Durante la Tormenta (2018)

Alternatieve titels: Mirage | Mientras Dure la Tormenta

Spanje
Thriller / Mystery

geregisseerd door Oriol Paulo
met Adriana Ugarte, Chino Darín en Álvaro Morte

Vera is gelukkig getrouwd en moeder van een dochter. Haar leven verandert in een nachtmerrie wanneer ze, in een poging een misdaad te voorkomen, een reeks kettingreacties in gang zet. Ze heeft de mogelijkheid om het leven te redden van een jongen, maar ontwaakt hierdoor in een nieuwe realiteit waar haar dochter niet bestaat en waar haar man haar niet eens kent. In een race tegen de klok moet Vera op zoek gaan naar een manier om haar gezin terug te krijgen.

avatar van hoffhaan
Wat een geweldige film. Ik vond de serie Vis a Vis ook al zo goed. Spanje doet het goed. 4.0

avatar van Filmkriebel
Wat een nepfilm. Hoe verder ik deze film bekeek, hoe minder ik ervan begreep en hoe meer ik eraan ging twijfelen of het wel allemaal steek hield. Dit is gewoon zo'n absurde vergezochte fabricage dat je knap gaat vinden omdat je het toch niet begrijpt. En ik heb dan maar de TV met een diepe zucht afgezet toen de hidalgo pop bij de eindaftiteling aan het blaten was.

Nochtans zat er wel een goede film in: de koppeling van een moordverhaal met een science-fictionelement zoals alternatief tijdsverloop levert vaak goede resultaten op als er even over nagedacht wordt en met een degelijke structuur. Maar helaas zakt het hier vrij vlug als een kaartenhuis ineen in onwaarschijnlijkheid en een rotslecht einde. Slechtste van Oriol Paulo tot nu toe..

Hou van het genre timetravel met bijhorende butterflyeffecten en paradoxen. Vond deze film top. Wel bekeken in Engelse audio ipv originele Spaans (Netflix). Deze film moet niet onderdoen voor Hollywood. Spaanse acteurs even top.
Heb zopas op één week twee seizoenen van Dark gebingewatchted en als je deze hebt gezien kan geen film deze moeilijkheidsgraad evenaren. Dark is de top als het gaat over complexe vlindereffecten. Ik vond deze film dus zekerlijk voldoende te volgen...

avatar van popcorn en cola
Fanta-film die de liefhebber wellicht kan pakken, mij niet helaas.

Ik kijk nooit spaanse of italiaanse films in eigenlijk, toch heb ik deze gekeken en ik ben blij verrast. Ik heb de audio wel op engels nagesynchroniseerd gezet waardoor de filmbeleving net iets minder is, maar ik vond het echt een topfilm. Zat goed in elkaar en heeft me vanaf het begin naar het einde steeds meer geboeid! Echt een aanrader.