Wild Card (2015)

Alternatieve titel: Joker

Misdaad / Drama
92 minuten / 103 minuten (extended edition)

geregisseerd door Simon West
met Jason Statham, Stanley Tucci en Sofía Vergara

Nick Wild (Jason Statham), wiens gokverslaving hem heeft geleid tot de straten van Las Vegas, besluit om klusjes aan te nemen die 'veiligheid' moeten garanderen om zijn verslaving te kunnen bekostigen. Zijn leven neemt een andere wending wanneer een vriendin bruut wordt mishandeld en hij gedwongen wordt het op te nemen tegen de maffia.

avatar van Insignificance
Merkwaardige misser. Als je optitelt met West, Yuen en Statham, schreeuwt dat om actie. West lijkt iets anders van plan te zijn. Zeker het eerste uur. Iets meer met zijn hoofdrol in ieder geval en dat heeft dan te maken met een zeilboot, Las Vegas en een gokverslaving, maar als je de angstaanval en de blackjack tafel daarna neemt, komt er bitter weinig van terecht.

Een soort misdaaddrama dat ook luchtig probeert te zijn en soms doet denken aan iets dat Guy Ritchie zou liggen, maar die motor krijgt West nooit draaiende. Warrig scenario ook, althans dat deel dat de film gehaald heeft. Bijrollen komen en gaan alsof het niks is. Een paar aardige one-liners, maar nooit iets dat de boel doet ontbranden. Het heeft geen elan, geen schwung.

Het loopt vaak voor geen meter. Yuen is ook wel eens frivoler voor de dag gekomen, maar als Statham in slow motions iets met een credit card mag doen, is dat zo gek nog niet. Er gebeurt tenminste wat en dat doet het meer in het laatste half uur. Met een mes bijvoorbeeld. Best grof, maar Ventimiglia als baddie krijgt niks voor elkaar en Tucci krijgt nauwelijks iets te doen.

avatar van educas85
Doordat ik een Pathe gold card heb en de film in principe toch gratis was, heb ik hem bekeken. Slap verhaal, slecht acteerwerk. Wat leuke knokscenes, maar daar is ook alles mee gezegd. Hij mag in het rijtje van matige films van Statham.

avatar van Flat Eric
educas85 schreef:

Is er dan ook een rijtje goede Statham films?
ik vind het altijd van hetzelfde laken een pak....

avatar van bjerik76
kwam bij mij over als een jaren 90 film.
Erg gelikte actie scenes, vechtpartijen, simpel script en de dialogen waren erg slecht.
De zwoele stem van Nick ( Jason Statham) was niet om aan te horen en maakte de film ( en zijn eigen karakter) helemaal ongeloofwaardig.

ongeloofwaardig, voorspelbaar en simpel.
Hoe meer het einde naderde, hoe meer ik had van " het zal allemaal wel"

avatar van DragQueen
Vermakelijk om eens gezien te hebben. Jason Statham zit goed in zijn rol, en deelt op momenten wat goede rake klappen uit. En gebruikt daarbij ook regelmatig andere attributen. Het verhaal gaat er ook mee door, al lijkt het vaak niet duidelijk welke kant de regisseur ermee op heeft willen gaan. Vaak oogt het wat rommelig in het verloop. 2,5 Ster.

Het verhaal en Jason Stratham maken dit een prima film. 3 ster zonder twijfel, film is zeker de moeite waard om te kijken.

HALVE TAMME.
''Hoge verwachtingen die uitmonden in hevige teleurstelling''.

Alleen de schaarse matpartijen waren voor mij interessant om
naar te kijken, het verhaal en acteerwerk boeide mij voor geen
ene meter.

