• 8.224.708 stemmen

Geregisseerd door: Tanya Wexler

Met onder meer: Kate Beckinsale, Stanley Tucci en Bobby Cannavale

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Over Jolt

"You're in for a shock."

Lindy is werkzaam als uitsmijter en kampt met woede-uitbarstingen. Dit probleem poogt ze onder controle te houden met behulp van een elektrodevest dat ze draagt. Deze geeft haar schokken wanneer ze moordlustig wordt. Wanneer de man op wie ze verliefd is vermoord wordt, wil ze wraak nemen op de dader.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Dr. Ivan Munchin

Detective Vicars

Detective Nevin

Gareth Fizel

Woman with No Name

Underground Fighter

scorsese

Aardige film over een vrouw met woede-uitbarstingen die achter de moordenaar van haar nieuwe vriendje aangaat. Een soort van een 'Jane Wick', alhoewel het niveau van die films niet gehaald wordt. Redelijk stijlvol in beeld gebracht en ook vlot gemonteerd. De film duurt zeker niet te lang en Kate Beckinsale is leuk gecast. Een kleine 3.0 sterren.

avatar van cinematic81

cinematic81

Dit is een bijzonder onsamenhangende film met een onduidelijk plot en eigenlijk te weinig actie. Hij duurt maar 90 minuten, maar toch verveelde ik me. De film heeft 1 sterk punt en dat is Kate Beckinsale. Zij speelt een heel leuke, brutale jonge vrouw met anger management problemen en ze vloekt zich een weg door de film heen. En wat ziet ze er nog goed uit. De rest van de cast, not so much. Tucci is nog wel okay. Maar die agente was gewoon irritant.

avatar van Master Blaster

Master Blaster

Lekker verstand op 0 en kijken.

jammer van het einde...

3* en dat is eigenlijk aan de hoge kant (a)

avatar van joolstein

joolstein

Film vol dom plezier, met de nadruk op plezier; want het is geen hoge kunst, maar een blonde Kate Beckinsale, die met een Engels upperclass accent, speekt over een 'penis' of vraagt om een grotere adamsappel voor meer (vrouwelijk) plezier, lieten mij toch erg genieten. Zeker een reden waarom deze film werkte! En elke film waarin iemand baby's als afleiding gooit, verdient lof! Ja voor die dingen krijg het van mij een half puntje meer! Verder puur onzinnig stijlvol entertainment en met maar 90 minuten duurt niet al te lang! Prima gevonden dat door een woedebeheersingsprobleem, Beckinsale mannen in elkaar kan slaan die twee keer zo groot waren als zij! Het is vermakelijk genoeg, er waren enkele leuke ideeën, maar sommige waren onderontwikkeld. En als Susan Sarandon ergens aan het einde opduikt, kreeg ik het vermoeden dat misschien een pilot-aflevering van een serie had moeten wezen? Kortom een behoorlijk plezierige verspilling van tijd.

avatar van stekman

stekman

Prima vermaakt met deze film. De agente was irritant, verhaal voorspelbaar maat Kate Beckinsale liet je dat vergeten. Dit is haar wel op haar best.

3.5 sterren van mij.

avatar van Erikb99

Erikb99

En wat vond ik er nou van:

De film begint met een 5 minuten uitleg over de situatie van Lindy (Kate Beckinsale), erg jammer dat ze daarvoor zijn gegaan. Was als kijker leuker geweest als je langzaam na mate het verhaal verder gaat jezelf de puzzelstukjes kon neerleggen. Het verhaal is best wel simpel en een standaard wraak film geworden, met wel een twist in het verhaal die ik zag aankomen. Het is juist de 2 politie regisseurs die het verhaal van wat humor voorzien. Het geweld is leuk in beeld en de gevechten zijn ook goed gedaan. Verder is het een no-brainer geworden. Geen hoogvlieger. Aanrader? Ja hoor, verstand op 0 dat wel.

