RoboCop (2014)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door José Padilha
met Joel Kinnaman, Gary Oldman en Samuel L. Jackson

Het is 2029. Het bedrijf OmniCorp staat aan de basis van robottechnologieën. Hun robots winnen over de hele wereld oorlogen voor de Verenigde Staten en nu wil het bedrijf de technologie ook in eigen land gaan gebruiken. Als Alex Murphy, een vader en politieagent, in Detroit neergeschoten wordt, blijkt hij het perfecte proefkonijn te zijn voor OmniCorp. Murphy wordt tot een half mens, half robot gemaakt, en is al snel weer in staat over de straten van de stad te lopen. Daar moet hij uitdagingen het hoofd bieden die hij als 'gewone' man nog nooit eerder had meegemaakt.

ace leader
Een must-see voor een Robocop fan, ben toch wel benieuwd. Al zal het nooit het origineel overtreffen.

avatar van Eraser2
Ik had geen idee dat er acteurs als Gary Oldman en Samuel L. Jackson aan deze productie meewerken. Misschien wel vet om in de bios te zien al weet ik zeker dat het origineel nooit overtroffen gaat worden.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ziet er aardig uit, eerlijk is eerlijk. Maar Robocop (1) was juist sterk vanwege de sfeer, de boodschap die ze gaven en het extreme geweld. Dat zal er in de remake wel weer niet inzitten. Ik gok dat ik er 3* voor zou geven, als ik deze trailer nu zo kijk. Ben benieuwd volgend jaar.

avatar van Naomi Watts
Niet best. Ook met de aanpassingen die nou niet juist werken. Dat zijn menselijke kant wel min of meer behouden blijft zet wat deuren open maar vond dat in het origineel eigenlijk ook wel aardig die vervreemding van zijn gezin.

ace leader
Leuk dat Miguel Ferrer een rol in de reboot zal vertolken. Ik vond hem erg vermakelijk in het origineel .

avatar van Dying Rose
JOEL KINNAMAN!!!!

Alweer een remake van Amerikaanse bodem en aan de trailer te zien, ziet de film er niet zo best uit. Een typische actiefilm à la Americana dus.

avatar van jacobine_rodijk
Macmanus schreef:
Lijkt er indd op dat ze voor de PG13 gaan...hopen van niet.

Padilha heeft op Comic-Con al bevestigd dat dit een PG-13 zal zijn.

avatar van Bakema NL
Het origineel was meer dan vermakelijk en inmiddels behoorlijk gedateerd, maar toch absoluut nog de moeite waard....cult haast....of camp.....

De strips waren ook altijd de moeite waard, dit personage is dan ook uitermate geschikt voor stripreeksen.
Een nieuwe film dus, ben wel benieuwd. Kindvriendelijk....mja, hoeft niet meteen ernstig te zijn, maar het zal inderdaad een andere film worden, meer standaard zogezegd. Zolang het goed is kan ik daar mee leven, we zullen zien.

Van de regisseur van Tropa de Elite (2007)
Vanaf 13 februari 2014 in de bioscoop.

Trailer (YouTube)

avatar van Captain Pervert
De eerste Robocop film had ook gore en satire. Dat maakte het cool. Deze film heeft alleen een robot. Daarmee missen ze de essentie een beetje. De PG-13 rating lijkt dat te bevestigen.

avatar van mikey
Op mm wel een gewaardeerde regisseur maar.... Het orgineel zal wel niet ovurtroffen worden.

