• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.426 films
  • 12.235 series
  • 34.018 seizoenen
  • 647.758 acteurs
  • 199.129 gebruikers
  • 9.379.078 stemmen
Avatar
 
banner banner

Skyfall (2012)

Actie / Thriller | 143 minuten
3,62 3.839 stemmen

Genre: Actie / Thriller

Speelduur: 143 minuten

Alternatieve titel: Sky Fall

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Sam Mendes

Met onder meer: Daniel Craig, Judi Dench en Javier Bardem

IMDb beoordeling: 7,8 (767.215)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 31 oktober 2012

Plot Skyfall

"Think on your sins."

Bonds loyaliteit aan M wordt op de proef gesteld als ze achtervolgd wordt door haar verleden. Als de MI6 vervolgens onder vuur komt te liggen is Bond genoodzaakt de bedreiging op te sporen en te vernietigen, ongeacht de hoge persoonlijke prijs die dit met zich mee brengt.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van fappie

fappie

  • 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Christian Bale moet James Bond gaan spelen. Ook al is het maar voor 1 film. Hij is de perfecte kandidaat.


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2081 stemmen

Mwah, niet helemaal mee eens.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Nee, ik ook niet. Hij is opzich wel goed, hij is Engels en je ziet hem zo rondlopen in een smoking. Misschien moet hij wel iets ouder worden, maar als hij dat dan is zou hij prima zijn. Waarom hij niet prima is? Hij heeft al verschillende iconische rollen gedaan. Dan gaat iedereen roepen dat Batman James Bond gaat spelen. Of John Connor gaat James Bond spelen. Liever niet, ik heb liever een wat onbekendere acteur voor die rol.


avatar van IcU

IcU

  • 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Bale is op het moment te populair om Bond te spelen. Doet afbreuk aan het personage. Daarbij is Bale nauwelijks meer Brit. Althans, zo komt hij over. Zijn spraak is behoorlijk Amerikaans. En inderdaad, Batman en Bond is een beetje te veel van het goede. Daarbij komt ook nog eens dat Craig een meer dan prima Bond is én een Bond voor maar 1 film. Nee. Naar mijn mening moet een Bond acteur een eigen serie op poten zetten die om die Bond acteur draait. Daarom zie ik Lazenby ook niet als een volwaardige Bond. (Dalton evenmin, btw)


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2081 stemmen

Liever niet, ik heb liever een wat onbekendere acteur voor die rol.

Mee eens. Even sprekende vanuit mijn persoonlijke belevenissen heb ik ook liever een onbekende acteur wat er voor velen voor zorgt dat je diegene meteen als Bond associeert. Zie ik Craig nu in een andere film spelen, dan denk ik "Bond die een ander personage speelt." Met Bale zou ik denken "Bale die Bond speelt."

Anyway, los gezien van dat zou ik Bale best wel goed vinden als Bond.


avatar van combi

combi

  • 20609 berichten
  • 0 stemmen

niks ten nadele van bale maar laat craig het de komende tijd doen, perfecte bond en bale moet weer is in een niet blockbuster spelen, komt hij nog veel beter tot zn trecht.


avatar van 009

009

  • 417 berichten
  • 288 stemmen

bale not bond,

hoe durven jullie eigenlijk over een 'nieuwe' bond acteur te spreken terwijl we nog volop in de craig-jaren zitten.... belachelijk gewoon!


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Inderdaad! Totaal niet van toepassing.

Bale is een goed acteur, maar dan vooral in wat a-typische films (American Psycho, The Machinist, The Prestige), voor actiefilms vind ik hem stukken minder geschikt.

Als Batman is ie wel ok, maar zijn het de schurken die het moeten doen,

nou en de Terminator franchise is ie al behoorlijk aan het verknallen,

laat hem aub afblijven van Bond.


avatar van Redlop

Redlop

  • 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Het is jammer dat Martin Campbell geen derde Bond wil doen.


avatar van 009

009

  • 417 berichten
  • 288 stemmen

Redlop schreef:

Het is jammer dat Martin Campbell geen derde Bond wil doen.

inderdaad,

ook zo spijtig dat hij QOS niet geregisseerd heeft....


avatar van Redlop

Redlop

  • 8961 berichten
  • 3566 stemmen

MGM verkeert met een schuld van 3,5 miljard in levensgevaar. Daardoor is er geen budget voor Bond 23. Faillissement zou een oplossing zijn maar dan verliest MGM dus de James Bond-franchise en één van de weinige winstgevende titels. Lees meer hier.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Ja, ik weet het.

Op commanderbond stond van de week ook al een heel stuk (zie ook daar). Er wordt even met miljoenen (miljarden dollars) gestrooid als of het niks is.

Lijkt me erg moeilijk voor MGM om hier op korte termijn uit te komen en ze hebben eigenlijk niet veel tijd om het geld bij elkaar te krijgen.

The Hobbit schijnt vooral op de pof gemaakt te worden (dus betalen naderhand), er dan wel van uit gaand dat het een giga hit wordt. Stel dat die flopt....


avatar van IcU

IcU

  • 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen rond MGM, en wat dit betekend voor de 007 franchise.

thunderball schreef:

Stel dat die flopt....