avatar van SURVIVOR-JM_mm

SURVIVOR-JM_mm

De humor was hier en daar nog wel grappig. Verder een film met een draak van een script die nergens verrassend is. Eigenlijk kan je na 10 minuten kijken het einde al voorspellen.

avatar van AniSter

AniSter

Dit is gewoon een lekker wegkijkende film met mooie actie en af en toe leuke humor. De casting was prima behalve Sarandon; ze hadden haar (inclusief die laatste scene) helemaal weg mogen laten voor mij. Transgender Laverne Cox als de irritante detective Nevin vond ik weer wél een hele goede keuze. Er zaten best leuke grappen in de film: sommige T-shirts van Lindy waren alleen al lachwekkend zoals dat met de tekst 'Deep Throat' erop. Kijk ok even de aftiteling af want er zit nog een grappig momentje met de supernerd Andy in opgenomen. Het camerawerk vond ik af en toe geniaal en dan heb ik het niet over de effecten. Als ik de film vergelijk met Oscarwaardige films dan zou mijn score vrij laag uitvallen, maar gezien de amusementswaarde van Jolt scoort deze bij mij wat hoger.

avatar van macrobody

macrobody

De film heeft zijn grappige momenten, maar als je enkele interviews met Kate bekijkt dan is ze zoveel grappiger. Ze is ad rem met die onvervalste Britse humor. Beauty en brains. Mocht ik ook terug in de tijd mogen: 1993, Oxford, bij Kate in de klas graag.

avatar van filmkul

filmkul

Aardige actiefilm. Het verhaal is maf en met een dikke knipoog maar best aardig bedacht. De uitwerking is goed te doen. We krijgen een goede introductie en daarna volgt een wraakfilm met spanning, actie en wat humor. De actiescenes zijn niets groots of bijzonder, maar kunnen er mee door. De humor is lekker Brits. Beckinsale zit lekker in haar rol als grofgebekte powergirl. De plottwist op einde is wat ver gezocht en voelt daarom niet als een echte verrassing. Visueel ziet de film er verder goed uit. Prima tussendoortje. 3.0/3.5

kappeuter (crew films)

Vermakelijke nonsense met een gevatte Kate Beckinsale.

Vlot verteld en vermakelijk van begin tot eind. De villains zijn als comic book karakters en larger than life.

De climax is over the top maar slaat toch een beetje dood als een biertje waar het schuim meteen inzakt. Dat is jammer. Cynisme en ironie werkt als het met juiste timing en toon wordt gebracht, dat vond ik in de hele film goed werken, behalve dus bij het einde.

avatar van coumi

coumi

Niet echt bijzonder, zou hem zeker niet aanraden voor een bioscoopbezoek. Trent van de laatste jaren om maar vooral hippe actiefilms af te leveren met liefst zo veel mogelijk over the top humor en geweld, maar deze is echt niveau lichtgewicht binnen dat genre. Een middelmatig stripverhaaltje eigenlijk met af en toe kolderieke personages en goede scènes, maar in zijn totaliteit een film die je snel vergeten bent, vooral door het zwakke verhaal. De zogenaamde verrassende wending aan het einde zie je bijna 100 % zeker van te voren aankomen, zeker als de acteur die hierbij betrokken is al vrij vroeg sneuvelt en toch als tweede op de actor's lijst staat genoemd. Beckinsale is goed te doen in dit soort rollen maar verdient een betere film, Cannavale heeft een aardige bijrol, wat niet gezegd kan worden van de ondankbare bijdrage van de begenadigde acteur Tucci, helaas. In de slotscène word overduidelijk gehint op een vervolg, maar ik gok dat die er nooit zal komen.

avatar van schumacher

schumacher

Verstand op 0 en genieten haha, ik vond dit fun om zien en de humor zeker het 1ste deel toch was grappig ook.

