• 10.980 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 15 februari 2024

• meJane Bekijk via meJane

Plot Madame Web

"Her web connects them all."

Cassandra Webb is een ambulancemedewerkster uit Manhattan. Nadat ze betrokken raakt bij een ongeluk ontdekt ze haar gave als helderziende. Wanneer ze geconfronteerd wordt met haar verleden sluit ze een verbond met de vrouwen Julia, Anya en Mattie die een grootse toekomst in het verschiet hebben. Maar dan moeten ze wel de gevaren van het heden, in de vorm van de schurk Ezekiel, zien te overleven.

Social Media

Ben Parker

Mary Parker

Alle Media

rep_robert schreef:
Zo slecht als mensen willen doen laten geloven is het niet, maar dit is wel weer die typische Sony Marvel film die je bent vergeten na een week en ook nooit de behoefte hebt om nog een keer te kijken.
Heb weinig problemen met de casting, behalve Sidney Sweeney, die te opzichtig jong is gemaakt door middel van hsst kleding dat alles verbergt en dat brilletje. Waarom kunnen er niet gewoon tieners gecast worden voor de rol van tiener?
Het grootste probleem is het gebrek aan urgentie. De bad guy is ontzettend lui geschreven. Dat is misschien nog wel het ergste. Wat is zijn grote plan nou dan? Behalve dat 3 meisjes hem doden in zijn visioen? Voor de rest hobbelt de film er in hoog tempo doorheen zonder noemenswaardige momenten, dat redt de film. Er gebeurt niks bijzonders en de grote finale is een beetjes meh. Wat dat betreft is dit ook echt nergens een goede film. Maar ik zat die film makkelijk uit en heb me ergens echt lopen ergeren aan het gebrek aan kwaliteit.
Het grootste probleem van Sony en dit universum is dat ze matige films uitbrengen die vooral nietszeggend zijn en urgentie missen. Maar als mensen zeggen dat ze een oke tijd hebben gehad in de bios begrijp ik ze ook wel weer. De vraag is alleen, moet Sony de lat ook niet hoger leggen ipv dit soort niemandalletjes te maken?

Het feit blijft tot nu toe 29 ratings voor deze film.
Is met het aantal inwoners in NL niets zeggend.
Ik heb het eerder gezegd.
Zoals laatst ook het artikel van James Cameron op mm.
Die ook meldde vele films als mode grill bewust gebashed worden.
Dit is er zo een.
En dit gebeurde ook bij Morbius en de Venom films.
Zeer onverdiend.
Als deze films geprezen waren geweest door de resecenten.
Hadden er niet zoveel mensen, meegegaan in deze onterechte negatieve berichten.
Het is een film, die zoveel meer verdient had.
Film totaal was de enige die deze film vernieuwend vond van Marvel.
Maar kansloos is geworden door het afgekraak.
Waarin dan veel mensen zich door laten meeslepen.
Ook door mensen die deze film geen eens gezien hebben.

Zeer jammer.

teigertje schreef:

Het feit blijft tot nu toe 29 ratings voor deze film.

Is met het aantal inwoners in NL niets zeggend.

Ik heb het eerder gezegd.

Zoals laatst ook het artikel van James Cameron op mm.

Die ook meldde vele films als mode grill bewust gebashed worden.

Dit is er zo een.

En dit gebeurde ook bij Morbius en de Venom films.

Zeer onverdiend.

Als deze films geprezen waren geweest door de resecenten.

Hadden er niet zoveel mensen, meegegaan in deze onterechte negatieve berichten.

Het is een film, die zoveel meer verdient had.

Film totaal was de enige die deze film vernieuwend vond van Marvel.

Maar kansloos is geworden door het afgekraak.

Waarin dan veel mensen zich door laten meeslepen.

Ook door mensen die deze film geen eens gezien hebben.

Zeer jammer.

3,8 op IMDb na 18000 stemmen. Telt dat wel mee?

Moviemeter is met een 2,12 (gemiddeld 4,24) dus nog gul.

The Oceanic Six schreef:

3,8 op IMDb na 18000 stemmen. Telt dat wel mee?

