Wild Card (2015)

Alternatieve titel: Joker

Misdaad / Drama
92 minuten / 103 minuten (extended edition)

geregisseerd door Simon West
met Jason Statham, Stanley Tucci en Sofía Vergara

Nick Wild (Jason Statham), wiens gokverslaving hem heeft geleid tot de straten van Las Vegas, besluit om klusjes aan te nemen die 'veiligheid' moeten garanderen om zijn verslaving te kunnen bekostigen. Zijn leven neemt een andere wending wanneer een vriendin bruut wordt mishandeld en hij gedwongen wordt het op te nemen tegen de maffia.

martijnk schreef:
Dit is zelfs voor Statham maatstaven een vreselijke film. Je verwacht al nooit veel maar je hoopt iig wel op lekker veel aktie, knokken, brekende botten etc maar zelfs dat zat er amper in.

Het enige goede aan deze film is dat ie gelukkig maar 90 minuten duurt.

Helemaal mee eens hoewel 70 minuten lang genoeg had geweest

avatar van james_cameron
Middelmatig Statham-vehikel, met een nogal wazig plot en weinig botte aktie. Het blijft allemaal nog net drijven op het charisma van Statham en de degelijke supporting cast, waarin mensen als Hope Davis en Stanley Tucci opduiken, maar het is allemaal net op het randje van het toelaatbare. Halverwege neemt de plot een nogal rare wending, waarna je het idee hebt naar een compleet andere film te zitten kijken. Helaas is die andere film ook erg matig.

rtt
Ben wel een Jason Statham fan maar deze film sloeg nergens op. Zeer zeer matige film en snel vergeten.

avatar van Sergio Leone
Matig.

Ik zie het wel graag, zo'n snelle doorhapper. Wild Card begint aanvankelijk ook zo, maar verliest ergens in het midden z'n schwung. Voor een filmpje van anderhalf uurtje mag dat niet. Die gokverslaving van Nick moet wat body in het verhaal brengen, alsof een actiefilmpje dat nodig heeft.

Jason Statham mag anderzijds van mij wel in dit soort films blijven spelen. Niet zo'n gehyped gedoe om niks, maar wel in meestal ouderwets aandoend actievermaak dat geen hol voorstelt en waarin hij de ster is.
Sofia Vergara en Stanley Tucci zijn twee namen van wie je verwacht dat ze fatsoenlijk aan bod komen, maar ik denk dat beiden slechts één dag "werk" gehad zullen hebben. Al is dat rolletje van Tucci wel leuk.

Simon West - ook zo'n wisselend succes - houdt te veel vast aan slow motion in z'n actiescènes. De flow - of hoe moet ik het zeggen - zit niet altijd juist en Statham is wel al eens beter uit de verf gekomen. Dat lome Vegassfeertje is wel leuk gedaan.

Middelmatig is een te hoge kwalificatie. De meeste films met Statham zijn al niet best (jammer trouwens want ik vind het wel een fijne acteur om naar te kijken en ik denk dat hij ook echt wel in betere films kan spelen) maar dit is denk ik wel zo'n beetje de slechtste ooit die ik met hem in de hoofdrol gezien heb.

Film die enkel en alleen leunt op Staham, maar qua verhaal bijzonder afgezaagd is en totaal oninteressante karakters kent. De gokscenes slaan nergens op en aan beweegredenen wordt niet eens aandacht besteed. De rol van de jongen is vreemd en lachwekkend, ware dat er geen humor in deze veel te serieuze film zit; deze film als drama neerzetten is een grove overschatting van de filmmakers.

avatar van Phantasm
Ik heb wel betere films van Jason Statham, dit was een tegenvaller, film met een niet helemaal duidelijk verhaal.

avatar van Glennekeeeee
Hmm, hier had zoveel meer kunnen inzitten.

