RoboCop (2014)

2,76

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door José Padilha
met Joel Kinnaman, Gary Oldman en Samuel L. Jackson

Het is 2029. Het bedrijf OmniCorp staat aan de basis van robottechnologieën. Hun robots winnen over de hele wereld oorlogen voor de Verenigde Staten en nu wil het bedrijf de technologie ook in eigen land gaan gebruiken. Als Alex Murphy, een vader en politieagent, in Detroit neergeschoten wordt, blijkt hij het perfecte proefkonijn te zijn voor OmniCorp. Murphy wordt tot een half mens, half robot gemaakt, en is al snel weer in staat over de straten van de stad te lopen. Daar moet hij uitdagingen het hoofd bieden die hij als 'gewone' man nog nooit eerder had meegemaakt.

306 BERICHTEN 45 MENINGEN
avatar van FunkStarr
geplaatst: 20 januari 2016, 19:29 uur [permalink]
danick61 schreef:
Geen slechte film. In ieder geval beter dan de originele.
Say what???

avatar van panax

geplaatst: 10 mei 2016, 22:45 uur [permalink]
met muziek van focus helemaal uit de sixties !!

avatar van Bud Spencer
geplaatst: 6 juni 2016, 17:17 uur [permalink]
Redelijk goede remake, maar toch geen hoogvlieger. Heb me wel vermaakt.

avatar van des1

geplaatst: 6 oktober 2016, 16:40 uur [permalink]
Heb de Paul Verhoeven docu gezien... Wat was die man "on a roll". Achtereenvolgens: Robocop, Total Recall en toen Basic Instinct. Die man kon niet stuk praktisch... Jammer van het talent van een Gary Oldman dat ie in dit soort films (daar horen ook die Batman films van Nolan bij) z'n talent verspeelt. Als ie iets maniakaals mag spelen (zoals in Leon en Dracula), is ie op z'n best.

avatar van PEN15
geplaatst: 7 oktober 2016, 14:48 uur [permalink]
The 1987 original has a new enemy

Gisteren gekeken en het is dat het tóch op teevee kwam, ik zou hem namelijk nooit vrijwillig hebben uitgekozen om op te zetten. Van deze reboot/remake whatever van "tinman" kon ik natuurlijk niets verwachten. Het voelde als een importbruid die niet is komen opdagen. Je weet dat het niet anders kan dan in teleurstelling eindigen.
Wat is dat toch met een soort robatcop op een motor, dat is zeker waar het zijn voldoendes vandaan haalt. Het volk associeert dit met Nolan Batmans. Ze waren alleen de schoudermantel en de vleermuisoortjes vergeten. Ik zie ook nu pas na twee jaar dat die rood- en blauwzwaailichten op de filmposter zijn tweewieler moeten voorstellen.
Aan het einde denk ik dan dat op zijn minst die grofgebekte schreeuwlelijk niet heeft staan schelden. Ugh, had ik hem mischien toch maar iets eerder moeten wegzetten, hè? Het pijnlijkste is eigenlijk niet deze remake, maar dat ze er uiteindelijk altijd met een voldoende mee wegkomen. ★★☆☆☆

laten we dan nu eens zien hoe die heruitvoering van the Rocky Horror Picture Show gaat worden...

avatar van ratatouille
geplaatst: 11 februari, 18:18 uur [permalink]
Geweldige remake,
toendertijd in de bioscoop gezien en gisteren herzien en nog steeds enthousiast over deze film.
Heel goed gecast, vooral J. Kinnamon als Robocop wanneer de emoties goed zichtbaar overkomen en realistisch voor zover dat kan in een SF. Maar je leeft erg met hem mee.
Rollen van villain(Keaton) en irritante tv verslaggever(S.L Jackson) zeer goed vertolkt.
Mooie score ook,doet me aan Batman denken.

4****