Moviemeter is met een 2,12 (gemiddeld 4,24) dus nog gul.

Maar is 18.000 Internationaal op IMDB representatief in NL wonen meer als 18 miljoen mensen momenteel.

Jij noemt 2,12 gul.

Leuk je de moeite neemt te reageren.

Maar nogmaals deze film is volledig kansloos gemaakt door de zure critici.

Het is een schitterende film, waarin van alles zit.

Ook het gehak op de verhaal lijnen rommelig zijn.

Is totaal onjuist als Marvel liefhebber van ook de oude comics van de strips zit deze film, heel goed in elkaar.

Ik zou zeggen probeer het eens.

En zonder een negatieve houding een film in te stappen.

Weet je ik heb er genoeg over gezegd.

Bewust is deze film, de grond ingetrapt voor hij een kans kreeg.

En het publiek in de zaal bij ons was enthousiast.

En de start hoe deze film begint, is zo prachtig.

De inhoud, haar werk als ambulance medewerkerster.

Ontroering en avontuur en ook de film muziek.

Deze film verdient dit niet en daar breek ik een lans voor.

Het is mooi op mm.

Mensen zelf kunnen kijken welke criticaster zei, willen volgen en welke niet.

En hier ook hun film voordeel mee kunnen doen.

avatar van rep_robert

rep_robert

Nja ze mogen wel een x wat meer moeite in de bad guy stoppen. Het lijkt wel alsof er stukken film en verhaal missen. Wat is het grote plan van deze dude? Je weet alleen dat ie in 1973 mensen neer heeft geschoten en dat hij 3 meisjes wilt doden die hij in zijn visioen heeft gezien. Meer niet. Dat vind ik errruugggg magertjes. Zelden zo'n motiefloze bad guy gezien.
Dan vraag je je ook af waarom deze film perse gemaakt moest worden, als de hele film al geen urgentie uitstraalt.

avatar van Marvel/DCheroes

Marvel/DCheroes

Enorm verschrikkelijk, ik ben absoluut niet snel negatief over deze films...

Maar dit is wel enorm pijnlijk. Waarom heeft Sony toch het recht om deze films te maken.

Laat het gewoon over aan Marvel zelf.

avatar van MosquitoSmasher

MosquitoSmasher

Zoals met elke film, serie of game wil ik het eerst zelf ervaren voordat ik er iets over kan zeggen. Ik keek er niet bepaald naar uit om deze film te gaan checken na al die negativiteit, maar ben toch blij dat ik het wel gedaan heb. Al komt dit wel omdat ik een abonnement heb, anders ga ik zulke dingen niet erop wagen.

De film viel mij enorm mee. Dakota doet haar ding, ze acteert goed en het is echt geen straf om naar haar te kijken, de overige meiden waren aardig, maar niet niet super. Ik vond de film sowieso verre van super, maar gewoon vermakelijk, en echt niet zo idioot slecht als ik werd doen geloven. Ik ken de source material niet, dus geen idee of ze dat goed/slecht hebben gedaan.

Als dit een superhero film moet zijn, dan nee, niet geweldig, maar toch boeiend genoeg. Misschien juist (voor mij) omdat het niet weer zo'n typische superhero film is, dat ik hem wel OK vond.

Ik vond overigens een paar jaar geleden Morbius ook vermakelijk, en over die film was men ook niet bepaald te spreken, haha. Ik heb veel slechtere films dan MW en Morbius gezien.

avatar van Shinobi

Shinobi

"When you take on the responsibility, great power will come."

Gelukkig is deze film niet zo belabberd als 'The Marvels', al zegt dat niet zoveel. En ja, ik weet dat laatstgenoemde titel van Disney is en dit weer afkomstig is van Sony.

Het personage Madame Web ken ik nog van 'Spider-Man: The Animated Series'. Zij was hooguit een aardig bijpersoon om het plot voort te stuwen. Dus ik vraag mij af waarom zo iemand een eigen film krijgt toebedeeld, maar hier zijn we dan toch bij een oorsprongsverhaal rondom haar. In deze opzet zie je hoe Cassandra Webb drie jongedames moet redden van één of andere vage bad guy.

