• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.228 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.385 acteurs
  • 199.067 gebruikers
  • 9.375.245 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

82 The Funhouse (1981)

FTV : 96 min. ( totaal : 7418 )

Black cap : Trash (4) Totaal : 297

https://i.redd.it/q18pxvdhh8f21.jpg

Raar dat de effecten hier redelijk wat negatief commentaar krijgen, maar zo slecht waren die überhaupt niet. Ja, de kills zagen er redelijk braafjes uit, sommigen zelfs buiten beeld, maar het uitzicht van het monster en vooral de dieren met afwijkingen was toch goed gedaan. Ook bijvoorbeeld het gedrocht in het omhulsel zag er best akelig uit. Het grote pluspunt van de film is wel de setting natuurlijk. Er valt heel wat te beleven op de kermis en het wordt allemaal vlot en boeiend naar de kijker gebracht. Je wordt helemaal ingedompeld in de wereld van attracties die hoogte en snelheid garanderen, een spookhuis vol griezeligheden, engerds die ronddwalen, een nare waarzegster...zelfs een striptent. Voldoende entertainment zou ik zeggen. Het verhaal stelt niet zoveel voor, maar dat weet je ook wel met dit soort slashers. De film weet op gebied van personages en spanning nergens te verrassen, maar als geheel voldoende onderhoudend. 6/10

https://miro.medium.com/max/460/0*HlwTEODjbyz8U3Hl.jpg

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

83 Nosferatu: Phantom der Nacht (1979)

FTV : 107 min. ( totaal : 7525 )

Black cap : Trash (4) Totaal : 301

https://i.pinimg.com/originals/7e/2a/2a/7e2a2ad526026976d9ecb8f84a5855c6.gif

Klaus Kinski zit gegoten in de rol van Dracula en Isabelle Adjani weet vaak met haar mysterieuze en soms hysterische blik de juiste snaar te raken. Helaas zijn de andere rollen zeer matig qua invulling. De rol van Van Helsing heeft heel weinig invulling, de handlanger is iets te komisch en Jonathan die naar het kasteel van Dracula gaat te oppervlakkig. De reden hiervoor is ook wel dat de film meer het verhaal van de klassieker 'Nosferatu, eine Symphonie des Grauens' uit 1922 volgt. De sfeer is wel een pluspunt en sommige scènes zien er echt wel goed uit zoals de scènes met de ratten en rond de pest. Dit is een van de meer getrouwe verfilmingen van Bram Stokers roman, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de film uit 1931 en de verfilming uit 1958 van Hammer Film Productions, die allebei grote afwijkingen in de plot vertonen. Echter weet dit verhaal van Dracula mij veel minder te raken dan het verhaal zoals in Bramstokers Dracula 1992. 5/10

https://theplaylist.net/wp-content/uploads/2014/05/nosferatu-the-vampyre.jpg

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

84 Red State (2011)
FTV : 88 min. ( totaal : 7613 )
Black cap : / Totaal : 301
https://moviedor.com/wp-content/uploads/2020/04/1DRcXtzVBSAd4OxsdHdaor6Yyu8.jpg
3 tieners komen via een valstrik van een oudere vrouw die een gangbang met ze wil organiseren terecht in een web van één of andere geschifte sekteleider. Deze rol wordt uitstekend gespeeld door Michael Parks.
Het verhaal is op zijn minst gezegd redelijk bizar en kent een onvoorspelbaar verloop. Dat is meteen ook de kracht van de film waarbij het thriller genre op een bepaald moment gewoon overgaat naar een rauwe, brute actiefilm vol met geweren en kogels die om de oren vliegen. De intrede van John Goodman is daarbij een pluspunt. Hier en daar ook wel wat saaie momenten met al dat gepreek van de predikant, maar uiteindelijk hoort dit ook bij het verhaal om duidelijk te maken hoe ver die sekte ook wel wil gaan in hun gekke geloofsovertuigingen. Er zitten een paar verrassingen in de film waarbij het moment van de hoorns mij zelfs even deed twijfelen om te denken aan misschien wel aliens die de film helemaal een onverwachte twist zou geven. 6/10
https://offscreen.com/images/made/images/articles/_resized/red_state_1000_420_90_c1.jpg

joolstein

• 10839 berichten
  • 8927 stemmen

74 Howling VI: The Freaks (1991)

FTV: 102 minuten (Green cap totaal; 6840 + 102 = 6942)

Black cap: Turkey + Sequels 5 + 2 punten (314 + 7 = 321 punten)

Persoonlijk waardering; 2,5*

https://media.s-bol.com/R6YLmpzZJrJq/855x1200.jpg

Nog best een prima aflevering uit de filmreeks zeker als je rekening houd met het verdere peil. Er komen een zwerver en een circus naar een stadje. De kerk wordt opgeknapt, er is een romantisch subplot maar Wie is de grootste freak in de Freakshow?

joolstein

• 10839 berichten
  • 8927 stemmen

75 Vampires (1998)

FTV: 108 minuten (Green cap totaal; 6942 + 108 = 7050)