De film begint als een typische Statham film die zijn eigen zelve weer speelt maar dat dan ook weer solide doet. Na de eerste actiescène denk je dat de film op volle vaart zal komen maar dat gebeurd niet. Integendeel... West lijkt een andere richting uit te gaan met Stathams personage door een akte in het casino waar we een dubbele bodem te zien krijgen van zijn karakter. Op dat moment hoop je eigenlijk dat de film geen typische statham-film zal worden omdat die akte echt wel sterk is neergezet. Toch verzuimd West die kans en brengt hij er een nieuwe vechtscène in. Iets later zien we een oud-vriend Baby, gespeeld door Tucci. Die doet dat weergaloos en je hoopt dan ook op meer omdat de badguy tot dan echt niets voorstelt. Na een heerlijke vechtscène in zijn stamrestaurant en het killen van de badguy lijkt het of er nog iets zit aan te komen. Een mogelijke confrontatie met baby of dergelijke maar niets is minder waar. De aftiteling verschijnt en de credits lopen over het scherm.

Naar mijn mening mist de film gewoon een laatste akte en is de film gewoon niet volledig te noemen. Ook laat je Sofia Vergara opdraven voor éen minuut in een simpele scène (als je haar voor zoiets miniscuul laat komen, zorg er dan voor dat ze haar kleren uitdoet want anders is haar bijdrage compleet nutteloos) en Tucci's personage is uiteindelijk niet meer als een noodzaak voor een heerlijke scène in dialoog met Statham.

Een gemiste kans is Wild card: zowel in stijl, personages, actie als verhaal slaat de film de plank mis. Enkel de sfeer van Vegas, Een Solide Statham en 3 leuk gefilmde vechtscènes zorgen er voor dat deze film geen voledige miskleun is.

avatar van Gang_Star
Zonde.

Zowel regisseur Simon West als Jason Statham kunnen beter. Deze film kan de verwachtingen niet waarmaken, want bij Statham verwacht je toch geknok. Dit is waar het aan schort bij Wild Card. De film is geen actiefilm waardoor de fans van Statham voornamelijk teleurgesteld zullen zijn. Er zijn actiescènes, maar dat zijn er slechts 3. Ze zijn wel van het niveau zoals je gewend bent, dus hard en meedogenloos. Helaas stelt deze film inhoudelijk verder weinig voor. Wel is het voor mij een feit dat Statham toch meer kan dan alleen maar knokken, want hij zet een degelijke rol neer.
Toch zie ik hem liever gewoon ouderwets knokken in een actiefilm.

avatar van Baasje
Wat een ellende,1.5 uur van mijn kostbare tijd verspeeld.

Niet echt Stathams beste film deze.
Het verhaal rommelt hier en daar, en veel actie is er ook niet te zien.
Echter wanneer Statham dan wel in actie schiet, gebeurt welgeteld 3 maal in deze film, is het echter wel weer de moeite.
Maar het scenario had veel beter gekund.
Waar ik wel best tevreden over ben is de prachtige soundtrack.

avatar van PSV_Supporter
Op een of andere manier heb ik de film afgekeken, maar wat heb ik nu eigenlijk gezien? Een paar keer wat actie, wat meteen over-the-top is, een ongeloofwaardig gok succes, in 1 avond van 100 dollar een half miljoen dollar maken met blackjack en een rammelend verhaal.

avatar van dvdcrusher
Jason Statham staat altijd garant voor 90 minuten toffe aktie en ook met deze nieuwste film met hem is het opnieuw genieten. Het doet altijd deugd op dit soort films te kunnen terugvallen als je aantal tegenvallers bekeken hebt. 4 sterren. Voor een avondje film met Statham ben ik altijd te vinden.

avatar van ikkegoemikke
“Well, I've been knocked down, blown up, lied to, shit on, and shot at.
So nothing surprises me much anymore, except the things that people do to each other.
I'm a licensed pilot, took karate in Tokyo.I lectured on economics at Yale.
I can memorize the front pages of the New York Times in five minutes and repeat it back to you in five weeks.I was the National Golden Gloves champion three years in a row.
I'm fluent in four languages and can wrestle with a menu in five more.
Jesus!
Don't interrupt me. There's more.
More ?
Yeah. I lie a lot. “

Een film met Statham is altijd een garantie voor ongekunstelde vechtpartijen die meestal redelijk pijnlijk aflopen voor zijn tegenstanders terwijl hij met zijn sappig dialect alles voorziet van commentaar. Nadat hij de dramatische kant uitging in de boeiende, aparte film “Hummingbird” en zich herpakte met “Homefront” na de redelijk teleurstellende films “Parker” en “Safe” , is hij er nu weer met een rechttoe rechtaan keiharde actiefilm. Spijtig genoeg zijn de actiescènes hier op een hand te tellen.