Met de schrijvers van onder andere 'Gods of Egypt' en 'Morbius' is het geen wonder dat je zo een stompzinnig verhaal krijgt voorgeschoteld. Het slaat werkelijk op niets en hangt van een hoop toevalligheden aan elkaar. Evenzo is het onzinnig dat men krampachtig probeert te refereren naar Spider-Man en Peter Parker, maar wegens ontbrekende rechten kan zijn naam niet worden genoemd; plot holes galore.

Op zich kijkt het allemaal wel redelijk weg, echter valt er niets noemenswaardig te bespeuren. Enige vorm van urgentie ontbreekt en de editing is wel erg rommelig. Alleen de visioenen rondom de potentie van de jongedames vond ik nog echt tof, maar dat is bij elkaar nog geen eens één minuut aan beeldmateriaal. De actie kan beter en de product placement van Pepsi is gewoonweg te lachwekkend. Het scheelt enigszins dat de cast niet al te veel ergernis opwekt.

Al met al is 'Madame Web' nog een mispeer van Sony om hun eigen SSU universum te starten. Dit gaat simpelweg niet werken, de nu al tegenvallende box office cijfers spreken boekdelen. En dan te bedenken dat er later dit jaar nog twee van zulke films moeten uitkomen... Overigens is het opvallend dat er geen extra scène tijdens de eindcredits is te ontdekken, dan hoef je in ieder geval niet langer je tijd te verspillen.

Dikke 1,5 sterren.

avatar van soom

soom

Best leuk. Vooral de verwijzingen naar andere strip/filmfiguren uit de koker van Stan Lee waren &zijn grappig.
(ja, ik neem aan dat hij deze madame geschreven heeft (?)..)

Dakota is natuurlijk best behoorlijk fijn.

Verder vond ik vooral Anya Corazon alias Isabel Merced heel tof. Nou ja, andersom. Ik vond verder vooral Isabel Merced alias Anya Corazon heel tof.

Plus hoe de film begint, in zonnig Peru. Een kleine gedachte aan 1969&Sharon Tate is/was overigens niet ver weg, met die moord. Crisis, waaaarom??

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Als een film al snel wordt afgeschoten, heldenfilms het sowieso slecht doen en er nog eens vooroordelen komen bij een actiefilm waarin een vrouw de hoofdrol speelt, drukt het de verwachtingen al snel natuurlijk. Het kan dus alleen maar beter. Ik had pas de enorm slechte Aquaman gezien, waar de bloedarmoede van het genre duidelijk zichtbaar is.

De trailer zag er wel goed uit. Mooi gedaan en wat meer thriller dan de usual actie met flauwe humor en slecht verborgen schatten om de fans toch maar wat te pleasen. Al is na de film wel gebleken dat de trailer ook niet echt het juiste beeld geeft van het eindresultaat. Misschien eerst wat positief beginnen. Visueel is dit best de moeite, ook al lijkt alles een mix tussen de 70s en begin 00s. Maar het is mooi gedaan. Met wat passende muziek en in de mate van het mogelijk een duister sfeertje dat we in heldenfilms niet gewoon zijn. Het is geen duplicaat van Spider-Man met gewoon een vrouwelijke versie, maar een eigen insteek dat weliswaar gelinkt is aan de franchise.

Veel minder is het nogal rommelig script en de slechte dialogen, waarvan je niet weet of ze wel zo bedoeld zijn. Het acteerwerk is nogal pover en het lijkt eerder een tienerfilm (genre Spy-Kids of zo). Ook al is dat evengoed een groot deel van het publiek bij Marvel. De lead (en vijand) zijn niet per se slecht, maar gewoon te zwak om de film te dragen. En de drie andere vrouwen zijn tieners waarvan het karakter niet echt veel achtergrond krijgt.