Eindconclusie: Leuk om een keer gezien te hebben, niets meer
en niets minder.

avatar van Noodless
Beetje rommelig verhaal dat voldoende weet te vermaken door een paar leuke gevechten en natuurlijk Jason Statham zelf. Het gegeven van het casino en de verslaving ervan is interessant, maar wordt onvoldoende benut. Te veel onlogische momenten en wendingen die het verhaal niet echt goed doen en beetje bij beetje als een kaarsje uitgaat. De intro is leuk waarin een man zijn vriendin ( Sofía Vergara) wil imponeren door een deal aan te gaan met Statham om uiteindelijk als held over te komen. Ook de wraak van Stathams vriendin op een maffiabaas en de slowmotion gevechten erbij zijn één van de sterkere momenten in de film. 6/10

Jason Statham in een B-Film...

avatar van joolstein
Geen slechte film! Ik geef hem 2 1/2 ster aangezien als ik een Jason Statham film kijk, dan Wil ik actie! En tja, er is wel vette actie maar in 1 1/2 uur drie keer is erg mager! De actie die we zien is wel van een hoog niveau. Helaas wordt halverwege zijn gokverslaving opeens uitgebreid in beeld gebracht. Dit had naar mijn mening meer over de gehele film in beeld mogen worden gebracht. Vond zelfs die mensen die daar allemaal stonden te klappen omdat zoveel had gewonnen en later verloor, vet irritant. Afgezien van de sterke openingsscene en een paar mooie gevechten is het vooral rommelig. Als alles wat evenwichtiger was geweest had hij drie sterren kunnen krijgen.

avatar van Cleanshot
Jammer, op zich aardig begin van de film. Acteerwerk van Stattham was niet verkeerd, alleen op het moment dat je denkt NU komt er een plot.....einde film.
WTF?

avatar van Kuwiel
ik vind deze een slechte Jason Statham film . Verhaal en acties hebben weinig om het lijf.
toch 2,5 * omdat het Jason Statham is

Insignificance schreef:

Mooi verwoord!! Deze film viel mij erg tegen!

Als 'fan' van Jason Statham deze film bekeken. Zo gezegd, er zijn betere....

Top film!

Ging er lekker voor zitten; altijd knallen met Statham, althans dat dacht ik. Dit is misschien wel de slechtste die ik zag mbt Statham

avatar van SPT
SPT
Teleurstelling, maar Statham kunnen we dat niet kwalijk nemen want hij is niet de scriptschrijver en regisseur. Er was inderdaad wel een tijd dat elke film met hem in de hoofdrol garant leek te staan voor een vermakelijke (harde) actiefilm, maar dat lijkt me toeval.

avatar van Freeburt
bjerik76 schreef:
kwam bij mij over als een jaren 90 film.

ongeloofwaardig, voorspelbaar en simpel.
Hoe meer het einde naderde, hoe meer ik had van " het zal allemaal wel"

Je slaat de spijker op z'n kop!

Knokpartijen op z'n Steven Seagals(in zijn betere jaren) zijn wel amusant!

avatar van Edie
Ach niet verkeerd, ik had het erger verwacht aan de hand van de reacties hier. Gewoon een simpele film die je niet echt serieus moet nemen. Ik heb mij nergens echt verveeld ook. Zeker geen top film, maar slecht ook niet. De slow motion actie scenes (waarvan er helaas niet zoveel in de film zaten) vond ik wel wat hebben, lekker bruut ook.

avatar van psychopath
Verstand op nul, prima te doen

Wat een tegenvaller toch nog 2,5 ster voor de actie scène op het laatst.

avatar van mjk87
Het leuke aan films met Jason Statham is dat hij binnen vijf minuten aan het knokken is. Geen idee waarom, maar dat vind ik gewoon grappig.

Enfin, de film zelfs is niet goed, maar ook geen gedrocht. Hoewel de plot vrij standaard klinkt, is de opbouw van de film anders en veel meer een sfeerportret dan echt een plotgedreven film. En dat is best fijn en levert zo ongeveer alle bonuspunten op. Het is wel geen Hard Eight of Atlantic City, maar de film doet zijn best en de sfeer en vooral de achterkant van een gokstad wordt best fraai in beeld gebracht. Daarnaast zijn de locaties ook prima gekozen.

