Wild Card (2015)

Alternatieve titel: Joker

Misdaad / Drama
92 minuten / 103 minuten (extended edition)

geregisseerd door Simon West
met Jason Statham, Stanley Tucci en Sofía Vergara

Nick Wild (Jason Statham), wiens gokverslaving hem heeft geleid tot de straten van Las Vegas, besluit om klusjes aan te nemen die 'veiligheid' moeten garanderen om zijn verslaving te kunnen bekostigen. Zijn leven neemt een andere wending wanneer een vriendin bruut wordt mishandeld en hij gedwongen wordt het op te nemen tegen de maffia.

Vanaf 22 januari 2015 in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van Kondoro0614
Yes nieuwe Statham film! Zin in!

HALVE TAMME.
Nieuwe poster.

Aah, dit gaat weer een heerlijke ram film.

avatar van Captain Pervert
De uitdrukking 13-in-een-dozijn dekt hier de lading niet. In het geval van Statham spreken we van een 41-in-een-dozijn film.

avatar van jacobine_rodijk
Ongelooflijk maar Hollywood veteraan William Goldman (Butch Cassidy and the Sundance Kid; All the President's Men) is verantwoordelijk voor 't scenario hiervan. Goed dat ie nog actief is maar de grote klussen worden hem blijkbaar niet meer aangeboden....

Captain Pervert schreef:

Juist....zo ook deze

avatar van @Noorderwijk
Statham moet gewoon domme actie films blijven doen, daar is hij goed in.
Zo gauw als hij probeert om maar enigszins te acteren gaat het fout. Zo ook in deze film dus.

Een remake van 'Heat' uit 1986, destijds met Burt Reynolds, die ik niet gezien heb. Jason Statham deed weer waar hij het beste in is. Er waren drie grotere, goed gechoreografeerde actiescènes en het nodige slag- en stootwerk. Statham was zwijgzaam als vanouds (acteren is niet zijn sterke kant) en had enkele kernachtige en cynische uitspraken. Al viel het me wel op dat de regisseur probeerde om hem 'n beetje van het image van coole jongen af te helpen.

avatar van mcdaktari
Als ik de beschrijving zo lees dan lijkt het me weer zo'n "John Wick" achtige film te zijn.
Maar een Jason Statham film durf ik toch wel te kijken. Ik bedoel, een echte hele slechte film verwacht ik nou toch ook weer niet. Het is dan wel weer het standaard verhaal maar ik zal 'm toch wel gaan zien.

Niks aan deze film, klopt van geen kant.

nou en is er veel geweld?

avatar van Walter White
De film vond ik goed omdat er veel aktie in de film zat. En vond Jason Statham ze rol goed spelen niks mis mee.

johnhendrikos schreef:
nou en is er veel geweld?

Meestal als Jason Statham in een soort film als deze speelt is er waarschijnlijk wel veel geweld ja

avatar van Ajax&Litmanen1
Het blijft jammer dat iemand die de Schwarzenegger van de jaren 00's had kunnen worden al jaren in zulke middelmatige onzin mee speelt. Allemaal rolletjes die op elkaar lijken. Hij moet oppassen geen direct-to-dvd status te krijgen, zoals die Seagal.

Uiteraard ga ik deze wel weer kijken, maar meer uit routine. In de hoop dat het toch een stiekeme topper zal zijn.

avatar van GGG
GGG
Aardige film. Kijkt lekker weg een echte JS... Voor de JS liefhebbers.

Kondoro0614 schreef:

Dus prima film dan lijkt me!

avatar van fritsy
Film klinkt als Heat (1986) van Burt Reynolds.

johnhendrikos schreef:

Dus prima film dan lijkt me!