Resultaat is een film die weinig indruk maakt, toch nog mooi oogt, eerder voor jongere kijkers gemaakt is, maar gelukkig toch iets anders doet dan de meeste andere films van Marvel. En vooral dat laatste is jammer, want het was een kans om het heldengenre wat op te schudden, maar met deze film gaat het niet lukken helaas.

Film Pegasus schreef:

Niemand die iets zegt over een vrouw in de hoofdrol.

FilmPegasus: Men moet deze film niet want een vrouw in de hoofdrol!

avatar van Shadowed

Shadowed

Rommelige toevoeging aan het superheldengenre, waarin de beste acteerprestatie van een personage afkomt (Kerry Bishé) die amper 5 minuten in de film zit. De overige rollen doen het niet onaardig, maar worden door het scenario zo beperkt de ruimte gegeven dat ze amper wat met hun materiaal kunnen aanvangen. Het scenario faalt echter vooral inhoudelijk, want zelden wordt zo'n duur gebeuren (80 miljoen is niet niks) op deze manier ontdaan van structuur en logica. Tussendoor heeft het personage van Dakota Johnson bijvoorbeeld even de tijd om heen en weer naar Peru te gaan, tja. De gewoonlijke afhandeling van een visum naar Peru duurt voor een Amerikaan ongeveer een maand, om maar even iets op te noemen. Links en rechts wordt er uitgepakt met een actiescene die redelijk flashy oogt, maar het is vooral te schaars om een speelduur van 116 minuten doorlopend boeiend te houden. Als dan ook nog eens de chemie tussen de vier dames voor geen meter van de grond komt, weet je als kijker vast wel hoe laat het is. Het eindresultaat is een chaotische mengelmoes van sentiment, actie en avontuur waarin ik geregeld vergat dat het de bedoeling was dat er ook nog eens een schurk door het gebeuren heen moest banjeren. Pluspunten voor een explosieve finale en energieke cameratechniek, maar veel vergevingsgezinder zal ik als neutrale kijker niet worden.

avatar van DreamTech

DreamTech

wat een ellende denk dat spiderman pissed off zal zijn als hij dit ziet !!!

avatar van nepdance

nepdance

Marvel/DCheroes schreef:

Enorm verschrikkelijk, ik ben absoluut niet snel negatief over deze films...

Laat het gewoon over aan Marvel zelf.

Of Marvel zo lekker gaat lately....

MosquitoSmasher schreef:

Een prima aangevulde resensie

Morbius werd net als deze film ook door critici's de grond in getrapt.

En was ook vooraf kansloos hierdoor.

Bioscoop eigenaren zijn hier ook niet blij mee.

Het scheelt ze zoveel misgelopen bezoekers.

Morbius is fantastisch.

By the way Jared Leto van de weergaloze band 30 seconds to Mars Experimentele rock band.

En een van de beste rock zangers volgens vele kenners ter wereld.

Songs als Vox popoli en This is war en closer to the edge en noem maar op vele hits zo ontzettend goed.

Even een kleine informatie ✌️

En live je weet niet wat je hoort zo ontzettend goed.

The Oceanic Six

Slechte film, maar gelukkig niet zó slecht als ik vreesde. Ik vraag me vooral af wat Sony nou toch wil met al die Venom, Morbius en Madame Web films, want een echte link met Spider-Man komt er nooit. Los daarvan zijn het ook allemaal hele middelmatige films waar geen enkele smaak aan zit. Madame Web past in dat rijtje, het heeft een aardig concept maar er wordt niks mee gedaan. Dakota Johnson doet haar best, maar valt niet erg op, de bijrollen (zeker van die meiden) zijn erg zwak en de bad guy is totaal nietszeggend. Wat wil hij nou eigenlijk? Verder is de actie weinig imponerend en ondanks dat de film best redelijk weg kijkt zijn er weinig hoogtepunten. En waarom stop je een enorm sexy meid als Sydney Sweeney nou weg in zo'n suffe truttige rol als die van Julia zeg? Zonde

Een verspilling van wederom een productiebudget van Sony.

avatar van Erikb99

Erikb99

En wat vond ik er nou van:

