Big Trouble (2002)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Barry Sonnenfeld
met Tim Allen, Rene Russo en Stanley Tucci

Het verhaal van een mysterieus koffertje dat het leven van een gescheiden vader, een ongelukkige huisvrouw, twee huurmoordenaars, twee straatcriminelen, twee verliefde tieners en twee FBI-agenten op z'n kop zet.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
De originaliteitsprijs zal de film niet winnen maar hij is lekker snel, af en toe erg komisch, met een shitload aan bekende acteurs... heb me prima vermaakt

GerwinF
Geinig tussendoorfilmpje! (is dat een geldig
scrabblewoord?)

neo (crew)
erg vermakelijke film die erg op sonnenfeld's get shorty lijkt, maar jammer genoeg wel stukken minder grappig is. 3 sterren

avatar van moviefreak#1
Heel veel bekende acteurs die in een stroomwersnelling grappig zijn tot een leuk plot , lachfilm en toch ook een beetje een feelgood movie

Ik vond het een van de beste komedies sinds lange tijd.
Karakters en dialogen zijn van zeldzame kwaliteit.
Mijn ervaring is dat deze film óf goed, óf slecht wordt gevonden, no in betweens.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
de stemmen die tot nu gegeven zijn doen anders vermoeden..

zit johnny knoxville hier niet ook in?

neo (crew)
ja

avatar van lorelei
leuke komische film. Met een hoog flauwheids-gehalte. Maar toch wel grappig. Alleen de intro van Jason Lee vonk niet grappig.

avatar van jassonn
Leuk tussendoortje.De film was best grappig en de gebeurtenis volgen zich in razendtempo op,wat de film alleen maar ten goede komt. 3*

avatar van WB
WB
Als je eenmaal in de film zit, is hij goed te genaken. Heb 3x geprobeerd om em te kijken, en het lukte me de 3e keer pas om em helemaal af te kijken. Verbazingwekkend vond ik et toch een zeer leuke film, met veel bekende acteurs, zoals Knoxville, Allen, Russo, Lee, en natuurlijk de goeie acteur Tom Sizemore, die voortreffelijk speelt in elke genre...
3,5 voor de 3e keer

avatar van gemaster
Een erg leuke film die indertijd te weinig aandacht kreeg. Hij heeft volgens mij ook een tijdje op de plank gelegen. 3,5 ster.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Geen idee wat het was, maar heb deze gisteren maar op de gok meegenomen vanuit de videotheek. Het begin van de film kon me niet echt boeien; de grappen waren wat slap en er gebeurde maar weinig. Gelukkig werd het allemaal steeds ietsjes leuker. De personages weten nog best te boeien, met name Sizemore en Knoxville en hun gekibbel is best geestig. Rest van de cast deed het redelijk, maar bovengemiddeld was het allemaal niet. Big Trouble is uiteindelijk gewoon aardig voor tussendoor, niets meer en niet minder.

3 sterren.

Luchtig vermaak? Komedie wordt altijd onderschat, deze film is zeker de moeite waard, goed geacteerd, en naast wat flauwe humor ook best wel originiele grappen. 4*

leuk verhaaltje maar weinig momenten waar ik dubbel lag van het lachen

Deze film is redelijk leuk. Het doet denken aan andere films, door de opeenschakeling van problemen, maar als je die avond toch geen andere plannen hebt, is het een prima film om de avond mee door te komen.

Moviestar
Leuk filmpje die wel makkelijk wegkijkt, mocht je hem missen is het geen ramp.

Sonnenfeld probeert de film hip en vlot te doen overkomen. Waar het hem bij Get Shorty prima lukte slaagt hij er hier een stuk minder in. Vooral het verhaal schiet tekort.
Het tempo ligt hoog en er komen veel bekende gezichten voorbij die er allemaal ook wel zin in lijken te hebben gehad.
Best vermakelijk maar ook niet meer dan dat.

avatar van Rancid
Dit is toch die film waarvoor ze op het hoesje reclame maken met een psychedelische pad? Daarom gingen we die film kijken, maar dat beestje viel best tegen. Verder wel een redelijk grappig filmpje, maar geen hoogstandje want ik was haar bestaan al bijna vergeten. 3*

kArIzMa_TuRk
een leuke film.. jammer dat hij zo weinig is gezien.. Allen deed het leuk, en had een leuk verhaal.. ik geef een verse * * *.

avatar van GrayFox
Zelfs wanneer je stoned bent niet grappig.

avatar van Spetie
Veel bekende acteurs, maar zeer weinig leuke grappen. Alleen Tom Sizemore was nog wel aardig.

ik geef er niet meer voor dan 2,0 *

avatar van Sportingerke
Vond hem veel beter dan ik verwacht had na het lezen van de commentaren van de andere users.
Zeker na films als The Santa Clause is het een verademing om Tim Allen eens te zien spelen in een iets betere film.
Het verhaal heeft niet echt veel om het lijf, maar er zijn toch heel wat grappige situaties die er voor zorgden dat deze film zeker de moeite waard was.

Duurt jammer genoeg niet zo lang.

Pastichio Rocker
Lollige film met veel Get Shorty taferelen. Het kwam me allemaal al zo bekend voor, maar nu ik zie dat de film van Barry Sonnenfeld komt valt alles op zijn plek. Gewoon lekker onbekommerd lachen om stupide acties van wannabe-criminals. Dennis Farina steelt de show, met zo'n beetje hetzelfde wiseguy-typetje dat hij in Snatch speelde. Alleen die kop van die vent al als er weer het een en ander misgaat, of als iemand een grote bek tegen hem opzet. Heerlijk. 3,5*

avatar van Brooklyn
Pastichio Rocker schreef:

Inderdaad. Dat moment dat ie in de file staat en dat die geiten voorbij komen en dan die kop van hem heerlijk

Verder een filmpje dat leuk is om eens te zien. Veel grappen mislukken, maar al met al kijkt het lekker weg en is het gros aan personages aardig.

3 sterretjes

avatar van The Goss
Weinig inhoud met heerlijke melige grappen. Bijvoorbeeld als Farina in de auto zit en ruzie heeft met de gordel. Gaat nergens over maar is wel geinig. Mijn vriendin vond het duidelijk wat minder.

avatar van ILDIB
Belachelijk lage score. De woordgrappen zijn zo fenomenaal goed in deze film, helaas bijna allen gemist door de vertaler. Heerlijke nonsens en over te top actie.

avatar van ILDIB
Verhoogd naar 4, nog steeds belachelijk lage score hier. Hoog tempo, absurd, heerlijke dialogen en gewoon vernakelijk.