- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Naar welke film(s) kijk jij eigenlijk juist NIET uit?
Naar welke film(s) kijk jij eigenlijk juist NIET uit?
John Milton
-
- 24217 berichten
- 13382 stemmen
In navolging van het topic 'Naar welke film(s) kijk jij uit?', leek het me aardig eens te peilen of er ook films zijn waar users totaal NIET naar uitkijken.
Dat kan er eentje zijn die je absoluut nooit wilt zien (The Hottie & the Nottie (2008) bijvoorbeeld), en dan is het makkelijk: je kijkt hem gewoon niet, probleem opgelost.
Maar het kan er ook eentje waar je niet naar uitkijkt, maar vermoedelijk wel zult zien. Omdat je mee wilt praten over een grote titel, omdat je de eerdere delen óók gezien hebt of bijvoorbeeld je partner of kind hem persé wil zien.
Het meest interessant vind ik zelf de films die je op zich wel wil zien, maar om specifieke redenen tegenop ziet die bij die film horen. Dat er afgrijselijke scènes inzitten, een acteur die je niet uit kunt staan, verzin het maar!
De film waar ik momenteel het meest NIET naar uitkijk, is Tiexi Qu - West of the Tracks (2003). 3.41* gemiddeld op MovieMeter, #28 op Sight & Sound lijst met beste docu's en #32 op de TSPDT's 21st Century's Most Acclaimed Films lijst. 4* van starbright boy en Joachimt... Klinkt als een goede film, niet?
Maar 551 minuten docu over de economische neergang van een van de meest dichtbevolkte industriële gebieden in het noordoosten van China, lijkt me echt een behoorlijk kluif. De film is kennelijk één lange reis langs de spoorweg die het gebied doorsnijdt, en is nog eens een hap langer dan Sátántangó (1994) ook. Sweet baby Jesus.
Ik wil hem ooit wel zien aangezien hij zo bejubeld wordt, maar zoals iemand op ICM al 'memede':
ghostman
-
- 5740 berichten
- 5 stemmen
Momenteel Babylon (2022) .
Ik heb enkele scènes van deze film gezien en die zien er niet uit . Ik kom ook niet verder dan het intro ...
Flavio
-
- 4893 berichten
- 5223 stemmen
Leuk topic 
Vooral de hele lange films inderdaad. Niet eens zozeer omdat ik er geen zin in heb, maar omdat ik bijna nooit de tijd ervoor kan vinden, of als ik er tijd voor heb mijn hoofd er niet naar staat. Geldt bv voor het meeste werk van Lav Diaz (eentje gezien die trouwens wel redelijk goed beviel), Happi Awa van Hamaguchi, Bride for Rip van Winkle, Heimat, Berlin Alexanderplatz, La Flor, Out 1, L'Histoire(s) du Cinema, de Harry Potter reeks, maar er zijn talloze voorbeelden natuurlijk. West of the Tracks ook inderdaad.
Verder wil ik geprezen regisseurs altijd de kans geven, maar bij sommigen heb ik daar geen enkele zin in na een of meer halfslachtige pogingen. Denk aan Pedro Costa, Straub–Huillet, Blake Edwards, Albert Serra, Mel Brooks, post-1980 Godard. Zal er af en toe wel weer wat van proberen maar ik vrees dat het niet aan mij besteed is.
Sommige dingen heb ik echt opgegeven of begin ik niet aan, dat voelt ook wel lekker. Warhol, Michael Snow, Jonas Mekas, eigenlijk zo'n beetje de hele avant-garde, maar ook de Bollywood-films, het hele MCU Universe. Misschien dat ik ooit in de verleiding kom, maar ik laat die voorlopig lekker links liggen.
John Milton
-
- 24217 berichten
- 13382 stemmen
Momenteel Babylon (2022) .
Ik heb enkele scènes van deze film gezien en die zien er niet uit . Ik kom ook niet verder dan het intro ...