Ik ga deze review anders aanpakken. En ga beginnen met waar ik normaal mee eindig. Is het een aanrader? Nee en wel hierom. Het verhaal (als je al van een verhaal kunt spreken) klopt van geen kant. Maar dat is wel logisch als je de schrijvers van onder andere 'Gods of Egypt' en 'Morbius' ingehuurd hebt. We vallen van de éne plot hole in de andere. Ja ja het is een superheldenfilm dus hoe serieus moet je het nemen, maar dan nog ondanks dat klopt er niets van. Het is bijzonder knap irritant gefilmd, zo ook ge-edit. En dan heb ik het nog niet eens gehad over Tahar Rahim die de schurk Ezekiel Sims speelt, van wie zijn stem erg duidelijk later is ingesproken wat goed te zien is omdat het zo slecht is gedaan. Om nog maar over de CGI te zwijgen. Ik begrijp wel waarom Dakota Johnson die de rol van Cassandra Webb speelt (jaja de dochter van Don Johnson) haar agency heeft ontslagen. En Sydney Sweeney die de rol van Julie Cornwall speelt een grap over de film maakte in Saturday Night Live. Goed bijna 2 uur die ik niet meer terugkrijg. Slechtste film van dit jaar, en het is pas Maart.

avatar van geezoes

geezoes

Wat is Marvel aan het doen? Zo zonde. Wat een rommel joh! Dit is nog slechter dan DC.

avatar van Master Blaster

Master Blaster

Door het buget is het wel te kijken. Het is alleen een slecht verhaal en slecht idee geweest

avatar van davidov

davidov

• 1922 stemmen

Erikb99 schreef:
En wat vond ik er nou van:

Gewoon nieuwsgierig; welke vele plotholes bedoel je dan? Want ik kan me niks noemenswaardig herinneren.
Het is zeer zeker een erg basic verhaal dat aan elkaar hangt van (superhelden)cliché

Verder kan ik me echt prima in je review vinden, irritante montage bijv met die "flash-forwards", keek enorm vervelend weg en werd maar niet beter. De actie is ehr extreem matig (veel gebeurd buiten beeld, veel herhaling (voertuigen gebruiken), veel animaties konden ze niet voor elkaar krijgen dus knippen ze net weg voordat iemand springt etc). De villain is de meest matige en minst interessante die ik in jaren heb gezien, wat gemopper over een moeilijke jeugd maar verder is zijn hele persoon/motivatie maar beroerd uitgewerkt. En ik mopper zelden over slechte CGI, want wat de meesten al snel slecht noemen, vind ik meestal (helaas) normaal of prima.... maar de grote finale vd film is echt broddelwerk op alle vlakken; het plot, de locatie, de logica, de SFX, de actie... brrr enorme anti-climax. Je steekt een vuurwerkopslag in de fik, om daarna vanaf het dak te ontsnappen ... welke imbiciel...

Enfin, ik kan de film nog net 2,5 geven, maar dan ook echt nét. Hoe matig alles ook is, is de film naar mijn idee op het randje geslaagd van wat het wilde bereiken; een origin story voor Madame Web zijn. Maar daar is dan ook alles wel mee gezegd.

Mijn tip voor hen die de film nog willen zien en niet weten of ze 'm uit kunnen kijken; je suspension of disbelief moet in optima forma zijn, dan is het nog wel te doen. Maar is je suspension of disbelief defect, stijf geworden door te weinig gebruik of heeft het gewoon onderhoud nodig; begin er niet aan, je zal je vanaf het begin tot het eind storen aan een waslijst van losse draadjes en rafelrandjes.

avatar van schumacher

schumacher

Wat een slechte film zeg.

