Midway (2019)

Historisch / Oorlog

geregisseerd door Roland Emmerich
met Ed Skrein, Woody Harrelson en Patrick Wilson

Gebaseerd op de slag bij Midway. Deze duurde van 4 juni 1942 tot 7 juni 1942, waarbij de Amerikanen tegen de Japanners vochten met veel minder piloten en soldaten, maar toch wisten te winnen en daarmee een keerpunt in de Tweede Wereldoorlog veroorzaakten. In deze film volgen we een aantal personen uit deze gebeurtenis. Waaronder admiraal Chester Nimitz die een commandant was van de vloot op de Grote Oceaan, Wade McClusky was een vliegtuigpiloot tijdens de slag en Edwin Layton was een admiraal die deel uitmaakte van een inlichtingsteam met als doel de posities van de Japanners te verraden. Deze personen waren cruciaal tijdens de slag van Midway, en hun verhaal wordt in deze film verteld.

• Vanaf 7 november in de bioscoop

TEASER

Vanaf 7 november in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van Shadowed
Nieuwe Emmerich. Altijd wel zin in wat spektakel.

avatar van The Optician
Emmerich? Dan wordt het geen realistische verfilming van de Slag om Midway die begin juni 1942 plaats vond. Ik sla deze film over.....

avatar van Uier
Ben benieuwd hoe Emmerich dit weer vakkundig weet te verkrachten.

avatar van JacoBaco
Ed Skrein, Woody Harrelson en Patrick Wilson. Voor mij toch zeker niet de minste. Vooral Patrick Wilson vind ik een beetje ondergewaardeerd als acteur.

Dus wat de acteurs betreft is er nog wel iets om van te genieten wellicht.

avatar van Lovelyboy
Oh god....waarom Emmerich? Eindelijk weer een oorlogsfilm waar ik dan wel wat van zou verwachten en dan heb je weer zo'n abominabele keuze qua regisseur.

avatar van Ajax&Litmanen1
Op zich is een film over een grootschalig WO II epos als Midway erg de moeite, maar de trailer oogt wel heel erg CGI achtig.
En Roland Emmerich maakt al jaren niet veel goeds meer...
Maar ondanks dat spreekt de trailer en de cast me voldoende aan voor een bioscoopbezoekje.

avatar van John Milton
Ik was ook gefascineerd door de trailer, maar meer door hoe kut het oogde. Hoe kan het er zoveel jaar na Pearl Harbor (toegegeven, ook bepaald geen meesterwerk) slechter uitzien, met een acceptabel budget? Ik meen dat ik ergens gelezen had dat Emmerich klaar was met de rampenfilms, maar dit ligt er niet ver vanaf. Hoe heeft Harrelson hiervoor getekend?

Dit oogt niveau Battleship.

avatar van The Optician
The Optician schreef:

Ga er denk ik toch maar naar toe; ww2 is al vanaf m'n 11de een dingetje.