Deftig filmpke maar niet serieus nemen .

avatar van james_cameron

james_cameron

Vooropgesteld: Kate Beckinsale is hot. De film helaas niet. De aktiescenes zijn weinig opmerkelijk, de humor ligt er veel te dik op en alles is vrij lelijk en vooral te opzichtig in beeld gebracht. Gelukkig valt er met de prima supporting cast nog wel het één en ander te beleven, zodat je niet al te veel stil hoeft te staan bij de kansloze, bij elkaar gejatte plot. Maar goed, ik gaf de voornaamste reden om toch te gaan kijken al aan: Kate Beckinsale is hot.

avatar van eRCee

eRCee (moderator nieuws)

james_cameron schreef:

Vanwege die reden heb ik ook Pearl Harbor twee keer gekeken, maar ik kan achteraf toch niet zeggen dat het het waard was.

avatar van umbra

umbra

Slechte humor en irritante karakters, ja dat verbrod gans de film ofcourse. Hadden ze het minder "komisch" aangepakt, kon het nog wel leuk worden, nu bleef er helaas ni veel over om van te genieten.

avatar van Collins

Collins

Een prima wraakthriller die opvalt in de zee van wraakfilms die de laatste tijd de markt overspoelt. Opvallend aan de film is zijn relativerende humor en zijn fijne vrouwelijke wreker met haar woede-uitbarstingen die resulteren in spannend visueel spektakel.

Met name de humor bevalt goed. De film probeert niet om een realistische weergave van de wraaktocht van Kate Beckinsale te laten zien. Daarvoor zijn de gebeurtenissen veel te overtrokken en de personages veel te karikaturaal. Toegegeven, in andere wraakfilms is dat ook zo, maar in tegenstelling tot die films wordt de onwaarschijnlijkheid van de gebeurtenissen hier juist opzettelijk geëtaleerd en komisch uitgebuit. De uitwerking is lachwekkend en vermakelijk. In de overdrijving toont de film zijn belachelijkheid. En die werkt gewoonweg leuk.

Terughoudendheid en rust zijn niet de woorden die recht doen aan Jolt. Als Beckinsale eenmaal met haar wraakmissie bezig is, kent de film geen momenten van stilstand meer. De film biedt wat herhaling van zetten, maar desondanks blijft de amusementswaarde stabiel. Het tempo en de overdrijving zijn prima middelen om het gebrek aan variëteit in de handelingen en de acties van Beckinsale te verhullen.

Aan het eind wordt de suggestie van een beginnende franchise gewekt. Hm. Niet doen. Voor vervolgfilms zijn de gimmicks en de ideetjes toch te mager. Die werken prima in één enkele film. Laat het daarbij.

avatar van 3316mixer

3316mixer

Aan het eind word d'r gehint op een evt deel 2, laten we hopen dat dat niet gebeurt. Kate Beckinsale is een totale miscast in deze slaapverwekkende Women empowerment film.

avatar van rustugan

rustugan

Ik kan verstand-op-0-films op 13 dozijn niveau prima hebben, alleen was deze film wel ongelofelijk onsamenhangend en gewoon niet grappig.

Het werd helemaal belachelijk toen Walder Frey uit Game of Thrones in een vergelijkbare rol ten tonele kwam, het zou mooi geweest zijn als Arya Stark z’n gezicht weer zou afroppen

avatar van Q Jones

Q Jones

Te voorspelbaar, te cliché.

Normaal maakt me dat niet zoveel uit, maar ik kwam er niet lekker in ofzo. Vond het maar een beetje saai. Ook de actie vond ik wat rommelig.

Er had zeker meer in gezeten. Misschien in het vervolg

avatar van Jynxter

Jynxter

Voor een actiefilm is het basis gegeven nog best ok. Alleen wordt daar wel erg weinig uitgehaald. Een heel slap verhaaltje dat aan elkaar hangt van oppervlakkige scenes die elkaar niet altijd even soepel opvolgen.

Jolt heeft daarmee de diepgang en het niveau van een videoclip. Beckinsale is lekker bijdehand maar de veelal flauwe humor voelt totaal niet op zijn plaats. De actiefilm equivalent van een streekroman.