Wild Card (2015)

Alternatieve titel: Joker

Misdaad / Drama
92 minuten / 103 minuten (extended edition)

geregisseerd door Simon West
met Jason Statham, Stanley Tucci en Sofía Vergara

Nick Wild (Jason Statham), wiens gokverslaving hem heeft geleid tot de straten van Las Vegas, besluit om klusjes aan te nemen die 'veiligheid' moeten garanderen om zijn verslaving te kunnen bekostigen. Zijn leven neemt een andere wending wanneer een vriendin bruut wordt mishandeld en hij gedwongen wordt het op te nemen tegen de maffia.

avatar van De wind
Decec schreef:
Een goede actie/misdaad/drama/thriller film...
Prima verhaal...
Gokverslaving en drank zijn niets...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Jason Statham, Michael Angarano en Stanley Tucci...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

Prima verhaal? Prima acteerwerk?

avatar van Vergara
Deze maar 's opgezet mede omdat ik zag dat Sofia Vergara op de castlijst stond en op MM zelfs bij de eerste drie. Kwam ik even teleurgesteld uit de film.

Simon West vind ik sowieso al drie keer niks. Dat bewijst hij maar weer eens met deze matige Statham (kerst)film zonder al te veel actie. De actie scenes die erin zitten, zijn nog wel te doen. Het verhaal wist me totaal niet te boeien. De personages waren oninteressant evenals de dialogen. De eerste tien minuten van de film waren veelbelovend. Daarna ging het bergafwaarts en dat komt niet alleen door de afwezigheid van Sofia.

avatar van Tup&Joep
Iets minder gegok, gedroom en gezever en een beetje meer actie en het had nog wat kunnen worden.

Misser van de hoogste plank. Lullig verhaal.Statham zelf houdt de film enigszins staande. 2 sterren
(En is iemand uitgeschakeld als ie een speelkaart in zijn gezicht krijgt???Kom op zeg....)

Eerste film die ik keek bij mijn Netflix-abo. Serieus aan het nadenken of ik dat abo niet beter weer kan opzeggen. Wat een bagger dit. Belachelijk, onsamenhangend verhaal dat het moet hebben van over the top gevechten. Nee, wel beter gezien van Statham.

Gewoon leuk. Grappig soms en goede vechtscenes. Niets mis mee dus.

avatar van IH88
“Dyin' ain't so bad. And at least I'll be out of Las Vegas.”

Ook Jason Statham heeft wel eens een mispeer. Wild Card is rommelig en heeft te weinig spanning en actie. En Angarano als side-kick is bloedirritant. Las Vegas en de gokverslaving van Statham zijn ook niet echt interessant. De vechtscènes zijn wel goed in beeld gebracht en de kleine bijrol van Tucci is geinig. Statham zelf brengt altijd iets extra's, maar zelfs dat kan de film niet redden.

avatar van Pim1993
Nul verhaal in, vlakke bende. Wel vermakelijk. Allesbehalve hoogstaand maar puur gestoeld op het Jason Statham-effect. Keek wel lekker weg voor op een vrije middag. Kleine voldoende voor het niet vervelen.

Pim1993 schreef:

Een vijf is onvoldoende....behalve in Belgie....anders zou niemand daar een diploma halen...lol

De wind schreef:

Prima verhaal? Prima acteerwerk?

Prima verhaal...Prima acteerwerk.prima achtergrond muziek..alles halelujah dus??...en toch 1,5 ster...Nou daar is iedereen het mee eens.

frans123 schreef:

Prima verhaal...Prima acteerwerk.prima achtergrond muziek..alles hallelujah dus??...en toch 1,5 ster...Nou daar is iedereen het mee eens.

avatar van FunkStarr
Magertjes. Enkele goede scenes maar er gebeurt eigenlijk niet zo gek veel, op het einde een behoorlijke scene en in het midden, maar zeker niet één van Statham's betere dit. 2,5*

avatar van des1
Ook weer niet zó slecht... behalve dan dat een ijzervreter die zichzelf in shape houdt haaks staat op het gegeven van een gokverslaafde die dubbele wodka's tot zich neemt. Mannetjesputter vs zielepoot - daar zou geen enkele acteur mee goed uit de verf komen. Statham krijgt nu eens de tijd en ruimte om wat meer van zichzelf te laten zien. Hij had al eerder bewezen moeiteloos overeind te blijven tussen acteurs van reputatie. Belooft wat voor de toekomst. Magere 3*.

avatar van joeygamer2
Redelijke film. Ik vind zelf dat er geen verhaal in deze film zit en dat maakt de film dan wat minder. Wel zat er zeer goede actie in en ook wel spanning! Er zat ook niet echt drama in deze film voor mijn gevoel. Kon me niet echt inleven in de personages die er in de film waren ook.

Haha Jason maakt elke film leuk. Wat een gozer, ongelofelijk. Z'n uitstraling, z'n stem, z'n accent. Het is gewoon in elke film weer genieten. Ook al zuigt het verhaal, hij maakt serieus elke film leuk. Als er een andere acteur deze rol had gehad, had ik gezegd: wat een k^t film. Want de film zelf was ruk. Maar ja doe Jason erin en je hebt een ruime voldoende. Die actie scenes ook haha geweldig