@Flavio, inderdaad, al wil ik La Flor we echt zien. Toevallig gisteren nog een Pedro Costa gezien. Geen lichte bevalling idd. Mekas idem dito. Van de rest die je noemt heb ik wel het nodige gezien. Van Warhol zou ik vooral bij Empire (1964) uit de buurt blijven 
Flavio
-
- 4893 berichten
- 5223 stemmen
La Flor wil ik ook wel graag zien, maar is zo verdomd lastig in te plannen. Maar dat past inderdaad niet helemaal in dit topic. Empire staat net als Wavelength ergens achteraan mijn denkbeeldige rijtje untouchables.
Kondoro
-
- 11518 berichten
- 2861 stemmen
Leuke topic JM. Ik kijk eigenlijk zelden niet naar films, oké een laag aantal stemmen of een héél laag cijfer weet me soms niet bepaald over te halen. Maar, ik vind veel films wel leuk. Er zijn ook wel wat uitzonderingen waar ik niet of gewoon weg niet gauw naar zou kijken.
Films als 'Fifty Shades of Grey' sla ik bijvoorbeeld standaard over. Maar, toen ik met mijn account hier begon had ik een erge hekel aan films met Drama of Romantiek genre, of beiden, dan vond ik het helemaal verschrikkelijk. Bijna tien jaar later ben ik daar wel een beetje van terug gekomen. Het hoeft (gelukkig) nu niet meer constante dood en verderf te zijn zoals het vroeger was, en ik sta tegenwoordig echt wel open voor een goede drama film. Zo ben ik ook héél erg benieuwd naar de aankomende film 'The Whale'. Die ik vroeger makkelijk had geskipt.
Zo heb ik bijvoorbeeld nog nooit 'Titanic' gezien. Omdat het me gewoon weerhoudt om te kijken, al ben ik er soms wel meer benieuwd naar aan het raken. Toch blijft de speelduur een tegenstander, en heb ik er niet genoeg interesse voor. Dat zeggende zijn films met een mega lange speelduur sowieso wel een hekel punt, helaas is vandaag de dag het erg normaal een film met drie uur te bestempelen, ik ben er niet altijd zo'n voorstander van.
starbright boy (moderator films)
-
- 22394 berichten
- 5066 stemmen
John Milton De DVD van West Of Tracks lag hier meer dan 10 jaar in de kast en tijdens een van de lockdowns heb ik hem uiteindelijk gezien. Het is een erg goede film en mijn vier sterren zijn aan de zuinige kant. Het gaat echter over iets anders dan je lijkt te denken, De film is vooral een soort getuigenis van de teloorgang van de tradionele groffe Chinese industrie. Een thema waar je een pratende hoofden documentaire over verwacht maar hier ben je er letterlijk bij. Handig is dat de film in drie delen is verdeeld. Ik heb hem dus ook in drie keer gezien.
Ik wil me ooit gaan wagen aan Star Wars, maar het trekt me niet erg en voor mij is dat ook geen jeugdsentiment. ik ga me er echt ooit in een opwelling aan wagen. Maar al heel lang kies ik toch altijd weer voor iets anders (west of Tracks bijvoorbeeld).
Als we het over heel lang hebben. Ik wil ooit Evolution of A Filipino Family van Lav Diaz zien. Ergens erg nieuwsgierig maar ik hik er ook wel wat tegenaan.
Verder zijn er vele films die me zo weinig trekken dat ik ze wellicht nooit zal zien. Van iets als Austin Powers of veel films van Adam Sandler (maar niet alle!) vind ik het al moeilijk een trailer uit te kijken. Dat geld ook voor veel actiefilms.
Sanderkeuh
-
- 582 berichten
- 2953 stemmen
Het onlangs aangekondigde Toy Story 5 kijk ik niet naar uit.. omdat ze beter opgehouden hadden na het derde deel.
Maar ik blijf er een zwak voor hebben & wie weet wordt ik aangenaam verrast... 