Black cap: (321 punten)

Persoonlijk waardering; 3*

https://i.pinimg.com/originals/65/87/1a/65871a58f3eb0f3f91da2a978be82d00.jpg

In navolging van Robert Rodriguez combineert Carpenter vampieren-horror met actie en een vleugje western. De oer-vampier Valek vond blijkbaar ook inspiratie voor zijn bloedbad in deze film. De hele film is eenvoudig en simpelweg er gericht voor een confrontatie tussen Jack Crow en Valek.Nog een geluk dat James Woods en Sheryl Lee in deze film zaten. Voor onoverwinnelijk vampieren waren ze wel heel makkelijk te overwinnen. Deze film was nogal inspiratieloos. Wel nog een genietbare horrorfilm maar van Carpenter verwacht je toch iets meer.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4892 stemmen

49. The Man from Planet X (1951)

FTV : 71 minuten (Totaal 4366)

Black cap : 50s (2) - B&W (3) - Trash (4) (Totaal 184 pt.)

Persoonlijke waardering : 1.5*

https://trailersfromhell.com/wp-content/uploads/2017/06/5447topPlanx.jpg

In één woord : saai. 't Is misschien wel eentje uit de hele oude doos. Maar het buitenaards wezen zag eruit alsof het uit een marionetten theater was weggevlucht. Het ruimtetuig zag er als een blikken dartspijl uit. The Invisible Man uit 1933 zag er stukken beter uit, ook al is die pakweg 20 jaar eerder gemaakt.

joolstein

• 10839 berichten
  • 8927 stemmen

76 Halloween II (1981)

FTV: 92 minuten (Green cap totaal; 7050 + 92 = 7142)

Black cap: Trash (GCDB) + Sequels 4+2 punten (321+ 6 = 327 punten)

Persoonlijk waardering; 3,5*

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/91JBDNJohpL._SL1500_.jpg

Tja als je publiek roept om meer Michael Myers, is het niet gek dat er meer komt...en dit vervolg gaat direct door waar het eerste deel eindigt. Aan regisseur Rick Rosenthal (maar wel onder toeziend oog van Carpenter) de ondankbare taak. Ditmaal maakt Big Mike het ziekenhuis onveilig want Laurie Strode, (nog steeds Jamie Lee Curtis) is daar opgenomen. De kills zijn zoals het hoort wat gewelddadiger geworden (‘unrated’ versie) maar ook zijn er meer inconsequenties; wie wil dit ziekenhuis niet? Er zijn meer verpleegsters dan patiënten of hielden deze zusters zelf ook een verborgen agenda? Laurie is niet stuk te krijgen en gaat aan de wandel terwijl ze compleet onder de verdovende medicatie zat. Maar deel twee is qua sfeer en grofheid, uiteindelijk ook een erg prettig vervolg geworden.

joolstein

• 10839 berichten
  • 8927 stemmen

77 Halloween III: Season of the Witch (1982)

FTV: 96 minuten (Green cap totaal; 7142+ 96 = 7238)

Black cap: Turkey + Trash (GCDB) + Sequels 5+4+2 punten (327 + 11 = 338 punten)

Persoonlijk waardering; 3,5

https://i.pinimg.com/originals/d6/a6/c3/d6a6c33a18f4c6761117f72b49766eee.jpg

Als vervolg op de eerste twee delen van de Halloween-franchise is dit niet zo geslaagd maar als fijne Halloween-film was dit zeker niet verkeerd! Denk ook dat je bijna kan zeggen dat het helemaal geen film in de franchise was maar eerder dat de III verwijst naar de drie maskers in de film, die ze dragen op Halloween. Liefhebbers van slasher-films en in het bijzonder natuurlijk Michael Myers zullen dit niet leuk vinden want hij kom er niet in voor! Wel zijn er nog een stel verwijzingen in de film naar hem te vinden. Maar wat werd het wel? Nou... een vreemde bonte mix van science fiction, witchcraft, body horror, robots, oude Keltische rituelen! Terwijl op de tv telkens een reclame worden uitgezonden. Het allerbelangrijkste muziekstuk in de film komt van een hypnotiserend en simpele reclamecommercial? En de film eindigt (niet met een killer die dood is) maar in doom...Dit was een heel ander soort film, dan je verwacht, met een bizarre mix van genres, een bizarre premisse en een al even bizar plan van het evil mastermind maar dit was toch verre van echt slecht?

