad een erg sterke rol van hem.

gebruiker_56935
What's Eating Gilbert Grape.. Wat een film is dat. En inderdaad hoe krijgt Leonardo het voor elkaar om zo overtuigend te spelen.. Ik vind hem echt een ondergewaardeerde acteur.

Gewoon oefenen oefenen oefenen en research doen, wat met die mensen op trekken en er dagjes mee doorbrengen. Maar hij deed het in ieder geval erg knap. Maar goed verder is het (zoals ik al zei) nou niet zo'n bijzonder acteur.

2.0* The Aviator
4.5* Blood Diamond
2.0* Catch me if you can
2.5* The Departed
4.5* The Gangs Of New York
3.0* The Titanic

Gemiddelde ................................................ 3.08

Blood Diamond 3.5*
The Departed 4.0*
Gangs of New York 4.0*
Titanic 4.0*
What's Eating Gilbert Grape 4.0*
Revolutionary Road 3.5*
The Aviator 3.0*

Een van mijn favoriete acteurs.

Films:
01. The Beach 4,5*
02. Romeo + Juliet 4,5*
03. What's Eating Gilbert Grape 4*
04. Revolutionary Road 3,5*
05. The Departed 3,5*
06. The Man in the Iron Mask 3,5*
07. Catch Me If You Can 3,5/3*
08. Titanic 3*
09. Blood Diamond 3*
10. The Aviator 2,5*

Preformances:
01. Revolutionary Road
02. The Aviator
03. The Departed
04. The Beach (al ben ik volgens mij de enige die dat vind)
05. Blood Diamond

Uitstekende acteur, mag hem erg graag zien. Toch maakt hij een film niet gelijk goed door zijn aanwezigheid, maar hij is in al die jaren wel erg veelzijdig geworden.

Volgens mij gaat dit wel een goed jaar worden voor DiCaprio. Shutter Island en Inception zien er goed uit .

Eeen hele goede acteur & Lekkerding

Wat maakt die man veel films zeg! Kijk eens hoeveel hij nog op stapel heeft staan: Leonardo DiCaprio - imdb.com

Ja, dat zijn wel heeel veeel films

Leonardo diCaprio behoort in mijn ogen tot een select groepje van de beste acteurs aller tijden. Ik heb nog nooit een slechte film van hem gezien maar wel heel wat toppers zoals Titanic, Shutter island, Body of lies en Inception. Hij maakt de film met zijn sterke overtuigingskracht die de kijker vaak misleidt. Al met al is diCaprio misschien wel de beste acteur op dit moment.

finitio schreef:
Leonardo diCaprio behoort in mijn ogen tot een select groepje van de beste acteurs aller tijden.
Leonardo kan wel acteren, ja. Maar om hem nou te gaan vergelijken met bijvoorbeeld Marlon Brando of Clint Eastwood, dat is toch echt teveel eer voor Leo imo. Hij kan zich echt niet meten met een rasacteur zoals Marlon was. Daarvoor heeft 'ie toch echt iets te weinig diepgang. Maar verder is hij wel een leuke man.

Vind het zeker geen slecht acteur, maar ik zijn laatste paar films acteert hij wel erg veel hetzelfde. Ik zou wel eens een wat andere rol van hem willen zien.

Wat voor andere rol dan, om precies te zijn?

Iets meer diepgang misschien, maar eigenlijk weet ik het ook niet echt.

Om te zeggen dat DiCaprio tot beste acteurs hoort, das nog te vroeg.
Vind wel sinds die samen met Scorsese werkt aan een vooruitgang bezig is. Toen die nog in "The Beach" speelde vond ik hem echt een gladjakker waar ik niks van moest weten maar met de tijd is die zwaar gaan evolueren, zelfde met Clooney-Boy..die ik vroeger niks vond...

simonvinkie schreef:
Vind het zeker geen slecht acteur, maar ik zijn laatste paar films acteert hij wel erg veel hetzelfde.

volledig mee eens!

lloydbarker
Bij Shutter Island (2010):

Als er 1 héél veel verschillende personages heeft neergezet (met succes naar mijn mening) is het toch wel DiCaprio.

Dan ging het voornamelijk om een andere tekst en 'n andere rol denk ik. Zijn hele acteren blijft vaak nogal hetzelfde...

lloydbarker
Als een rol totaal anders is hoe kun je dan hetzelfde acteren?

Waarom zou dat niet kunnen?

lloydbarker
John Lee Hooker schreef:
Waarom zou dat niet kunnen?

Oké dat is een héél volwassen antwoord, dankjewel.

lloydbarker schreef:
(quote)

Oké dat is een héél volwassen antwoord, dankjewel.

Ik moest lachen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:51 uur

geplaatst: vandaag om 06:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.