menu

Film / Cast en crew / Leonardo DiCaprio

zoeken in:
bij Beach, The (2000):

mister blonde schreef:
Di Caprio vind ik een heel matige acteur. heeft nog nooit iets bijzonders laten zien. heeft echt niets met jaloezie te maken.

Ik vond 'The beach' geen goede film maar heb je 'what's eating Gilbert Grape gezien? Geweldige rol van DiCaprio!

Brad Pitt is gewoonweg subliem , Tom cruise een waar natuurtalent . Maar Dicaprio heeft me nooit iets gezegd , een uitzonderlijk acteertalent is hij zeker niet.

Ik vond 'The beach' geen goede film maar heb je 'what's eating Gilbert Grape' gezien? Geweldige rol van DiCaprio!

klein stukje dacht ik. weet eigenlijk niet meer. zal me er wellicht eens aan wagen.

Als je zijn talenten in This boys life en Romeo and Julliet niet erkent, dan is de aanwezigheid op een of ander forum overbodig!

malkovich schreef:

Als je zijn talenten in This boys life en Romeo and Julliet niet erkent, dan is de aanwezigheid op een of ander forum overbodig!

(mister blonde houdt zich in om niet op de man te spelen).

Ja vind ik ook. Titanic trouwens moet je gewoon op een andere manier beoordelen. Het is waarschijnlijk wel zijn manier geweest om definitief tot de grootverdieners te horen. En de film heeft 11 oscars gewonnen dus slecht kun je het niet noemen. Maar als je de lijst films bekijkt van hem, wow! Toch op z'n minst vreemd dat bijna iedereen hem als een waardeloos en overschat acteur ziet?

Mister blonde: als je Psycho in je top 10 hebt staan, is het verwachtingspatroon van je berichten hoog. Zo juist is deze weer wat lager geworden.......

malkovich schreef:
Ja vind ik ook. Titanic trouwens moet je gewoon op een andere manier beoordelen.

ik zou niet weten waarom.

Het is waarschijnlijk wel zijn manier geweest om definitief tot de grootverdieners te horen.

goh, zou het?
En de film heeft 11 oscars gewonnen dus slecht kun je het niet noemen.

en jij verwijt mij dat ik niet thuis hoor op een filmforum?
Maar als je de lijst films bekijkt van hem

zie ik een aantal hele middelmatige films staan met dito acteerprestaties.

malkovich schreef:

Mister blonde: als je Psycho in je top 10 hebt staan, is het verwachtingspatroon van je berichten hoog. Zo juist is deze weer wat lager geworden.......

zo bijzonder is het niet om een film van Hitchcock in je top 10 te hebben.

Zeg dan gewoon, ok acteren beheerst hij behoorlijk! Maar ik houd er persoonlijk niet van. Dat kom je wat geloofwaardiger over....

dat maak ik zelf wel uit. ik zou me eerder druk maken om mijn eigen geloofwaardigheid, als ik jou was.

Het feit dat je de moeite hebt genomen om een film van Hitchcock te zoeken en te bekijken geeft aan dat je niet op je achterhoofd bent gevallen als het gaat om films. Daarom vind ik dit jammer. Waarom zeg je niet meteen dat Al Pacino, Robert de Niro, Sean Penn, Jack Nicholson, Tom Hanks, etc etc niet kunnen acteren?

je kan me moeilijk wijs maken dat zijn rollen niet standaard waren. in titanic, gangs of new york en catch me if you can, maar ook the beach (vier voorbeelden van rollen van hem die me helder voor de geest staan) voert hij een soort rol op dat al door velen voor hem beter is gedaan.
zijn gladde glimlach, kan ik echt niet als serieuze poging tot acteren beschouwen. het onnatuurlijk uitspreken van dialogen is nog niet eens het ergste. wel erg is dat als ik een film van hem zie, zie ik di caprio. dat terwijl ik zijn karakter in de film wil zien. hiermee bedoel ik dat hij weinig innovatiefs en acterend vermogen laat zien (het gaat immers om het overbrengen van je personage op het publiek op een geloofwaardige manier) en daardoor zijn personage in de steek laat.
als ik naar eerdergenoemde Pitt kijk, zie ik elke keer iemand anders. i.a.w. hij verkoopt zijn personage wel.

malkovich schreef:

Waarom zeg je niet meteen dat Al Pacino, Robert de Niro, Sean Penn, Jack Nicholson, Tom Hanks, etc etc niet kunnen acteren?

omdat genoemde acteurs wel hun personage verkopen (enkele uitzondering voor Hanks).

Dus je gelooft hem niet? Het wordt inderdaad tijd voor What's Eating Gilbert Grape en This Boys Life! En trouwens ik heb nergens gezegd dat ik Brad Pitt geen goede acteur vind? Wel weer heel anders, maar ook top.

Zie Forrest Gump, Cast Away, Philadelphia, Road to Perdition...........

malkovich, waarom de hele tijd zo persoonlijk worden?

Excuses daarvoor als dat overduidelijk is! Ik ga gewoon de discussie aan? Ik probeer m'n opmerkingen niet op een denigrerende manier te maken.... Het moet in elk geval niet persoonlijk worden opgevat.

Je hebt het steeds over de geloofwaaridgheid van mister blonde en of hij wel op een film forum hoort en dat hij (dankij psycho) niet op z'n achterhoofd is gevallen.

