The Hunger Games: Mockingjay - Part 2 (2015)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Francis Lawrence
met Jennifer Lawrence, Natalie Dormer en Julianne Moore

Nadat Katniss als 'spotgaai' is uitgegroeid tot het symbool van de revolutie, beginnen zij en District 13 aan een totale oorlog tegen president Snow en het autocratische Capitool. Samen met haar naaste vrienden (Gale, Finnick en Peeta) waagt ze haar leven om een moordaanslag op president Snow te ensceneren, voor wie de vernietiging van Katniss een ware obsessie is geworden.

avatar van Nicole_1989
De eerste teaser trailer is hier / hier te bekijken. Traditiegetrouw is dit het veranderen van het logo, ditmaal voor de laatste keer.

Het vlammetje groeit uit tot een totale explosie van vuur, waarbij de spotgaai losbreekt uit de cirkel...mooie symboliek!

avatar van Poebie
Waardeloze teaser en daarnaast zie ik erbij staan dat de film in 3D uitkomt... echt... ik mag hopen van niet. 2D staat er ook wel bij, maar zoals bij Jupiter Ascending en Insurgent bleek dat alle bioscopen deze alleen maar in 3D vertonen/vertoonden...

avatar van Kondoro0614
Hopelijk word die beter dan part 1.

avatar van HALVE TAMME.
Kondoro0614 schreef:
Hopelijk word die beter dan part 1.
Twee zielen een gedachte.

avatar van Kondoro0614
HALVE TAMME. schreef:
Twee zielen een gedachte.

Ik zet me schrap...

avatar van HALVE TAMME.
Idem dito!!!

De hele serie vind ik niks.

avatar van Nicole_1989
De teaser-trailer is zojuist geupload!

avatar van JulieV1995
8 stoere karakter posters en het lijkt erop dat de film alles uit de kast zal halen om met een 'bang' te eindigen. Ben benieuwd!

avatar van Nicole_1989
Echte war-faces inderdaad, tof!

avatar van Nicole_1989
The Hunger Games franchise staat er om bekend om de beleving zo echt mogelijk te maken, door propagandamateriaal te verspreiden op het internet. Ik zou jullie dan ook aanraden om eens een kijkje te nemen op http://www.revolution.pn/, de propaganda-site van The Hunger Games-films. Deze site toont het perspectief van District 13. Er staat een kort propagandafilmpje op en ook staat bij iedere characterposter een beschrijving over hoe die persoon bijdraagt aan de revolutie. Voor The Hunger Games-liefhebbers maakt dit de wereld van Panem echt af!

Nieuwe trailer geplaatst

avatar van Nicole_1989
Zo dan! Iedere film in de serie werd gewelddadiger en dat komt nu wel tot zijn hoogepunt, zo lijkt het. Aantal dingen zien er in de trailer veel heftiger uit dan ik het me vanuit het boek kan herinneren...gelukkig maar!

Zwolle84
Ben erg benieuwd! Ik heb de boeken niet gelezen, dus het is nog even gissen. Ik hoop dat ze niet doorslaan in climax-actie, juist die steeds duisterder wordende sfeer zorgde ervoor dat 2 beter is dan 1 en 3 beter dan 2.

avatar van Nicole_1989
In de final trailer een nog duidelijkere blik op de hagedis mutts. Vanuit het boek wist ik me niet echt goed een voorstelling te maken van die wezens, maar pfoeh, die zien er in de trailer behoorlijk realistisch en creepy uit!

avatar van DVD-T
Heb de boeken niet gelezen maar vond de "grounded in reality" aanpak van Mockingjay 1 erg fijn. In de trailer wordt een suggestie gewekt dat ze weer een Hunger Games achtig iets moeten doorlopen ipv. een echte all out oorlog/revolutie te voeren. Iets wat ik in het eerste deel juist een verademing vond dat we niet weer een arena gevecht kregen en waarin het volk werd betrokken in de revolutie. Hoop verder ook niet dat het gaat eindigen met een anticlimax.

avatar van lucdecoster
JulieV1995 schreef:

Het is te hopen dat er iets te zien is want de laatste film was zo saai.

Zwolle84
Ik ben dus juist bang voor die 'bang' en hoop tegen beter weten in dat ze die mooie trage, duistere sfeer van het vorige deel doortrekken. Maar goed, nog een weekje...

