Blind Date (2007)

Verenigde Staten / Nederland / Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Stanley Tucci
met Stanley Tucci, Patricia Clarkson en Thijs Römer

Een stel maakt via contactadvertenties afspraakjes om letterlijk weer met elkaar in contact te komen na het overlijden van hun dochtertje. Hun gesprekken - telkens in dezelfde bar - zijn verbale spelletjes, die afwisselend liefdevol en kwetsend zijn.

Blind Date in première op Sundance

De Engelstalige remake van de film Blind Date van Theo van Gogh gaat in januari in première. Dat gebeurt op het Sundance Festival in Utah,VS. De film Interview van Van Gogh werd eerder in het Engels uitgebracht.

De Nederlandse versie van Blind Date won in 1996 drie Gouden Kalveren. In de film ontmoeten twee vreemden elkaar in een restaurant onder toeziend oog van een ober. Die ober wordt in de Engelse versie gespeeld door Thijs Römer.

Naast Blind Date is er meer Nederlands genot op het Sundance Filmfestival. De Nederlandse actrice Thekla Reuten speelt in de openingsfilm In Bruges.

bron: NOS teletekst

kappeuter (moderator)

Niet onaardig. Zag ik daar ook even Georgina door het beeld heen flitsen?

avatar van Jack Sparrow
Eerste berichten lijken goed:

Variety enthousiast over Van Gogh-remake

SUNDANCE - Het gezaghebbende Amerikaanse entertainmentblad Variety is lovend over Blind Date, de remake van de film van regisseur Theo van Gogh. De productie ging de afgelopen week in première op het prestigieuze Sundance Filmfestival.
Variety prijst de tweede Engelstalige remake van een film van Van Gogh als een ,,ambitieus, intelligent project'' en voorspelt dat het een hit kan worden in zogenaamde arthouse-bioscopen.
In Blind Date ontmoeten twee echtelieden elkaar meerdere malen, terwijl ze elkaar proberen te verrassen door verschillende rollen te spelen. De recensent van Variety stelt dat acteurs Stanley Tucci en Patricia Clarkson ,,het publiek aangenaam uit balans houden, terwijl zij precies de gevoelens van de gecompliceerde karakters weten te treffen''.

Interview

De tragikomedie is na Interview de tweede Engelstalige remake van een film van Van Gogh, die in november 2004 werd vermoord. Blind Date is het Engelstalige debuut van acteur Thijs Römer, die de ober speelt die het tweetal meerdere malen bedient.
In de Nederlandse versie van Theo van Gogh werden de hoofdrollen gespeeld door Renée Fokker, Peer Mascini en Roeland Fernhout. De productie won in 1996 drie Gouden Kalveren op het Nederlands Filmfestival.

(Bron: ANP)

Ai inderdaad.

Lelijk gedraaid, een verhaal wat maar voort blijft kabbelen zonder dat er nou écht iets gebeurd en vooral enorm saaie en vooral niet prikkelende dialogen. En had ik al gezegd dat het enorm suf en lelijk gedraaid was?

Vind het maar stil rondom deze film.

avatar van Quentin
Prachtige poster ook ...

gebruiker_56935
Inderdaad verschrikkelijke poster zeg..

Want één van de grootste problemen van de film is de beperkte mate van ontwikkeling. De spanning en broeierigheid van één of twee scènes aan het begin, wordt nimmer uitgebouwd naar een climax. Zo had na een uur de film na elke scène kunnen eindigen, zonder dat iemand dit gemerkt had.

Hier de complete recensie:
Blind Date |Neerlands Filmdoek - NLfilmdoek.nl

Ondanks dat men de acteurs naar Nederland haalde, kwam er niemand naar de film...

kappeuter (moderator)
Ben jij gespecialiseerd in slecht nieuws rond Van Gogh en gerelateerde films?

Nou zijn het ook niet meteen de twee meest aansprekende acteurs. Vraag me af hoeveel mensen ze kennen in Nederland.

kappeuter schreef:
Ben jij gespecialiseerd in slecht nieuws rond Van Gogh en gerelateerde films?
Is er zoveel slecht nieuws dan?

kappeuter (moderator)
Ik bedoel ook negatieve berichtgeving in het algemeen.
Je hebt niet zo'n hoge pet van Van Gogh, zoveel is duidelijk.

Ik ook niet, nou en?

kappeuter (moderator)
Ik constateerde slechts dat Wouter bij elke Van Gogh- gerelateerde film als eerste meldt dat de film een flop is in de bioscopen of dat hij slechte geluiden er over hoort e.d.
Moet hij verder allemaal zelf weten, maar het viel me dus op dus vandaar mijn opmerking!

avatar van Safri
gotti schreef:

Juist Patricia Clarkson spreekt mij wel aan. Heb haar nog nooit in iets slechts gezien. Tsja, die Tucci ken ik niet nee.

Safri schreef:

Skip deze dan maar...

avatar van AHWA
Vreemde film. Heb het origineel niet gezien, en ik zal niet alles helemaal begrepen hebben, maar dit was bij vlagen goed, maar veelal nogal saai. Tucci en Clarkson doen het heel goed en het is leuk om wat Nederlanders voorbij te zien komen, maar echt boeien doet de film niet. Daar is het gedrag van de ouders me wat te vreemd voor.

robertus65
Net iets beter dan het origineel, maar het blijft maar middelmatig, de verhaaltjes.

avatar van Aapje81
De film is heel sfeervol en vooral het acteerwerk is uitstekend maar het scenario en dialogen boeien te weinig om echt te overtuigen.

Redelijk

avatar van nadrin
Schitterende rol van Patricia Clarcson.
Een echt intense film die me heel veel deed denken aan Le Mari de la Coiffeuse.
Ik had heel veel aan de gesprekken die ze met elkaar voerden.
Zo werd heel veel duidelijk van het waarom.
De film verteld het verhaal van twee mensen die intens verliefd zijn op elkaar, maar door de tol van het leven. Last hebben om het leven en elkaar te dragen.
Grappig was de vervanging van de ober.
Maar ik vond dit echt een topfilm, jammer dat hij hier zo laag word gewaardeerd.

avatar van ILDIB
Tis geen film, maar eerder een toneelstuk. Kan derhalve als film niet echt boeien. Vond clarkson overigens veel te oud tov tucci overkomen (ook al scheelt het in t echt niet veel). Spel was prima.

Eens met gotti. Maar dat ontbreken is ook wel weer goed, t geeft de neerslachtigheid aan..