Carrie (2013)

Horror / Drama

geregisseerd door Kimberly Peirce
met Chloë Grace Moretz, Julianne Moore en Judy Greer

De verlegen middelbare scholiere Carrie White (Chloë Grace Moretz) wordt opgevoed door haar angstaanjagend religieuze moeder Margaret (Julianne Moore). Wanneer ze de puberteit bereikt, komt ze in aanraking met haar verwoestende telepathische krachten. Wanneer haar klasgenoten vervolgens het eindejaarsbal gebruiken als excuus om haar te vernederen voor de hele school, besluit ze deze dodelijke krachten in te zetten.

avatar van Freespirit2
Ook ik ben van de 'oudere' stempel en kan Carrie uit 1976 heel goed.
Was geloof ik één van de eerste 'enge' film die ik zag en Sissy Spacek maakte in die tijd zeker veel indruk.
Heb hem een aantal x gezien in de afgelopen jaren.

Nu de remake. Ik vond het toch een goede film.
Ja inderdaad Chloë Grace Moretz is eigenlijk te lief maar ik vind dat ze de rol toch goed heeft neer gezet.
Met elkaar vergelijken is gevaarlijk! Je weet bij dit deel al wat er komen gaat (als je tenminste die uit 1976 kent) dus de 'grote' spanning is eraf.
Toch heb ik me weer heerlijk vermaakt met deze versie.

avatar van panax
prima remake!
mooi meegenomen de tegenwoordige social media en wat die kan doen met ons
moore speelde weer geweldig
maar de rest van de cast ook
beslist geen misser
maar de eindscene van carrie origineel deed me meer dan deze
maar al met al een prima remake!!

avatar van psychopath
Vind Chloe echt een leuk wijffie maar hr helemaal niet passen bij deze film, ze is te mooi om de rol van Carrie te spelen.

Voor een film die 16 jaar rating heeft mocht het allemaal wel wat bruter en de gala scene miste echt de spanning, visuele effecten en muziek van het origineel.

Snap voor mensen die het origineel niet gezien hebben dit best een aardig filmpje is maar vond het niet veel bijzonders.

avatar van joeygamer2
Het begon best wel goed met een dramatisch stukje waar ik wel met het hoofdpersonage mee kon leven. Sowieso vind ik Cloë Grace Moretz altijd leuk om te zien! Ik vond de film in het midden nog wat leuker en een beetje romantisch worden ook. Juliane Moore speelde voor mijn gevoel erg creepy met al haar gelovige gedoe met zondes. Het einde was dan wel weer iets tegenvallend, want er gaan sommige mensen dood die best leuk waren. Gelukkig werd er ook wraak genomen op de slechte mensen en dat was dan wel weer beter. Verder kwam er van horror niks van te pas en heb ik nergens geschrokken, wel deed Julianne Moore wat creepy. Ik heb de originele film niet gezien, maar volgens de recensies is die nog beter dan deze. Was echt aan het twijfelen tussen 3,0 of 3,5 sterren, maar koos toch voor 3,5 . Wel erg genoten en ik vond het niet zo'n enge film als gedacht.

natuurlijk de zoveelste remake van een film van stephen king film o ja het uiterlijk heeft ze mee en ja natuurlijk is ze al wat bekend. maar een knappe snoet is niet alles je moet de film echt kunnen spelen en dat is hier niet het geval de film heeft het meer van de speciale effecten natuurlijk een beetje meer dan in de originele goed om hem eens te zien maar liever het originele ze heeft misschiens wel het knappe uiterlijk niet van haar maar ze kon acteren en er was meer echt horror gehalte. sorry maar ik kan er niet meer aan geven dan 2.5

avatar van Daan258
Ook bij een herziening na jaren nog steeds goed vermakelijk.
Prima acteerwerk en een lekker opbouw naar het eind toe.
Niks mis met dit filmpje.

avatar van Ronja&Iris
Well......well....well.......(Nu voel ik me een creep)
Horror? Niet helemaal... er waren geen echte schrikmomenten of iets dergelijks... Carrie White leek een doorsnee meisje met een gare moeder, gelukkig was dat niet het geval...
Best een goede film, maar als je een horrorfilm wilt kijken* want dat is het volgende Netflix* zou ik niet deze aanklikken. Is dat niet zo... Dan is deze film het zeker waard om te kijken. Denk ik.

avatar van JeroenFR08
Prima vermaakt met deze remake!

Carrie is geen heel bijzondere film. Maar wat het doen moet, doet het goed. Het plezier spat er vanaf: alle acteurs lijken er zin in te hebben en de klimax is er een om ‘u’ tegen te zeggen. De effecten die erbij komen kijken vallen zeker niet tegen. Vooral die slomo, waarbij Carrie de gordel van haar vijand losmaakt en vervolgens tegen de voorruit knalt. Geweldig.

De originele Carrie heb ik nooit gezien. Misschien dat de lof voor deze film getemperd wordt na het zien van de originele van Brian de Palma. Echter heeft ook deze film zijn minpuntjes.

Enkele minpuntjes zijn de iets te knappe Grace-Moretz als Carrie. Dit komt niet heel geloofwaardig over. Tot slot het overlijden van Tommy door een vallende emmer. Jaja...

Ach, naast deze minpuntjes heb ik me kosteloos vermaakt.

Prima!