• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.873 films
  • 12.195 series
  • 33.961 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.935 gebruikers
  • 9.369.455 stemmen

Naar welke film(s) kijk jij eigenlijk juist NIET uit?

zoeken in:

Kondoro

• 11518 berichten
  • 2861 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Ja ok, maar die behoort niet tot de MCU zeg maar. Kevin Feige is niet betrokken, en is meer een Sony productie.

Ik doel echt op alle Marvel producties bij mijn vorige post. Ik kijk bijvoorbeeld helemaal niet meer uit naar de nieuwe Venom film, voor deel één had ik de grootste verwachtingen maar die film(s) heeft het voor mij helemaal nooit waargemaakt.

MCU films zijn altijd wisselvallig, ik weet tegenwoordig eigenlijk niet meer wat ik moet verwachten. GOTG 3 vond ik bijvoorbeeld echt heel erg leuk, en GOTG is gewoon één van mijn favoriete (dan wel niet favoriet) franchises van mij, echt om te smullen. The Marvels heb ik bewust overgeslagen vorig jaar, en ik weet niet of ik die ooit ga kijken. De toekomst moet het nog brengen, Deadpool 3 gaat het bij mij denk ik wel halen (omdat ik ook fan ben van de andere twee films).

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Dk2008 schreef:

Ik was gisteren benieuwd hoe het met Reese Witherspoon gaat, kwam ik deze tegen Your Place or Mine (Film, 2023) . Combinatie Witherspoon met Kutcher lijkt me juist wel geslaagd, maar had dan 10 à 15 jaar eerder gedaan.

Van de zomer dan (misschien). Gaat wel een harde kluif worden

Nu dan maar. (Of ik van de zomer lust heb om veel films te kijken weet ik niet). Tergend was het niet maar boeiend ook niet.

mrklm

• 11374 berichten
  • 9897 stemmen

Bollywoodfilms. Ik vond Mother India (1957), de zogenaamde "Gone With The Wind" van Bollywood, al een loodzware zit. Volstrekt formulematige drek.

Nederlandse romantische ensemblekomedies op exotische locaties zou ik ook het liefste mijden. Maar omdat ik films alleen kan neersabelen als ik ze gezien heb, ga ik me binnenkort toch wagen aan het vermoedelijke leed dat Verliefd op Bali heet ...

John Milton

• 24217 berichten
  • 13382 stemmen

Maar.... Waarom?

Ik doe dat alleen als zo'n vermaledijd werkje mijn IMDb top 250 incompleet maakt, of wanneer hij toch heel erg goed schijnt te zijn volgens veel mensen. Is er voor Verliefd op Bali ook een reden dat je die toch maar eens op wilt zetten?

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11898 berichten
  • 5305 stemmen

mrklm schreef:

Bollywoodfilms. Ik vond Mother India (1957), de zogenaamde "Gone With The Wind" van Bollywood, al een loodzware zit. Volstrekt formulematige drek.

Bollywood fan hier. Ik heb het vijf jaar geleden ontdekt en gemerkt dat er gigantisch veel smaken zitten aan Hindi / Bollywood. Van heel groots en meeslepend - Kabhi Kushi Khabi Gan - tot wat ik bijvoorbeeld gisteren zag heel klein en intogen, Kho Gaye Hum Kahan. En ik kan iedereen het kleine drama The Lunchbox aanraden.

Nitefall

• 74 berichten
  • 258 stemmen

Ik sluit me bij mrklm aan. Ik werk bepaalde lijstjes af waarbij ik heel veel mooie films heb gezien waar ik anders wellicht nooit aan begonnen was, maar de Bollywoodfilms zijn een obstakel. Ik heb er inmiddels enkele gezien en erken dat, zoals BlueJudasKiss zegt, dat er “verschillende smaken” te vinden zijn. Je hebt de hysterische dans- en zangfilms, maar ook de serieuzere historische films. Mijn meest positieve ervaring met Bollywood is dat er ook films zijn die lichte irritatie opwekken. Op dit moment heb ik sowieso 12th Fail, 3 Idiots, Like Stars on Earth, Dangal en Jai Bhim voor de boeg en dat is in mijn ogen tenminste vijf weggegooide avonden…

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6840 stemmen

Nitefall schreef:

maar ook de serieuzere historische films.

Dat serieuzere moet je danwel met een flinke korrel Indiase kruiden nemen he. Kesari is mijn favoriete Bollywoodfilm.

