Point Break (2015)

Actie

geregisseerd door Ericson Core
met Luke Bracey, Édgar Ramírez en Teresa Palmer

Een jonge FBI-agent infiltreert in een uitzonderlijke groep van extreme sporters die ervan verdacht worden een reeks ongeziene overvallen op bedrijven te hebben gepleegd. Hij gaat undercover met gevaar voor eigen leven en probeert te bewijzen dat deze atleten de architecten zijn van de verbijsterende misdaden die de financiële markten over de hele wereld opschudden.

avatar van boemboem27
dun verhaaltje,werd nergens echt spannend
maar de stunts en de mooie beelden maken de film een beetje te pruimen.
geen hoogstandje,maar ach als je toch niks omhanden hebt...

avatar van memento12
gaat wel

avatar van cantforgetyou
Dit is dus een slechte film. Vreselijke personages. Geen leuk verhaal. Geen humor. Nog geen euro waard deze dvd. Bah.

avatar van Gang_Star
Point Break van Kathryn Bigelow met rollen voor onder andere Keanu Reeves en Patrick Swayze heb ik altijd een vrij sterke film gevonden. Had dan ook mijn twijfels over deze remake. Totdat ik beelden zag van een making off waarbij de wingsuit stunt centraal stond. Daar was ik vrij onder de indruk van, dus ja, deze nieuwe versie van Point Break moest en zou ik een keer zien.

Ik had werkelijk waar geen idee wie deze film had geregisseerd, en nu pas zie ik dan ook dat het Ericson Core, de man achter het vrij sterke Invincible uit 2006 met Mark Wahlberg is. Van de cast kwam alleen Edgar Ramirez mij bekend voor, ondanks dat Luke Bracey in films als G.I. Joe: Retaliation, November Man en recentelijk nog in Hacksaw Ridge speelde. Zelfde verhaal als met Teresa Palmer, ook gespeeld in Hacksaw Ridge. Vermoed dat zij dan de geliefde van de hoofdrolspeler was. Ook haar in andere films gezien, maar schijnbaar niet echt indruk op mij kunnen maken, want ze kwam me niet bekend voor. Dus uiteindelijk blijkt de voor mij onbekende cast toch niet zo onbekend te zijn. Toch viel de cast me in het totaal nogal tegen.

Point Break kent niet al te sterke personages, zo vond ik Bodhi nog het sterkste personage. De film kan totaal niet tippen aan de versie uit 1991. Daar speelden Reeves en Swayze nog beide zeer naar behoren. In deze versie is dat wel het geval met Bodhi, maar valt Utah zwaar tegen. De film is helaas niet spannend en de actiescènes zijn niet meer dan redelijk. Pluspunt is wel dat de film een aantal waanzinnige stunts bevat, die eveneens waanzinnig in beeld worden gebracht. Helaas is dat het enige spektakel dat Point Break echt kan bieden. Voor de rest is het helaas maar een tegenvallende bedoeling.

avatar van richette
Gang_Star schreef:

Reeves speelde na behoren?
Die gast zet daar een van de slechtst geacteerde rollen ooit neer.

B-film die het bij lange na niet haalt bij het origineel uit ‘91. De, weliswaar goed gelukte, actie-scenes hangen als los zand aan elkaar door middel van een zwak scenario en ditto acteerprestaties. Krappe 2.5* vanwege al genoemde actie-scenes.

avatar van mikey
James Bond achtige stunts in een hilarisch slecht verhaal vol domme karakters. Ellendige remake.

EEn aanschakeling van adembenemende stunts en prachtige beelden.EEn verhaal( .....verhaal????) wat nergens op slaat .Had hem na een half uur uit willen zetten....Kortom als je hem bekijkt, snel doorzappen naar spectaculaire beelden, politiegedoe overslaan en het verhaal vergeten.Dan heb je in 20 minuten een aardige film.

avatar van IH88
“The only law that matters is gravity.”

Lege huls. Spectaculaire actiescènes, mooie locaties, redelijke acteurs etc. Op zich heeft Point Break alles in zich om een pretentieloze actieknaller te zijn. Maar de film straalt nergens plezier uit, en het is vooral een grimmige actiefilm zonder een spoortje van humor of zelfspot. Een keuze die verkeerd uitpakt, want hierdoor wordt alle onzin veel te serieus genomen. Zelfs de acteurs moeten constant chagrijnig kijken en kunnen het materiaal ook niet naar een hoger niveau brengen. Maar complimenten nogmaals voor de schitterende locaties.