Ik baal er alleen wel van dat deze, vanuit het niets, opeens in 3D wordt vertoond. Die logica ontgaat me volledig: een film in tweeën knippen en dan een deel in 2D en het andere in 3D aanbieden.

avatar van Jusstinb
pffff waarom moet pathe die populaire films altijd meteen in 3D vertonen, en ook gewoon helemaal geen 2D.. jammer.....

avatar van Decec
Wauw ben benieuwd...

avatar van Shinobi
Zwolle84 schreef:

Dat is bij deze reeks de koe tot de laatste druppel uitmelken.

avatar van mjk87
Zwolle84 schreef:

Harry Potter 7 idem. Zit je in de marathon tot 12 uur naar prachtig 2d te kijken, mag je na 12 uur ineens een brilletje op op het geheel wat te verduisteren.

Zwolle84
Ik zie nu dat ik iets te hard heb lopen mekkeren, Pathé vertoont hem zowel in 3D als 2D. Goede zaak!

avatar van FILM!BOY!
Hoe kan het dat er al een 0,5 is gestemd als deze film nog helemaal niet draait?

Kan wel , op imdb zijn ook al 1316 stemmen .

Ik heb de stem verwijderd. Vroege 0,5 en 5* zijn meestal voorbarige stemmen.

Zojuist de marathon afgerond. Ook al zijn een aantal dingen voorspelbaar ( Nee ik heb de boeken niet gelezen) de film blijft spannend.

Rabbitto
It's like a game. Repetitive. Even a little tedious after more than twenty years. But there are much worse games to play.

Zojuist terug van de Mockingjay marathon en naar huis gereden met een tevreden gevoel. Ik heb bewust boek 3 niet gelezen omdat ik de film volledig 'leeg' wilde meemaken en hij stelde niet teleur. Ook in dit deel is het acteerwerk op peil en een direct vervolg op part 1. Lawrence blijft een leuke vrouw om naar te kijken. De films lopen vloeiend in elkaar over maar hebben toch verschillende thema's. Part 1 is psychological warfare en part 2 de fysieke oorlog. Er zit genoeg tempo in het verhaal en zakt gelukkig nergens echt in. Regelmatig spannende momenten en op het laatst een mooie plot twist. Het einde leek in eerste instantie treurig maar realistisch gezien de enorme schaal van de burgeroorlog. Het was bevredigend om eindelijk Katniss en Peeta samen met hun kinderen in district 12 te zien wonen. Al met al een prettige conclusie van het verhaal. Geen topserie zoals bijvoorbeeld lord of the rings maar kwalitatief hoogstaand genoeg om nog eens thuis op de bank te kijken. 3,5* mooie afsluiter van de trilogy (of is het anthology?)

avatar van tbouwh
Gisteren bezien tijdens de Hunger Games-marathon. Mijn constatering is dat de franchise op hoog niveau van start gaat en daarna eigenlijk steeds ietsje minder wordt. Deel 1 vond ik erg sterk, deel 2 vond ik ook erg goed, maar net een tikkie minder; Mockingjay Pt.I is vervolgens met afstand het minste deel van de serie. Pt.II moest dat goed zien te maken; de beloofde actie kon nu toch echt niet langer uitblijven. Dit gebeurt dan ook niet, al duurt het nog steeds tot de film bijna halverwege is voordat de boel echt losbarst. Het eerste deel van de film is toch vooral bedoeld ter opbouw van de spanning, maar omdat dit in Part I al meer dan genoeg gebeurde, was ik dat op een gegeven moment toch wel beu. Wanneer Lawrence's persoonlijke missie van start gaat, en zij met haar team de hoofdstad betreedt, gaat het dan toch wel goed los. Het tweede deel van de film is daarmee ook aanzienlijk beter, én vermakelijker, dan het eerste deel. Probleem is wel dat de film kampt met een degelijk aantal onwaarschijnlijkheden en een aantal climaxen die nét iets te lang uitgesteld worden. In het eerste geval is het matige derde boek daar ook debet aan. Het acteerwerk is in vrijwel alle gevallen degelijk tot goed te noemen. Alleen Josh Hutcherson is nog steeds een miscast wat mij betreft. De verlangde happy ending wordt mijns inziens ook net iets te lang gerekt, maar toch gaat het mij niet te ver van een spectaculaire finale te spreken. Vooral de wending bij Snows aanvankelijke executie, en Snows reactie bij het doden van Coin, zijn sterk in beeld gebracht. Het niveau van deel 1 en 2 werd mijns inziens niet gehaald, maar toch heb ik mij wel aardig vermaakt bij deze afsluiter. Het blijft jammer dat de serie zo uitgemolken is door deel 3 in tweeën te knippen, en vervolgens part II ook nog in overbodig 3d te filmen. Dat op de koop toe nemend is Mockingjay Pt.II vermakelijk, maar niet memorabel.