Weinig kans. Een nieuwe 'Lord of the Rings' films staat garant voor rinkellende kassa's.


avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

  • 31154 berichten
  • 5451 stemmen

De hype rond de Lord of the Rings is al wat verwaterd en de vraag is of er nog wel genoeg budget is om deftige promotie te maken. 007 zal nog wel overleven, al is het nog te bezien of dat onder MGM of een overnemer gaat zijn als het toch zover moest komen.


avatar van Redlop

Redlop

  • 8961 berichten
  • 3566 stemmen

MGM Will Die Another Day

Bond mag nog even verder gaan met blufpoker.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Als ik het goed begrijp hebben ze feitelijk uitstel tot 15 december en ze hebben net een mega flop afgeleverd met de nieuwe versie van Fame... dus echt goed gaat het niet.


avatar van Redlop

Redlop

  • 8961 berichten
  • 3566 stemmen

'Bond is alive and well'

Hele artikel.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

De rechten van James Bond gaan nu waarschijnlijk ook over naar 20th Century Fox.

http://www.filmschoolrejects.com/news/fox-to-acquire-distribution-rights-for-james-bond-franchise-neilm.php


avatar van Redlop

Redlop

  • 8961 berichten
  • 3566 stemmen

avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Dacht het NIET!


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Dan niet .


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Craig heeft van de week, toen hij na afloop van de voorstelling, waarin hij samen met Hugh Jackman speelt, naar buiten kwam, het volgende gezegd over Bond 23:

we starten met de opnames eind volgend jaar.


avatar van 009

009

  • 417 berichten
  • 288 stemmen

thunderball schreef:

Craig heeft van de week, toen hij na afloop van de voorstelling, waarin hij samen met Hugh Jackman speelt, naar buiten kwam, het volgende gezegd over Bond 23:

we starten met de opnames eind volgend jaar.

pff zo lang wachten,

maar meestal wordt wachten ook beloond,

denk maar aan de tijdsperiode tussen the man with the golden gun en the spy who loved me...


avatar van Metalfist

Metalfist

  • 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Man With The Golden Gun was uitstekend maar Spy Who Loved Me was uitermate teleurstellend, ik hoop dat deel 23 wel wat beter zal zijn.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

TMWTGG heeft een uitermate zwak script en op de ene autostunt na geen bijzonder gedenkwaardige scene's, deed het ook niet geweldig aan de kassa's,

terwijl The spy who loved me een van de spectaculairste en spannendste is uit de hele reeks. Denk aan de introductie van Jaws, de Lotus, de reuze tanker en Moore in geweldige vorm.

Ik zou uitermate tevreden zijn, wanneer ze in die vorm terug zouden komen, QoS was nou niet bepaald een geweldige film.


avatar van Metalfist

Metalfist

  • 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik heb ze nu nog niet allemaal gezien, ben volop bezig met heel de reeks te kijken maar ik vindt het concept van Bond die tegen zijn nemesis uitkomt in Man With The Golden Gun is toch 10x beter dan wat geleuter over vermiste duikboten inclusief één van de slechtste Bond-nummers ooit maar ik heb de indruk dat wij qua Bond-films serieus verschillen Maar met Jaws en de Lotus heb je wel een punt.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Ik geef toe: het idee is inderdaad briljant,

maar het gaat er natuurlijk ook om hoe het is uitgewerkt.

Golden Gun is behoorlijk verknalt door de te lauwe en flauwe regie van Guy Hamilton, die zijn acteurs vooral iedere keer toe riep het toch vooral luchtig te houden.

Tom Mancovitch had zijn script vooral geconcentreerd op het duel tussen Bond en Scaramanga, waarbij die laatste eigenlijk werd afgebeeld als de donkere keerzijde/versie van Bond.

Echter toen kwamen scenarioschrijver Maibaum en regisseur Hamilton met allerlei andere overbodige zaken en flauwigheden er bij en herkende de oorspronkelijke scriptschrijver niks meer van zijn waarschijnlijk veel betere en donkerdere scenario.

Het zijn de geweldige Lee en die ene autostunt, die de film nog wat omhoog halen, voor de rest is het uitermate zwak en oogt de film ook veel goedkopere dan de meeste andere Bondfilms.

Ik bedoel: een finale in een soort lunaparkachtige oefenschietbaan?

Wel een erg kinderachtige setting voor de gevaarlijkste huurmoordenaar van de wereld. Verder regent het van de fouten en makkelijke oplossingen in het script. Zie mijn opmerkingen aldaar.


avatar van Metalfist

Metalfist

  • 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Over die finale in het lunapark geef ik je gelijk maar ik vond juist The Spy Who Loved me bijzonder flauw uitgewerkt. De film steunt op de relatie tussen Bond en Amasova maar de spanning is daar pas echt ver te zoeken. De climax daar wordt dan ook pas echt goedkoop uitgewerkt. Verder heeft de film één van de meest slechte en goedkoop gekopieerde openingsscènes uit de hele Bond geschiedenis. Maar soit, we zijn redelijk ver aan het afdwalen van Bond 23 maar één ding is zeker, we willen allemaal wel dat de nieuwe Bond een succes wordt maar blijkbaar hebben we gewoon een totaal verschillende mening over wat de beste Bonds zijn (gezien dat ik 2/3 Bonds in jouw top-10 het laagst van allemaal tot nu toe beoordeel...)


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Overigens ik heb net je recentie gelezen bij Golden Gun en hoewel ik het er niet helemaal mee eens ben, vond ik hem wel goed geschreven.

De openingsscene van Spy vind ik een van de beste uit de hele serie, hoezo goedkoop gecopieerd?

Ik bedoel dus het ski-gedeelte, dit voor alle duidelijkheid.


avatar van Metalfist

Metalfist

  • 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik vond het vooral gekopieerd van On Her Majesty's Secret Service maar een goedkoper ogende versie. Die had toch een ski-scène als opening want ik ben aan het twijfelen?

Gerelateerde tags

spiongeheim agentsociopathpolice impersonator mi6moordenaarart gallerybritish secret serviceimaxuzi booby trapimpersonating a police officermacaokomodo dragon007: (2012)智破天凶城 intensevibrant