Dat de film niet echt goed is, komt deels door de wat saaie fotografie, de niet heel knetterende actie (te veel slowmotion en Statham kan alles wel erg makkelijk aan) en het feit dat Statham de hoofdpersoon is. Als actieheld kan ik hem prima hebben, en een beetje nors kijken kan hij prima, maar verwacht geen diepgaande psychologische uitdieping. En als men dat dan wel probeert, dan wordt het vrij lachwekkend. Zo zit er ineens een scène in het midden waarin de gokverslaving naar boven komt, maar nooit uit de verf komt doordat Statham geen idee heeft hoe dat aan te pakken. (Overigens, iedereen die in de psyche van gokverslavingen wil meegaan raad ik aan De Speler van Dostojevski te lezen.) Al met al 2,0*.

Gewoon een lekkere bier en popcornfilm. Niks mee, gewoon verstand op nul en genieten van de knokkwaliteiten van ons aller Jason. ;-p

avatar van Re73
Mee eens met Debo.

Dit is zelfs voor Statham maatstaven een vreselijke film. Je verwacht al nooit veel maar je hoopt iig wel op lekker veel aktie, knokken, brekende botten etc maar zelfs dat zat er amper in.

Het enige goede aan deze film is dat ie gelukkig maar 90 minuten duurt.

avatar van Left4Dead
Tja Statham lijkt met zijn laatste films af te takelen. Deze prent is werkelijk matig of zelfs slecht te noemen. Het verhaal is simpelweg eentje geworden die stukken uit andere films heeft gestolen en aan elkaar is geplakt. Het script, vooral in het begin, is tenenkromend te noemen, normaal kap ik en film dan af. Dit keer relaxed gebleven en de film uitgekeken maar dat was omdat ik in een zeer relaxte bui was.

West wil het geheel nog wat opsmukken met editing maar dat werd helaas irritant op bepaalde momenten. De man is geen superregisseur maar hij heeft beter gedaan dan dit. De karakters waren al helemaal slecht uitgevoerd, een hooker die wraakt neemt in een avondjurk met diep uitgesneden top. Stel je voor, maar misschien was het wel tussen twee klanten door............. de wraak

Zwak/matig
2.5**

Xodicon
Ben ik de enigste die deze film heeft opgezet voor Sofia Vergara ipv Jason Statham?

avatar van Willy Wartaal
De film kent een raar verloop. Opbouw en middenstuk gaan niet lekker samen en naar het slot toe lijkt het te ontsporen. Ze hadden wel meer met het kerst thema mogen proberen om een poging te wagen een film te creëren die we met kerst 2020 misschien nog zouden herinneren of opzetten. Weinig actie en een mislukte poging om sympathie voor Statham's personage te verkrijgen, als dat in ieder geval de bedoeling was dan. Sofia Vergara, daar hoef je de film niet voor te kijken, ze zit alleen in de eerste 5 minuten. Ik raad je aan Modern Family te kijken (Xodicon) voor Sofia, ikzelf had haar naam nog niet gezien toen ik aan de film begon. Halve ster extra voor Tucci en Heche.

avatar van mishad
Getroebleerde actieheld sleurt zich zuipend, steunend, zwoegend en vechtend langs ex vriendinnen en maffia bazen… Jeugdsentiment 2.0: Statham doet alweer een Seagalletje: matig gechoreografeerde vechtscènes in slow-motion. Geen verrassingen en je moet er van houden, al raakte ik dit keer redelijk in de war door de bizarre kerstliedjes tijdens de actie scènes: wtf?

avatar van cantforgetyou
Echt een hele slechte film. Zelfs Jason kan de film niet redden. Wat een dom verhaal met domme spelers. Zonde van onze tijd.