• 8.353.959 stemmen

Met onder meer: Gemma Chan, Richard Madden en Kumail Nanjiani

Releasedatum: 3 november 2021

Plot Eternals

"In the beginning..."

Een onsterfelijk buitenaards ras, gecreëerd door de Celestials, leeft al meer dan 7000 jaar in het geheim op aarde. Een onverwachte tragedie dwingt hen echter om na al die jaren uit hun schaduw te komen. Ze dienen zich te herenigen om de mensheid te beschermen tegen hun slechte tegenhangers, de Deviants.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Alle Media

avatar van Martijnnn

Martijnnn

Warning schreef:

Er is altijd wel een groep die het niet accepteerd, dat met die mannen kwam echter wel geforceerd over bij meerdere filmliefhebbers.

Haha meen je dat nou? Een vriend van mij en ik zaten echt in de bioscoop van 'is dit het nou?!'

skinny_tie schreef:

Je kunt toch moeilijk stellen dat de Infinity War valt onder menselijke/aardse conflicten. Sterker nog, Thanos is een hybride van Eternals en Deviants (ja, dat heb ik geleerd van de Wikipedia-pagina, getriggerd door de mededeling dat Starfox de broer van Thanos is).

Ik denk dat ze niet wisten dat Thanos ook een Eternal is.

Martijnnn schreef:

Ja inderdaad, of zoenende mannen, dat wordt ook niet geaccepteerd.

Het is vooral omdat de karakters bewust zijn aangepast (ten opzichte van de originele karakters in de comics) om te voldoen aan de regeltjes van de regenboogvlag. En niet 1 aanpassing, maar een hele reeks in de naam van inclusiviteit. Dat is gewoon een zwaktebod. Als een Northstar bijvoorbeeld zou zoenen met een man in een toekomstige Marvel/X-Men film, zouden minder mensen erover vallen, omdat dat niet in strijd is met het comic personage.

avatar van Chin4thefilm

Chin4thefilm

Het was een lange zit, maar ik ben er doorheen. Heb ik nou naar een ellenlange aflevering van "het familiediner" gekeken...? Veel struggles in de "Eternal familie" zorgen er voor dat de film saai wordt, te weinig en te eentonige battles. Mooie visuele effecten dat wel!

Corran schreef:

Bij deze Eternals is het eigenlijk conceptueel raar dat ze allemaal blank zouden zijn en is deze interpretatie eigenlijk veel logischer. Ik vermoed dat hun schepper Kirby dit best wel OK had gevonden en ze ook alleen maar blank maakte omdat het toen de norm was.

Voor de rest zeker een saaie, matige en veel te lange praatfilm (alsof Zhao iets anders zou maken), maar het woke-gemekker wordt nogal vermoeiend.

Ik pleit voor een extra knopje waarbij je je post kan markeren als "discussie over woke", zodat anderen al die reacties dan kunnen verbergen.

In de comics waren ze al divers genoeg, omdat ze gebaseerd waren op de goden waar ze naar vernoemd zijn qua etniciteit. Het gros was Grieks/Europees (met Phastos dan wel als donker persoon, ook in de comics, ondanks de Griekse Hephaestes basering), maar Ajak was Centraal-Amerikaans (en man) en Kingo Japans.

Het is gewoon suf om dat te veranderen. Er waren ook nog wel meer Eternals om uit te kiezen als ze een nog diversere, maar wel natuurgetrouwe, set aan personages wilden (Egyptisch, Centraal-Aziatisch).

avatar van krosnicky

krosnicky

Zeer lang dradige film speelduur is veel te lang en het is gewoon saai ik hoef hier echt geen vervolg van te zien

avatar van rommel72

rommel72

"Everything woke, turns to shit."

DJ Trump

And I agree.

Alles volgens de regeltjes van die regenboogvlag.

Politieke correcte bagger.

avatar van Jackkie

Jackkie

Verschrikkelijk…

avatar van Shadowed

Shadowed

Onzinnig.

Eternals is een nogal dubieuze toevoeging aan het universum van de superhelden. Het is me dan ook een compleet raadsel waarom iemand als Zhao ervoor wordt aangewezen. Dat Marvel vaker regisseurs aanwijst die niet veel met 't genre te maken hebben is niet voor het eerst gedaan, maar Zhao past er ook echt totaal niet in.

Heb haar andere, prijswinnende film nog niet gezien, maar wel enkele sfeerzettingen uit die film en die zelfde sfeerzettingen lijken hier overgenomen te worden. Eternals moet er een beetje realistisch, somber en rauw uitzien. Een film die dus serieus genomen dient te worden. Dialogen waar dergelijke begrippen als "Celestials" en "Uni-Mind" in voorkomen zijn echter geen moment serieus te nemen, en om dan al die serieuze blikken te zien wekt eerder onbedoelde glimlachjes op.

Verder ziet het er wel aardig uit. Soms knap versierd, tegen het einde aan zelfs spectaculair, maar helaas kon de film niet echt dienen als film die vooral op actie uithaalt. Eternals gaat veel dieper dan gemiddeld superheldenfilm, dat echter compleet verkeerd uitpakt. Wie zit er dan ook in hemelsnaam op een superheldenfilm te wachten die de eerste seksscène vertoond? Want dat is wel waar sommige mensen helemaal wild over worden, tot m'n grote verbazing. Alsof dat begrip iets onbekends is..

De finale mag er wel wezen, maar Eternals vormt eerder een nogal onzinnig gebeuren met de saaiste helden die het scherm ooit hebben bewandeld. Het zijn er ook veel te veel om allemaal karakter te geven. Allemaal komen ze met hun eigen problemen en innerlijke conflicten, maar qua persoonlijkheid zijn het stuk voor stuk complete droeftoeters. Moeten blijkbaar heel serieus genomen worden, maar dat lukte me geen moment.

Grootse en inclusieve onzin die klaarblijkelijk naar een kolossale speelduur gerekt moest worden van 157 minuten, en dat voor een film die zichzelf dan ook nog niet naar behoren kan uitwerken. Zodra de actie loopt, is het kijkbaar, maar eigenlijk is dit voor het eerst een Marvelfilm waar geen primaire focus naar de actie gaat. Ik hoop dat dit echt niet het pad is dat Marvel in de toekomst meer gaat bewandelen, want het levert vooral een ontzettend saaie vorm van cinema op. Om droevig van te worden, maar wel punten voor de mooie effecten en knappe vormgevingen aan locaties, die best gevarieerd zijn.