Point Break (2015)

Actie

geregisseerd door Ericson Core
met Luke Bracey, Édgar Ramírez en Teresa Palmer

Een jonge FBI-agent infiltreert in een uitzonderlijke groep van extreme sporters die ervan verdacht worden een reeks ongeziene overvallen op bedrijven te hebben gepleegd. Hij gaat undercover met gevaar voor eigen leven en probeert te bewijzen dat deze atleten de architecten zijn van de verbijsterende misdaden die de financiële markten over de hele wereld opschudden.

avatar van boemboem27
dun verhaaltje,werd nergens echt spannend
maar de stunts en de mooie beelden maken de film een beetje te pruimen.
geen hoogstandje,maar ach als je toch niks omhanden hebt...

avatar van memento12
gaat wel

avatar van cantforgetyou
Dit is dus een slechte film. Vreselijke personages. Geen leuk verhaal. Geen humor. Nog geen euro waard deze dvd. Bah.

avatar van Gang_Star
Point Break van Kathryn Bigelow met rollen voor onder andere Keanu Reeves en Patrick Swayze heb ik altijd een vrij sterke film gevonden. Had dan ook mijn twijfels over deze remake. Totdat ik beelden zag van een making off waarbij de wingsuit stunt centraal stond. Daar was ik vrij onder de indruk van, dus ja, deze nieuwe versie van Point Break moest en zou ik een keer zien.

Ik had werkelijk waar geen idee wie deze film had geregisseerd, en nu pas zie ik dan ook dat het Ericson Core, de man achter het vrij sterke Invincible uit 2006 met Mark Wahlberg is. Van de cast kwam alleen Edgar Ramirez mij bekend voor, ondanks dat Luke Bracey in films als G.I. Joe: Retaliation, November Man en recentelijk nog in Hacksaw Ridge speelde. Zelfde verhaal als met Teresa Palmer, ook gespeeld in Hacksaw Ridge. Vermoed dat zij dan de geliefde van de hoofdrolspeler was. Ook haar in andere films gezien, maar schijnbaar niet echt indruk op mij kunnen maken, want ze kwam me niet bekend voor. Dus uiteindelijk blijkt de voor mij onbekende cast toch niet zo onbekend te zijn. Toch viel de cast me in het totaal nogal tegen.

Point Break kent niet al te sterke personages, zo vond ik Bodhi nog het sterkste personage. De film kan totaal niet tippen aan de versie uit 1991. Daar speelden Reeves en Swayze nog beide zeer naar behoren. In deze versie is dat wel het geval met Bodhi, maar valt Utah zwaar tegen. De film is helaas niet spannend en de actiescènes zijn niet meer dan redelijk. Pluspunt is wel dat de film een aantal waanzinnige stunts bevat, die eveneens waanzinnig in beeld worden gebracht. Helaas is dat het enige spektakel dat Point Break echt kan bieden. Voor de rest is het helaas maar een tegenvallende bedoeling.

avatar van richette
Gang_Star schreef:

Reeves speelde na behoren?
Die gast zet daar een van de slechtst geacteerde rollen ooit neer.

B-film die het bij lange na niet haalt bij het origineel uit ‘91. De, weliswaar goed gelukte, actie-scenes hangen als los zand aan elkaar door middel van een zwak scenario en ditto acteerprestaties. Krappe 2.5* vanwege al genoemde actie-scenes.

avatar van mikey
James Bond achtige stunts in een hilarisch slecht verhaal vol domme karakters. Ellendige remake.

EEn aanschakeling van adembenemende stunts en prachtige beelden.EEn verhaal( .....verhaal????) wat nergens op slaat .Had hem na een half uur uit willen zetten....Kortom als je hem bekijkt, snel doorzappen naar spectaculaire beelden, politiegedoe overslaan en het verhaal vergeten.Dan heb je in 20 minuten een aardige film.

avatar van IH88
“The only law that matters is gravity.”

Lege huls. Spectaculaire actiescènes, mooie locaties, redelijke acteurs etc. Op zich heeft Point Break alles in zich om een pretentieloze actieknaller te zijn. Maar de film straalt nergens plezier uit, en het is vooral een grimmige actiefilm zonder een spoortje van humor of zelfspot. Een keuze die verkeerd uitpakt, want hierdoor wordt alle onzin veel te serieus genomen. Zelfs de acteurs moeten constant chagrijnig kijken en kunnen het materiaal ook niet naar een hoger niveau brengen. Maar complimenten nogmaals voor de schitterende locaties.