Eternals zal ik ooit wel eens bekijken, het is de enige MCU film die ik voorlopig nog niet gezien heb, maar ookal lijkt het op eerste zicht een atypische Marvel-film vrees ik dat het wellicht toch een dertien-in-een-dozijn film is. Speelduur van 2,5u helpt dan ook niet echt.
MCU in het algemeen heeft, op een paar uitzonderingen na, al sinds Iron Man 3 wel weinig films waar ik naar uit kijk maar die ik toch telkens bekijk.
Lange films stel ik ook altijd uit, moeilijk om er een gepast moment voor te vinden, maar dat wil niet zeggen dat ik er niet naar uit kijk. Zack Snyder's Justice League (4u); The Irishman (3,5u); A Brighter Summer Day (bijna 4u); Once upon a Time in America (4u); La Vie d'Adèle (3u);...
Blijven jaren op de watchlist staan, maar kijk ik wel naar uit om eens te zien.
Babylon (3u) intussen ook, maar daar kijk ik wat minder naar uit omdat het me een héél drukke film lijkt.
Nicolas Cage films zijn soms ook moeilijk, zonder twijfel mijn favoriete acteur, maar na USS Indianapolis: Men of Courage gezien te hebben zijn er blijkbaar toch films die hij niet kan redden. 
& in algemeen: films herbekijken is soms ook moeilijk omdat ik ergens vrees dat ze bij herziening alleen kunnen zakken in waardering.
Ookal is dat niet het geval, want The Way Way Back steeg na herziening van 4 naar 4,5. In 2021 trouwens #746 in de MovieMeter Top 1000; in 2023 #...? 
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2051 stemmen
Erg lange films kijk ik nog wel eens tegenop omdat het gelijk zo'n groot deel van de dag inneemt, maar zo nu en dan wil ik daar wel tijd voor vrij maken.
Verder heb ik niet echt films waar ik niet naar uitkijk, maar wel films waar ik niet warm voor loop en niet zo snel op zou zetten. Dan denk ik aan LOTR, Harry Potter of Star Wars.
Cikx
-
- 2120 berichten
- 1083 stemmen
Ik probeer zo nu en dan films te kijken om af te vinken van toplijsten zoals de MovieMeter top 1000, maar de "classics" heb ik bijna nooit trek in. Films als It's a Wonderful Life, City Lights, Gone with the Wind en Double Indemnity loop ik dan meestal ook met een grote boog omheen.
De films van Bela Tarr wil ik nog altijd graag zien maar ik heb nooit zin om er eens goed voor te gaan zitten. Terwijl het duistere, mistroostige me erg aanspreekt lijkt het me toch een taaie kluif (vooral Satantango uiteraard).
Sommige bejubelde Marvel films zoals Infinity War zou ik op zich wel graag willen zien om erover mee te kunnen praten, maar ik heb geen zin om me door alle voorgangers te moeten gaan slaan. De meeste die ik daarvan gezien heb deden me ook vrij weinig.
Thanks voor de tip met West of the Tracks overigens.
Ik merk dat ik lange documentaires juist wel heel goed kan hebben. Zo heb ik van het weekend de 6-delige docuserie The Death of Yugoslavia (Film, 1995) verslonden (enorme aanrader, vooral omdat vrijwel alle grote kopstukken uit die tijd, waarvan sommige naderhand berecht voor oorlogsmisdaden, mee hebben gewerkt aan de documentaire wat een uniek inkijkje geeft). En de dag erna meteen doorgepakt met de drie-delige The Fall of Milosevic van dezelfde makers. 
Dievegge
-
- 3166 berichten
- 8185 stemmen
Naar sequels, prequels en remakes van films waar ik meteen al niks aan vond. Opdringerige promotiecampagnes voor populaire franchises maken dat alleen maar erger.
Zo'n documentaire van 551 minuten kun je nog opzetten terwijl je aan het behangen bent of zo, al is de vraag of je ze dan echt gezien hebt.