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

50. Bermuda Tentacles (2014)
FTV, 86 minuten (Totaal 4856 minuten)
Black cap 9 punten (Trash 4, Turkey 5), Totaal 186 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/100000/100877.jpg?cb=1425113953

Dit is voor Asylum-begrippen best een aardige film. Natuurlijk is het een foute actie/horror/SF-film, maar zowel qua cast, verhaal als effecten is het bovengemiddeld. Het begint als een standaard-monsterfilm, als een aantal Amerikaanse oorlogsschepen en uiteraard de president belaagd worden door grote tentakels in de Bermuda-driehoek. Maar het blijkt dat deze tentakels geen monster zijn, maar van buitenaardse makelij en dat er een grote UFO op de bodem ligt. Daarna wordt het een soort van Independence Day, Asylum-stijl. Ja, je moet natuurlijk niet met hoge verwachtingen de film in gaan, en ik mag toch hopen dat beslissingen in werkelijkheid niet zo genomen worden als dat de president en legerleiding dat hier doen, maar als dom B-spektakel was dit best vermakelijk. 2.5*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Shaky schreef:

85. I Saw What You Did (1965)

FTV: 82 minuten (7372 totaal)

Black cap: 1960s (1) + black & white (3) + trash (4) = 8 punten (417 totaal)

(afbeelding)

Vervelende film die meer aanvoelt als een Afterschool Special dan als een horrorfilm. De opening is afschuwelijk; de score is niet om aan te horen en het acteerwerk is vreselijk. Dan moeten we een minuut of 20 zien hoe twee meisjes de meest oninteressante prank calls uitvoeren, zonder dat er ook maar iets gebeurt.

Het grote pluspunt is de moordscène waar in de plotomschrijving over gesproken wordt; die ziet er echt goed uit, en voor een film uit het midden van de jaren 60 is die behoorlijk heftig.

Helaas duurt dat maar een minuutje en daarna gaan we weer verder met het snoozefest. Iets met een liefdesverhaal in een huis dat maar sleept en sleept, en dan een afgeraffeld einde. Niet goed deze film. 2,3*

Nu ok ik hou wel van dit filmpje, maar ben ook wel een fan van de regisseur. Maar deze zou ik nu ook niet meteen opzetten bij een horrorchallenge. Het voelt vaak aan als een familiefilm met korte spannende momenten, eerder thriller nauwelijks horror.

Jammer dat je Living Dead at Manchester Morgue weinig vond, maar kan er wel inkomen dat die protagonist bij momenten vervelend was. Maar als je er aan blijft ergeren dan wordt het moeilijk. Ik vond em goed maar ik moet em herzien want 4,5* lijkt me toch aan de erg genereuze kant.Ik heb ook wel zo films die vooral om zeep worden geholpen door een vervelende protagonist : Man Bites Dog , (jezes wat een viswijf) of Cemetery Man (zielig vogeltje die constant in tranen leek te willen uitbarsten) of Kinski in Crawlspace (saaie creep hoewel hij dat vermoedelijk irl ook is).

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3844 stemmen

Na een zeer drukke periode heb ik eindelijk wat tijd gevonden. Ik had het zeer druk maar ik ben wel films blijven kijken natuurlijk. Ik ga al de films die ik gezien heb van 25 september tot nu even registreren. Ik hou het daarbij enkel met de punten van de speelduur en verder niets. Dat is me wat te ingewikkeld en ik ga sowiso niet voor een overwinning. Het is me meer om de fun van meedoen te doen.

1) Parlor (2015)

FTV 98 min

Leuk voor een keertje. beetje afgekeken van hostel.

2) American Nightmares (2018)

FTV 90 min (totaal 188)

anthologie waarvan de ene al wat beter is dan de andere, zoals bij elke anthologie. Best wel leuk voor een keertje.

3) Scream (1996)

RW 111 min ( totaal 299)

Hier valt niet veel over te zeggen denk ik. iedereen zal deze wel kennen.

4) Blood Hook (1986)

FTV 85min ( totaal 384)

Beetje saai en een compleet redicuul plot

5) Castle Freak (1995)

FTV 90 min ( totaal 474)

hoe meer ik van Stuart Gordon zie, hoe meer ik besef dat ik ales van deze man wil zien. Ik amuseer me altijd met een film van zijn hand. Jeffrey Combs en Barbara crampton zijn weer super om naar te kijken.

6) Kristy (2014)

FTV 86 min ( totaal 560)

Beetje voorspelbaar en maar hij kijkt wel weg.

7) Do Not Reply (2019)

FTV 99 min ( totaal 659)

Best leuk maar eveneens niet echt bijzonder. Eentje voor tijdens het koken/strijken

8 ) Seoulyeok (2016)

FTV 92 min (totaal 751)

Train to busan is één van mijn favotiete film ooit. Deze Seoul station is het verhaal hoe het allemaal begon net voor de gebeurtenissen van train to busan. Dus ik keek hier wel naar uit. Jammer genoeg moet ik zeggen dat dit me toch niet echt beviel. Dit heeft vooral te maken met het feit dat anime niet echt mijn ding blijkt te zijn. Jammer. Ik kijk gewoon verder uit naar de 2de life action van train to busan.

9) You Better Watch Out (1980)

FTV 100 min ( totaal 851)

Geen voldoende voor deze kerst-horror jammer genoeg. 2* meer kan ik hem niet geven. Een zeer vergeetbare en saaie film die me nergens wist te grijpen.

10) Welp (2014)

RW 85 (totaal 936)

een re-watch van een vlaams horror werkje. Ik kon deze nu beter waarderen dan toen ik hem de eerste keer zag. Lang leven re-watches

11) The Perfection (2018)

FTV 90 min ( totaal 1026)

Aanrader. Deze speelt zich heel anders uit dan dat je op het eerste gezicht zou verwachten. Veel twists maar ik was echt aangenaam verrast.

