The Devil Wears Prada (2006)

3,11 (2070)
2070 stemmen

Komedie / Drama

geregisseerd door David Frankel
met Anne Hathaway, Meryl Streep en Emily Blunt

Andrea verhuist van een klein dorpje naar New York waar ze een baan versiert bij één van de grootste modebladen. Ze wordt de assistente van de hoofdredactrice Miranda Priestley. Het werken voor de grillige Miranda blijkt echter onvoorstelbaar lastig.

Niet hoogstaand, maar gewoon een heerlijke meidenfilm

avatar van RuudC
Een verschrikkelijke ervaring. Soms is het goed om iets buiten je straatje te zien en als je daarmee je wederhelft een plezier doet, dan is het helemaal kat-in-'t-bakkie. Helaas voor mij heb ik niks met de modewereld. Wat zeg ik? Er zijn weinig zaken waar ik een grotere minachting tegen koester dan dat. Ergens hoopte ik dat The Devil Wears Prada mijn vooroordelen zou wegnemen, maar helaas. Het is niet alleen dat enkel graatmager geldt als normaal, maar vooral de manier waarop mensen met elkaar omgaan. Emily Blunt doet haar achternaam volledig eer aan. Al nagelbijtend wachtte ik vergeefs op het moment dat de oerdriften van de hoofdpersoon naar boven zouden komen en al die afgrijselijke modemensjes met hun afschuwelijke maniertjes en achterbakse opmerkingen uit het raam zouden flikkeren. Het ergste is nog wel dat de film je leert dat je met het mensonterende circus mee moet doen, om geaccepteerd te worden en dat het kwijtraken van je echte vrienden maar voor lief moet nemen. Als iemand haar jas en tas op mijn bureau flikkert, dan duw ik het net zo makkelijk op de grond, maar nee, voor jezelf opkomen is natuurlijk not done. Het is helaas een vrij goede reflectie van de huidige samenleving, maar ik vraag me sterk af wie dit werkelijk voor zijn/haar plezier kijkt.

RuudC schreef:

nou ik ga je wat leuks vertellen.
Ik vind het echt een geweldige film, dat me heel erg aan mezelf deed denken. want ik sta nu in dezelfde situatie waarbij ik een keuze moet gaan maken voor een positie als om topdesigner verder te mogen gaan die heel veel deuren gaat openen. I.p.v. een jaar heb ik nu bijna 10 jaar naar dit punt zitten werken, ik heb veel momenten gehad in de film waar ik bijna precies hetzelfde meemaaken op het puntje van mn stoel zat. Mijn hart was verkocht en heeft me ook goed aan het denken gebracht waar ik nu zelf aan toe ben aangezien ik echt niet sterk genoeg ben om zo'n zware keuze te maken. plus het feit dat je jezelf helemaal hebt veranderd om bij die industrie te passen, persoonlijk ga ik binnenkort mijn eigen keus erin maken. Maar ik denk ook tuurlijk die film is entertainment, maar zodra je de film opnieuw kijkt met dezelfde emotionele rollercoaster en avonturen plus je zit in dezelfde wereld ook heeft het me ook geraakt. Dan praten we minder snel over clichés scenario voor een film, maar meer in het moment van "wow" dit gebeurd echt bij iemand.

avatar van RuudC
Verwacht je van mij nu felicitaties?

avatar van IH88
“You sold your soul to the devil when you put on your first pair of Jimmy Choo's, I saw it.”

Ik behoor waarschijnlijk niet tot de doelgroep, maar ik heb me best wel vermaakt met deze film. De modewereld boeit me niet zo heel veel en het verhaal is voorspelbaar, maar door de humor en de kleurrijke personages verveelt het geen moment.

Streep en Hathaway zijn de hoofdrolspeelsters maar ik heb mij toch het meest vermaakt met het spel van Stanley Tucci en vooral Emily Blunt. Heerlijk spel van deze twee geweldige acteurs. Streep is goed maar ik zie toch altijd Streep theatraal acteren in plaats van naar een personage van vlees en bloed te kijken (zie ook The Iron Lady). Hathaway is degelijk maar ik heb haar wel eens beter gezien. Ondanks haar kleurrijke kleding was ze zelf wat kleurloos. Maar The Devil Wears Prada is zeker een vermakelijke film.

Super leuke film!!

Meryl Streep en Emily Blunt, beidde super leuke actrices! Anne Hathaway, om wie de film draait, was ook goed maar omdat ik best fan ben van Streep en Blunt vond ik het heel tof om hun te zien!

Voor iedereen die van mode houdt.. Zeker kijken!

avatar van SillyBilly23
Dit is nu eens een film die mij altijd weet te strikken wanneer ik toevallig aan het wegzappen ben. Zeer leuke beelden van enkele wereldsteden, veel bekende en knappe koppen maar vooral: het plezier spat van het scherm. Soms is het lekker karikaturaal en overdreven maar men blijft nooit te lang hangen in het dramatische. Wanneer je van fashion houdt, is het natuurlijk een aangename kijkervaring. Welke vrouw (of man) droomt er nu niet van om elke dag een nieuwe, stijlvolle outfit aan te trekken die zorgvuldig wordt uitgekozen en klaargelegd. Toch wordt je door dit modegebeuren niet teveel meegezogen dankzij voldoende afwisselende scènes waardoor het toegankelijk blijft voor een breed publiek. De casting zat ook wel goed. Emily Blunt vond ik toch niet zo uitblinken in haar rol als ik eerlijk moet zijn, misschien zie ik haar kop gewoon minder passen in dit wereldje. De rest zat wel goed op zijn plaats en had er duidelijk plezier in. Ondanks de hardheid van deze industrie, houdt de film een zekere nonchalance en luchtigheid. Geef mij deze maar om vrolijk van te worden

Emily Blunt steelt de show in deze film.

avatar van XanderJ
The Devil Wears Prada is twee films in één: een bijtende, energieke satire van de modewereld en een waarschuwend melodrama.

avatar van karilem
Heerlijk

avatar van kleintje 2
Wel een aardige film voor in de avond. Ik ben meestal niet zo van dit soort films, met fashion en zo. Al met al is hij niet tegengevallen. Meryl Streep zet een mooie rol neer als de nogal opvallende Miranda Priestley en Hathaway zette ook een mooie prestatie neer, hoewel Streep me toch meer opviel aan deze films dan Hathaway.