• 10.980 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Engels

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Plot Road House

"Take it outside."

Een voormalig UFC-vechter is op zoek naar nieuw werk. Hij neemt vervolgens een baan aan als uitsmijter van een bar, Florida Keys genaamd. Al snel komt hij erachter dat niet alles is wat het lijkt in dit tropische paradijs.

Social Media

👍
👎

avatar van Kondoro

Kondoro

"You know, it's strange. Somebody else asked me if I was afraid today. I am afraid. I'm afraid of what happens when somebody pushes me too far. Somebody just like you. 'Cause I know what happens next.”

Eigenlijk wou ik eerst het deel uit de jaren tachtig kijken maar, gisteravond hadden we lichtelijk keuze stress om lekker buiten in de veranda een horrorfilmpje aan te knallen, en kwamen we deze tegen dus hebben we deze maar aangezet. Eigenlijk totaal iets anders dan wat we wouden zien maar, op zich best een vermakelijke avond gehad. Ik was eigenlijk nooit echt hyped over deze film, en uiteindelijk had het ook helemaal niet gehoeven want echt bijzonder wordt deze film helemaal nergens.

Jake Gyllenhaal is mijn favoriete acteur al laat hij dat zeker niet naar voren komen in deze film. Het voelde toch een beetje onwennig om hem hierin te zien en dat is best jammer. Niet dat ik hem slecht vond spelen of hem ergens irritant vond maar, dit soort type film voelde toch iets miscast. Misschien ook omdat de medespelers niet heel veel invloed meenemen en als ik bijvoorbeeld Statham of misschien wel een Scott Adkins had gezien in de rol van Gyllenhaal dat ik die beter gecast vond. Goed dat is misschien een kleine bijzaak, andere vinden het misschien een perfecte casting, dat is misschien iets persoonlijks.

Het verhaal vond ik best leuk. Voor mij is het nog best vernieuwend qua concept omdat ik deel één ook nog niet heb gezien, al is het allemaal natuurlijk best cliché. De komst van Conor was inderdaad te laat maar, eenmaal dat hij er is, is de film ook wel echt een heel stuk leuker. Een beetje gekheid, dat maakt die stroeve Jake nogal wat losser al vond ik dat de gevechten toch wel wat uitbundiger mochten. Conor is natuurlijk een personage an sich en dat komt hier ook wel weer naar voren, past overigens best leuk bij zijn rol als gestoorde gek. Heerlijke toevoeging al vraag je het mij.

Ik heb dus best een leuke filmavond gehad en mijn maat ook. We hebben smakelijk mogen lachen om Conor, en ook wel om Gyllenhaal maar ik vond hem helaas niet spelen zoals ik ben gewend. Het mocht misschien wat harder of wat grover, goed het is best vermakelijk.

avatar van Noodless

Noodless

Matige remake die wel zijn momenten heeft, maar als geheel niet weet te boeien tot het eind. Al betere films gezien van Jake Gyllenhaal die hier zijn personage wat vlakjes speelt. De komst van Conor maakt de film wel wat luchtiger, maar de andere personages blijven oppervlakkig en hebben geen interessante insteek. Ben nu wel geïnteresseerd om de originele film eens terug te zien. 5/10

avatar van IH88

IH88

Stiekem toch wel genoten van deze film. Een 'guilty pleasure' zullen we maar zeggen. Zomerse omstandigheden, veel geschmier van de acteurs, toffe actiescenes en mooie vrouwen. Soms heb je niet meer nodig voor een leuke filmavond.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Het origineel uit 1989 was geen hele goede film, maar ademde wel sfeer uit en past prima in de collectie 80's actiefilm met pretentieloos vermaak. Gewoon lekker basic, maar wel ongefilterd. Waarom die film een remake verdiende, geen idee. Het is ook niet zo goed geworden, al was het geen verloren avond. Maar het is gewoon op elk gebied minder. Geen leuke karakters, geen typische sfeer die je bij een film als deze zoekt en uiteindelijk lijkt het meer op een gemiddelde actiefilm dan op een intiemere knokfilm. Jake Gyllenhaal is een uitstekende acteur, maar die cast je toch niet voor een hoofdrol als deze? Niet dat hij het slecht doet, maar hij voelt gewoon niet op de plaats.

De grote bad guy is vechtsporter Conor McGregor, hij straalt wel kracht en geweld uit, maar zijn rol is zo dom en eendimensionaal. De vechtpartijen zijn gelukkig wel redelijk goed, daarin merk je wel dat McGregor er veel ervaring in heeft. De film heeft trouwens lang nodig om een beetje op gang te komen, dat duurde toch wel een uur. Bij beide Road House films begrijp ik ook niet waarom het twee uur moet duren in plaats van een minuut of 85, 90. Uiteindelijk is dit een 5,5je waard, maar ik rond mijn cijfer wel omlaag af omdat ik de 80's versie op 3 sterren heb staan en die liever op zou zetten als ik zou moeten kiezen tussen de delen.

avatar van mrklm

mrklm

De depressieve voormalig Ultimate Fighter Elwood P. Dalton [Jake Gyllenhaal] kan duidelijk wel wat advies gebruiken van Elwood P. Dowd. Hij breekt een zelfmoordpoging op het laatste moment af om in te gaan op een lucratief aanbod van Frankie [Jessica Williams], de eigenaar van roadhouse ‘Road House’ op een van de Florida Keys. Hij helpt barkeepers Reef [Dominique Columbus] en Moe [Arturo Castro] om onaangenaam volk buiten te werken en grijpt alleen in geval van nood zelf in. ‘Road House’ blijkt een doelwit te zijn van gluiperige ondernemer Ben Brandt [Billy Magnussen], die een groep zware jongens stuurt om de zaak kort en klein te slaan. En als die het klusje niet kunnen klaren, kan hij een beroep doen op de ultieme kleerkast [Conor McGregor]. Overbodige remake van de gelijknamige B-klassieker met Patrick Swayze onthult geleidelijk met welke demonen Dalton worstelt. In theorie keurt het geweld af, maar in de praktijk is het niet meer dan een competente gefilmde aaneenschakeling van bruut geweld.

avatar van survivorjm

survivorjm

John Milton schreef:

Ik zie Gyllenhaal graag als acteur, en vind McGregor een absoluut onuitstaanbare pisvlek. Maar dan ook echt. Misschien is het allemaal spel om de tegenstander te imponeren, maar wat een vervelend ventje.

Helemaal mee eens. Ik vind het zelfs zo'n kwal dat ik film heb uitgezet toen hij erin kwam. Dacht vooraf dat ik het nog wel.trok, maar niet dus.

Qua acteren komt hij namelijk van A tot Z nep over.

avatar van Gekkuhhuis

Gekkuhhuis