Patient Zero (2018)

Verenigd Koninkrijk
Actie / Horror

geregisseerd door Stefan Ruzowitzky
met Natalie Dormer, Matt Smith en Stanley Tucci

Een ongeziene globale pandemie heeft de meerderheid van de mensheid veranderd in gewelddadige "Geïnfecteerden". Een man die over de gave beschikt om te communiceren met deze "Geïnfecteerden" leidt een kleine groep overlevenden in een zoektocht op de patiënt bij wie het allemaal begon en een mogelijke remedie.

avatar van Corcicus
Wel ja, waarom niet?

avatar van tattoobob
Corcicus schreef:
Wel ja, waarom niet?

Waarom niet wat?

avatar van Corcicus
Waarom niet...deze film eens kijken

avatar van Seam
Klinkt als zwakke pulp, wat doet Tucci in zo'n film?

avatar van n00r
Ben benieuwd naar de trailer..

Aangekocht door Universal. Releasedatum nog niet bekend.

avatar van n00r
kappeuter schreef:
Aangekocht door Universal. Releasedatum nog niet bekend.

Ah nee..

avatar van danuz
Een rechtstreekse kopie van Z Nation?

avatar van Kondoro0614
Patient Zero Trailer

Ik ben nieuwsgierig, ik houd wel van dit soort films! Wel een vette poster!

avatar van MrEd
Opbouw van de film is goed. Acteerwerk is ook prima maar einde is rommelig en afgeraffeld.

avatar van james_cameron
Karige aanwinst binnen het zombie-genre, tam en voorspelbaar uitgewerkt. De film heeft zo zijn momenten, vooral wanneer de altijd betrouwbare Stanley Tucci in beeld verschijnt, maar omdat de plot zich hoofdzakelijk afspeelt in een ondergrondse bunker valt er visueel weinig te beleven. De personages zijn daarnaast weinig interessant. Na het wazige einde haal je de schouders maar weer eens op en is deze Patient Zero direct vergeten.

avatar van behangdelul
Prima opbouw eigenlijk van het verhaal. Nieuwe variant op het zombie gebeuren. Ik vond hem echt prima en geen seconde verveeld eigenlijk! Maar er moet wel een deel 2 komen....

avatar van MovieMind
De opbouw was wel aardig inderdaad, maar daarmee heb je het ook wel gehad.
Natalie Dormer, Matt Smith en Stanley Tucci presteren nog redelijk, maar de rest acteerden tegen het bedroevende aan. Een matig script wat op een gegeven moment kant noch wal raakte hielp daar niet bij.

Niemendalletje!

avatar van Spartaan1986
Een staak door je rug krijgen en zonder al te veel problemen door wandelen, een geinfecteerde die doodleuk een sigaret op steekt en een einde waar ene Daryl Dixon wel bekend mee is. Patient Zero heeft prima hoofdrolspelers en verveelde me niet maar is vaak erg stompzinnig en het verhaal springt nogal van de hak op de tak. Hierdoor blijft de vaart er wel in zitten maar voelt het allemaal nogal rommelig en geforceerd aan. Een originele insteek met een niet al te geweldige uitwerking.

avatar van mixmaster
Aardige B-film met redelijk acteerwerk, uitwerking is matig en vooral het eind is ronduit slecht.

avatar van Left4Dead
Langzaaaaammmm word ik een zombie door de toevoer van dit soort niemendalletjes.

avatar van J filmrecent
ja wederom een soort van zombie film alleen nu met veel schieten, en een soort van verhaal.
acteur bekend van de serie netflix The Crown

avatar van john mcclane 2
It's the humans who are the disease

Met twee belangrijke hoofdpersonen uit Game of thrones ( winter is coming )
Het ziet er niet slecht uit , het is weer een twist op het zombie genre .
met helaas een kleine romantische draad , wat niet had gehoeven (ik dag een groot plot als na 10 minute aanzien komen ) , maar wellicht vinden andere het wel wat toevoegen . Ik vond het overbodig in dit soort films , tenzij het al the way gaat zoals Warm Bodies .

De actie is niet slecht , de horror ook niet , maar het gebeurd gewoon te weinig om je echt te verrassen in het zombie universum , zoals 28 days later .
tja , niet vervelend om te zien , tweede keer kijken is not an option .
En volgens mij was dit geen grote hit,maar het einde hint duidelijk naar een tweede deel ,,,
2,5 *

avatar van ikkegoemikke
The virus has laid dormant in us since the beginning of time.
And the extremes of modern stress have caused it to awaken.
We're all, in essence, Patient Zero.

