• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.409 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.701 acteurs
  • 199.117 gebruikers
  • 9.378.489 stemmen
Avatar
 
banner banner

Eternals (2021)

Actie / Avontuur | 157 minuten
2,64 544 stemmen

Genre: Actie / Avontuur

Speelduur: 157 minuten

Alternatieve titel: The Eternals

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Chloé Zhao

Met onder meer: Gemma Chan, Richard Madden en Kumail Nanjiani

IMDb beoordeling: 6,2 (421.855)

Gesproken taal: Engels, Hindi, Arabisch, Latijn en Spaans

Releasedatum: 3 november 2021

Plot Eternals

"In the beginning..."

Een onsterfelijk buitenaards ras, gecreëerd door de Celestials, leeft al meer dan 7000 jaar in het geheim op aarde. Een onverwachte tragedie dwingt hen echter om na al die jaren uit hun schaduw te komen. Ze dienen zich te herenigen om de mensheid te beschermen tegen hun slechte tegenhangers, de Deviants.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

  • 74672 berichten
  • 5984 stemmen

Nieuwe Chloé Zhao!

Vanaf 3 november 2021 in de bioscoop (Walt Disney)


avatar van Batman2048

Batman2048

  • 2 berichten
  • 0 stemmen

Ziet er voorlopig niet zo speciaal uit, beetje saai...

Toch een teleurstelling deze teaser


avatar van clubsport

clubsport

  • 3849 berichten
  • 6963 stemmen

trailer deed mij ook weinig , saai en weer genoeg gelegenheid in het verhaal om een preek te houden over hoe slecht de mensheid wel niet is ( zo'n soort trope zie je al weer aankomen ) en daar zit ik niet op te wachten.


avatar van ZwartSchaap

ZwartSchaap

  • 2 berichten
  • 4 stemmen

ai ai ai ...

Wat ziet dit er saai uit, hopelijk krijgen we nog ne veel betere trailer...

Anders wordt dit de eerste keer dat ik een Marvel film thuis zal bekijken i.p.v in de bioscoop...


avatar van Uier

Uier

  • 2006 berichten
  • 3749 stemmen

Nieuwe trailer is ook te zien. Ik vind ‘m maar meh, net zoals deze film mij tamelijk meh lijkt.


avatar van mcdaktari

mcdaktari

  • 7311 berichten
  • 0 stemmen

De trailer mag dan saai zijn, maar toch lijkt me dit eindelijk weer eens een Marvel film die het kijken waard is. Het verhaal klinkt goed in ieder geval.



avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

  • 74672 berichten
  • 5984 stemmen

Ik blijf het een raar idee vinden dat Chloé Zhao een Marvel film regisseert.

Total Film covers met de cast


avatar van mcdaktari

mcdaktari

  • 7311 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben allang blij dat het een film is en geen serie.


avatar van deridder

deridder

  • 251 berichten
  • 1455 stemmen

Oh wow! Ik vind Zhao geweldig! De trailer ziet er goed uit: een beetje Therrence Malick meets the Avengers. Heel spannend!


avatar van Seam

Seam

  • 991 berichten
  • 2313 stemmen

Recensies zijn overwegend slecht/mixed. Jammer dat het bij een relatief 'originele' Marvel moet gebeuren, maar altijd mooi als een Marvel film slecht scoort bij de critici.



avatar van Uier

Uier

  • 2006 berichten
  • 3749 stemmen

3e matige female Marvel op rij dus, na Black Widow en Captain Marvel. Misschien toch iets meer op kwaliteit sturen, dan telkens zo woke en inclusief te willen zijn.

Nochtans heeft deze regisseuse zich al bewezen, maar dat zijn wel totaal andere type films. Ik krijg het idee dat Marvel bewust zit te vissen in de vijver van female directors om de verkeerde redenen.


avatar van Martijnnn

Martijnnn

  • 2248 berichten
  • 2410 stemmen

Uier schreef:

3e matige female Marvel op rij dus, na Black Widow en Captain Marvel. Misschien toch iets meer op kwaliteit sturen, dan telkens zo woke en inclusief te willen zijn. .

