ad

Geregisseerd door: Kimberly Peirce

Met onder meer: Chloë Grace Moretz, Julianne Moore en Judy Greer

Releasedatum: 16 oktober 2013

Over Carrie

"Know her name. Fear her power."

De verlegen middelbare scholiere Carrie White (Chloë Grace Moretz) wordt opgevoed door haar angstaanjagend religieuze moeder Margaret (Julianne Moore). Wanneer ze de puberteit bereikt, komt ze in aanraking met haar verwoestende telepathische krachten. Wanneer haar klasgenoten vervolgens het eindejaarsbal gebruiken als excuus om haar te vernederen voor de hele school, besluit ze deze dodelijke krachten in te zetten.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Freespirit2

Freespirit2

Ook ik ben van de 'oudere' stempel en kan Carrie uit 1976 heel goed.

Was geloof ik één van de eerste 'enge' film die ik zag en Sissy Spacek maakte in die tijd zeker veel indruk.

Heb hem een aantal x gezien in de afgelopen jaren.

Nu de remake. Ik vond het toch een goede film.

Ja inderdaad Chloë Grace Moretz is eigenlijk te lief maar ik vind dat ze de rol toch goed heeft neer gezet.

Met elkaar vergelijken is gevaarlijk! Je weet bij dit deel al wat er komen gaat (als je tenminste die uit 1976 kent) dus de 'grote' spanning is eraf.

Toch heb ik me weer heerlijk vermaakt met deze versie.

avatar van panax

panax

prima remake!

mooi meegenomen de tegenwoordige social media en wat die kan doen met ons

moore speelde weer geweldig

maar de rest van de cast ook

beslist geen misser

maar de eindscene van carrie origineel deed me meer dan deze

maar al met al een prima remake!!

avatar van psychopath

psychopath

Vind Chloe echt een leuk wijffie maar hr helemaal niet passen bij deze film, ze is te mooi om de rol van Carrie te spelen.

Voor een film die 16 jaar rating heeft mocht het allemaal wel wat bruter en de gala scene miste echt de spanning, visuele effecten en muziek van het origineel.

Snap voor mensen die het origineel niet gezien hebben dit best een aardig filmpje is maar vond het niet veel bijzonders.

avatar van joeygamer2

joeygamer2

Het begon best wel goed met een dramatisch stukje waar ik wel met het hoofdpersonage mee kon leven. Sowieso vind ik Cloë Grace Moretz altijd leuk om te zien! Ik vond de film in het midden nog wat leuker en een beetje romantisch worden ook. Juliane Moore speelde voor mijn gevoel erg creepy met al haar gelovige gedoe met zondes. Het einde was dan wel weer iets tegenvallend, want er gaan sommige mensen dood die best leuk waren. Gelukkig werd er ook wraak genomen op de slechte mensen en dat was dan wel weer beter. Verder kwam er van horror niks van te pas en heb ik nergens geschrokken, wel deed Julianne Moore wat creepy. Ik heb de originele film niet gezien, maar volgens de recensies is die nog beter dan deze. Was echt aan het twijfelen tussen 3,0 of 3,5 sterren, maar koos toch voor 3,5 . Wel erg genoten en ik vond het niet zo'n enge film als gedacht.

avatar van blackwolves

blackwolves

natuurlijk de zoveelste remake van een film van stephen king film o ja het uiterlijk heeft ze mee en ja natuurlijk is ze al wat bekend. maar een knappe snoet is niet alles je moet de film echt kunnen spelen en dat is hier niet het geval de film heeft het meer van de speciale effecten natuurlijk een beetje meer dan in de originele goed om hem eens te zien maar liever het originele ze heeft misschiens wel het knappe uiterlijk niet van haar maar ze kon acteren en er was meer echt horror gehalte. sorry maar ik kan er niet meer aan geven dan 2.5

avatar van Daan258

Daan258

Ook bij een herziening na jaren nog steeds goed vermakelijk.

Prima acteerwerk en een lekker opbouw naar het eind toe.

Niks mis met dit filmpje.

avatar van Ronja&Iris

Ronja&Iris

Well......well....well.......(Nu voel ik me een creep)

Horror? Niet helemaal... er waren geen echte schrikmomenten of iets dergelijks... Carrie White leek een doorsnee meisje met een gare moeder, gelukkig was dat niet het geval...

Best een goede film, maar als je een horrorfilm wilt kijken* want dat is het volgende Netflix* zou ik niet deze aanklikken. Is dat niet zo... Dan is deze film het zeker waard om te kijken. Denk ik.

avatar van JeroenFR08

JeroenFR08

Prima vermaakt met deze remake!

Carrie is geen heel bijzondere film. Maar wat het doen moet, doet het goed. Het plezier spat er vanaf: alle acteurs lijken er zin in te hebben en de klimax is er een om ‘u’ tegen te zeggen. De effecten die erbij komen kijken vallen zeker niet tegen. Vooral die slomo, waarbij Carrie de gordel van haar vijand losmaakt en vervolgens tegen de voorruit knalt. Geweldig.

