RoboCop (2014)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door José Padilha
met Joel Kinnaman, Gary Oldman en Samuel L. Jackson

Het is 2029. Het bedrijf OmniCorp staat aan de basis van robottechnologieën. Hun robots winnen over de hele wereld oorlogen voor de Verenigde Staten en nu wil het bedrijf de technologie ook in eigen land gaan gebruiken. Als Alex Murphy, een vader en politieagent, in Detroit neergeschoten wordt, blijkt hij het perfecte proefkonijn te zijn voor OmniCorp. Murphy wordt tot een half mens, half robot gemaakt, en is al snel weer in staat over de straten van de stad te lopen. Daar moet hij uitdagingen het hoofd bieden die hij als 'gewone' man nog nooit eerder had meegemaakt.

avatar van M.Braam
In Film > Nieuws > RoboCop (2014):

Kwam deze per toeval tegen:
Now we’re talking… According to BloodyDisgusting, not only is Darren Aronofsky close to signing to direct for MGM as previously rumored, the new RoboCop is apparently going to be a sequel. That’s right, and here’s the plot: “Present day Los Angeles, 20 years after the termination of the RoboCop program, the city decides to reinstate the program.”

I’ll let it slide for now that the originals took place in Detroit, not Los Angeles, but no matter what you call it, any new RoboCop movie is going to have a lot to prove to (rightfully) wary fans. That said, assuming Aronofsky gets free reign to make this thing right, I’d be a lot more interested in a “new” adventure as opposed to some lame re-hash.

So, what do you think? Are you any more on board with a new RoboCop if it’s a continuation rather than a reboot? Sound off below.
[i]Bron: ]Hollywoodtuna » Blog Archive » Canned Tuna - tunaflix.com

Zitten we hierop te wachten of?
Persoonlijk zeg ik meteen JA, MAAR ze moeten wel een goede film er neer zetten en niet een slap verhaaltje, een dom robotje enz.

The Last
Verhaaltje maakt niet eens zo heel veel uit. Ik vond dat ouderwetse gedoe van vroeger juist zo gaaf, tegenwoordig gaat dat allemaal met cgi en green of bluescreens. Zou een hoop verpesten n.m.m.

avatar van Safri
Ergens vind ik het jammer dat Aronofsky nu een mainstream film gaat maken, maar tegelijkertijd denk ik dat Robocop zich nergens een betere regisseur kan wensen. Ik ben benieuwd.

Ben benieuwd hoor, zeker gezien de bemoeienis van Aronofsky. Vergeet niet dat de eerste Robocop best een heel aardig verhaal had. Beetje knullig uitgewerkt alleen, maar als ik denk aan Dark Knight, is dat een goed voorbeeld van hoe anders je een film kunt benaderen....nee ik kijk hier echt naar uit.

avatar van Ammer
Het geniale principe van Robocop is al veel te vaak uitgemolken met zeer tegenvallende resultaten. waren de vervolgfilms nog om aan te zien, was de serie dubbelslecht vooral de laatste prime onzin. de strips van o.a frank miller gaan echter wel de goede richting in en presenteren onze held van staal zoals hij bedoeld is. laat Darren Aronofsky please een duistere Robocop voor creeren.. !!

avatar van N811
Nou, ik ben benieuwd

avatar van Denden 100 Piek
Als het maar hard, bloederig en duister wordt zoals het origineel, met genoeg ruimte voor maatschappijkritiek.

avatar van krosnicky
ja waw op die films kan je nog 100000 vervolgen op maken over die mislukte broodrooster die in korte stuken beweeht

avatar van krosnicky
dat ze maken wat ze willen zo lang ik maar is een goeje film kan bekijken is alles oké

avatar van Bakema NL
Safri schreef:

Ik heb hier toch goede hoop op, zeker als je kijkt wat een Christopher Nolan voor Batman deed. Ik denk en hoop dat Aronofsky iets dergelijks kan en zal betekenen voor Robocop.

Persoonlijk lijkt het me geweldig wanneer Robocop vs. Terminator verfilmd zou worden. Die 4-delige stripserie was helemaal geweldig. Schrijver : Frank Miller (jawel), getekend door Walt Simonson. Erg clever verhaal waarin het ontstaan van de Terminators gelinked word aan Robocop.....echt geweldige mini-serie.

avatar van mrwhite
Aronofsky een robocop film maken hmm

ace leader
Er waren plannen om de film 3D te gaan maken, maar Aronofsky wil dit niet...verder is er niet echt veel nieuws de laatste tijd rond dit project.

avatar van Le Edzel
Aronofsky, hmm dan kan het bijna niet fout gaan. Misschien toch iets te mainstream voor hem.

avatar van Quentin
Film is (gelukkig!) gecancelled!

avatar van mikey
Aronofsky???
Ajb zeg!

Ah gecancelled.

avatar van Le Edzel
Mooi!
Een klassieker die in zijn waarde wordt gelaten.
Een fantastische regisseur die zijn handen niet aan dit project brand.

Toch nog een mogelijkheid dat er een nieuwe Robocop film komt:
Nieuwe RoboCop-film in de maak - FILM - PAROOL

Regisseur: José Padilha (bekend van Tropa de Elite)

Reinbo
Pfffff. die film was al helemaal niets, dus dit wordt nog minder. Robocop met zo'n drukker schuddende handheld camerastyle en voice-over is wel het laatste waar ik op zit te wachten.
Terug in de ijskast graag.

RoboCop (2013) - IMDb
In pre-production....

Sony Nederland meldt release van 15 augustus 2013.

Samuel L. Jackson in remake Robocop | nu.nl/film

De opnamen van Robocop beginnen in september in de Canadese stad Toronto.

avatar van jacobine_rodijk
't Klassieke RoboCop design kunnen we dus blijkbaar vergeten...

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

avatar van AGE-411
Schoenaerts weigert rol als RoboCop - HLN.be

Schoenaerts weigert de rol Robocop in de nieuwe remake.

avatar van Metalfist
Beetje wisselend gevoel hierbij. Schoenaerts is het nog maar net aan het maken in Hollywood dus dit had een aangename opener kunnen zijn maar het is nog maar af te vragen of de film effectief een succes wordt. Toch, om eens een keer op de set te staan met Samuel L. Jackson is ook wel mooi

't Nieuwe ED-209 ontwerp;

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

Meer kleine dingetjes op de viral website.

avatar van rep_robert
It's not looking good guys. Maar wat verwacht je anders wanneer ze massaal de humoristische, maatschappijkritische films van Verhoeven gaan remaken in standaard Sci-Fi blockbustertjes.

Wordt de nieuwe RoboCop een transformer? - FilmTotaal filmnieuws

avatar van jacobine_rodijk
Eerste blik op de nieuwe RoboCop;

Klik!

Behoorlijk drastische afwijking van 't originele design; teveel wellicht...

avatar van Glacius
Hmm, wel erg zwart... Lijkt niet meer dan een pak in tegenstelling tot het origineel. Het had dan ook best iets meer op 't origineel mogen lijken, min de lompheid.

ED-209 ziet er nog wel ok uit.

avatar van rep_robert
Inderdaad, wel erg zwart zeg.

avatar van Naomi Watts
Whaha, dit is wel heel slecht. Crappy design. Ziet er niet goed uit voor deze remake. Alsof Miike weer met een Zebraman op de proppen komt.