20 films met een mannelijke hoofdrolspeler en klaagt dat er dan 2 films uitkomen komen met een vrouw in de hoofdrol, niet eens achter elkaar?

Je hebt het over woke (de term slaat overigens op racisme dus heeft helemaal niks met Black Widow en Captain Marvel te maken) maar ondertussen heeft IMDB het stemmen op Eternals moeten uitzetten omdat de film gereviewbombed werd omdat er 2 mannen in deze film zoenen. Zolang dit gebeurt is het nodig dat Marvel bewust zulke dingen in de films toevoegt.


avatar van Uier

Uier

  • 2006 berichten
  • 3749 stemmen

Ik klaag niet over het gegeven dat er films uitkomen met een vrouw in de hoofdrol. Ik klaag over de kwaliteit van deze films, die niet geheel ontoevallig geregistreerd zijn door een vrouw. De agenda van Marvel lijkt wel vaker gericht op randzaken en niet sec op de kwaliteit van de film.

Daarnaast is woke een term die gebruikt wordt om sociale ongelijkheid aan te tonen, dus je reactie slaat sowieso kant noch wal. De kritiek komt overigens van critics/pers, niet van een stel bekrompen haters.


avatar van IH88

IH88

  • 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Uier schreef:

Ik klaag niet over het gegeven dat er films uitkomen met een vrouw in de hoofdrol. Ik klaag over de kwaliteit van deze films, die niet geheel ontoevallig geregistreerd zijn door een vrouw. De agenda van Marvel lijkt wel vaker gericht op randzaken en niet sec op de kwaliteit van de film.

Daarnaast is woke een term die gebruikt wordt om sociale ongelijkheid aan te tonen, dus je reactie slaat sowieso kant noch wal. De kritiek komt overigens van critics/pers, niet van een stel bekrompen haters.

De slechts gewaardeerde Marvel films zijn The Hulk, Thor 2, Iron Man 2 en 3, Age of Ultron en Thor 1. Allemaal geregisseerd door... jawel, mannen. Black Widow heeft trouwens een critic score van 79 en zelfs een audience score van 91, dus met die matige kwaliteit valt het denk ik wel mee. Cate Shortland heeft toch wat goed gedaan .


avatar van Uier

Uier

  • 2006 berichten
  • 3749 stemmen

Op IMDb scoren beiden een matige 6.8 momenteel. Alleen Hulk scoort lager, maar die is ook 13 jaar oud. Ik verwacht dat BW en CM daar nog wel onder gaan komen uiteindelijk. En The Eternals ook.

Ik vond zelf BW nog wel vermakelijk. CM vond ik verschrikkelijk.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Uier schreef:

3e matige female Marvel op rij dus, na Black Widow en Captain Marvel. Misschien toch iets meer op kwaliteit sturen, dan telkens zo woke en inclusief te willen zijn.

Nochtans heeft deze regisseuse zich al bewezen, maar dat zijn wel totaal andere type films. Ik krijg het idee dat Marvel bewust zit te vissen in de vijver van female directors om de verkeerde redenen.

Hier ben ik het wel mee eens ja. Marvel probeert de laatste jaren wel heel erg te laten zien dat ze woke zijn. Op zich niks mis met een vrouw of een minderheid in de hoofdrol, maar het voelt wel vaak geforceerd in het script. Zoals bij DC bijvoorbeeld Superman tegenwoordig homo in de comics is.

De berichten rondom Eternals zijn wel negatief voorlopig, maar we gaan het volgende week zien. De verwachtingen liggen niet al te hoog, maar Shang-Chi kreeg ook geen enorme cijfers en die vond ik best wel heel leuk.


avatar van IH88

IH88

  • 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Uier schreef:

Op IMDb scoren beiden een matige 6.8 momenteel. Alleen Hulk scoort lager, maar die is ook 13 jaar oud. Ik verwacht dat BW en CM daar nog wel onder gaan komen uiteindelijk. En The Eternals ook.