12) Pool Party Massacre (2016)

FTV 81 min ( totaal 1107)

Een b-film die zeer slecht is maar die me op één of andere manier wist te boeien. Meer op de manier van

'laten we kijken hoe slecht dit nog gaat worden' Maar uiteindelijk heb ik me echt wel geamuseerd bij deze kijkbeurt.

13) From Hell It Came (1957)

FTV 73 min (totaal 1180)

jaren 50 +2 punten

Beetje absurd verhaal maar best grappig. Een man wordt vermoord en komt terug als boom om zijn moordenaars een lesje te leren. Zeer funny en niet echt horror te noemen. maar het was dan ook 1957 natuurlijk.

14) Dr. Phibes Rises Again (1972)

FTV 89 min ( totaal 1269)

Vervolgfilm die naar mijn mening net iets minder leuk is dan het eerste deel. toch krijgen ze beiden 3* Vincent Price was, hoe kan het ook anders, weer geweldig.

15) Ill: Final Contagium (2019)

FTV 105 min ( totaal 1374)

Beetje onsamenhangend maar met lekker veel gore. Dit beschrijft deze film perfect. Na een uitbraak van een virus volg je een aantal verhalen op verschillende tijdstippen na de uitbraak. Best wel een aanrader als je van gore houd. oh ja, best niet eten tijdens de film

16) The Sublet (2015)

FTV 82 min ( totaal 1456)

Het begint allemaal goed maar het gaat nergens naartoe. Jammer.

17) Les Affamés (2017)

FTV 100 min ( totaal 1556)

Een saaie zombiefilm, ja het bestaat blijkbaar. Hier en daar wordt er iets interessant aangebracht maar er wordt dan niet veel mee gedaan.

18. Creep (2014)

FTV 82 min ( totaal 1638 )

Best spannend, maar misschien meer thriller dan horror.

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

#28 Antropophagus (1980)

FTV: 91 min. (2591 totaal)

Black cap: Trash (4) (71 totaal)

https://i.ytimg.com/vi/wsd_t9EZmgc/hqdefault.jpg

Video nasty met een verassend aanzienlijke cultus errond. Niet mij ding helaas, gewoon heel saai, personages deden mij niets, paar coole shots maar voornamelijk oninteressant, niet spannend & veel minder gore dan verwacht. De film poster is maf dat is iets. 2 Joe D'Amato films nu gezien & beide zouden bij zijn top moeten horen, beide totaal niet aan mij besteed. De Soundtrack was wel interessant soms & laatste shot wel iets.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#52 No One Lives (2012) - FTV - 86 minuten (4675)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/77000/77646.jpg?cb=1444307774

Deze heeft mijn verwachtingen wel een beetje waargemaakt, is me goed bevallen, fijn filmpje!

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#53 Leviathan (1989) - FTV - 98 minuten (4773)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/6000/6414.jpg?cb=1377114454

Mix tussen Alien en The Thing, maar dan op de bodem van de oceaan in plaats van in de ruimte.

Zullen zeker liefhebbers voor dit soort films zijn, maar als je Alien of The Thing gezien hebt dan zou deze niet eens in dezelfde adem genoemd mogen worden. Zwak tot matige Alien/The Thing mix rip-off.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4892 stemmen

50. Horror of Dracula (1958)

FTV : 82 minuten (Totaal 4448)

Black cap : 50s (2) - Trash (4) (Totaal 190 pt.)

Persoonlijke waardering : 3.5*

https://www.northparktheatre.org/wp-content/uploads/post-dracula.jpg

Ben ervan overtuigd dat ik deze heel lang geleden al eens gezien heb. De eindscène kon ik me nog herinneren. Maar helemaal zeker ben ik niet. 't Is toch een klassieker uit het vampieren-genre. Misschien is Béla Lugosi als Dracula meer angstaanjagender, toch zullen de meesten Christopher Lee meer associeren met dit nachtwezen. Niet echt een griezelige film (toen ik een ukkie was zou ik dit echter niet beweren). Kan iemand me zeggen of er films uit deze periode zijn waar de dames die 's avonds rondstruinen in hun nachtpon (en dat is steevast in elke film uit die periode) eens een doorschijnend nigligé aantrekken? Zou het allemaal nog wat spannender maken

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

55. Dead of Night (1945)

RW - 100 minuten (Green cap: 4894 + 100 = 4994 punten)

Black cap: 1940s (3), B&W (3) = 6 (Totaal: 197 punten)

https://i.ytimg.com/vi/8UCJz617E8s/maxresdefault.jpg

Horroranthologieën waren vóór de jaren 1960 nog niet zo dik bezaaid, hetgeen deze film natuurlijk des te interessanter maakt. Een groep mensen komt samen in een oud landhuis en ieder van hen vertelt een verhaal met bovennatuurlijke verschijnselen. In het verbindende verhaal staat architect Craig centraal die kennelijk al vaak over de ontmoeting met deze mensen heeft gedroomd. Een droom die uiteindelijk uitmondt in een nachtmerrie.

