The Perfection (2018)

Thriller / Horror

geregisseerd door Richard Shepard
met Allison Williams, Logan Browning en Steven Weber

Charlotte is een getalenteerde celliste die tien jaar geleden haar carrière stopzette om voor haar zieke moeder te zorgen. Nu zoekt ze haar mentor Anton en diens nieuwe talent Lizzie op opdat ze de sfeer kan opsnuiven van het leven dat ze opgaf. Daar, in Shanghai aangekomen, wordt het drietal tot het uiterste gedreven.

Ik vond hem wel apart, ik hou van zulke films.
Voor mij kon het rustig nog wat harder.
3,5 ster ⭐

avatar van Sylvia_1990
Een ongeloofwaardige script. Waardeloze special effects en alles behalve horror. Hoog serie en tienerfilm gehalte. Al met al weer een echte waardeloze Netflix film. Word tijd dat Netflix een keer volwassen word.
Volgens mij is het een groot trollenfabriek dat de Netflix films steeds zo hoog scoren, want dit kun je gewoon niet meer serieus nemen. Er zaten veel stukken in die niet klopte.
Zonde van de tijd geweest om deze film te kijken.

avatar van JacoBaco
Bijzonder hoe het de laatste tijd gaat. Girl-power voorop! Vrouwen zijn het slachtoffer, maar laten zien dat ze het kunnen! In grote blockbusters ligt de nadruk er nogal overdreven bovenop waardoor het nogal irritant wordt. In kleinere producties is het een stuk subtieler. In Annihilation (hoe goed of slecht je de film vindt), valt het helemaal niet zo op dat het een vrouwenfilm betreft. Kijk, zo maak je dus een vrouwenfilm en niet zoals Ghostbusters! Waar het er dus weer te dik bovenop ligt. The Perfection is gelukkig weer een goed voorbeeld hoe ik denk dat je het beste een film kan maken met daarin vrouwen in de hoofdrol.

Oja, dan nog de film zelf. Behoorlijk ongeloofwaardig af en toe, maar de uitvoering is erg fijn. Het eerste half uur is niet zo interessant en ik haakte bijna af. Pas tijdens een busreisje begint het boeiend te worden. Een bescheiden aanrader! De film heeft mij positief verrast, maar zette mij een beetje op een ongeloofwaardige manier op het verkeerde been. En de film duurt niet onnodig lang wat een pluspunt is!

Wauw, heel blij met deze film! Ik ben echt verrast door het lage cijfer en de middelmatige reviews, want voor mij springt dit echt boven de middenmoot.

The Perfection is boeiend, origineel, onvoorspelbaar en spannend. Op het begin vroeg ik mezelf echt af waar deze film heen zou gaan; het eerste stuk in Shanghai is rustig en sfeervol en is een goede opbouw voor wat gaat komen. Het tweede stuk op het platteland van China is echt genieten geblazen. Geweldige omgeving voor dit stuk. Duidelijk het beste en meest memorabele stuk van de film. Het is ontzettend spannend om mee te leven met Lizzie en je af te vragen wat er met haar aan de hand is. Die spanning blijft opbouwen en opbouwen tot de climax met het afhakken van haar hand. Ik heb echt met open mond naar het beeldscherm gekeken toen daarna in de flashback het echte verhaal naar boven kwam, hoe Lizzie gedrogeerd was door Charlotte die dit allemaal had gepland. Ik wist niet dat ik dit wilde zien; maar dit was precies wat ik wilde zien. Ik heb genoten.

De gimmick met de twist in de flashback wordt op een later moment in de film wederom gebruikt en blijft leuk. Het zorgt er voor mij echt voor dat er een stempel op de film is gedrukt; in positieve zin. Ook het gedeelte in Bachoff is sfeervol, door het mooie interieur en de cello-muziek. De spanning wordt wel minder na de afgehakte hand, wat jammer is, omdat de grote climax voor mij eigenlijk al te vroeg in de film is geweest. De twist met het sexueel misbruik voelt ergens toch te makkelijk aan en is daardoor minder indrukwekkend.

Volgens mij ben ik nog een beetje te zuinig met mijn cijfer geweest, maar voor nu een dikke *4

avatar van mcdaktari
dualcia Ben het in grote lijnen wel met jou eens maar ik persoonlijk denk nou niet dat je te zuinig met je cijfer bent geweest. Maar dat is mijn mening.

avatar van Fisico
In het begin wist ik niet goed waar de film heen wilde. Later zag ik er elementen in verschijnen zoals in de film van Peele Get Out (2017), alleen lijkt het me hier minder sterk uitgewerkt. The perfection is een film boordevol plotwisselingen. Bij momenten goed, maar plotwisselingen zijn maar zo sterk en geloofwaardig wanneer je er niet mee overdrijft. Overdaad schaadt en op den duur wordt het schijnbaar onvoorspelbare voorspelbaar.

The perfection is niets meer dan een wraakfilmpje met een klein beetje gore elementen erin. De wraak naar wie het uiteindelijk gericht is, verlegt zich, maar was dan al (wanneer Charlotte op de cello tokkelde) totaal spanningsloos. Bepaalde scènes werden letterlijk teruggespoeld en ook eventjes was een beelddraai van 360° en een rood scherm nadat Charlotte een vuistslag in het gezicht te verwerken kreeg. Eigenlijk stoorden deze fantasietjes me meer dan dat ze "originaliteit" uitstraalden. Ze waren niet nodig en pasten niet binnen de film.

De trailer geeft een duidelijk andere wending aan dan waarover de film eigenlijk gaat. Alleen is het probleem dan dat het eigenlijke plot van de film hieraan ondergeschikt is. Die hallucinerende beelden en de afgehakte hand hadden genoeg stof voor een degelijk plot. Het verhaal over het seksuele misbruik voegde weinig toe en was te flauw om de film te dragen. Misschien eveneens te wijten aan het feit dat de regisseur alles in 85 minuten (excl aftiteling) wou proppen. Het kam de geloofwaardigheid niet ten goede. De opbouw was goed, het middenstuk ook nog, maar nadat Lizzie zich aanmeldde bij de privéschool werden te veel stappen overgeslagen. Dat maak je niet zomaar met een terugspoelknop goed. Jammer, net geen voldoende.