The Rage: Carrie 2 (1999)

Horror / Thriller

geregisseerd door Katt Shea
met Emily Bergl, Jason London en Amy Irving

In 1999, staat Carrie's telekinetisch begaafde halfzus Rachel op het punt om naar haar eindfeest te gaan. Niemand weet welke krachten ze heeft, behalve Sue, die werkzaam is op de school. Ze probeert Rachel te waarschuwen voor haar krachten, maar ondertussen hebben Rachel's klasgenoten het één en ander voor haar in petto...

ik vind het een goed vervolg

avatar van jordandejong
Lekker vermaak, het einde sprong er wel uit!

Had ik niet verwacht.

avatar van film88888
Slecht vervolg, maar alleen het highschool verhaaltje, en het einde vond ik boeien.
Voor de rest vrij slecht.

avatar van Phantasm
Puur aftreksel van het eerste deel, waardeloos.

Ik geef hem een 5 omdat deze rating van deze film aardig omhoog moet!

Ik sluit me verder aan bij de al gegeven positieve reacties, want dit is idd een betere film vind ik als het origineel.Ook ik leef idd meer mee het Rachel dan carrie. En kan de woede ook volledig begrijpen. Goed uitgewerkte film(Y).

Slechte film, behalve het allerlaatste stukje wanneer zij opeens helemaal vergaat, whaha, ik schrok me dood

avatar van evildead666
wel aardig tussendoortje al is het meer een herhaling van de eerste carrie in een modern jasje. wel een eng einde:P

avatar van Stewie Griffin
Goeie film hoor!
Ik dacht eerst dat het niks was, maar uiteindelijk vond ik het geen slecht vervolg.

movie-edje
Aardige vervolg op de wereld beroemde klassieker Carrie!

Het verhaal speelt zich jaren verder na de gebeurtenisen van Carrie.

Rachel krijgt dezelfde pakkie laag wat Carrie ook heeft gehad, en het loopt natuurlijk weer helemaal uit de hand!

Jammer dat de pesterijen tegen Rachel niet echt overtuigend zijn.

Maar het bloed-bad is om te smullen.

ipman-99
"Looks Can Kill." ... " !!!

Genieten met deze sequel !!! Ik heb van deze heropfrissing opnieuw heel hard weten
te genieten ! We hebben uiteraard te maken met alle horror clichés, maar wat deert het?!
Genieten van het concept deed ik zeer zeker !
De actie werd prima geregisseerd en er viel genoeg te beleven in deze
pretentieloze horrorfilm die zich helemaal niet wil meten met het origineel !

avatar van alexspyforever
Deze film heeft vooral te lijden dat het werd gepromoot als zijnde een vervolgfilm op Carrie. Van Carrie in deze film natuurlijk geen sprake, want die stierf op het einde van de eerste film. Toch zijn er enkele heel losse links met het origineel met Sue Snell die destijds een klasgenote was van Carrie en nu lerares is. Het verhaal volgt hetzelfde stramien als het origineel, maar Rachel is geen Carrie. Haar situatie lijkt veel minder erg dan Carrie. Rachel kan ook nooit een halfzus van Carrie zijn. Carries vader was al gestorven toen Carrie nog een baby was, en haar moeder had nooit een kind bij een andere man.
Zonder de links met Carrie had ik deze wel een betere score gegeven, maar het blijft toch beduidend minder dan het origineel.

avatar van Elineloves
ik vond het zeer vermakelijk. Veel punten van herkenning, maar daar zat ik niet zo mee. Ik vond Rachel en Jesse wel erg leuk samen. Hoewel de gevoelens zich -vooral van zijn kant- erg snel ontwikkelden zag ik wel een bepaalde chemie. De vriendjes van Jesse waren vrij stereotype en niet half zo dreigend of beangstigend als wat de bedoeling was, maar gosh wat waren het klootzakjes. Omdat je weet wat er gaat gebeuren leef je wel naar het moment toe. Ik was nieuwsgierig hoe het vormgegeven zou worden, het belachelijk maken van Rachel met alle gevolgen van dien. Dat viel gelukkig niet tegen, zaten toch een paar aardige scènes tussen. Lekker tussendoortje.