Graaf Machine
-
- 9786 berichten
- 1412 stemmen
Ik kijk niet echt uit naar Oppenheimer van Nolan. Waarschijnlijk ga ik die uit nieuwsgierigheid, en door een pakkende trailer, toch kijken in de bioscoop, en dan zal ik wel weer teleurgesteld zijn, zoals ik eigenlijk altijd ben na een Nolan-film.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Maar het kan er ook eentje waar je niet naar uitkijkt, maar vermoedelijk wel zult zien. Omdat je mee wilt praten over een grote titel, omdat je de eerdere delen óók gezien hebt of bijvoorbeeld je partner of kind hem persé wil zien.
Het meest interessant vind ik zelf de films die je op zich wel wil zien, maar om specifieke redenen tegenop ziet die bij die film horen. Dat er afgrijselijke scènes inzitten, een acteur die je niet uit kunt staan, verzin het maar!
Midway (Film, 2019) een remake waarvoor? toch gezien maar teleurstelling
deze
Stan & Ollie (Film, 2018) is het nou meer een komedie of is het aldus de trailer toch meer een drama over dat het tussen beide wat minder goed ging. Nooit gekeken.
en deze die ga ik echt niet kijken hoewel mijn interesse wel was opgewekt toen ik hem in winkel zag Elvis (Film, 2022) speelduur
, Tom Hanks
, is Luhrmann wel Elvis gelijkend
en het zal weer "drama" zijn met wat is er van waar en wat is er verzonnen
. Dus laat maar.
Het wachten is op een John Milton (So Far) Story
Interessant topic overigens.
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8277 stemmen
Aan een kant wil ik Hachi: A Dog's Tale (geef mij maar Hachikô Monogatari) wel eens kijken om hem een 0.5* te kunnen geven die ik hem ongetwijfeld niet eens waard ga vinden, maar als ik dood ben zal ik deze in de hel wel eeuwig voorgeschoteld krijgen, net als als die Marvel-DC-superheldencrap die ik ooit wel eens een kans zou willen geven tegen beter weten in.
De films van Tarr en Angelopoulos die ik nog niet gezien heb blijf ik ook voor me uitschuiven, al zal ik die uiteindelijk wel kunnen waarderen.
Andere film die ik vermijd omdat het nutteloze remakes zijn:
The Yellow Handkerchief (Film, 2008)
Shiawase no Kiiroi Hankachi (Film, 2011)
Im Westen Nichts Neues eigenlijk ook...
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Stan & Ollie (Film, 2018) is het nou meer een komedie of is het aldus de trailer toch meer een drama over dat het tussen beide wat minder goed ging. Nooit gekeken.
Deze dan toch gekeken zie daar mijn bericht. Het is een licht drama. Zover de achtergrondinformatie die ik heb geraadpleegd is hij ook behoorlijk accuraat. Het blijft natuurlijk wie waren erbij toen Stan Laurel tekeer ging tegen Hal Roach en deed hij het op die manier of zei het toch anders en met de ruzie ging dat ook zo... en toen ze het weer bij legden zou dat kloppen.... dat zijn een beetje de nadelen van dit soort films. Maar in hoofdlijnen klopt het volgens mij wel.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Ik heb eergisteren de MM Top250 nog maar weer eens bekeken en toen kwam deze tegen To Be or Not to Be (Film, 1942) . Ik vraag me wel af wat zo'n film in die lijst doet. Ik had hem al lang veel eerder kunnen kijken maar als er geen muziek in zit kijk ik zelden zulke oude films ook al is het een komedie. Dus niet gekeken.
Ik heb vervolgens wel een korte sketch van Jack Benny gezien. Hier deed hij weer hetzelfde als wat ik destijds al in Entertaining the Troops (Film, 1994) had gezien. Hij vond de viool een mooi instrument maar erop spelen toch heel wat minder en daar grapte hij vervolgens mee.
(Het verschil in aantal stemmen tussen IMDb en MM is enorm.)
