The Deep End of the Ocean (1999)

geregisseerd door Ulu Grosbard
met Michelle Pfeiffer, Treat Williams en Whoopi Goldberg

Beth Cappadora is een liefdevolle en toegewijde moeder en echtgenote. Naast haar zorg voor haar gezin heeft ze ook een succesvolle carrière als fotografe. Samen met haar drie kinderen trekt ze er een weekend op uit om een schoolreünie bij te wonen. Terwijl ze in de drukke lobby van het hotel wacht om in te checken, verdwijnt haar driejarige zoontje Ben in de menigte. De verdwijning heeft een verwoestend effect op het leven van Beth en haar echtgenoot Pat. De tijd verstrijkt en met de hulp van Pat pikken Beth en de andere kinderen uiteindelijk hun normale leven terug op. Tot er negen jaar later plots een jongen aanbelt die veel gelijkenissen vertoont met de verdwenen Ben.

kappeuter (moderator)
Hoog gemiddelde! Kan iemand iets over deze film vertellen?

avatar van narva77
Ach een echte tearjerker; aan mij zal het niet liggen; ik heb slechts 3,5 gegeven. Zo'n geweldige film is het ook weer niet hoor...

Volgens mij een echte Chick-flick. Oeps

Goed gespeeld door Michelle Pfeiffer, inderdaad een tranentrekker.

avatar van Bandit
Wat een drama zeg... en zo langzaam

avatar van De Knip
Waargebeurd, maar had het wat dramatischer verwacht. Inderdaad erg traag en vooral het begin, 3 kwartier, was wat te uitgebreid.
Vond het niet echt een 'tranentrekker', eerder koeltjes gespeeld.

**1/2

Hmm, volgens mij was het gemiddelde van deze film voor de uitzending van gisteren heel wat hoger, maar dit was echt 3x niks.
Niks geen tranentrekkerij gezien en Williams vond ik ook bar slecht.
2 sterren.

avatar van Sjan
De Vara gids had redelijk goeie woorden over deze film. Helaas golden die woorden niet voor mij. Ik vond het een saaie film, die zó op woensdagavond op RTL4 zou kunnen komen (en die ik altijd vermijd). Het is idd een drama, het is ook nog eens echt gebeurd (wat wel ongelooflijk is), maar het is allemaal maar wat langdradig en niet echt emotioneel gebracht. 2.5*

avatar van NERD
Totaal niet interessant, origineel of waarschijnlijk. Had net zo goed zo'n "waargebeurd" verhaal film kunnen zijn die je vroeger op RTL4 zag.

1,5 sterren.

Sorry Nerd. Er is toch een verschil: kwaliteit. Ik vind het een goede film met juiste emoties. 4 sterren!

avatar van NERD
Ik dus niet

damon
Goede film, niet top
maar om het nou te gaan afkraken gaat iets te ver......
woensdag avond RTL-4 films zijn toch echt van een zodanig laag niveau dat er alleen maar verlepte oude wijffen kijken

Moviestar
Goede film met een cast die echt laat zien wat ze kunnen naar mijn gevoel. Het hele verhaal is wel goed alleen het eindigt naar mijn idee iets te makkelijk en ik had verwacht dat Whoopi Goldberg meer te zien zou zijn. 3*

avatar van The Goss
Je zag het einde van de film ongeveer na 5 minuten al aankomen. Daarbij ging het er bij mij niet in dat de moeder, terwijl haar kind ernstig kwijt was, rustig in de loge van het hotel bleef zitten, zonder ook maar zelf te gaan zoeken. Als ik toch mijn kind kwijt was dan zou ik de hele wereld rondcrossen om hem te vinden. Derhalve 2*.

avatar van otherfool
Standaardwerkje dat het vooral ontbeerd aan spanning; de film heeft duidelijk gekozen voor de dramatische kant. Maar juist dat is zo verschrikkelijk slecht uitgewerkt, we weten nooit wat er in het hoofd van het jongetje omgaat. Wat dat betrefd heeft de film te veel oog voor de impact van de situatie op de familie, en niet op die van de feitelijke hoofdpersoon.