Ik vond zelf BW nog wel vermakelijk. CM vond ik verschrikkelijk.

Je kan beter RT als referentiekader gebruiken dan IMDb. Zeker sinds ze hun beleid hebben aangescherpt. IMDb is nog steeds een open riool van racisme en misogynie.


avatar van Lennert

Lennert

  • 2412 berichten
  • 1400 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Hier ben ik het wel mee eens ja. Marvel probeert de laatste jaren wel heel erg te laten zien dat ze woke zijn. Op zich niks mis met een vrouw of een minderheid in de hoofdrol, maar het voelt wel vaak geforceerd in het script. Zoals bij DC bijvoorbeeld Superman tegenwoordig homo in de comics is.

De berichten rondom Eternals zijn wel negatief voorlopig, maar we gaan het volgende week zien. De verwachtingen liggen niet al te hoog, maar Shang-Chi kreeg ook geen enorme cijfers en die vond ik best wel heel leuk.

De nieuwe Superman (Jonathan Kent, niet Clark Kent) is bi-seksueel, niet homoseksueel

Verder is er echt niets aan Eternals wat me ook maar het minste aanspreekt.


avatar van SunChaser

SunChaser

  • 671 berichten
  • 750 stemmen

De slechtste en meest overbodige Marvelfilm ooit


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Meh

Ga er maar aan staan. Eternals verfilmen lijkt me geen pretje. Het zijn allemaal "helden" die bij het grote publiek niet bekend zijn. Dan wordt het al een lastig verhaal, want je moet echt twee handen vol aan nieuwe personages introduceren. Eternals lijdt hier dan ook enorm onder. Het is één grote expositiescene van begin tot eind. Er wordt vooral heel veel gepraat. En wanneer je denkt dat de actie gaat beginnen, gaan ze nog meer praten. En dat begint op een gegeven moment gewoon een vervelende zit te worden. De film duurt 2,5 uur en dat is eigenlijk zo'n drie kwartier te lang. Het is niet zo dat het gegeven niet interessant is. Ik vind het oprecht een boeiend groepje bij elkaar en alles wat in de film gebeurt intrigeert me ook. Ik houd ervan als dit soort films groots aanvoelen en met de Celestials krijg ik wel die kriebels in mijn buik. Dat vind ik leuker dan die loze superhelden die niks kunnen en vechten tegen generic bad guys. De "helden" vind ik ook wel interessant en de balans tussen humor en serieus zijn vind ik ook geslaagd in Eternals. Het duurt alleen allemaal zo lang en er gebeurt gewoon veel te weinig in de film. En tegelijkertijd is het wel nodig omdat er gewoon veel vertelt moet worden.

Ik ben niet zo'n fan van het feit dat Marvel op Disney+ alles in een serie verandert. Maar Eternals had gewoon een serie van 6 afleveringen moeten zijn. Doordat er veel uitleg nodig is kan je het veel beter behappen in afleveringen van rond de 40 minuten. Dan hindert het vele gepraat en het gebrek aan actie gewoon minder omdat je je aandacht niet zo lang erbij hoeft te houden. Je vertelt in de serie een interessant verhaal en je kan ieder personage een voldoende diepgang geven. Dat gebeurt in de film ook wel aardig voor Marvel begrippe. Maar nogmaals, het duurt te lang. Je snakt op een gegeven moment naar het einde van de film en de opzet die deze film eigenlijk geeft in de MCU voelt ook behoorlijk urgent.

En dat einde van de film voldoet prima en het absolute einde van de film vind ik ook wel een soort van after credit teaser waard, want het maakt je nieuwsgierig naar wat er komen gaat. Tel daarbij de twee after credits senes bij op die ook van belang ogen en je hebt wel een film die urgent voelt in de MCU, maar ten onder gaat aan het feit dat er teveel nieuwe personages zijn die teveel uitleg nodig hebben om dit grote verhaal in een acceptabele speelduur op het grote scherm te tonen. Als iets nou Disney+ serie waardig was geweest, dan was het Eternals wel.