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Gaan we weer Grenzeloos Verraad (Film, 2023) ik vind de reviews tot nu toe nu niet uitnodigend. Het is een regionale film die wel in een aantal bioscopen in het hele land te zien is (geweest). Dvd die volgend maand zou moeten verschijnen is wel een half uur verkort, vreemd. Komt waarschijnlijk op Netflix, dan komen misschien de wat meer "popcorn vermaak" reviews die een beter beeld geven dan tot dusver. Dat het een lowbudget film is gemaakt met medewerking van een heleboel vrijwilligers dat deert me verder niet. B-films hebben vaak wel mijn interesse weten te wekken.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Gaan we weer Grenzeloos Verraad (Film, 2023) ik vind de reviews tot nu toe nu niet uitnodigend. Het is een regionale film die wel in een aantal bioscopen in het hele land te zien is (geweest). Dvd die volgend maand zou moeten verschijnen is wel een half uur verkort, vreemd. Komt waarschijnlijk op Netflix, dan komen misschien de wat meer "popcorn vermaak" reviews die een beter beeld geven dan tot dusver. Dat het een lowbudget film is gemaakt met medewerking van een heleboel vrijwilligers dat deert me verder niet. B-films hebben vaak wel mijn interesse weten te wekken.
Vrijdag 5 januari 2024 toch gezien, viel mee, wel te weinig budget maar niet (zo) somber als De slag om de Schelde, alleen het eindgevecht had gemakkelijk anders gekund.
Ze hebben zeer lang gedaan voordat de film af was, want ik heb een hele tijd geleden gelezen dat ze deze film gingen maken en het verhaal dat leek me wel interessant om te zien. Dit had wat beter uitgewerkt kunnen worden maar ik kan ook begrijpen dat je probeert een zo breed mogelijk publiek te bereiken.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Ik was gisteren benieuwd hoe het met Reese Witherspoon gaat, kwam ik deze tegen Your Place or Mine (Film, 2023) . Combinatie Witherspoon met Kutcher lijkt me juist wel geslaagd, maar had dan 10 à 15 jaar eerder gedaan.
Van de zomer dan (misschien). Gaat wel een harde kluif worden
John Milton
-
- 24217 berichten
- 13382 stemmen
Ik ben na de afgelopen fase eigenlijk wel echt wat Marvel moe (wel van GotG 3 genoten), en sta eigenlijk ook niet heel erg te springen voor het nog te bouwen DCU van James Gunn. Als iets echt goed wordt ontvangen dan kijk ik het gerust, maar de intrinsieke motivatie vanuit mezelf is echt wel weg.
Van een Kraven the Hunter (2024) word ik dan ook niet warm van, Captain America, Planet of the Apes, Fantastic Four.... Ghostbusters zoveel.... Of een Rebel Moon sequel. Een Legally Blonde 3, Now You See Me 3, Sonic 3, Een Kung Fu Panda 4. If van John Krasinski.
Maar waar ik echt actief, met heel mijn wezen niet naar uitkijk is Despicable Me 4... Wat een armoe.
Wie wil scrollen wat er allemaal aankomt: Upcoming - Letterboxd
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Te veel om op te noemen. 
Alle films met Vin Diesel.
Marvel films ben ik ook geen fan van, uitzonderingen daargelaten (Iron Man).
Despicable Me vervolgen zou ik ook skippen inderdaad. Datzelfde heb ik ook al gehad met Ice Age.
Animatievervolgen stellen gauw teleur.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Deadpool 3 is de enige echte Marvelfilm van 2024. De rest zijn Sony-Marvel producties en die zijn bijna allemaal ruk. Sowieso is het superheldengenre wel effe klaar. Denk dat Deadpool 3 en Joker 2 nog grote successen worden, de rest niet.
En eens, op die animatievervolgen zit ook niemand te wachten meer. Zeker de Despicable Me reeks inclusief Minions spin-offs is echt van een dieptriest niveau. Voor volwassenen dan, kinderen zullen het wel leuk vinden.
depri83
-
- 6802 berichten
- 1490 stemmen
Ondanks dat ik Dancer in the Dark al jaren op de plank heb liggen, de film een behoorlijke rating heeft en het feit dat het een Von Trier film is lukt het me niet om deze aan te zetten.