Ik maak van de gelegenheid gebruik om de recensie van joolstein te kopiëren omdat hij het prachtig verwoord en ik het ook volledig mee eens ben. Fijn dat hij hier zich verder in heeft verdiept.

"Regisseur Basil Dearden bijt het spits af met het verbindende verhaal. Wat begint met architect Walter Craig die naar een huisje op het platteland rijdt omdat Mr en Mrs Foley wat willen verbouwen. Als hij daar aankomt, treft hij niet alleen hen, maar ook een aantal andere gasten aan. Tijdens hun gesprek geef hij aan dat hij dit allemaal een keer heeft gedroomd. Sterker hij doet een aantal voorspellingen. En terwijl er vijf verhalen worden verteld, komen ondertussen de voorspellingen uit de droom van Craig uit.

Ook dit eerste verhaal komt van regisseur Basil Dearden en is gebaseerd op een kort verhaal (The Bus Conductor, 1906) van E. F. Benson en wordt verteld door autocoureur, Hugh Grainer die na een auto-crash in het ziekenhuis terecht kwam en daar een soort visioen ervaart en hierdoor later de bus niet neemt. Erg leuke binnenkomer, waardoor direct de toon werd gezet.

https://assets.rebelmouse.io/eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJpbWFnZSI6Imh0dHBzOi8vYXNzZXRzLnJibC5tcy8yMjA5NTgzMC9vcmlnaW4uanBnIiwiZXhwaXJlc19hdCI6MTY1NjA3MTgxN30.jiwR4qSr_QHa0X6940MRF-o91yA6F03CY5bQw4c8eCQ/img.jpg?width=980

Het tweede verhaal komt van regisseur Alberto Cavalcanti en is geschreven door Angus MacPhail (ook verantwoordelijk voor menig film-verhaal van Hitchcock) en wordt verteld door het jonge meisje Sally O’Hara. Zij verteld over een bijzondere ontmoeting tijdens het verstoppertje spelen. Erg mooi gedaan en de feeststemming in combinatie met de gruwelijkheden voegde een leuke sfeer aan dit gedeelte toe.

https://nerdist.com/wp-content/uploads/2019/07/Dead-of-Night-3.jpg

Het derde verhaal is geregisseerd door Robert Hamer na een verhaal van John Baines en wordt verteld door Joan Cortland. Voor de verjaardag van haar man Peter kocht zij als verrassing voor hem een grote spiegel. Echter na verloop van tijd gaat Peter zich steeds vreemder gedragen en uiteindelijk vertelt hij haar over de spiegel. Eng is het natuurlijk niet maar het is wel een erg leuk verhaal en mooi gefilmd.

https://fourthreefilm.com/wp-content/uploads/2015/07/Dead-of-Night-Mirror.jpg

Charles Crichton is verantwoordelijk voor het vierde verhaal, wat gebaseerd is op "The Story of the Inexperienced Ghost" van H.G. Wells en wordt verteld door Eliot Foley. Dit verhaal verschilt een beetje met de rest want dit is een grappig spookverhaal en gaat over de golfers George Parratt en Larry Potter die met een wedstrijd bepalen wie de hand krijg van hun geliefde. Parratt en Potter, worden gespeeld door Basil Radford en Naunton Wayne, beide zagen voor het eerst als Charters and Caldicott in Alfred Hitchcock film The Lady Vanishes (1938) Waarin ze dan ook soortgelijke door sport geobsedeerde heren speelde. Met de naamswijziging omzeilde ze zo keurig alle copyright-kwesties

https://chartersandcaldicott.co.uk/uploads/3/4/7/3/34737626/4897984_orig.jpg

Het vijfde en laatste verhaal wordt verteld door Dr van Straaten, de psychiater die een opmerkelijke zaak voor zijn kiezen kreeg over een buikspreker Maxwell Frere en zijn pop. Leeft de pop echt of lijdt Maxwell aan een psychische stoornis… Alberto Cavalcanti verfilmd het tweede verhaal in deze film van John Baines. En weet zich duidelijk van zijn beste kant te laten zien want zijn bijdrage zijn veruit de meest aansprekende van de film.

https://www.zekefilm.org/wp-content/uploads/2019/06/don5-1.jpg

Hierna volgt dan nog de ontknoping van Walter Craig zijn eigen horror-sequence en de makers van deze film, kiezen niet voor de makkelijke manier. Want zowel qua verhaal als qua cinematografisch is het werkelijk prachtig. Dit algehele verhaal dat de andere verhalen bindt, zorgt uiteindelijk zelf ook nog eens voor een goed eigen verhaal. Waarbij het einde trouwens niet alleen een enge spurt neemt in het bizarre, maar ook nog een erg verrassende wending heeft. Zelfs nu zijn die laatste scènes, weird eng en creepy."

https://finalguys.com/wp-content/uploads/2017/12/dead-of-night-featured1.jpg

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

51. Gok-seong (2016)
FTV, 156 minuten (Totaal 5012 minuten)
Black cap - , Totaal 186 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/261000/261592.jpg?cb=1552635597

