• 8.348.225 stemmen

The Eighteenth Angel (1998)

Horror / Thriller | 88 minuten

Genre: Horror / Thriller

Geregisseerd door: William Bindley

Met onder meer: Christopher McDonald, Rachael Leigh Cook en Stanley Tucci

Plot The Eighteenth Angel

"The Crow Flies, The Clock Strikes And the Devil is Due."

Hugh Stanton is de vader van een gezin dat een rustig leventje leidt. Op een dag komt hij er echter achter dat een groep van Satanistische monniken het op zijn dochter gemunt heeft. Zij willen haar gebruiken als het nieuwe gezicht van de antichrist.

avatar van Jordy

Jordy

Het acteerwerk in de film is nog wel redelijk, maar daar houdt het dan ook mee op. Belachelijk, stompzinnig verhaaltje dat geen moment spannend is. Anderhalve ster.

avatar van Rascal

Rascal

avatar van ichi

ichi

Behoorlijk bagger, in een seventies film zou je er mee weg kunnen komen. Nu niet, desondanks is Rachel Leigh Cook een mooi engeltje.

avatar van JDSsmetje

JDSsmetje

• 2085 stemmen

Het grootste probleem bij deze film is het belabberd acteerwerk maar ik vind het script nog wel goed en ik herriner me nog dat ik deze toch wel best creepy vind.

avatar van erik1677

erik1677

toen deze film uitkwam heb ik hem echt verslonden, en keek ik hem keer op keer weer.

Laatst maar weer ens uit de kast getrokken en hij blijft nog steeds goed.

Verwacht geen gore ofzo, maar wel een hele sfeervolle horror thriller.

avatar van 606

Aardig spannende thriller met een goed verhaal/

Heb me vermaakt en dat is belangrijk.

Verrassend einde.

Redelijk goed geacteerd.

3 sterren

Tarkus

Het scenario beviel me wel in deze B-film.

Ook het acteerwerk is redelijk goed, alleen Christopher McDonald maakt er een zootje van, en maakt zich schuldig aan overacting, maar dat doet hij wel meer, ik heb van die man nog geen enkele goede rol gezien eigenlijk.

Rachael Leigh Cook en Maximilian Schell maken de film wel goed.

Trouwens, de prent heeft me maar 1 € gekost en dat is ie wel waard.

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1931 stemmen

Wegkijkertje.

Stijgt nergens naar een bovengemiddeld niveau, maar verveelt ook nergens. Cast is redelijk en Rachael Leigh Cook blijft aangenaam om naar te kijken. Verder doet zo'n thrillertje dat met satanisten of ander soort sektes te maken heeft het altijd wel goed bij mij, weet ik vrij makkelijk in mee te gaan.

Einde leek een bad ending voor beide partijen te worden, maar werd uiteindelijk nog net ietsje anders, best leuk zelfs.

Voldoende.

avatar van Boeikens

Boeikens

Bij wijlen nog wel sfeervol maar veel te langzaam, nooit spannend, geen actie en voor al veel te braaf.

avatar van Phantasm

Phantasm

Film met een redelijk verhaal. Leuk om een keertje gezien te hebben.

Tarkus

Tarkus schreef:

Het scenario beviel me wel in deze B-film.

Rachael Leigh Cook en Maximilian Schell maken de film wel goed.

Trouwens, de prent heeft me maar 1 € gekost en dat is ie wel waard.

Nogmaals bekeken en toch een iets lagere score gegeven.

Verder niets aan mijn eerste commentaar gewijzigd.