The Hunger Games: Catching Fire (2013)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Francis Lawrence
met Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson en Liam Hemsworth

Na haar overwinning in de 74e Jaarlijkse Hongerspelen met haar metgezel Peeta Mellark is Katniss Everdeen veilig naar huis teruggekeerd. Deze overwinning betekent echter dat ze opnieuw weg moeten en hun familie moeten achterlaten om op een 'Overwinningstournee' door de districten te vertrekken. Onderweg merkt Katniss dat een opstand op til is, maar de Hoofdstad is nog steeds aan de macht wanneer President Snow de 75e Jaarlijkse Hongerspelen voorbereidt - een wedstrijd die Panem voorgoed kan veranderen.

Waar ik het 1e deel niet super vond heeft deel 2 mij toch behoorlijk vermaakt .

Fantastisch vervolg waar alles aan klopt. Alleen dat open einde... Dat maakt het geen 5!

avatar van mcdaktari
Ik heb onderhand zo'n beetje alles gezien wat er te kijken valt en ben daarom maar weer aan de "Hunger Games" reeks begonnen. Op zich is het best wel te doen. Er gebeurt genoeg, maar je moet er niet te serieus naar gaan kijken, want om in een arena mensen tegen elkaar te laten vechten is niks nieuws, dat deden de Romeinen al. Maar om er kinderen in mee te laten vechten ? Laat staan dat je met een oud wijf op je rug door zo'n strijdgewoel moet lopen rennen. Ja dat gaat wat ver, maar de makers van deze film vinden dat de normale gang van zaken denk ik. Dat was me de vorige kijkbeurt niet echt opgevallen, maar als je op een gegeven moment een jonge vent met een oma op zijn rug door het beeld ziet rennen, dat hoort er gewoon bij. Ach, ik vond het toch wel lachen. Ik hou van SF maar dan liefst wel de wat betere. Tenminste de andere delen vallen onder SF dus deze neem ik aan dan ook.

avatar van LiaKna
Met veel spanning en actie is dit echt een verhaal wat je wilt kijken tot het einde.

Bekijk hier mijn volledige beoordeling: Review The Hunger Games: Catching Fire