Komt er nog een nieuwe deel ? Net als bij carrie zelf ?

avatar van Richard_Voorhees
Amy Irving keerde voor deze sequel terug als haar oorspronkelijke personage, maar dan een ruime 30 jaar later. Zij ontdekt dat Rachel (gespeeld door Emily Bergl) vergelijkbare krachten blijkt te bezitten dan haar oude vriendin Carrie. Ze komt er uiteindelijk achter dat Rachel en Carrie van dezelfde vader afkwamen. Een absurd idee gezien de grote hoeveelheid tijd die tussen de geboorte van Rachel en Carrie zou moeten zitten (ik denk toch al gauw minimaal 40 jaar).
Verder volgt de verhaallijn een gemoderniseerde versie van het verhaal van het origineel, met hier en daar wat aanpassingen. Zo lijkt het erop dat ondanks haar krankzinnigheid Rachel's moeder haar niet mishandelde.
Zij lijkt dan meer geteisterd te worden door haar gastgezin (met name de vader). Al blijkt dit later weinig impact te hebben op Rachel's uitbarsting.
De personages kregen wel erg weinig diepgang en origineel kunnen we deze film ook niet noemen. Verder vond ik het acteerwerk nog wel redelijk te doen, al zijn de personages wel erg zwart/wit uitgewerkt. Wel geinig om een aantal iets bekendere gezichten voorbij te zien komen, zoals Eddie Kaye Thomas (American Pie) en Mena Suvari (tevens bekend van de American Pie films).
Een behoorlijk onnodige sequel die bar weinig aanvulling weet te geven. Ik hoop dat Stephen King zelf dit vehikel niet bekeken heeft, want ik denk dat hij zich er bijna voor zou schamen.

avatar van jeroentjuhhhhh
Sequels... sommige mensen krijgen al een waas voor hun ogen als ergens een 2 achter staat. Carrie is voor mij niet heilig, maar wel een gerespecteerde classic van Da Palma, die stijlvol bloedvergieten matchte met een euforisch gevoel van gerechtigheid. Hetzelfde kunstje wordt hier herhaald, maar in het visuele keurslijf van zijn eigen tijd. Voelt als alle andere slasher(-achtige) titels uit die tijd (I Know, Urban Legend...). Verrassend is het nergens, maar het blijft een geweldig concept die óók in de late jaren 90 werkt.

avatar van Confusie
Vroeger toen je op het schoolplein nog mocht roken mocht je op het schoolplein niet blowen.

Dus deden we dat een stukje verderop.

Zo weet ik nog dat ik een keer stoont aankwam en we klassikaal de eerste Carrie gingen bekijken, hoe of wat met dat weet ik niet precies meer maar met name de finale maakte op dat moment wel behoorlijk indruk.

Dat er een vervolg bestaat heb ik tot vandaag niet eens geweten.

Met als acuut gevolg een directe trip benee memorie leen zogeheten.

avatar van renzoroy
Bestaan er ook vervolgen op Stephen King films die niet crap zijn??

Echt een zinloos vervolg, Het is ongeveer 30 jaar na het origineel en dan blijkt Carrie's pa nog een dochter bij een andere vrouw te hebben, die nog zo jong is dat ze nog op high school zit??
Weet niet hoe oud die pa dan is, maar beetje vaag.. Dan heb je de talentvolle Mena Suvari (American Beauty/American Pie) in je film en dan laat je haar na 5 minuten in beeld geweest te zijn al dood gaan?
De enige boeiende scenes zijn de scenes uit deel 1 die je doen herinneren hoe spannend het origineel was en je doen verlangen dat je die nu aan het kijken was i.p.v. dit. Het enige pluspuntje is Irving die het personage Sue opnieuw speelt, zodat we weten wat er na deel 1 met haar gebeurd is, maar aan de andere kant was dat ook weer niet echt iets wat ik mij onwijs afvroeg na het einde van deel 1.. Deze film is i.i.g. nog niet zo slecht als de tv remake van Carrie uit 2002 of de bijna frame voor frame remake uit 2013 met Chloë Grace Moretz.... Wat mij betreft hadden ze het gewoon bij het origineel moeten laten of King zelf een vervolg laten schrijven

een goed vervolg.heb me super vermaakt.al vaker gezien en vind de film nu nog steeds heel leuk.

vandaag om 13:57 uur