Wederom een erg puike film van Zuid-Koreaanse makelij. Het is sowieso een cinema die me over het algemeen erg bevalt, en The Wailing is ook weer een uitstekend voorbeeld hiervan. Al genrehoppend zien we, op zeer fraai gefilmde wijze, het (politie-)onderzoek naar een mysterieuze ziekte op het Koreaanse platteland, waarbij om onduidelijke redenen mensen bloederige slachtingen aanrichten onder hun familie. Hoewel de film veel bekende elementen langs laat komen, zoals uitgebreid en regelmatig knullig politiewerk, een exorcisme en meerdere zombiefilm-achtige scenes, is de film over het algemeen juist niet zo formulaïsch en daardoor verrassend genoeg, en (zoals ik al eerder zei) visueel erg fraai. Ik vind zelf de mix van genres juist erg leuk en goed gedaan, maar ik kan me voorstellen dat sommigen die meer op bijvoorbeeld een serieuze horror of detective zitten wachten het daar niet helemaal mee eens zijn. Ik vermaak me er in ieder geval opperbest mee, al is de film wél wat overdreven lang. En na Chugyeogya zal ik ook die andere film van Hong-Jin Na maar eens opzoeken, dit smaakt naar meer. 4.0*

scorsese

• 13169 berichten
  • 11078 stemmen

16. Dracula (1958)

FTV: 82 min (totaal 1573)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1961.jpg?cb=1552311904

Redelijke film over een man die een baantje aanneemt van een wat vreemde graaf in een kasteel. De eerste van een reeks Dracula-films. Ondanks de titel komt Dralula zelf maar weinig in beeld, maar Christopher Lee weet wel indruk te maken. Ook de muziek doet zijn werk uitstekend. Toch wat langdradig, ook al duurt de film niet lang.

joolstein

• 10839 berichten
  • 8927 stemmen

77ships

Je gaat zelfs al sneller als je zelf denk Je heb namelijk al 29 films gekeken

Je telt;

#18 Slumber Party Massacre III (1990)

#18 Doctor X (1932)

Dus #28 Antropophagus (1980) is al #29

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7270 stemmen

23. Halloween III: Season of the Witch (1982)

RW: 96 minuten / Green cap: (1970 + 96 = totaal: 2066)

Black cap: turkey (5) + sequel (2) = 7 punten Totaal: 70 punten

Waardering: 5*

https://static1.squarespace.com/static/575adcf11bbee0fd2d9aa5f8/5775e6262994cabcbb106c5c/57d08b9d46c3c45c1a06e4e3/1473349462760/Halloween+III+article+image.jpg?format=1500w

Als we nou allemaal niet zo stom waren geweest, dan had John Carpenter ieder jaar een fijne Halloween-film voor ons gemaakt. Maar nee hoor, Michael Meyers zit er niet in boehoe!!! Laten we als dank een grote flop maken van Halloween 3.

Goed jullie kregen je part 4, 5, 6, H20 enzovoorts. Ik had toch liever ieder jaar een geweldige film als dit. Okay Carpenter heeft hem niet zelf geregisseerd, maar dit is natuurlijk helemaal puur een John Carpenter film. Door de geweldige soundtrack, het waanzinnige verhaal, het fantastische eind.

Ja ik houd echt van deze film, misschien nog wel meer dan van de oorspronkelijke Halloween.

Nog vier dagen tot Halloween, Halloween, Halloween.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#54 Villains (2019) (IMDb) - FTV - 89 minuten (4862)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1123000/1123175.jpg?cb=1588887938

Vond het niet vervelend om naar te kijken, maar vond het te zwak om goed te noemen.

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

85 Zombi Holocaust (1980)

FTV : 88 min. ( totaal : 7701 )

Black cap : Trash (4) Totaal : 305

https://2.bp.blogspot.com/-dZoLeAHxer8/UGyIUj5Fh_I/AAAAAAAABaY/Jpa4tFoXlH4/s1600/zombie%2520holocaust.jpg

Chaotische horrorprent waarin zombies en kannibalen in voorkomen.

De scènes met de kannibalen waren wel de moeite en op gore kom je wel aan je trekken. De film zit vol met plotgaten en soms zelfs stupide, maar toegegeven er zitten wel een paar toffe scènes in de film waardoor de film toch een voldoende krijgt. Alexandra Delli Colli mag er ook wezen en is op een bepaald moment volledig naakt te bewonderen. Pure pulp ! 5/10

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4892 stemmen

51. The Comedy of Terrors (1963)

FTV : 84 minuten (Totaal 4532)

Black cap : 60s (1) - Trash (4) (Totaal 195 pt.)