De originele Carrie heb ik nooit gezien. Misschien dat de lof voor deze film getemperd wordt na het zien van de originele van Brian de Palma. Echter heeft ook deze film zijn minpuntjes.

Enkele minpuntjes zijn de iets te knappe Grace-Moretz als Carrie. Dit komt niet heel geloofwaardig over. Tot slot het overlijden van Tommy door een vallende emmer. Jaja...

Ach, naast deze minpuntjes heb ik me kosteloos vermaakt.

Prima!

avatar van wizard of midian

wizard of midian

tldr: overtreft niet de originele film, maar het is een ok remake.

De originele Carrie meerdere malen gezien, het is dan ook een bekende film en het eerste boek van Stephen King. Wat ik al 2x gelezen heb btw.

"Carrie" is de cliché wraakfantasie van de gepeste scholier die school wil afbranden tot op de grond

Aangezien ik al meerdere keren de originele film heb gezien ist onmogelijk om niet te vergelijken.

De actrice die de moeder v Carrie speelt vond ik beter dan de originele moeder.

Chloe Moretz is een knap ding en ik wil ze niet afbreken als actrice maar Sissy Spacek was geboren om Carrie te spelen... Vooral int begin hoe krampachtig Chloe rondliep als een seut, het kwam echt geforceerd over bij mij.

Sommige scenes vond ik opmerkelijk soft, ik herinner me dat bepaalde zaken wat erger over kwamen bij de originele film. Vooral de begin scene was echt zwak.

Sommige scenes zijn iets veranderd zoals de allerlaatste scene op het kerkhof en de moeder die deur aan deur gaat preken over god als een soort v getuige van jehova

Originele film:

Carrie's moeder belt aan bij Sue's moeder.

Sue's moeder: Ja?

Carrie's moeder: dit zijn goddeloze tijden!

Sue's moeder: ja ik drink daar op, santé! (ze had een glas wijn vast en neemt een grote slok)

Carrie's moeder geeft haar een afkeurende blik..

Sue's moeder: eh ja ok, ik geef U 5 dollar sponsoring vr uw religieuze vereniging

Sue's moeder geeft haar wat geld. Carrie en haar moeder nemen het geld aan, plots draait die moeder zich om en zegt daar iets religieus en dan denk je echt" die is echt gestoord..."

Wat ik ook flauw vond is dat in de originele film, zegt iem op het bal op de achtergrond: hey die Carrie ziet er niet verkeerd uit!

(waarop je eigenlijk beseft dat achter het gepest meisje een okay persoon zit).

Kvond dit wat jammer dat ze dit er uitgelaten hebben.

avatar van Boneka

Boneka

De ene remake is de andere niet. Zag onlangs weer eens Point break. Visueel een plaatje maar ver weg van het origineel. Dat is Carrie uit 2013 niet en dus krijg je bijna een 1 op 1 film en dus ga je vergelijken! Visueel ook hier weer een plaatje maar juist dat plaatje is te mooi. Vooral Carrie is fout gecast. Te mooi en te geforceerd met dat rare schuchtere loopje van haar. Ook de eindscène vond ik lachwekkend. Als een soort dansende pop bewoog ze haar handen en armen om zo alles te laten bewegen! Slecht geacteerd. Out of the blue is ook de muziek niet denderend imponerend. De hele sound op het eind zou het hoogtepunt moeten zijn van de film! Een lange doordringende toon waar alles in een flits gebeurd. Helaas dit krijgen we niet te zien en te horen.

Zijn er dan toch nog pluspunten te zien? Tja visueel natuurlijk en de bedscène ziet er tof uit. Ook de moeder van Carrie speelt gedegen maar alles toch een tandje minder dan Carrie uit '76.

Krappe voldoende voor de vormgeving maar geef mij maar het origineel!

avatar van Boneka

Boneka

Ps in de extra's van Carrie zit een heerlijke prank bij. Heb echt in een deuk gelegen

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Ik veronderstelde dat het de oude Carrie was met Spacek, helaas bleek het deze, desondanks er toch even door gejast en ik moet zeggen dat ik weinig meer weet van de '76 versie dus ook weinig referentie in die zin had.

Meteen valt natuurlijk de moderne setting en media op. De semi-griezel met de telekinese ziet er knap uit en heeft een mooi dreiging. Toch slaat men met Morertz een beetje de plank mis, ja ze is een beetje te knap, maar ik struikel vooral in de beginfase over haar schrikachtigheid die vooral lachwekkend overkomt en dus slecht geregisseerd. Daarnaast ontwikkelt de film zich toch wat teveel in een soort tiener horror voor publiek als Divergent of Twilight. Heel serieus is het allemaal niet te nemen. Elgort als altijd een beetje te glad, Moore voegt echter wel het nodige toe aan haar karakter.

Carrie, aardig voor een keer maar doet het boek nog de voorganger niet echt eer aan.

avatar van max cady

max cady

Nou niet veel soeps dit. Nergens spannend of gore. Beetje High school puber film.

avatar van W.V.40

W.V.40

Oeioeioei, wat mis ik sissy. Waarom maken ze van iets goed steeds zulke remakes ???