The Hunger Games: Mockingjay - Part 2 (2015)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Francis Lawrence
met Jennifer Lawrence, Natalie Dormer en Julianne Moore

Nadat Katniss als 'spotgaai' is uitgegroeid tot het symbool van de revolutie, beginnen zij en District 13 aan een totale oorlog tegen president Snow en het autocratische Capitool. Samen met haar naaste vrienden (Gale, Finnick en Peeta) waagt ze haar leven om een moordaanslag op president Snow te ensceneren, voor wie de vernietiging van Katniss een ware obsessie is geworden.

avatar van Vinokourov
Altijd een beetje irritant als je ergens halverwege een filmserie komt binnenvallen. In grote lijnen wist ik wel wat er was gebeurd, maar miste toch denk ik wat voorkennis. Anyway de hoofdlijn was wel duidelijk. In dit slotdeel van The Hunger Games handelt over over hoe Jennifer Lawrence de ass van Donald Sutherland gaat kicken. Geen slecht idee, want Lawrence blijft immer stoer en Sutherland de ultieme gemenerik. Het heeft genoeg gave actie maar het is ook wel een vrij lang uitgerekt deel. Tegen het einde heb je het allemaal wel weer gezien. Hmm, 3 magere sterren dan maar.

avatar van predator
Ajax&Litmanen1 schreef:

Vrees niet, heb alles gezien en meegekregen. Af en toe een saaie dialoog doorgekomen door een artikeltje te lezen.

Ja, ja, zal wel. Waarom zou je er 4 kijken, als je de eerste als niks vond. Aandachttrekker.

predator schreef:

Als je gewoon mijn review leest, had je die vraag niet hoeven te stellen.

Ik hoop dat je er verder mee kan leven dat ik je favorietje niet leuk vond.

avatar van predator
Ajax&Litmanen1 schreef:

Als je gewoon mijn review leest, had je die vraag niet hoeven te stellen.

Ik hoop dat je er verder mee kan leven dat ik je favorietje niet leuk vond.

Tuutlijk, maar verder er niet op ingaan hè. Je gaat vier films van een serie kujken, terwijl je de eerste film al k.. vond. Maar je hebt nu al weer genoeg aandacht gehad.

predator schreef:

Als ik een serie van films ga kijken wil ik ze gewoon allemaal zien niet alleen de eerste. is toch niks raars aan?

avatar van Zwolle84
n00r schreef:

Als je de eerste waardeloos vindt niet, toch? Dan zou ik liever overgaan op iets wat me mogelijk wél aanspreekt.

Of is dit een moderne vorm van zelfkastijding?

Nou als ik de eerste waardeloos vind kijk ik ze alsnog allemaal. Ik denk dat dit per persoon ook verschilt hoor. Maar om iemand neer te zetten als een 'aandachtstrekker' vind ik een beetje overdreven.

avatar van IH88

Of is dit een moderne vorm van zelfkastijding?

Ik vond de eerste Harry Potter film verschrikkelijk. Daarna werd het veel en veel beter . Bij de Hunger Games films is het tegenovergestelde het geval. Maar slechte films zijn het zeker niet.

avatar van Zwolle84
Hmm, ik zou dat niet kunnen opbrengen. Zeker niet als je sterk het idee hebt dat de vervolgdelen ook niets voor je zullen zijn. Dan heb ik nog wel honderd andere titels om op te zetten.

Ik vind dit overigens een heel stabiele serie, in chronologische volgorde: 7, 8, 8 (maar wel de beste), 8.

Zwolle84 schreef:

Gelukkig vond jij hem wel goed bij mij was het: 7, 7, 3 en dit laatste deel een 4.

n00r schreef:

Dit ja, zo simpel is het. Heb dan sowieso de drang om dan de boel af te zien. En maar hopen dat de volgende dan wel beter is.

Maar je hebt ook van die figuren die dat aandachtszoekerij vinden omdat ik hun favoriete filmpje niet leuk vond. Boe hoe.

avatar van DVD-T
Is dit nog steeds gaande?

Ik heb net als Ajax&Litmanen1 en n00r dezelfde drang om een reeks, hoe slecht ook, helemaal te kijken. Heb zelf een aantal jaren terug op 1 dag de Twilight saga gedaan. Verschrikkelijk vond ik dat. Maar daar is toch verder niks mis mee? Jammer van die reacties, hij doet tenminste wel de moeite om zijn mening te onderbouwen, waar velen niet verder komen met een reactie als "k*t film".

DVD-T schreef:
Is dit nog steeds gaande?

Ik heb net als Ajax&Litmanen1 en n00r dezelfde drang om een reeks, hoe slecht ook, helemaal te kijken. Heb zelf een aantal jaren terug op 1 dag de Twilight saga gedaan. Verschrikkelijk vond ik dat. Maar daar is toch verder niks mee? Jammer van die reacties, hij doet tenminste wel de moeite om zijn mening te onderbouwen, waar velen niet verder komen met een reactie als "k*t film".

Mijn drang alles af te zien heeft me al tig vreselijke films laten kijken, velen waar ik het op voorhand ook wist. Maar goed, mijn keuze. Soms valt het reuze mee, soms zijn ze allemaal slecht, zoals deze Hunger Games reeks. Beetje raar dat bepaalde mensen iemand veroordelen op een stem. Ik heb geloof ik nog geen goede review gelezen waarom hij hem goed vind.

Vind dit overigens wel een geestige discussie hoor. Heb al een hoop negativiteit over me heen gekregen met de Hunger Games reviews. Weet ik ieder geval dat ze worden gelezen

avatar van Nicole_1989
Natuurlijk mag je lekker zelf kijken waar je zin in hebt en boeit het niet wat je van deze serie vindt.

Waar het om gaat is de manier waarop je review is geformuleerd. In de vorm van: "Och wat was het een lijdensweg, och wat was dit afzien, och wat heb ik mezelf toch aangedaan? Ik heb ondertussen maar boekjes zitten lezen, het nieuws online gecheckt en mijn wasje gedaan". Dan gaan mensen zich afvragen: waarom doe je het dan in vredesnaam? En dan kan het inderdaad overkomen als aandachttrekkerij.

Maar inderdaad: is deze discussie nog steeds gaande?

Nicole_1989 schreef:

Maar inderdaad: is deze discussie nog steeds gaande?

Ik vond het leuk het een beetje aan te dikken Niet te serieus nemen, heb de film gewoon helemaal gezien. Neemt niet weg dat het wel degelijk een lijdensweg was, maar ik heb nu eenmaal de tik om reeksen helemaal te kijken.

Maar genoeg erover, ik laat het hierbij.

Er is toch nog geen nieuw deel aangekondigd he?

avatar van macrobody
Deze reeks is hopelijk ten einde want het werd er niet echt beter op. Nogal voorspelbaar einde maakte het geheel tot middelmatig geheel. Vrees dat ik deze film volgend jaar helemaal ben vergeten.

avatar van panax
visueel spektakel deze laatste deel van de hunger games
mooie effects en spannend genoeg
goeie afsluiting !!

een mooie afsluiter.heb me weer prima vermaakt.een goeie cast .was weer een spannend deel.

avatar van ILDIB
medisch centrum katniss. nee deze is niet best. te gehaast afgewisseld met veel te langzaam in t midden en t laatste half uur kon je elke scène voorspellen en zeker waar de pijl zou belanden.. en waarom nog de moeite van kat als de strijd toch allang was gestreden om t capitool.

Dit laatste deel staat niet op netflix. Kan ik op MM instellen dat ik een melding krijg wanneer deze op tv zal worden uitgezonden?