Nitefall

• 74 berichten
  • 258 stemmen

Vandaar dat ik ‘serieuzere’ ipv ‘serieuze’ schrijf. Ik baseer het overigens op Sardar Udham, dat regelmatig als een Westerse productie aanvoelt, maar zodra de massaslachting ingezet wordt waar de film om draait, wordt dat weer zo overdreven dat ik er een beetje om moet lachen. Het is alsnog langdradig, matig tot redelijk geacteerd en op het sensatiegeile af overdreven.

• 11898 berichten
  • 5305 stemmen

Nitefall schreef:

Ik sluit me bij mrklm aan. Ik werk bepaalde lijstjes af waarbij ik heel veel mooie films heb gezien waar ik anders wellicht nooit aan begonnen was, maar de Bollywoodfilms zijn een obstakel. Ik heb er inmiddels enkele gezien en erken dat, zoals BlueJudasKiss zegt, dat er “verschillende smaken” te vinden zijn. Je hebt de hysterische dans- en zangfilms, maar ook de serieuzere historische films. Mijn meest positieve ervaring met Bollywood is dat er ook films zijn die lichte irritatie opwekken. Op dit moment heb ik sowieso 12th Fail, 3 Idiots, Like Stars on Earth, Dangal en Jai Bhim voor de boeg en dat is in mijn ogen tenminste vijf weggegooide avonden…

Jai Bhim is een Telugu-film, toch wel degelijk een verschil. Like Stars on Earth vond ik aardig maar ik snap je, 3 Idiots erg benieuwd naar maar indiase humor is af en toe inderdaad wel... apart. Dangal vond ik fantastisch.

De Bollywoodfilm die ik laatst met succes aan een collega heb aangeraden - die nooit een Bollywood in haar leven had gezien - was Yeh Jawaani Hai Deewani. Ook absoluut een musical, maar toch een behoorlijk strak verhaal en prima acteurs. Maar als het je niet trekt, gewoon niet kijken en lekker je tijd besteden aan films die je wél interessant vindt. Daarom ben ik ook gestopt met westerns kijken en mijd ik J-horror. En ben ik verder gegaan met Bollywood waar ik wél blij van word

• 11898 berichten
  • 5305 stemmen

Nitefall schreef:

Het is alsnog langdradig, matig tot redelijk geacteerd en op het sensatiegeile af overdreven.

Tussen haakjes: is dit niet in elke filmindustrie zo soms? Ik bedoel, de massaslachtingen van Westerse films als - zeg - LOTR of het sensatiegeile van een film als Fury of Boondock Saints. Ik snap wat je bedoelt, maar het is niet inherent aan Bollwood / Hindi.

Nitefall

• 74 berichten
  • 258 stemmen

Oh, dat was geen kritiek op het genre, maar de film in kwestie. Sardar Udham gaat behalve over persoon ook over het bloedbad bij Amritsar. Honderden doden volgens verschillende bronnen. De film zegt doodleuk (vele) duizenden. Tegen het einde van de film zie je hoe een paar dozijn soldaten een gigantisch publiek onder vuur nemen waarbij je talloze mensen van dichtbij neergeschoten ziet worden. Het is zo grotesque dat het niet meer serieus te nemen valt.

Ik vind het verder helemaal prima dat Bollywood jouw ding is hoor. Ik snap echter wel heel goed waarom andere mensen er moeite mee hebben; de speelduur, de spontane dansscenes en ik ben geen fan van het acteerwerk. Hinglish klinkt zo geforceerd. Ik kan nog wel even doorgaan, maar dat zal ik je besparen.

• 11898 berichten
  • 5305 stemmen

Maar daarom zeg ik: Bollywood is niet alleen maar zang en dans. Je hebt ook Bollywood films pur sang waar geen noot in wordt gezongen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik trek de meeste A24 films slecht. Veel te pretentieus, politiek correct en saai. Toffe ideeën verzanden in van die hipsterige onzin. Zeker op horrorvlak is het vaak niet te doen zo kut is die onzin, met dat achterlijke Midsommar voorop. Gelukkig viel Civil War me wel mee recent, die was zelfs erg goed. Zal dus nooit de films helemaal negeren, maar het staat niet voor aan mijn interesselijstje.

