menu

Film / Cast en crew / Stanley Tucci

zoeken in:
Van Wikipedia:
Stanley Tucci (Peekskill, 11 november 1960) is een Amerikaans acteur en regisseur van Italiaanse afkomst. Hij won onder meer Golden Globes voor zijn rollen in de televisiefilms Winchell en Conspiracy, Emmy Awards voor Conspiracy en zijn gastrol in Monk en een Golden Satellite Award voor zijn bijrol in de televisieserie Murder One. Tucci debuteerde in 1996 als regisseur met de zelfgeschreven en geproduceerde film Big Night.

Zelf heb ik Tucci nog nooit mogen betrappen op belabberd prestaties. Acteur in meer dan vijftig films, regisseur van vier. Bij deze, een forum topic voor deze man.

Genomineerd voor beste mannelijk bijrol in de draak The Lovely Bones

Erg goed acteur, misschien wel één van mijn favorieten. Heb hem ook nog nooit op slecht acteerwerk kunnen betrappen. Zelfs wanproducten als Maid in Manhattan weet hij nog enigszins dragelijk te maken. En dat is knap. Eerste rol die ik ooit van 'm zag was in Beethoven, waarin hij samen met Oliver Platt honden vangt. Leuke over-the-top rol van 'm. Moet overigens nog best veel van 'm zien. Ben vooral erg benieuwd naar zijn werk in The Life and Death of Peter Sellers en Blind Date.

Daarnaast een paar dagen geleden The Lovely Bones gezien, waarvan ik al erg uitkeek naar zijn rol. En hoewel de film zelf tegenviel, Tucci was zonder meer fenomenaal. Mag wat mij betreft die Oscar mee naar huis nemen. En, nog belangrijker, vanaf nu een hoop goede rollen aangeboden krijgen in plaats van de nichterige comic relief in een Jennifer Lopez flick.

You said it Hoewel ik Waltz ook erg goed vind in Inglourious, ik zou het ook helemaal terecht vinden als Tucci het beeldje mee naar huis neemt.

Ook al zie ik Stanley Tucci vaak in een bijrol voorbij komen, een hoofdrol in een noemenswaardige film zie ik voor hem in de toekomst ook weggelegd. Daarbij helpt die oscar-nominatie natuurlijk 'n handje, en al helemaal als hij hem wint

Erg creepy in The lovely Bones! Terechte nominatie dus!

Daar snap ik trouwens niks van. Ik vond Tucci echt niet opvallen in The Lovely Bones. Ik zou die nominatie dan nog eerder aan Mark Wahlberg hebben gegeven.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:47 uur

geplaatst: vandaag om 22:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.