• 8.985.838 stemmen

Genre: Drama / Thriller

Ontwikkeld door: Simon Donald

Met onder meer: Stanley Tucci, Christopher Eccleston en Michael Gambon

Release datum: donderdag 29 januari 2015

Eerst uitgezonden op: Sky Atlantic (Verenigd Koninkrijk)

• HBO Max Bekijk via HBO Max

Plot Fortitude

Fortitude speelt zich af in het rustige stadje Fortitude, ergens op de Noordpool. Het vredige stadje wordt plots wakker geschud door een brute en schokkende moord. Sheriff Dan Anderssen leidt het onderzoek, maar wordt verplicht samen te werken met DCI Morton, een rechercheur die van het vaste land komt overgevlogen omwille van zijn forensische expertise. Naarmate hun lijst van verdachten toeneemt, groeit ook de onderlinge verdachtmaking onder de bevolking.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Dan Anderssen

Meningen over Fortitude

avatar van AniSter

AniSter

zondag 12 december 2021
Fortitude seizoen 1 Naast drama/thriller ook mystery. Het eerste seizoen moest echt op gang komen waardoor ik de neiging had om te stoppen met deze serie. Wat een gestoord plot over een aantal gestoorde mensen in een gestoord oord. Een stel zure gezichten waarbij Henry wel de kroon spande. Het tweede seizoen was boeiender en de tweede helft het meest spannende. Minpunt vond ik Quaid; punt is dat ik die in iedere film een minpunt vind. Het derde seizoen, kon het niet vinden op Moviemeter, vond ik het minste. En er zijn aan het einde genoeg openingen voor een vierde seizoen.... echter zonder mij.

zaterdag 21 januari 2017
Fortitude seizoen 1 Al een tijdje terug gezien en schoot me net ineens te binnen tijdens Beck. Dit ging af en toe behoorlijk de bocht uit qua horror weet ik nog (Imdb geeft ook aan drama / horror / mystery). Verder heerlijk sfeervol (grotendeels gefilmd op IJsland), fijne cast en een bizar en ingewikkeld verhaal waarvan ik even niet meer weet of het nou allemaal wel zo geloofwaardig was... voor nu (een dikke) 3,5* dan maar, maar dit zou ik nog wel eens weer willen zien en dan misschien s2 ook.