Kesari (2019)

India
Actie / Drama

geregisseerd door Anurag Singh
met Akshay Kumar, Parineeti Chopra en Edward Sonnenblick

Kesari gaat over de Slag op Saragarhi die plaatsvond in 1897. 21 Sikhs gingen de strijd aan tegen 10.000 Afghanen. Deze in saffraan-kleur geklede krijgers vochten dapper tegen alle verwachtingen in en lieten zien wat dapperheid nu eigenlijk inhield.

avatar van balosa
zoals te verwachten veel verheerlijking van de 21 sikhs over hun moed en eer en over hun standpunt, verder veel discutabele scene's die kant nog wal raken, maar goed als je beseft dat het verhaal op waarheid gebaseerd is toch wel respect voor die 21 mannen

Balosa gebruik is nou je gezonde verstand, denk je nou echt dat 21 Sikh’s, 10.000 Afghanen kan doden.

avatar van Grindhouse62
Een prima oorlogsdrama met voldoende actie. Mooie filmlocaties, sets, kostuums en fijne muzikale begeleiding. De gevecht scenes zijn goed en grof met veel bloed. Alleen het eind gevecht van Ishar Singh moet je met een korreltje zout nemen. Voor mij was het in ieder geval 150 minuten amusement. 3.5

avatar van MovieMind
Ik mijd films uit india (bollywood) over het algemeen want ben niet zo'n liefhebber van dat jolige zang en dans gedoe. Toch heeft Kesari me positief verrast, oke er kwam nu ook wat zang en muzikaliteit voorbij, maar niet zo uitbundig als dat je wel eens ziet in die indiase producties. (beetje show, weinig dans in deze)

Geheel onverwacht en mischien was ik wel in de juiste stemming want heb me er prima mee vermaakt!

Vond deze Battle of Saragarhi een prima filmpje!