Waarom moeten ze tegenwoordig elke goede film van vroeger namaken? geeft aan dat ze geen eigen ideeen meer hebben en niks anders meer kunnen. de tijd van de goede films is allang over het hoogtepunt heen, ik kijk om die reden vaker alleen nog maar oudere films. die kan ik blijven kijken zonder dat ze saai worden want zo´n remake als deze voorgeschoteld krijgen is gewoon te armzalig en schandalig

avatar van Anjin
Vond het ook niet veel aan,had meer het idee dat meneer de FBI-agent zichzelf meer in the picture wou zetten, dan dat die eigenlijk moest doen wat die moest doen..

avatar van Banjo
Mooie plaatjes met een slecht verhaal als dit de waarheid zou zijn dan zou ik me ook zo bij de maffia kunnen aanmelden a piece of cake man!

2 1/2 ster

avatar van Freespirit2
Hmmmmm weet niet wat ik ervan moet vinden.
Misschien omdat ik de originele versie zo goed ken (was een Swayze-fan )
Natuurlijk zijn de computer gemaakte scenes beter, de acties spectaculair en inderdaad geweldige locaties maar voor de rest..................

avatar van ILDIB
het meest positieve was dat deze gast minder irritant was dan keanu reeves. Voor de rest is het een inhoudsloos promofilmpje voor red bull dit keer gelukkig zover dat vreselijke logo overal op.

avatar van TronMan
Ik dacht , nu komt het. , maar dat was voor korte duur. De Shoot out was nog wel aardig maar voor de rest.. Deze film pas wel in het rijtje, Bikerboys en Torque . Tip, bekijk het origineel. Misschien niet zo vol qua 'extreem sport's' als dit gedrocht, maar wel veel meer sfeer, humor, lang niet zo nep en stukken beter geacteerd.

avatar van m1701
Visueel prachtig, locaties top! Verhaal ruk....
Vond er niet veel aan, soms zelfs slaapverwekkend

avatar van Elchapo
Het verhaal mag dan voorspelbaar en saai zijn,qua locaties en de manier waarop het gefilmd is: GEWELDIG.......3.5 stars.

avatar van =EL!ZE=
In mijn ogen is het not done om een remake te maken van de film uit 1991. Je hoeft dat ook niet te proberen, want beter zal het never nooit worden. Snap ook niet dat er niet een soort code is onder acteurs en regiseurs, dat sommige films untouched blijven. De film was misschien redelijk geweest als ze de film en karakters een andere naam hadden gegeven.

avatar van Boneka
Dit schreef ik vier jaar geleden.......

Point break uit '91 had ik nog 5 sterren gegeven. Het blijft een guilty pleasure film voor mij. Dat deze film uit '15 hem niet kon overtreffen had ik wel verwacht. Overigens duurt deze film maar 99 minuten, want al na 1.39 begint de aftiteling. Zoals gezegd in de vele reviews stelt het verhaal niet zoveel voor. He is ook losjes gebaseerd op het originele repertoire, want veel stukken vinden we hier niet in terug. De hele bankroof is hier niet in terug te vinden. Weliswaar vinden we ergens halverwege nog een scene die wel goed in beeld is gebracht, maar dat kan niet tippen aan die van '91. Ook miste ik het skydiven. Qua spanning en plot moete we het niet hebben van deze jongste uitgave. De stunts daarentegen zijn fantastisch en dat zonder CGI technieken. Hoe dat precies zit met het rots beklimmen weet ik niet, want zeker niet alles is zonder CGI techniek gemaakt. In de extra's zag ik wel dat veel stunts wel echt zijn gebeurd. Zo zijn de wingsuits echt!!! Een foutje en je bent morsdood. Ik moet zeggen alles ziet er fantastisch uit in deze film. Natuurschoon, acties, stunts en muziek zijn dik in orde. Helaas is het plot maar magertjes en nogal voorspelbaar. Ook vond ik de tattoos er nogal nep uitzien en nogal opzichtig alsof iedereen geplakt moest zijn. En onze local hero kon van alles en viel zelden op zijn bek.

Resumerend. Wie fantastische beelden wil zien, met ongelooflijke stunts die veelal echt zijn uitgevoerd kan lekker achterover zitten en genieten. De film zit vol adrenaline als het om de stunts gaat. Muziek is in orde. Het plot is zwak en daarvoor zul je echt naar Point break 1 moeten gaan. Ik voorspel de nieuwe Ben Hur hetzelfde lot!

Ik heb 'm nu in een waanzinnige 4K bekeken. Geluid en beeld zijn werkelijk verpletterend. Verhaal blijft ruk, maar de beelden zijn zo gigantisch mooi, dat ik hiervoor geen onvoldoende kan geven. 1.39 is te doen!

Film 3.5
Beeld 5.0 (4K)