2,5*


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Je kan beter RT als referentiekader gebruiken dan IMDb. Zeker sinds ze hun beleid hebben aangescherpt. IMDb is nog steeds een open riool van racisme en misogynie.

Mwoah. Als voorbeeld: 10 van de 10 reviews met allemaal zesjes en een film heeft een 100% certified fresh. Wat kan je daar nou mee dan? RT zegt me tegenwoordig echt helemaal niets.


SunChaser schreef:

De slechtste en meest overbodige Marvelfilm ooit

De kritieken hier doen de film absoluut geen recht aan. Smaken verschillen, dat begrijp ik. Maar kom op eej. Ik reageer zelden, maar vindt het hier wel nodig.

Ik heb absoluut genoten. 3 uur is voorbij gevlogen.

Dit zijn voor mij de films waar je voor naar de bios gaat. Veel & goed weergegeven actie, met een aantrekkelijk verhaal over goed en fout.

Deze film verdient veel meer lof dan dat hij nu krijgt!

Voor mij een dikke 8.


avatar van Walter S.

Walter S.

  • 1711 berichten
  • 1366 stemmen

rep_robert schreef:

Het duurt alleen allemaal zo lang en er gebeurt gewoon veel te weinig in de film.

2,5*

vs

Tony UncleJohnny schreef:

Veel & goed weergegeven actie, met een aantrekkelijk verhaal.

Zeer benieuwd wat het nou is, zou er eigenlijk vanmiddag heen, maar had even geen zin in weer zo’n lange film, dus even voor me uit geschoven.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

SunChaser schreef:

De slechtste en meest overbodige Marvelfilm ooit

Altijd jammer dat mensen die vaak extreme scores geven er nooit uitleg bij zetten.

Waarom is dit een 0,5* waard, het slechtste wat filmland je voor kan schotelen?


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Walter S. schreef:

(quote)

vs

(quote)

Zeer benieuwd wat het nou is, zou er eigenlijk vanmiddag heen, maar had even geen zin in weer zo’n lange film, dus even voor me uit geschoven.

Het is echt een praatfilm hoor. Laat je niet van de wijs brengen door die onderste reactie. Tuurlijk zit er actie in. Maar niet veel en vooral ook kleinschalig, op het einde na. De film is vooral een zoektocht om iedereen weer bij elkaar te krijgen. Dus veel verschillende locaties. En op elke locatie moet iemand weer ongepraat worden. En een keer vindt er een aanval plaats tijdens die zoektocht.Dit gaat vooral het eerste uur gepaard met flashbacks over hoe ze op dit punt zijn gekomen. Vooral veel dialogen ook in die flashbacks.


avatar van Corran

Corran

  • 369 berichten
  • 388 stemmen

rep_robert schreef:

Mwoah. Als voorbeeld: 10 van de 10 reviews met allemaal zesjes en een film heeft een 100% certified fresh. Wat kan je daar nou mee dan? RT zegt me tegenwoordig echt helemaal niets.

Tegenwoordig? Er is toch niets aan veranderd?

Het cijfer op RT wordt gewoon te vaak verkeerd geïnterpreteerd. Een 90% bij 100 reviews wordt gezien als 100 mensen die hem gemiddeld een 9 gaven, daar waar dat gewoon wil zeggen dat er 90 reviewers meer naar goed neigen en 10 reviewers meer naar slecht indien ze een ongenuanceerde zwart/wit keuze tussen die 2 opties moeten maken. Bij deze film kan je dan concluderen dat een hoop reviewers het een niet al te enthousiaste "wel min of meer OK" geven en niemand het echt vreselijk vond.


avatar van Summerland

Summerland

  • 23 berichten
  • 70 stemmen

Gezien als Voorpremière in Kinepolis - weer wat anders deze Marvel film - erg verfrissend, ik heb ieder geval een leuke avond gehad.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Corran schreef:

(quote)

Tegenwoordig? Er is toch niets aan veranderd?

Niet teveel op specifieke woorden gaan focussen jij Maar vroeger wist ik niet precies hoe dat werkte, dus het zag er altijd wel leuk uit als een film scoorde.