• 11.521 nieuwsartikelen

Genre: Romantiek / Komedie

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Johan Nijenhuis

Met onder meer: Tara Hetharia, Anouk Maas en Nadja Hüpscher

IMDb beoordeling: 5,2 (168)

Gesproken taal: Nederlands

Releasedatum: 1 februari 2024

Plot Verliefd op Bali

In Verliefd op Bali draait het vooral om influencer Jenny. Na het overlijden van haar Indische oma overtuigt ze haar moeder en zus om mee te gaan naar Bali. Ze zijn alle drie totaal verschillend en hebben ieder hun eigen reden om op reis te gaan, maar krijgen op Bali alle drie met de liefde te maken.

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 1 februari 2024 in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van merijn82

merijn82

Kijk daar zaten we nou op te wachten. De 'verliefd op'-trilogy is rond ... Richard Linklater, eat your heart out!

Apster

Er woedt al decennia lang door Nederland een Tros virus van slechte muziek- en filmsmaak. Het verbaast me dan ook niet meer dat bijvoorbeeld een Tino Martin uitverkochte concerten geeft in de ZiggoDome, en producties van Nijenhuis volle zalen trekt.

Uiteraard wordt de bingokaart weer gevuld met de aanwezigheid van Bakkum, een filmtitel met "verliefd", een plot dat is bedacht in de trein van Haarlem naar Amsterdam, en een soundtrack waar je haren van overeind gaan staan.

Dit kijken voor je lol zal ik nooit begrijpen, maar ieder zo zijn ding. Ik gun de grootse familie van Nederland hun avondje vol oer-Hollandse gezelligheid en kneuterigheid van harte toe.

avatar van djwutru072

djwutru072

Nijenhuis is niet bepaald een Tarantino, zullen we maar zeggen.

Lange zit vol goedkoop sentiment.

avatar van mikey

mikey

Apster schreef:

oh ja, associeer je slechte nl-smaak nog steeds met 'op volle toeren'?

avatar van m1701

m1701

Erg leuke film. Beter dan de andere 2 vd reeks.

Wieteke deed het verrassend leuk.

Mooie setting, verhaal natuurlijk standaard.

Maar aangename film

mikey schreef:

oh ja, associeer je slechte nl-smaak nog steeds met 'op volle toeren'?

De Tros begon in de jaren 80 met het uitzenden van die flauwekul zoals op volle toeren en kneuterige oer-Hollandse spelshows. De Toppers, In Holland Staat een Huis, RTL4, het blad Linda en films als dit zijn daar het gevolg van, om een paar voorbeelden te noemen.

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

Apster schreef:

De eerste aflevering van Op Volle Toeren was al in 1971. Op de lagere school (zo heette dat toen nog, tegenwoordig al weer veertig jaar basisschool), maakten we er al grappen over. In de jaren 70 moet dat wel zijn geweest, want in 1980 ging ik naar voortgezet onderwijs.

Graaf Machine schreef:

Ok nooit geweten aangezien ik van de 80's ben. Kun je nagaan. Zelfs de 70's een decennium vol muzikale hoogtepunten was dus besmet.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

• 1997 berichten

Sponsor is zeker Conimex?

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Best wel een grappige film. Net zoals in deel 1 en 2 is dit weer een speciale film die alleen Nijenhuis kan maken. Naast de 3D visuele technieken weet hij ook hier weer een 3D geurtechniek mee te geven op de kijkers.

Een deel vier zou nou niet moeten komen, want anders is het wel uitgemolken.

Zoals hieronder wordt verteld: een lange zit is het zeker. Goedkoop sentiment. Misschien als je het over goedkoop eten hebt, en voornamelijk wat ervan terechtkomt in de darmenstelsel. Naast Ibiza (Kroketten, frikandellen, patatjes oorlog en Sangria), als Cuba (Sigaren, bonen, rum en ook toch wel kroketten en frikandellen) is het nu tijd voor iets anders als we op Bali zijn. Een hippe Influencer gaat naar het hippe Bali omdat haar oma daar is overleden. Veranderlijk is hier dat je traantjes kan wegpinken. Het is wel hip aan de kust ook met die palmbomen enzo. Maar vernieuwend is dat ze hier geen kroketten en frikandellen verkopen, maar echt Indisch gekruid eten. En vervolgens gaan we, net zoals de eerste twee delen vanaf dat moment over naar 75 minuten lang boeren, scheten en diarree-gepruttel. Alleen dan anders, omdat het in deel 3 wat kruidiger is. En dat is juist ook de originele uitdaging waarom Neijenhuis voor Bali heeft gekozen.

Dat het toch te heet gegeten is zorgt wel voor onrust, spanning en sensatie. Het is niet zo sexy om op een geel strand met palmbomen te staan, met die zwoele avonden, terwijl je zwembroek of bikini het moet doen van het gepruttel, geruft, lekkage, splitsdiarree (als men een string draagt, het is namelijk nog steeds de 20's) en die narigheden waar SBS 6 nog zijn sentimentele deuntjes onderplakt. Zeker niet als je met zijn allen hip en Instagram-waardig gaat doen in een bubbelbad of via je pijpen bruine strepen gaat trekken in het hete zand. Wel is het zo dat je tijdens het surfen mooie bruine figuren maakt in de lucht boven de sensationele golven. Hier zou je als influencer wel veel kijkers trekken.

Maar in dit deel hebben de tere Nederlandse maagjes het niet op het te gepeperde Indische eten gezien; iets heel anders dan slechts datgene dat je lauw uit een plastic bak met een flesje bier voor Studio Sport nuttigt. Dat maakt er wel naar dat je op je nagels bijt van de spanning. Want zal er ook eens een moment zijn dat de petomanie en de incontinentie geneest, of zijn ze helemaal greep van de specerijen en moeten ze Geert Wilders bellen om maatregelen te nemen?

Dat ga je allemaal zien in dit spannende deel 3 van Nijenhuis niemendalletjes die je maar kijkt omdat iedere normale Nederlander dit leuk vind. Je moet natuurlijk wel een beetje eer houden aan je Koningin en vaderland van de Idiocratie der Nederlanden. Wat moet je met al die linkse rommel die steeds korter van speelduur zijn omdat ze weten dat NPO ook maar een linkse kerk is waar geen intellectuele Nederlander op zit te wachten.

Ja, een pareltje dit.

avatar van Boneka

Boneka

Graaf Machine schreef:

Om precies te zijn het heette toen geen Op volle toeren maar Op losse groeven.

Wat opvalt is dat dit soort films nooit hoog scoren ook niet op Imdb en dan komen ze hun verhaal vertellen bij Ivo over hun gouden film. Bijzonder!

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

Boneka schreef:

Om precies te zijn het heette toen geen Op volle toeren maar Op losse groeven.

Klopt ja! Op losse groeven.

avatar van Waku

Waku