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6840 stemmen

Nitefall schreef:

maar zodra de massaslachting ingezet wordt waar de film om draait, wordt dat weer zo overdreven dat ik er een beetje om moet lachen.

Ik hou er wel van als een film flink over de top gaat en dan zit je bij de Bollywoodfilms meestal wel goed. Historische films kijk ik sowieso ongeacht de herkomst.

kos

• 46682 berichten
  • 8841 stemmen

Vooral nu ik wat minder tijd hem voor films dan voorheen stoor ik me aan mn eigen veelvraterij.

Dan heb je een keer tijd voor een film en dan kijk je weer zon saaie blockbuster of zoveelste uitermate franchise omdat je alles gezien wil hebben.

Eigenlijk moet ik me zwaar beperken in dat popcorndeel en me veel meer storten op kwaliteit.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Deze Paddington in Peru (Film, 2024) eigenlijk was is er al een beetje klaar mee met dit soort films, ik heb er al genoeg gezien en bovendien beviel de 2e film me ook helemaal niet zo goed. Met die Indiana Jones-achtige toestanden kan het inderdaad toch ook weer opnieuw gaan tegenvallen. Maar aan de andere kant wil ik toch ook wel weer een beetje "up to date blijven" met wat nieuwere films.

En misschien ook

Dit Is Geen Kerstfilm (Film, 2024)

Snow White (Film, 2025)

(Maar zoals Ice Age 6, Beverly Hills Cop 4, Amsterdamned 2, Wallace & Gromit (2024)... doe ik allemaal niet.)

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Paddington in Peru (Film, 2024) viel mee kan misschien in de toekomst nog wat beter worden, nu gericht op het verhaal en een volgende keer (als dat er komt) kan ik wat meer aandacht schenken aan de grapjes. Ik weet nooit precies waarop te letten bij dit soort films, het verhaal, de manier waarop gemaakt, de humor, ....lastig. Tegen verwachting in toch vrij rustige film dat is een pluspunt.

Rotterdam@1

• 876 berichten
  • 422 stemmen

De film "Bessenheuvel" gisteren bij Zappbios, onverdraaglijk slecht en ongeschikt, voor kinderen en voor mij. Waardeloos, letterlijk! Finse film met Ned. nasynchronisatie. Vanaf 9 jaar, dacht het niet.

Horror voor kinderen? Ik vond hem weerzinwekkend, over een sanatorium voor kinderen (met de ziekte t.b.c. o.a.) in de bossen met een weerzinwekkend arrogante arts als hoofd, die kinderen niet spaart t.b.v. kinderen, wier ouders dik betalen voor operaties, orgaantransplantaties. De kleuren somber en donker de hele film lang en het bleef dit afgrijselijke verhaal en deze dialogen.

Ik moest denken aan W.O.2 maar de film is veel recenter, 2023. En fantasy? Weet zeker van niet of het lugubere soort.Natuurlijk zijn er kinderen die zich hiertegen verzetten binnen het verhaal, omdat ze steeds meer het lugubere systeem doorkrijgen.Tot mijn vreugde kon ik deze bagger (smaken verschillen) niet vinden in het bestand van MM, houden zo, compliment voor de redactie!

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Snow White (Film, 2025) wat films betreft blijf ik het toch wel moeilijk vinden om mee te gaan met mijn tijd maar gezien allerlei kritieken ben ik maatschappelijk veel meegaander dan ik zelf dacht. Verder heeft soms meer weg van een musicalfilm, deels past de film wel bij mijn interesse en deels helemaal niet. Zoals vaak bij familiefilms probeert men iedereen wat tevreden te stellen. Als jonge mensen het maar leuk vinden dat vind ik het belangrijkste.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Dit Is Geen Kerstfilm (Film, 2024) geen succes. Ik dacht vooraf, want zo gaat de trailer ook, de film begint met het diner en vandaar uit verloopt het anders dan "de traditonele gezelligheid" maar dit is pas veel later.

Cinderella (Film, 2021) deels niet geslaagd door de vele liedjes maar deels toch juist wel. Ik vind sprookjes leuk en fascinerend maar tegelijkertijd ook vreemd, in de zin hoe komen ze op het idee. En leent zich daarom ook uitstekend voor parodie, dat is net zoals in de Sprookjesboom en in Shrekfilms. En is deze film zie ik dat ook. Veel leuke humor, door veel liedjes is de film lang maar toch geen spijt dat ik hem heb gezien.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.