Persoonlijke waardering : 2*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMmJiYjhkNmUtY2Y2Mi00ODdjLTk0YWYtYTg4Nzc0OTRlNmFiXkEyXkFqcGdeQXVyNzc5NjM0NA@@._V1_.jpg

Totaal geen horror. Een ietsiepietsie beetje komedie. Het enige lichtpunt was voor mij de verschijning Beverly Powers als Mrs. Phipps. Wat een bloedmooie actrice is dat wel. Pfffft

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

86 Rosso Sangue (1981)

FTV : 96 min. ( totaal : 7797 )

Black cap : / Totaal : 305

https://i.pinimg.com/originals/d5/18/b5/d518b56c38144ae5fb34d598bd512f57.jpg

Een film die heel wat ups and downs heeft. Het verhaal heeft wel iets, maar de uitwerking laat het afweten. Het verhaal begint redelijk chaotisch met daarbij ook de intrede van de verschillende personages.

Hier laat de film toch al wat steekjes vallen. Het kind dat ziek geklemd zat in het bed was wel een goede zet en zorgde later voor een paar spannende scènes. Op gebied van gore kom je wel tot je trekken. Er zitten een paar goede gore scènes in de film zoals het uitsteken van ogen, een hoofd in de oven vastzetten, een grote spuit door het hoofd, de scène met de zaag en natuurlijk de bijl. Irriterend was wel de sound in de film. Niet echt passend en werkte op je zenuwen. 6,5/10

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/Fl1l064X9B6Oobju7_7ss6f6RoiNjGblZo6F7T7PaG4ZD1F7cRzAjvnWl5LkWYeXUTtQRAj66i-is37kk-Dbz6ups7mHyUGZWfVLmI7ZQULyB4YcpNl3PJofTGVtuZJEkiu81ubTszbpFmhtSjn1HkPArNGhjG9PN_9uL7qEQAl-Lw

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

87 Carrie (1976)

RW : 98 min. ( totaal : 7895 )

Black cap : / Totaal : 305

https://delagarde.nl/cache/i/11000/image/11532.w400.2b2430e.a3f0ba6.q80.jpg

Rewatch !

Had hier nog geen recensie geschreven, was ook lang geleden dat ik deze film nog eens had gezien. Paar keer gezien, maar ondertussen was het nu wel heel lang geleden. Blijft een goede film met de iconische bloederige Sissy Spacek in een glansrol. Travolta heeft eigenlijk maar een heel klein rolletje, dat wist ik niet meer. Het verhaal kent een lange opbouw, maar wel een geslaagde met uiteindelijk een geweldige finale. Die split screens, de slow motion beelden, de versnelde slow waar jezelf dol van wordt zijn leuke scènes die ik me toch niet meer kon herinneren. Het slot , misschien wel het meest angstaanjagende voor de meeste mensen zat nog wel in mijn geheugen. Toch ga ik voor Sissy Spacek zelf als het meest effectieve horrorelement in de film, namelijk die dodelijke blik van haar....brrrr. Dit is een horrorfilmpje dat gewoon tijdloos blijft. Een dikke 8/10

https://pupamag.com/wp-content/uploads/2014/05/carrieport.jpg

joolstein

• 10839 berichten
  • 8927 stemmen

78 Fright Night Part 2 (1988)
FTV: 108 minuten (Green cap totaal; 7238+ 108 = 7346)
Black cap: (338 punten)
Persoonlijk waardering; 2,5*
https://i.pinimg.com/originals/9a/5b/72/9a5b7267678dbe576bed19175ba7a4d2.jpg
Had Charley zich in ‘Fright Night’ uit 1985 verlost van zijn kwaadwillende buurman blijkt hij in dit vervolg van drie later een zus Regine te hebben Tja en de verdere perikelen zijn eigenlijk precies hetzelfde maar dan net andersom. Wel twee nieuwe toevoegingen; een weerwolf en een insectenetende chauffeur.(beste sterfscène in de film) Met het bloedvergieten valt het wel mee, het is niet voor niets een tiener-horror film. De film bezit nog steeds een luchtige ondertoon. Maar de speciale effecten zijn zeker geslaagd vormgegeven, maar ze komen minder vaak en minder uitbundig langs. En dat is precies een beetje het minpunt van de film; het is bekend terrein maar het is allemaal minder heftig van aard en de humor faalt regelmatig. Hierdoor kan dit vervolg de kwaliteit van zijn voorganger niet evenaren. Niet dat een hele slechte film het was de moeite waard maar alles was gewoon minder.

joolstein

• 10839 berichten
  • 8927 stemmen

79 Vampires: Los Muertos (2002)

FTV: 94 minuten (Green cap totaal; 7346 + 94 = 7440)

Black cap: Turkey + Sequels 5 +2 punten (338 + 7 = 345 punten)