Lijkt mij ook

avatar van tattoobob
Begrijp me niet verkeerd....ik vind Statham best een toffe acteur.....en kan hem ook wel waarderen.Maar de films waar hij in speelt worden steeds minder en minder.......ook steeds hetzelfde soort rolletje(min of meer).
Actiescenes waren top hele hoge entertain waarde....maar verder vond ik de film eigenlijk nergens over gaan.
2,5 ster voor Statham.

avatar van Brabants
Jason Statham in deze hoedanigheid kan je als liefhebber zelden genoeg van krijgen. Prima film met een lekker sfeertje en verbluffende actiescènes. Het verhaal is een remake van de Burt Reynolds film Heat uit 1986 en met deze draai en Jason Statham in de hoofdrol is het meer dan geslaagd. Heb me uiterst vermaakt en het was voorbij voordat ik er erg in had.

avatar van schumacher
ik zie Jason Statham heel graag spelen maar hem moet toch wel wat opletten met waarvoor die tekent. Daarmee bedoel ik dat deze film hier zeker niet slecht is maar het was verre van top en je verwacht toch wel wat meer als je een film met Statham gaat gaan kijken .

Er zat niet zoveel aktie in vond ik maar de aktie scenes die er in zaten waren echt genieten . ik ben het dus niet eens met de persoon hier die schreef dat er veel aktie in kwam, mja, ik vond van niet, ik heb al wat beter gezien hoor met meer aktie in met Jason Statham.
Het verhaal was ook wel wat raar maar goed, als ik naar een film met statham bekijk is het niet zozeer om een goed verhaal maar om hem kletsen te zien uitdelen haha.
De film kan er zeker nog mee door maar verwacht er zeker niet te veel van.
In de cinema gaan kijken vind ik toch net z'n geld niet waard.

Ik kijk nu uit naar fast 7 waar Statham ook in meedoet.

avatar van tattoobob
Inderdaad......niet veel actie in deze film

avatar van Brabants
Maar de actie die er in voorkomt is het wachten dubbel waard.

avatar van hannes64
Simon West (Con Air, When a Stranger Calls en The Expenables 2) maakte van deze een redelijke actie/drama film met Statham als zwijgzame einzelgänger.
Een remake van Heat met Burt Reynolds, alleen deze is beter, en met een hoger budget, namelijk 30 miljoen dollar.
Naar `t boek Edged Weapons van Wlliam Goldman.
Ook genoten van de cameo`s van Heche, Sofía Vergara (Mmm), en Tucci die een leuke kleine scene heeft.
Met een paar zeer stevige, door actiechoreograaf Corey Yuen goed bedachte bloederige actiescenes.
Al met al is dit een zeer amusante film.

avatar van MacTimber
Als je fan bent van Jason dan moet je deze gezien hebben, heerlijke sarcastische humor en een dosis mooie actie zoals de meeste van hem.

MacTimber schreef:

Ik ben een fan.....maar dit was ondermaats......weinig actie ook.

avatar van xaid
Brabants schreef:
Maar de actie die er in voorkomt is het wachten dubbel waard.
klopt. Puik actie filmpje weer . Altijd leuke tussendoortjes van sir statham. Bam 3.5*

Nightfalls
Vond het verhaal beetje van de hak op de tak springen, en ook erg dun. Jason maakt het met zijn uitstraling wel iets beter, maar dat is zo ongeveer het enige aan het verhaal.

Een 2.

avatar van Ajax&Litmanen1
Wederom een middelmatige Jason Statham film met voor zijn doen (te) weinig actie. Statham speelt wel heel vaak dezelfde rol, waardoor hij gemakkelijk aan het rond meppen komt. Ook dit plot wist totaal niet te boeien. De actie maakt het een en ander goed, maar lang niet genoeg. Statham is echt een heerlijke vechter, maar een film kan niet op dit soort kroeggevechten teren. Zo zonde dat hij niet wat selectiever de films kiest waarin hij speelt. Statham heeft bijvoorbeeld wel de kracht van Schwarzenegger, maar niet zijn uitstraling en humor. Schwarzenegger ging bewust voor films met veel humor, terwijl Statham bijna altijd bloedserieus is. Het maakt zijn films niet beter. Jaren terug leek Statham de nieuwe actieheld van de jaren 00's te worden, maar dat is mislukt.