Kijk zelf en oordeel, slecht.

avatar van filmkul

filmkul

Matige Marvel film. Het verhaal is het grootste minpunt. Wat slecht en zelfs door een Marvel bril kijkend verre van logisch. Toch blijft de film wel boeien tot het eind omdat je toch wilt weten waar het uiteindelijk naar toe gaat. Niet dat de finale het wachten waard is, maar toch. De actiescenes zijn niet best en de scenes met tijdsprongetjes zijn best irritant. Verder is het acteerwerk op het randje en lijkt niemand zich echt lekker te voelen in zijn of haar rol. Beetje plichtmatig acteren. Visueel kan het er mee door. 2.5

avatar van MrHorror

MrHorror

Recensie uit Madame Web - ikruikversemosterd:

"Godallemachtig. Wat ben ik kwaad op Madame Web. Ik wist al af van zijn reputatie, maar dat is niet eens de reden van mijn boosheid. Om dit verder toe te lichten is het nodig om spoilers weg te geven. Dus bij deze waarschuw ik jou alvast, beste lieve lezer, dat ik het einde van deze povere superheldenfilm ga verklappen. Niet dat er zulke schokkende dingen gebeuren (integendeel) maar toch. Misschien wil je de blamage zelf nog ervaren.

Vrij vroeg in de film beweert de superslimme schurk Ezekiel Sims visoenen te hebben van zijn (spectaculaire) dood. Als Madame Web na een moeizame en slepende opbouw eindelijk dat punt heeft bereikt en bewijst dat met het lot niet te spotten valt, is het resultaat een verbijsterende anticlimax. Zonder veel poeha gaat Ezekiel een roemloos einde tegemoet.

De scène is zo’n verbijsterende ontgoocheling dat ik geneigd ben om terug te spoelen. Gewoon, om er zeker van te zijn dat dit het echt was. Van mij hoeft Ezekiels visioen niet tot in detail uit te worden gevoerd, Madame Web maakt zich er wel heel makkelijk van af. Het mag toch wel meer vlammen dan dit? Het gaat verdorie over superhelden! Dan kom je aanzetten met deze slappe rotzooi?

Maar het wordt nog erger als op het einde gezinspeeld wordt op nog te gebeuren conflicten. Met andere woorden, als ik het goed begrijp, heb ik bijna twee uur geïnvesteerd in een film die de nodige epiek belooft en op het einde doodleuk zegt “voor het echte werk moet je wachten op het volgende deel”?

Dit is wat ik noem een beschamende deceptie. Publieksbedrog. Misleiding. Madame Web, ik kan dit niet anders verwoorden, spuwt zijn publiek onverholen in het gezicht. En nu wachten op het het vervolg? De groeten."

avatar van james_cameron

james_cameron

Suffe superheldenfilm over een ambulancemedewerkster (Dakota Johnson) die na een ongeluk ontdekt dat ze over bepaalde gaven beschikt. De doorgaans leuke Johnson bakt er hier weinig van, net als de rest van de cast, voornamelijk bestaande uit een aantal bevallige dames, die uiteraard samen een dansje moeten doen, zoals het genre dicteert. Visueel steekt de film best netjes in elkaar, met acceptabele special effects en een sporadisch inventieve montage, maar het script is erg vlak en qua spektakel valt er bijzonder weinig te beleven. De zoveelste misser op rij van co-producent Marvel.

avatar van amenmalek

amenmalek

Tja..... er zijn slechtere films, maar goed was het nou ook weer niet. Vond de donkere meid niet zo leuk. Verder is het allemaal maar erg mja-mja. Toegegeven, het geheel waarbij het kunnen voorspellen van de toekomst de superpower is, is wel aardig gedaan.

avatar van pako

pako

Is dit een voorbode op de X-woman nu er geen X men meer zijn?

Zo slecht was de film ook weer niet.

pako schreef:

Is dit een voorbode op de X-woman nu er geen X men meer zijn?

Zo slecht was de film ook weer niet.

Precies Paco eens !

Met dank aan de resecenten die deze film afbraken voor die überhaupt draaide.

Door dit soort vooroordelen, zijn de bioscoop eigenaren niet blij.

Ze lopen vele bezoekers mis.

En zo kan men vaak niet onbevooroordeeld een film bekijken.

teigertje schreef:

Ik verwacht een stuk minder van deze Marvel film.

Lijkt iets wat teveel een chick flick.

Morgen ga ik hem zien in de bioscoop.