Edit: ik vond dat gezinsdrama/ hereniging In de trailer nu al irritant. Ik ga hem wellicht in een verre dystopische toekomst per toeval bekijken.

avatar van jarno1975
Poster geplaatst

avatar van Imperial Figure
Origineel van Paul Verhoeven is één van mijn favoriete films ooit, dus dit zal het nooit gaan overtreffen.
Maar de regisseur van deze reboot doet het aardig goed en vind de nieuwe black look van robocop er aardig uit zien.
Trailer is matig, maar hopelijk word de film goed.
Maar er had wel extreem explicit content in mogen zitten zoals het origineel (directors cut), want het lijkt nu wel erg veilig/braaf gemaakt.
Ze konden gewoon beter weer op de indie/b-movie style toer gaan, want deze reboot ziet er misschien iets te gelikt uit.
Maar moet toch wel zeggen dat er eindelijk een reboot komt dat er niet uitziet als het origineel.
Dacht bij vlagen zelfs aan de videogame Crysis, maar we zien het wel.

avatar van schram101
Oei, dit ziet er weinig bijzonder uit, ook al was dat wel te verwachten.

avatar van JacoBaco
Robocop 1 is fantastisch. Keihard, een sneer naar de Amerikaanse samenleving, soms grappig, maar vaak ook bloedserieus. De film heeft iets bijzonders. Deel twee heeft een heel erg matig gemiddelde hier. Zelf vind ik twee maar iets minder dan 1.

Deze nieuwe Robocop wordt waarschijnlijk zoals de nieuwe Total Recall. Alles wat de eerste Total Recall zo goed maakte, zit niet in de nieuwe. Toch is de nieuwe TR verrassend goed en had (zonder de teleurstellende laatste 15-20 min) een dikke 3,5 kunnen zijn.

Deze nieuwe Robocop gaat een kindvriendelijke film worden. Best jammer, want Robocop mag van mij een R-rating krijgen. Maar dat gaat niet gebeuren bij een film van 100.000.000 dollar.
Maar als ze het nou niet verkloten zoals bij Total Recall (laatste gedeelte), dan gaat dit denk een toffe film worden!

avatar van dutchtuga
Zielloos...

avatar van jacobine_rodijk
Hoe Murphy in deze reïncarnatie uit de pijp gaat; een autobom, tja...

avatar van Thorongil
Ik blijf optimistisch over de film. Lijkt me wel leuk eens te zien. Denk wel dat hij op zijn minst even goed zal zijn als Robocop 2 en 3, die ik beide toch wel vermakelijk vond.

avatar van dutchtuga
Ik denk dat deze niet eens in de schaduw van 3 mag gaan staan.

avatar van Minotaures
Trailer ziet er tof uit!

avatar van Thorongil
RoboCop - Official Trailer 3

Trailers worden des te overtuigender.

avatar van -LvB-
een 13 in dozijn superhero film met een hoop spectaculaire stunts en geschiet die alles wat de originele Robocop geniaal maakt ontbeert
hoef ik niet te zien

avatar van PEN15
Het zal mij benieuwen of ze een beetje realistisch beeld van Detroit durven te weerspiegelen. Het speelt zogenaamd af in 2029, ala, maar sinds de kredietcrisis verslechtert de situatie alleen maar en de stad was onlangs "officieel" failliet. Ze kunnen de film nog een beetje redden door het Neo-Detroit te noemen of zo. De geest van het origineel is er toch niet meer.

avatar van schram101
Nieuwe trailer had ik nog niet gezien, gisteren in de bios bij The Hunger Games werd hij vertoond. Ziet er een stuk leuker uit dan de eerdere trailer. Misschien wordt dit toch wel leuk.

avatar van sinterklaas
Jammer dat deze niet net zo lekker gestoord en geweldadig word als het origineel.

avatar van yeyo
Ziet er naar uit dat ze Robocop hebben gedegradeerd tot de zoveelste generieke super hero movie. What's next, een donkere Nolanesque remake (sorry vrienden, ik bedoel natuurlijk 're-imagining') van Starship Troopers?

avatar van sinterklaas
yeyo schreef:

Klinkt niet verkeerd.

erik1677
Tja! word hier nu weer een geweldige klassieker om zeep geholpen. Ik hoop het niet.
The thing, nightmare on elmstreet, texas chainsaw en friday the 13th. Ik vond ze allemaal helaas maar matig. De remake van evil dead vond ik onlangs wel zwaar te gek. Hier maar even mee afwachten al denk ik wel dat ie de geweldige gewelds/epos van Verhoeven niet zal overtreffen.