Hupla, weer eens een zombie-film. En ook eentje waarin men iets unieks tracht te verwerken om op die manier origineel over te komen. Nu, om eerlijk te zijn vond ik het idee dat ze gebruiken wel hoogst amusant. Een geïnfecteerde die nog normaal functioneert wordt gebruikt om informatie te vergaren. En de gebruikte verhoortechniek was ook een leuke vondst. Natuurlijk is het hoogtepunt van de film het moment waarop Stanley Tucci komt opdagen.

Spijtig genoeg is de initiële opzet niet origineel te noemen. Voor de zoveelste keer is de planeet aarde slachtoffer van één of andere epidemie waardoor het merendeel van de bevolking in iets onmenselijk transformeert. En net als bij een realistische Ebola-epidemie gaat men op zoek naar diegene waar het allemaal begon. De zogenaamde “Patient zero”. In “Outbreak” was het een geïmporteerd aapje. In “World War Z” tracht men ook de oorsprong van een virus te achterhalen. In deze film gaat men op klopjacht en probeert men via gevangen genomen geïnfecteerde personen deze cruciale persoon op te sporen, waarbij Morgan (Matt Smith) gebruik maakt van zijn unieke gave en zijn verzameling vinyl platen.

Nu ben ik zelf van oordeel dat het fenomeen zombie gelijk staat met hersenloze, bloeddorstig rondstruinende wezens wiens geest dusdanig is aangetast dat ze een catatonisch bestaan leiden. Dat ze verwachten dat zo'n creatuur op een kaart gaat aanduiden waar de gezochte persoon zich bevindt (waarschijnlijk apathisch en comateus rondstarend), maakt al duidelijk hoe stupide de opzet wel is. Dat deze gemuteerde individuen zich superieur voelen ten aanzien van het menselijke ras en de hele redenering over de opgekropte woede over allerhande mistoestanden die nu als een climax losbarst, klinkt aannemelijk en zelfs interessant. Maar behalve deze filosofische mijmeringen, die op een excellente manier naar voren worden gebracht door de professor (Stanley Tucci), is er niets hoogstaands te bespeuren. Om eerlijk te zijn, deze film schoot op meerdere gebieden tekort.

Het acteren van Stanley Tucci en de conversatie tussen hem en Matt Smith, zijn eigenlijk de enige hoogtepunten in deze film. De rest is te beperkt, te goedkoop en te oppervlakkig. Het verhaal op zich is te enggeestig. Men smijt er nog een liefdesrelatie bij om het op te smukken, terwijl het eigenlijk niet ter zake doet. De zoektocht naar het ultieme antigif om alzo een geliefde te redden, is er voor sentimentele redenen aan toegevoegd. Men beperkte zich tot één duistere locatie. En het zombiegedeelte is ook niet om te zeggen angstaanjagend. En constant had ik het gevoel dat dit een pilootaflevering was voor een nieuwe televisieserie. Zoiets als “The walking dead”. Vandaar waarschijnlijk mijn lichtelijk apathische houding tijdens het kijken van deze film. Ik ben geen voorstander van series. En als je er goed over nadenkt, lijkt dit scenario toch wel verrekt veel op dat van “I am legend”. En dat is iets wat helemaal niet door de beugel kan.

avatar van schumacher
Deze film krijgt van mij toch een 3, zo slecht is die echt niet. Bouwt vrij goed op en verveelde ook nooit echt en het einde was toch zeer duidelijk?
De aktie scenes/horror vielen ook best mee.
Aardig filmpje maar uiteraard geenen hoogvlieger.

avatar van Grindhouse62
Ik heb deze aardige film zojuist gekeken en is absoluut geen zombiefilm, dus geen kopie van Z-Nation. Het gaat hier over mensen die geinfecteerd zijn met een soort "hondsdolheid" . Een groep overlevenden zitten verscholen in een bunker, waar ze met geinfecteerden onderzoeken naar de oorzaak en de oplossing van de epidemie. Leuk verhaal, spanning wordt geleidelijk opgebouwd en de make-up is prima. Ik heb mij 90 minuten prima vermaakt met deze film. 3.0 van mij.

avatar van Boeikens
Men neme als basis Day of the Dead (1985), passe het verhaaltje wat aan met een 28 Days Later ingridiënt, en opnieuw hebben we een onoriginele zombievariant.
Voor mij geen probleem, ik hou wel van het genre, maar het verhaal was me te beperkt en de gore voor het genre véééél te braaf.

Prima filmpje voor in mijn huidige nachtdienst.