1,5*.

avatar van jurriaan15
het verhaal ging echt sloom.. maar het einde was in 5 minuten klaar..
beetje jammer, 3,5

kappeuter schreef:
Hoog gemiddelde! Kan iemand iets over deze film vertellen ?

Is een zeer mooie film, aanrader als je van tranentrekkers een fan bent

avatar van xenne
NERD schreef:

RTL4 ken ik niet. maar op België 1 gaven ze dit soort films vroeger vaak tijdens het weekend, de zogenaamde weekendfilm. vaak waargebeurde voorspelbare verhaaltjes, deze weet zich daar toch van te onderscheiden door de knappe acteerprestatie van Michelle Pfeiffer, die sobieso altijd leuk is om naar te kijken ... 2½

1,5 sterren.

Ik heb deze op DVD en kan je vertellen dat deze film waargebeurd is, en ik vind het ook een van de beste films in dat genre

avatar van matthijs_013
Het begin was nog goed te doen, maar werd vanaf de komst van Ryann Merriman wel heel erg zwak.

veron35
Weer een goede film met Michelle Pfeiffer. Mooi verhaal en goed geacteerd. Weer een ondergewardeerde film.

avatar van Living_Angel
Ik vond het een goede film en vond hem ook wel ontroerend.

avatar van Lady_Movie
Zo de meningen verschillen over deze film..

ik moest eerlijk gezegd bij sommige stukken echt een paar traantjes wegpikken ..

Het was een mooi verhaal.. wel een beetje langdradig.. en af en toe begreep ik er niet veel van ..

Maar wel goed geacteerd door michelle .
ik vond het einde een beetje raar.. opeens kwam Sam/Ben weer terug en besloot hij om toch maar te gaan wonen bij de Cappadori's ... terwijl hij daarvoor heel ongelukkig was in dat huis..

Het einde mocht van mij wat uitgebreider en de rest van de film wat minder uitgebreid.

een 3.5

hohja mooie film maar kvond dat er iets meer mocht gebeuren.

wel een vreemde titel.

Goede film, maar soms wat traag en ja, er mocht inderdaad wat meer geboren. Wel goede acteerprestaties.

avatar van Aapje81
Pfeiffer is leuk en daarmee heb je gelijk het hoogtepunt gehad.

avatar van Phantasm
Goed in elkaar gezet drama, goed verhaal en goed geacteerd.

avatar van Fran
Ik had een doorsnee drama verwacht en dat is het ook. Na herziening ben ik er eigenlijk ook minder van onder de indruk. Ik vind Michelle ook wel een hele sterke rol neerzetten. Iedereen reageert anders als hem zoiets zou overkomen en ik vond het wel verfrissend dat je een moeder een keer helemaal in zichzelf ziet keren en helemaal verstijven in plaats van hysterisch te reageren. Zodat je ook echt kan zien dat ieder mens gewoon anders reageert op een heftige situatie.

Wat ik met het einde aanmoet weet ik eigenlijk niet. Ik vond het een beetje te abrupt. Ze vind hem terug. Hij komt naar huis. Het mislukt en hij gaat weer naar de vader toe die hem heeft opgevoed. En vanuit het niets (naar mijn gevoel) gaat hij weer terug. Ik had dat toch liever wat meer uitgelegd gezien.

Maar verder wel een film die zeker een indruk bij je achterlaat.

avatar van Malibu Stacy
Saai en braafjes! Type 'Waargebeurde films op woensdagavond bij RTL4'. Ik had er (als moeder zijnde) veel meer van verwacht, een echte tearjerker, maar de film kabbelde van begin tot einde door op hetzelfde tempo.

avatar van AC1
AC1
Toch wel mooi ze de emotionele littekens van de oudere broer helemaal voor het einde hebben gehouden. Hij vond zichzelf de grote schuldige. Het was eigenlijk het enige dat subtiel was in deze film want alle aandacht ging naar de andere.

avatar van missl
Ik vond het helemaal geen tranentrekker, deze film over een vrouw die haar kind kwijt raakt. De film wordt best koel en redelijk afstandelijk gespeeld, wat jammer is. De problematiek erna is wel interessant, toch mist het diepgang en dat krijgt zelfs moeder (met het pruillipje) niet voor elkaar.