Wat heb je daar allemaal aan in een gezonde discussie?

met Hanks bedoelde ik dat hij zo nu en dan wel en zo nu en dan niet in staat is zijn personage over te brengen.
ik beweer nergens dat jij Pitt niet goed zou vinden, ik droeg alleen een voorbeeld aan van iemand die wel in staat is eea te verkopen, aangezien we het net over hem hadden.

en nee, ik geloof Di Caprio niet. samen met mij nog hele volksstammen (niet echt een goed argument, maar je lijkt zo verbaasd dit te horen). WEGG en TBL zijn misschien wel goede films, maar dat hoeft niet te betekenen dat Di caprio er goed (wat iets anders is dan ‘niet slecht’) in speelt. Heb alleen van WEGG een klein stukje gezien, maar ik betwijfel of ik Di Caprio opeens goed zal vinden. het zou hooguit een uitzondering kunnen zijn. ik heb meer dan de helft van zijn films gezien, dus ik weet wel wat ik kan verwachten.

kappeuter (crew)
Zucht, ik blijf aan het kopiëren. Hier svp doorgaan met discussiëren over di Caprio heren.

sorry. ik was al aan het typen, voordat ik zag dat je het verplaatst had (je staat ook wel op scherp zeg, wat betreft dat knippen en plakken, had het zelf al binnen de minuut geregeld, maar je was me voor )

Dat klopt. This boys life bevat een fantastische Robert de Niro en WEGG heeft met Johnny Depp een erg goede acteur in de film. Dat neemt niet weg dat ik de prestaties van Leonardo echt super vond. Kijk ze gewoon en als je na het zien van de twee nog steeds hetzelfde vindt, dan heb je misschien wel een heel andere kijk op wat acteurs moeten hebben om bij "de groten" te horen.....

En een gezonde discussie breng je juist op gang (naar mijn mening) als je grenzen opzoekt en dus tot het uiterste gaat???

malkovich schreef:

En een gezonde discussie breng je juist op gang (naar mijn mening) als je grenzen opzoekt en dus tot het uiterste gaat???
Grenzen binnen de discussie. Persoonlijk worden heeft geen enkel nut, daar gaat de discussie namelijk niet over.

je doet nu net of ik geen mening over di Caprio kan hebben, omdat ik twee genoemde films niet heb gezien. ik heb genoeg films van hem gezien om te kunnen zeggen dat ik hem matig vind (mr blonde weerhoudt zich met moeite van krachttermen). [edit] ook is mr. blonde nu veel te laat voor zijn voetbalwedstrijd en staat waarschijnlijk wissel. [/edit]

Nee zo bedoel ik het niet. Maar misschien dat je na het zien van genoemde films je mening bij moet stellen. Ik zeg er in dit geval alleen maar mee dat je ze z.s.m. een keer moet zien en dat je LdC op een andere manier bezig ziet... No hard feelings!

Mijn mening over Leo...

DiCaprio zie ik als de nieuwe River Phoenix en behoort zeker tot de strafsten van zijn generatie. Hij heeft al lang bewezen dat 'Titanic' enkel z'n tussendoortje was. In 'This Boy's Life' en 'What's eating Albert Grape' is hij fantastisch. Ook in 'The Basketball Diaries' komt hij sterk uit de hoek en in 'Total Eclipse' is dat niet anders. 'Marvin's Room, 'Gangs of New York', allemaal dik in orde en in 'Catch me if you Can' is hij weer schitterend. Geloof me, ergens heb ik iets tegen hem, dus het is al zeker niet uit sympathie. Je moet het talent van een acteur meten aan z'n beste prestaties, niet aan z'n mindere. Het is namelijk met de beste dat hij bewijst wat hij kan.

Esteban schreef:

Je moet het talent van een acteur meten aan z'n beste prestaties, niet aan z'n mindere. Het is namelijk met de beste dat hij bewijst wat hij kan.

je moet de prestaties van een acteur overall nemen. juist in rollen die hem minder liggen en niet direct tot zijn beste behoren, is erg goed aanwijsbaar waartoe de acteur in staat is. je rekent een voetballer toch ook niet af op een of twee goed gespeelde wedstrijden aan het eind van het seizoen. juist in moeilijke wedstrijden moet hij laten zien dat ie er staat.

di caprio lijkt in zijn films slechts zichzelf te promoten en is het best te vergelijken met een voetballer die uitsluitend solo´s maakt, maar daarin hopeloos verdrinkt. hij verspeelt keer op keer de bal i.p.v. de bal af te spelen en in dienst van het elftal te gaan spelen.
vertaalt naar di Caprio houdt dat in; stop met het presenteren van jezelf--> begin met je in te leven in de rol. nee wordt het karakter van je rol.

starbright boy (moderator)
Ik heb 3 films gezien waarin ik hem ongelofelijk sterk vond. Dat is meer dan van heel veel andere Hollywoodfiguren. Echt beroerd vind ik hem in geen enkele film. Er zijn heel veel slechtere hollywoodacteurs.

in gangs of new york was ie knap beroerd, hoor. in the beach trouwens ook.
maar ik moet nog een aantal films van hem zien die hoog staan aangeschreven. zal ik op korte termijn weleens doen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:22 uur

geplaatst: vandaag om 11:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.