Persoonlijk waardering; 3*

https://i.pinimg.com/originals/37/44/ae/3744ae4a382e769c73a82188da0c9c83.jpg

Het is niet direct een vervolg, maar speelt zich wel af in hetzelfde universum als Vampires (1998) een film van John Carpenter, die hier alleen nog als producent optreed en de regiestoel aan zijn maatje Tommy Lee Wallace gaf (ja die van Halloween III) De vampiers zijn weer op zoek naar hetzelfde oude katholieke kruisbeeld dat hen in staat zou stellen zonlicht te verdragen. Ditmaal gebeurd het allemaal in Mexico en is het de taak aan Jon Bon Jovi om als vampierenjager Derek Bliss de strijd met ze aan te binden. Het volgt veelal dezelfde verhaallijn en zelfs enkele van dezelfde plotelementen. Niets nieuws dus! Maar ondanks dat het niet origineel was, vond ik het net als de vorige toch redelijk vermakelijk. Er zijn eigenlijk geen echte tekortkoming, vond zelfs de actie in deze iets beter! Die was in deel 1 nogal wat herhalend. Zo de uitvoeringen van de personages waren oké, de locaties sets waren fijn, de muziek was uitstekend, de cinematografie was eveneens oké en de speciale effecten waren prima te doen en hier en daar een best leuke scène, was dit helemaal niet zonder enige verdienste voor een lichtgewicht actie-vampierfilm.

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

52. The Hunt (2020)
FTV, 90minuten (Totaal 5102 minuten)
Black cap - , Totaal 186 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1125000/1125763.jpg?cb=1596611314

The Hunt heeft schijnbaar voor enige controverse gezorgd, al maakt het daar met z'n poster ook uitgebreid reclame mee. Ik had het in ieder geval niet meegekregen, en om eerlijk te zijn, zo controversieel is The Hunt ook niet. Het is een concept wat we al een paar keer eerder hebben gezien: rijke mensen die jagen op arme mensen, maar dan nu in een eigentijds jasje gestoken en met wat politieke satire - een liberale elite die als wraak op rednecks en alt-righters op internet hun ook daadwerkelijk op gaat jagen. De politieke grappen (satire zou ik het nauwelijks willen noemen) over polarisatie, liberalen en republikeinen zijn nogal flauw en voegen niet zoveel toe (al is het verhaal wel aardig gevonden), maar als horrorthriller en met name wraakfilm is The Hunt wel geslaagd. Het begint al goed als we een aantal potentiele hoofdpersonen zien, die vervolgens allemaal al heel snel het loodje leggen, maar de film komt pas echt goed los als Betty Giplin in beeld komt en snoeihard wraak neemt op haar belagers. Je hoeft je geen moment te vervelen, en ietwat uitzonderlijk voor dit type film, maar de casting is raak en dat vooral dankzij Betty Giplin die echt de film smoel geeft. Voor een vermakelijke hoeveelheid bloed en actie ben je bij The Hunt aan het juiste adres. 3.5*

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4892 stemmen

52. Embrace of the Vampire (1995)

FTV : 92 minuten (Totaal 4624)

Black cap : Turkey (5) (Totaal 200 pt.)

Persoonlijke waardering : 0.5*

https://2.bp.blogspot.com/-B0DpAOd_rBY/UQzHEGa8ODI/AAAAAAAAg_U/swfs-GZ3sAM/s1600/Embrace+of+the+Vampire+Kemp+bothering+Alyssa+Milano.jpg

Wat een ongelofelijke flutfilm was dit. Van mij hadden ze gewoonweg alle sensuele scènes met Allyssa Milano achter elkaar mogen monteren, want dat is dan ook het enige positieve aan deze film. Man, wat is dit "Who's the boss" kindsterretje uitgegroeid tot een vamp van een vrouw. En op alle strategische plekken is ze ook goed voorzien (ook al ben ik er zeker van dat ze een hospitaalbezoekje achter de rug heeft waar ze duchtig gebruik hebben gemaakt van een fietspomp). Maar buiten de beelden van een Milano die als een krolse kat, wulps rondkronkelt, is er echt geen reet te beleven.

https://nudecelebvideo.net/uploads/posts/2018-02/1519657127_1519300758_9_046.jpg

Een flauw vampierverhaaltje dat kant nog wal raakt. Nog erger dan een B-film. Snel vergeten dus!

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

Woland kan niet tellen, deel 2: ik heb twee films als #46 én twee films als #49 geteld. Ik maak dus nu een sprongetje.

55. La Chute de la Maison Usher (1928)

FTV, 63 minuten (Totaal 5165 minuten)

Black cap 9 punten (1920s 5 , silent 1 , B/W 3), totaal 195 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/37000/37323.jpg?cb=1403620512

Visueel erg fraai, en La Chute de la Maison Usher draait ook op de fijne sfeer die de donkere, licht hallucinante beelden geven. De bijbehorende muziek werkte ook uitstekend om die sfeer te versterken. Toch vond ik het ondanks de bescheiden lengte alsnog een wat moeizame zit, vooral omdat ik het verhaal verder niet zo interessant vond. Ik kan me herinneren dat ik het oorspronkelijke verhaal ook niet heel geweldig vond, al is het te lang geleden om in veel detail te herinneren in hoeverre dit het boek volgt. Ook niet heel relevant verder. Als film op zich blijft het dus op sfeer nog wel aardig overeind, en Epstein gebruikt ook een hoop visuele trucs die én goed werken en ongetwijfeld ook vernieuwend waren in die periode. Maar het was meer bewondering hebben voor dan genieten van, in dit geval. 3.0*

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.