En de reden is Björk. Ik heb helemaal niks met dat mens en haar muziek en ben dan ook 'bang' dat ik met het zien m'n tijd behoorlijk ga verdoen.
John Milton
-
- 24217 berichten
- 13382 stemmen
En de reden is Björk. Ik heb helemaal niks met dat mens en haar muziek en ben dan ook 'bang' dat ik met het zien m'n tijd behoorlijk ga verdoen.
Als ik je recente stemmen zo zie, kun je die wat mij betreft zeker kijken. Van mijn 11559 stemmen kregen er 153 titels 4,5*. Dancer in the Dark is daar een van.
Nou is de kans dat die bij jou even hard landt misschien niet heel groot, maar ik denk wel dat het een titel is die ik toch de kans zou geven.
depri83
-
- 6802 berichten
- 1490 stemmen
Als ik je recente stemmen zo zie, kun je die wat mij betreft zeker kijken. Van mijn 11559 stemmen kregen er 153 titels 4,5*. Dancer in the Dark is daar een van.
Nou is de kans dat die bij jou even hard landt misschien niet heel groot, maar ik denk wel dat het een titel is die ik toch de kans zou geven.
Ha, dan moet ik hem toch maar een keer op gaan zetten!
Bedankt voor je reactie.
Kondoro
-
- 11518 berichten
- 2861 stemmen
Van een Kraven the Hunter (2024) word ik dan ook niet warm van, Captain America, Planet of the Apes, Fantastic Four.... Ghostbusters zoveel.... Of een Rebel Moon sequel. Een Legally Blonde 3, Now You See Me 3, Sonic 3, Een Kung Fu Panda 4. If van John Krasinski.
Het is mij eigenlijk wel opgevallen (en ook jij verteld het hier heel mooi JM) dat dit jaar toch in het teken staat van vervolgfilms. Of het nu de tweede is, ik zie voornamelijk een 'derde deel' en daarnaast wat vierde delen of zelfs verder, er zijn weinig films die ik ben tegen gekomen met een vernieuwde of verfrissende naam laat staan concept. Enigszins wel jammer maar, ik kijk juist wel uit naar de nieuwe Planet of the Apes, die heb jij dan wel genoemd hier.
Ik denk dat het algemeen bekend is dat ik al wat gal heb gespuwd op de Marvel franchise van de laatste jaren, wat me eigenlijk niet meer echt bevalt en waar ik zelfs wat delen links heb laten liggen. Of ik die überhaupt ooit nog ga kijken is maar de vraag, tot nu toe heb ik daar geen belang bij. Wat ik wel merk is dat ik best op zie tegen aankomende delen van een Marvel en ook van DC (die vind ik nog verschrikkelijker). Hoewel er best wat leuke namen voorbij komen, zoals Deadpool 3 (de enige film waar ik nog wat van verwacht) hou ik mijn hart vast voor de rest. Ik heb overigens ook bijna geen andere Marvel film in mijn 'Must See 2024' staan.
De Rebel Moon sequel daar kijk ik nu al tegenop. Ik ga die wel kijken maar, dat komt puur door mijn eigen autisme omdat ik dat gewoon wil aangezien ik deel één nu ook heb gezien maar, ik verwacht er niet veel van.
IH88
-
- 9725 berichten
- 3182 stemmen
Ik heb overigens ook bijna geen andere Marvel film in mijn 'Must See 2024' staan.
Dat kan kloppen, want Deadpool 3 is ook de enige Marvel film die uitkomt in 2024
.
Kondoro
-
- 11518 berichten
- 2861 stemmen
Dat kan kloppen, want Deadpool 3 is ook de enige Marvel film die uitkomt in 2024
.
Madame Web komt 15 februari uit, niet de enige Marvel film dus
.
IH88
-
- 9725 berichten
- 3182 stemmen
Ja ok, maar die behoort niet tot de MCU zeg maar. Kevin Feige is niet betrokken, en is meer een Sony productie.