Nick Wild (Jason Statham) is een soort bodyguard die gefortuneerde gokkers zijn diensten aanbiedt terwijl ze hun geluk beproeven aan de goktafels in de casino’s van Las Vegas. En als bijverdienste verricht hij ook nog karweitjes als punchbag voor losers die indruk willen maken op hun vriendinnetje. Als een zekere Holly (Dominik Garcia-Londo) op een dag voor hulp komt vragen omdat ze op een, laten we zeggen, oneerbare manier werd behandeld door een lokale harde jongen en er ook nog eens een piepjonge multimiljonair hem om bescherming vraagt, zijn de twee hoofdlijnen van deze film uitgestippeld.

De eerste verhaallijn met de harde jongen Danny (Milo Ventimiglia) zorgt voor het hardhandige gedeelte van de film. Niet bijster origineel en al meermaals werd dit gegeven gebruikt in andere wraakfilms (De slechterik mishandelt iemand. De “good guy” gaat bemiddelen. Het eindresultaat is een resem knokpartijen.). En de knokpartijen zijn niet onaardig in beeld gebracht met Statham die zich verweert met alles wat maar los zit. Hoogst originele actiemomenten die des te pijnlijker zijn voor diegenen die hem voor de voet lopen. Het moment dat ik pseudo vuistslagen begin uit te delen, wil dit zeggen voor mij dat het wel snor zit met de actie. Je mag je dus weer verwachten aan een Statham die door het lint gaat en elke tegenstander vakkundig in elkaar timmert.

De tweede verhaallijn is het meer ernstige gedeelte waarbij de zwakheden van Nick Wild in de schijnwerpers wordt gezet. Zijn drank en gokverslaving is datgene wat hem enerzijds in Las Vegas houdt. Zijn bekendheid in deze losbandige stad en het gezelschap van barmeisjes en croupiers waarin hij telkens vertoeft, kunnen hem niet weerhouden om telkens weg te dromen over een meer exotische plaats. Dit krijg je voorgeschoteld in de vorm van een idyllisch plekje met een boot. Zijn uiteindelijk plan is dan ook om genoeg geld bijeen te sparen om aldus de plaat te poetsen.

Mijn eindconclusie was dan ook een beetje verdeeld na het kijken van deze popcorn-film. Een echte actiefilm kan je het niet noemen daar dit een beetje te karig voorkomt. En de serieuzere dramatiek is nu ook weer niet op dusdanige manier uitgewerkt, dat je er onder de indruk van bent. Statham is gewoonweg Statham zoals we hem in al zijn films ziet acteren. Die zekerheid is er sowieso voor de Statham fans. En buiten Stanley Tucci (die altijd in mijn geheugen staat gegrift als de strikte luchthavenverantwoordelijke in “The terminal”) als de grappige casinobaas Baby en de wel erg beperkte bijdrage van Jason “Seinfeld” Alexander als Pinky, een advocaat die gevestigd is in hetzelfde bureau als Nick, zijn er verder geen hoogstaande rollen te bespeuren. Van deze doorsnee film mogen ze dus een verkorte versie maken met alle actiefragmenten achter elkaar gemonteerd.

Leuke Statham film. Eerlijk gezegd snap ik het commentaar niet zo. Gewoon een voor de vrijdagavond om lekker weg te kijken niet te veel na te denken.

avatar van Tommy De Vito
PSV_Supporter schreef:

Van 25.000 dollar, 500.000 maken was het.

avatar van fritsy
Overbodig remake.

avatar van Triple G
Hoe vullen we een filmlengte om een miniem verhaaltje te kleden? Heb ik wel eens beter gezien. Een enkele aardige knok verhandeling, een enkel aardig filosofisch moment, een enkele aardige psychische scene. En de rest was saaie vulling. Eindeloos, die gok scene met nauwelijks enige spanning. Jammer, want Statham spul is doorgaans goed te pruimen.

avatar van Toontje G
Triest, als je je bedenkt dat hij veel beter kan. Dit is volgens mij op een avondje vlug in elkaar gedraaid.