Want als Marvel fan wil ik ook deze film zien.

Ondanks de bijster slechte berichten.

Ik hoop hij weet te verrassen.

Even afwachten.

Wordt vervolgd.

Haha, recensenten afkraken maar zelf brandde je de film ook al af voor je er zelf heen was.

The Oceanic Six schreef:

Irritant ventje ✌️

Maar zeg nou zelf de nummer 1 films afbranden is jou specialisme

avatar van Waku

Waku

Dramatische kritieken.

Bijna definitief besloten de film te skippen.

Maar een onderbuik gevoel gaf mij het idee dat dit onverwacht wel eens een meevaller kon zijn.

En dat was het dan ook wat mij betreft zeker.

"Madame Web" was best vermakelijk en ik heb de twee uur met plezier uitgekeken.

Een superhelden film nu eens een keer niet met dodelijk vermoeiende licht flitsen, chaotisch gefilmde actie scenes en overdreven CGI effecten.

Deze super heldin kan in de toekomst kijken, heeft emoties en steekt niemand in de fik of electroceert haar tegenstander. Ze is gewoon slim.

Ook leuk voor de verandering, Spiderman is een schurk.

De actie scenes zijn vlot en zien er goed uit. Niet over de top. ( Misschien aan het eind een beetje)

Aan het eind wordt er gespeculeert over een vervolg maar door het tegenvallende succes zal dat achterwege blijven vrees ik.

Jammer.

Mocht je van dit genre houden en afgeschrikt zijn door de negatieve kritieken adviseer ik TOCH om blanco de film te gaan bekijken en na afloop te oordelen.

Ik heb hier een hele leuke avond mee gehad.

avatar van mrklm

mrklm

Cassandra Webb [Dakota Johnson] werkt in 2003 als medische hulpverlener in New York. Na een bijna-doodervaring ontdekt ze dat ze de nabije toekomst kan voorspelen. Die gave helpt haar om tieners Julia [Sydney Sweeney], Anya [Isabela Merced] en Mattie [Celeste O’Connor] te redden van Ezekiel [Tahar Rahim], die de drie meiden beschouwt als een bedreiging voor superkrachten die hij heeft ontleend aan een giftige spin in het Peruviaanse Amazonegebied. Al snel ontdekt Cassandra dat er mogelijk een link is met haar moeder [Kerry Bishé], die stierf toen ze beviel van Cassandra toen ze zelf in de Peruviaanse Amazone was. Onderscheid zich van eerdere Marvelfilms doordat de hoofdpersoon het niet moet hebben van haar fysieke kracht, maar van haar intelligentie. Johnson is perfect in de titelrol en na al het bombastische geweld en verwoesting waarmee Marvel de bioscopen heeft overspoeld, is dit een verademing.

En ja Waku, ik ben er blanco in gegaan en ben ronduit verbijsterd over de slechte kritieken.

avatar van blurp194

blurp194

Ai.

Dat is dan de uitroep van verbijstering en wanhoop, geen verwijzing naar artificial intelligence. Het blijkt namelijk weer een filmpje in het MCU te zijn, en daar is elke verwijzing naar intelligentie, artificieel of natuurlijk niet op van toepassing. Even een moment niet opletten bij het uitzoeken van de film, en je zakt in het moeras wat het MCU geworden is.

En wat is dit weer slecht. Je zou denken dat de bodem toch ondertussen wel bereikt is, maar nee. Nog een slechter script, acteurs die aan alle kanten uitstralen dat ze geen flauw idee hebben wat ze in deze film te doen hebben. Superpowerers die op niets trekken - en sowieso al, het idee van een superpower is toch wel de ultieme luiheid van een scriptschrijver.

Wanneer raken we uiteindelijk eens verlost van deze brij. Ik vraag het voor een vriend, voor mezelf, voor de hele mensheid. Wanneer krijgen we weer eens films die ergens over gaan.

avatar van renzoroy

renzoroy

blurp194 schreef:

Ai.

Deze hoort niet bij het mcu, maar bij sony's spiderman-verse (na venom, venom 2 en morbius)