Redelijke film over een man die een vriendin helpt bij het zoeken van haar verkrachter. Een onsamenhangend verhaal waarbij de afzonderlijke scenes toch wel vermakelijk zijn. En mede dankzij de korte speelduur kijkt het wel gemakkelijk weg. Relatief weinig actie voor een film met Jason Statham, maar dat is hier geen gemis. Een kleine 3.0 sterren.

avatar van Richard_Voorhees
Simon West en Statham gingen best goed samen met The Mechanic en Expendsbles 2. Daarnaast heeft de eerstgenoemde naar mijn mening een van de beste Nicolas Cage actiefilms op zijn naam staan (Con Air).
Met deze film slaat men echter de plank een beetje mis. De film moet het vooral hebben van Statham's uitstraling, want de actie (die vooral in het slow-mo stuk wel goed naar voren komt) is helaas wat te schaars.
Verder weten de bijrollen ook niet enorm veel te boeien. Men slaagt er dan weer wel in om hier en daar effectief gebruik van muziek te maken.
Geen hoogvlieger in het genre, maar ook niet enorm slecht. Echt zo'n film uit de middenmoot en mijn beoordeling is daar dan ook naar aangepast.

avatar van mixmaster
niet de beste film met Statham in de hoofdrol maar toch wel de moeite waard om een keer gezien te hebben
De spaarzame knokpartijen die in de film zitten zijn heerlijk om te zien, zeker met Statham.
De film is inderdaad wel een beetje rommelig maar ik heb er toch wel van genoten.

dvdcrusher schreef:
Helemaal mee eens .

avatar van mnrk
Dyin' ain't so bad. And at least I'll be out of Las Vegas.

Dit was gewoon een vermakelijke film van Simon West...

Het verhaal is voor dit soort films gewoon in orde en niks bijzonders waardoor de film lekker weg kijkt, de actie is in orde en ook de sfeer van Las Vegas past erbij...

Jason Statham is op zijn plaats in deze film, zijn manier van voorkomen is gewoon prima voor deze film en natuurlijk knokt hij er weer lekker op los, precies zoals we van hem mogen/kunnen verwachten...

avatar van Decec
Een goede actie/misdaad/drama/thriller film...
Prima verhaal...
Gokverslaving en drank zijn niets...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Jason Statham, Michael Angarano en Stanley Tucci...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van FunkStarr
Momenteel bezig om het gehele oeuvre van dhr. Statham door te lopen, maar dit was wel heel erg matig. Eerste half uur gebeurt er werkelijk helemaal NIETS, heb hem met pijn en moeite uit kunnen kijken en dat voor een filmpje van slechts 90min.

Dit is ook voor mij de minste Jason Statham film die ik tot nu toe gezien heb. Er zat compleet geen verhaal in.

Ik ben echt een enorm fan van Jason Statham en de films, maar deze film vond ik echt de minste. Zit niet echt een verhaal in en nu ik dit schrijf ben ik de halve film alweer vergeten. Meestal zit er veel actie in zulke films, maar ook dit viel in deze film er tegen.

Al met al totaal niet een van de goede films van Statham.
Wel grappig om hem is te kijken, want het duurt maar 90min.

Statham.

Af en toe slaagt hij erin om in een betere film op te draven, maar meestal maakt hij toch gewone "Statham-vehikels". En eerlijk gezegd vind ik dat niet eens zo erg. Ook deze is er zo eentje. Geen opvallende of opmerkelijke film, maar wel fijne filler.

Statham zelf heeft een herkenbare rol, hij speelt ook zelden een ander personage. Maar hij is er wel geknipt voor. Beetje knokken, beetje Britse cheeky opmerkingen en vooral niet al te veel moeilijk gedoe. En daar slaagt deze film dan ook best goed in.

Simon West is ook geknipt voor deze film. Ook hij kan wel overweg met simpel genregeweld, al pakt het bij hem niet altijd even geweldig uit. Dit is een van z'n meevallertjes, al doe je er wel goed aan de lat niet al te hoog te leggen vooraf.

Simpel genregeweld dus. Weinig memorabel, maar goed genoeg zodat de 90 minuten vlotjes voorbijvliegen.

avatar van De wind
Enige goede aan deze film is de muziek, de rest is lachwekkend. Maar echt.